[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:02

manzano schreef:
veerledec schreef:
Weet je zeker dat ze die eerste 1.000 euro van januari niet op een ander rekeningnummer hebben overgemaakt dan...? Want daar zou ik dan wel even over bellen!

Ja :j

Ze hadden nl. geen rekeningnummer van ons (vonden ze zelf :+ )
Brief met vaststelling van jaarbedrag is ook van 30 januari.... en daarna hebben we dus nog brieven gekregen over ons rekeningnummer enzo.

Dan zou ik de volgende storting nog even afwachten of het dan wordt rechtgetrokken, en eventueel daarna bellen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:25

Rowo: Mooie stek hoor, maar idd, ik vind boven de kamertjes ook wel smal. Zit er ook nog een zolder op? (ivm bergruimte) En ik vind het ook behoorlijk tussen de huizen. Maar ik moet er wel bijzeggen, dat ik zo ook een poos gewoond heb en ik vond het niet echt heel bezwaarlijk. Je went er snel aan.

Gewoon alle voors en tegens op een rijtje zetten en het dan eens zien te worden. Dit huis lijkt in elk geval dusdanig dat je voor weinig verrassingen komt te staan.

Pmarena: Hier ook al iemand die niet van moderne witte keukens houdt. :+ Van mij mag het off white en dan landelijk.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:27

Hihi, grappig: Huis staat al weer te koop! Volgens mij is hij al 4x doorverkocht en klein detail: We hebben serieus overwogen om het zelf terug te kopen... :+

http://www.funda.nl/koop/hedel/huis-47811282-salomonsakker-10/

Dit huis hebben wij zien gebouwd worden. Wij waren de eerste eigenaar... De keuken heb ik toen uitgezocht met ons beperkte budgetje. Hij houdt het al sinds 1998. Heel keurig dus. _/-\o_
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 17-02-12 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:29

Fantastische zolder!!!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:30

@ Idefix: de slaapkamers zij royaal hoor, dat valt ons juist 100% mee. Vriendin van mij woont in een nieuwbouw woning en hun kleinste slaapkamer is de helft van de kleinste hier.
En je hebt een grote bergzolder over de volle lengte van het huis MET vaste trap. Voor ons een hele grote plus.

Wow, super tof huis zeg! Leuke straat ook :oo
Laatst bijgewerkt door rowo op 17-02-12 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:31

Ja, hè? Veel anderen, die toen kinderen kregen hebben daar nog kamertjes gerealiseerd en een extra verdieping er in gemaakt! Echt enorme huizen!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:32

Rowo: Daarom vroeg ik het ook. Die foto miste ik. :o. Maar dat scheelt wel. Ik ben blijkbaar nog ruimer gewend. Onze kinderen hadden kamertjes van 3 x 4 en da's blijkbaar heel behoorlijk voor een kinderslaapkamer. Dat bureautje zal mijn beeld ook wel vertekenen.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:14

Als je je ergens thuis voelt is wel belangrijkste... Tenminste dat vind ik :) is ook naar mijn idee het grootste nadeel van nieuwbouw huizen...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:52

Hoeft niet hoor. Die ik nu heb laten zien, hebben wij in een project gekocht. Nieuwbouw en ik voelde me vanaf dag één helemaal thuis in het huis. Ik denk dat dat gevoel van je ergens thuis voelen meer in je zit, dan dat een huis dat voor je bepaalt. Ik heb huizen gezien waar ik zo zou willen wonen en ook huizen, waar ik nog niet dood gevonden wilde worden. Toch voldeden ze wel aan het zoekplaatje, anders ga je niet kijken.
Momenteel woon ik in een huis wat ik spuugzat ben, maar dat komt ook een beetje, omdat gemeente het nogal heeft doen voorkomen, dat we in augustus wel aan het bouwen zouden zijn en we moeten nog steeds beginnen en ik kan slecht tegen kou en dat heb ik wel geleden hier met die vorst. Kwa plek wil ik hier echter liefst nooit meer weg!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 09:38

Ik moet me ergens wel thuis voelen als ik er rondloop. Op internet kun je natuurlijk niet bepalen of het ook voldoet aan je gevoel. Maar dat doen bij mij beide huizen wel.....

Naja vrijdag maar eens zien en het financiele plaatje van de verbouwing helder hebben en dan een keuze maken.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:10

Nou weer nieuws vanaf hier... het hele mooie huis, welke helemaal af is en waar we morgen heen zouden gaan voor een 2e keer is voor de DERDE keer UIT VERKOOP gehaald :( Echt ongelovelijk! Het stond nu een week openbaar te koop en er stonden nog 3 bezichtigingen meer in 3 dagen tijd.

Morgen gaan we dus alleen naar het oude huisje, met de aannemer.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:15

Wat een draaikonten zeg!!! Waarom dat opeens????

Nou ja...... maakt het misschien voor jou iets makkelijker?? Of had je juist meer neiging naar dat huis wat af is?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:21

Ik had altijd meer neiging naar het huisje die verbouwd moest worden, maar afgelopen vrijdag was het gevoel wel ineens heeeel goed bij die die helemaal af is :o Voorkeur van vriendlief gaat ook naar die. Maar ja, die is dus nu WEEER uit verkoop. (4e keer in een jaar tijd) -:(-
Mensen kunnen waarsch geen huurwoning krijgen waar ze heen willen en werden nogal zenuwachtig van de 5 bezichtigingen die er gepland stonden.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:35

Bizar, en dat in deze tijd... Je zou toch denken dat ze zichzelf op rozen vinden zitten met zoveel belangstelling...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:36

ja heel bijzonder, maar me een huurwoning vinden kan het wellicht wel lastig zijn.

maar aj de prijzen blijven zakken, ik zou wel zsm willen verkopen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:36

rowo schreef:
Ik had altijd meer neiging naar het huisje die verbouwd moest worden, maar afgelopen vrijdag was het gevoel wel ineens heeeel goed bij die die helemaal af is :o Voorkeur van vriendlief gaat ook naar die. Maar ja, die is dus nu WEEER uit verkoop. (4e keer in een jaar tijd) -:(-
Mensen kunnen waarsch geen huurwoning krijgen waar ze heen willen en werden nogal zenuwachtig van de 5 bezichtigingen die er gepland stonden.

Oh wat lastig zeg!!!!!
Kan me op zich voorstellen dat je zenuwachtig wordt van veel reacties, dat had ik ook, maar dat is toch wel het idee als je je huis te koop zet :))

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:42

fokfanaat schreef:
ja heel bijzonder, maar me een huurwoning vinden kan het wellicht wel lastig zijn.

maar aj de prijzen blijven zakken, ik zou wel zsm willen verkopen

Maar dat moeten ze dan wel eerder onderzoeken. Ze hebben geen baan en kunnen dus niet huren in de vrije sector, ook niet met een giga overwaarde. Sociaal willen ze niet.

Maar t gaat meer om de manier waarop het gaat.... T heeft ons zoveel meer werk gekost dan een gewoon ander pand :Z Ze weten gewoon niet wat ze willen.

Naja moeten we ons maar op die andere richten. En wordt dat niet wat, dan beginnen we weer helemaal van voor af aan.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:57

Wel vervelend rowo, wat is de reden eigenlijk dat ze het huis in eerste (2e, 3e en 4e :P ) instantie te koop hebben gezet? Als je geen baan hebt is het idd al snel lastig om een andere woning te vinden, maar dat bedenk je meestal wel voor je de woning in de verkoop zet?

Gister een hypotheek adviseur op bezoek gehad, voor een orienterd gesprek. We weten nu wat we maximaal kunnen lenen. Het zat streng gerekend nog 30.000 boven wat bij hadden verwacht en zo'n 60.000 boven de prijsklasse waar wij in zoeken. Dus dat is goed nieuws :D
Morgen avond gaan we kijken bij het huisje wat we op het oog hebben en anders zullen we weer wat meer rond moeten gaan kijken en misschien onze criteria aanpassen. We hebben nog geen grote haast gelukkig, maar heb er wel zin in :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:58

@ Stybba: ben wel benieuwd waar je gaat kijken :j Wel erg leuk zeg!
En ons viel het ook heel erg mee met wat we konden krijgen!

En de mensen willen/wouden verkopen omdat zij terug wil naar haar geboortestreek. Maar t is zijn ouderlijk huis :+

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:02

wat fijn stybba, succes!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:11

rowo schreef:
En de mensen willen/wouden verkopen omdat zij terug wil naar haar geboortestreek. Maar t is zijn ouderlijk huis :+

Och jee ik zie het al helemaal voor me: zij elke keer weer naar de makelaar, hij: neeeeeeee! ...alles weer terugdraaien.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:13

Vrijdag gaan we hier kijken: klik.

Nicolletje schreef:
rowo schreef:

Och jee ik zie het al helemaal voor me: zij elke keer weer naar de makelaar, hij: neeeeeeee! ...alles weer terugdraaien.

En dan straks verkopen ivm scheiding :')

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:17

Stybba schreef:
En dan straks verkopen ivm scheiding :')

Nou, euh... de 2e keer dat ze het introkken liep het daar idd bijna op uit :=

Maar goed, t is mooi balen voor ons. T was echt een prachtig huis.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:23

@Rowo: goh, wat een gedoe, zeg :(:) , hier ook maanden van een heel gedoe, had echt zoiets van "dan niet...", maar goed, nu zitten we er dus toch, met dank aan de makelaar van de verkopende partij, die werd helemaal wild en wilde er nu toch ook echt wel vanaf... :') .

Zag een leuk huisje in Venlo; ik ben benieuwd!
Ziet er netjes uit iig :j .

Hier vandaag de hele dag gepoetst, weer even "schoon" voor zolang het duurt.
Is weer hard gewerkt, hier, maar wij hebben in mei communie en dan willen we buiten nog het e.e.a. gedaan hebben.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:31

Stybba schreef:
Vrijdag gaan we hier kijken: klik.

Leuk huisje, ziet er netjes uit! Wel stom dat die foto's zo donker zijn, oa van wat ik kan zien omdat ze de gordijnen dicht hebben gehouden.