Kinke schreef:dat zegt niet zoveel....hoe warm stook je het dan in huis?
En hoe groot is het huis en wat voor huis. Scheelt ook nogal.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nielojram schreef:LV19952 schreef:Rijzen jullie energiekosten momenteel ook een beetje de pan uit met dit koude weer? Hier zitten we inmiddels al aan een verbruik van €20 per dag om het een beetje op normale temperatuur (19-20 graden) te houden overdag en savonds.
€20 per dag?? Dat ben ik tot nu toe kwijt deze week:
[ [url=m/Wz7Jvh.png]Afbeelding[/url] ]
Cer schreef:Ben ik met je eens hoor, maar ik reageer op wat algemene opmerkingen dat we hier verwend zijn en dat we allemaal moeten wennen aan het nieuwe normaal van fris in huis. “23 graden graden is echt absurd warm, dat kan echt niet meer!” .. terwijl, als ik mijn huis op 23 graden hou verbruik ik nog steeds niet zoveel als een vrijstaande woning die in de wind ligt![]()
Het gaat dan dus meer om de hoeveelheid, niet perse om de temperatuur denk
fokfanaat schreef:Is ook geen 20 euro aan gas trouwens, vooral electra.
verootjoo schreef:Cer schreef:Ben ik met je eens hoor, maar ik reageer op wat algemene opmerkingen dat we hier verwend zijn en dat we allemaal moeten wennen aan het nieuwe normaal van fris in huis. “23 graden graden is echt absurd warm, dat kan echt niet meer!” .. terwijl, als ik mijn huis op 23 graden hou verbruik ik nog steeds niet zoveel als een vrijstaande woning die in de wind ligt![]()
Het gaat dan dus meer om de hoeveelheid, niet perse om de temperatuur denk
Maar dat is hetzelfde argument als ‘ik heb geen kinderen dus kan wel de hele wereld rondvliegen’
Als we alles maar bij een ander leggen wordt het nooit wat.
ikkeniet schreef:Ik kreeg vorig najaar een bericht van Vattenfal dat we onze maandelijkse termijn wel konden verlagen naar €21, wat ik wel erg laag vond. Dus we hebben onze maandtermijn van € 540 verlaagd naar €100.
Wel hebben we sinds april vorig jaar 30 zonnepanelen op de schuur liggen.
Nu heb ik van de week een bericht gekregen dat we ons maandbedrag kunnen terug brengen naar € 54.
Echt ik snap niets van hun berekeningen.
LV19952 schreef:Rijzen jullie energiekosten momenteel ook een beetje de pan uit met dit koude weer? Hier zitten we inmiddels al aan een verbruik van €20 per dag om het een beetje op normale temperatuur (19-20 graden) te houden overdag en savonds.