[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cocodox

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:44

Ik heb inderdaad ook draadloze oortjes dus geen last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:02

Ik vind het voornamelijk irritant dat filmpjes kijken best veel batterij kost, en als ik wegga wil ik gewoon mn telefoon op 100%

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:01

Draadloos laden houd enkel in kabel vrij en daar ontstaat het misverstand denk ik bij enkele :)
Je zult voorlopig nog je toestel in contact moeten houden met het laad plaatje :j

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:51

Volgens mij zijn er ook splitters beschikbaar zodat je wel tegelijk kan laden en muziek luisteren?

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:07

Ik heb een 8 en ik vind het persoonlijk niet vervelend dat ik niet tegelijkertijd kan laden en luisteren (zonder draadloze oortjes). Draadloos opladen vind ik echt een geweldige uitvinding, maar ik merk ook dat hij nu wat langzamer wordt met opladen. Het eerste half jaar ging het super snel maar nu is het een stuk minder.. Overigens wel nog steeds voldoende hoor :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 05:46

Ik heb nu ongeveer een jaar een draadloze koptelefoon en dat is zooooooo fijn! Zonder problemen switchen tussen luisteren naar computer en telefoon. Vrijbewegen van de telefoon af zonder dat die kabels je tegen houden....

Als je eenmaal draadloos hebt kwa muziek luisteren... wil je niet meer anders.

Je zit trouwens da ln ook niet vast aan die AirPods. Nu zijn draadloze koptelefoons ook niet goedkoop. Maar ik heb er 1 van bose. Die AirPods lijken me persoonlijk dan weer niks.

Dus als ik moest kiezen tussen draadloos luisteren en opladen, dan ziu ik dus kiezen voor draadloos luisteren.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 06:38

Ik heb de AirPods en ik vind ze meer dan prima.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 08:04

Needje schreef:
Ik heb de AirPods en ik vind ze meer dan prima.

Oh AirPods zelf zullen vast meer dan prima zijn. Mij persoonlijk lijkt het gewoon minder fijn. Ik gebruik sinds een jaar zo'n grote koptelefoon incl noise cancelling. En dat is zoooooo fijn.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:03

Ja dat hebben de pods niet.
Maar ik loop er vaak mee over straat en ik vind het dan wel fijn dat ik het verkeer nog hoor. Iets veiliger.
En met het sporten zit er ook niets in de weg.
Voor in het vliegtuig heb ik een grote idd.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:16

Ik heb ook een noise canceling koptelefoon. Ik vind hem ideaal als ik geconcentreerd moet werken en in de trein, maar voor de overige gelegenheden wil ik toch wel graag de AirPods. Ook omdat ik mijn koptelefoon niet veilig genoeg vind om te dragen als ik de honden uitlaat. En oordopjes met een snoer hebben er al geregeld voor gezorgd dat m’n telefoon uit m’n zak viel :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:31

Als ik met de honden wandel steek ik de telefoon gewoon in mijn borstzak van mijn jas, en zet ik hem gewoon aan zonder koptelefoon :+ }:0

En verder loop ik gewoon over straat mét noisecancelling hoor. Gewoon goed opletten en om je heen kijken. Noisecancelling haalt ook niet ál het geluid weg.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:43

Mijn iPhone 7s heeft vandaag ineens een aanval van batterijslurpen... normaal heb ik na het werk nog een 60% over ofzo, nu ineens 18... ik luister op het werk wel de hele tijd spotify, maar waarom vreet hij nu ineens zoveel meer? Telefoon is ook warmer dan normaal. Iemand ideeen?
Edit: dit kleine stukje typen kost me ik al 3%...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:36

Bedoel je 7+, gewone 7 of 6s?
Mijn 6s had hier ook veel problemen mee, en mijn 7 soms ook, met periodes.
Misschien batterij stuk?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:41

Soms gewoon een app die even zich misdraagt en na vanavond aan de lader is het vaak weer weg.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:42

Ff app Battery life downloaden en de slijtage bekijken.

Als de slijtage hoog is zou ik overwegen de batterij te vervangen. Tot het einde van het jaar is dat voor alle modellen vanaf de 6 maar 29 euro.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:56

Mijn macbook zeurt om updates en tegelijkertijd is de schijf vol. Heb werkelijk alle programma’s en foto’s die ik niet gebruik er al afgehaald. Hij is praktisch leeg, al een tijd terug gedaan toen ie dat ook al zei en toen was het weer even goed. Maar nu dus weer vol, terwijl er niks bij is gekomen.. Hoe dan?! Wat moet ik nu doen :+

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:00

Dit is een handig programmatje wat ik zelf vaak gebruikt. Geeft je heel makkelijk en duidelijk een overzicht van al je bestanden en de grote bestanden. Des te groter het blokje des te groter het bestand. Makkelijk om ruimte slurpende dingen op te sporen. Misschien dat het je helpt....

http://grandperspectiv.sourceforge.net

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:01

Ricie schreef:
Dit is een handig programmatje wat ik zelf vaak gebruikt. Geeft je heel makkelijk en duidelijk een overzicht van al je bestanden en de grote bestanden. Des te groter het blokje des te groter het bestand. Makkelijk om ruimte slurpende dingen op te sporen. Misschien dat het je helpt....

http://grandperspectiv.sourceforge.net

Thanks, ben wel erg benieuwd want ik heb er hooguit 5 programma’s opstaan die ik zelf heb gedownload en/of gebruik.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:02

Jaaaa inderdaad. Weet niet wat voor macbook je hebt? Maar heb zelf een air met 128 gb, en merk ook dat ik hem erg snel vol vind zitten, voor mijn idee heb ik er amper wat op staan.....

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:10

Macbook Pro uit 2014 :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:25

Het is gelukt, er bleken toch nog ergens bestanden te staan waarvan ik dacht dat ik ze toch echt verwijderd had :+
Heb nu weer 30GB vrij.. nogsteeds weinig maar genoeg :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:29

Als je linksboven op het appeltje klikt -> over deze mac -> opslag, dan zie je waar het grootste deel van je opslag zit.
Als dat documenten zijn dan kun je in de finder kijken hoe groot je eigen map is, en de submappen, en dan moet je uiteindelijk toch de dader vinden..

Mijn Macbook zit goed vol met programma's, inclusief het hele Adobe pakket en Final Cut Pro, maar ik heb maar 20 GB aan 'systeem' en 21 GB aan 'programma's'.
Ik heb ruim 100 GB aan documenten, maar dat is omdat ik veel met videobewerking bezig ben.

Een andere mogelijkheid is dat je wellicht je time machine op de harde schijf een reservekopie laat maken?? Geen idee of dat mogelijk is hoor, maar kan me voorstellen dat zoiets een flink groot verborgen bestand kan zijn.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:50

Bij mij lag het aan de reservekopieën van mijn telefoon die er steeds op bleven staan. Ding was steeds vol...

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 22:45

Morgen krijg ik mijn nieuwe telefoon. Dit is geen apple.. ( -O- )
Kan ik nu iMessage nog wel gewoon gebruiken op mijn Macbook? Of moet ik daar iets anders voor gaan instellen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 07:09

Imessage kun je blijven gebruiken, maar dan wel via je email adres, niet via het telefoonnummer volgens mij.