[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 18:12

Waar kan je zien welke hypotheek er op een huis rust? Wij gaan morgen bij een huis kijken die naar onze mening (door vergelijken) te duur wordt aangeboden en al een jaar te koop staat.
Ben wel benieuwd welke hypotheek er op rust om onze positie te bepalen.

FatCat

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 18:20

kadaster.nl bied zo een rapport aan.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 18:28

Kadaster laat de inschrijving zien niet de daadwerkelijke hypotheek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:22

Daar moet je voor betalen zie ik, is dat per huis of eenmalig met onbeperkt opvragen?

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:24

Per huis. Je kan ook een abbonement aavragen maar dat is min 1 jaar.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:33

Nou morgen hoef ik niet meer te gaan kijken, werd net gebeld. Er is al een bod gedaan. Ik ben zo boos en verdrietig, dit is nou al het zoveelste huis en als alleenstaande en starter op de woningmarkt vis je al in een kleine vijver.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:34

He wat jammer Phylos... hopelijk komt er snel weer wat anders voorbij.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 22:07

Wat jammer. Welke omgeving zoek je Phylos?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 22:08

Balen is dat hè, Phylos :\ Wij hebben het ook zo vaak meegemaakt. Afspraak gemaakt meteen voor de volgende dag en werd dan een uur of 2 ervoor afgebeld omdat het verkocht was aan de eerste kijker. Ook een paar keren meegemaakt dat we als tweede of derde kijker toekwamen en het aan de persoon voor ons verkocht was. Dan sta je daar mooi. De woonmarkt in onze stad is ook een gekkenhuis :n

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:54

FatCat schreef:
Wat jammer. Welke omgeving zoek je Phylos?

Nijverdal en Hellendoorn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 10:53

Zo ruk als ze voor je neus verkocht worden , hebben wij indertijd ook een paar keer gehad , idd ook echt dat je net voor een bezichtiging gebeld word
Hang in there. Jouw huis komt echt wel

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 11:08

Lief, bedankt allemaal. Zag het gisteren echt niet meer zitten... dat wachten wachten en de huizenmarkt die alleen maar gekker wordt... had toch 1.5 jaar geleden moeten doen..maar toen had ik nog te weinig eigen middelen.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 11:14

Jouw huisje komt wel :(:)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 12:02

Jeetje, balen Phylos :(:) Jouw paleisje komt vanzelf op je pad terecht, jammer alleen dat het pad zulke hobbels blijkt te hebben :(:)

Bedankt voor alle tips die gegeven zijn m.b.t. het huis! We gaan maandag de tweede bezichtiging doen, en als het gevoel dan nog steeds zo goed is willen we dan ook meteen een bod uitbrengen :j Super spannend!

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 12:22

Phylos vaak als je het niet verwacht komt er iets op je pad. Bij mijn werden de huizen ook elk keer net voor mn neus weggekaapt. Toen ik op het punt was om niet meer zo actief te zoeken kwam he huis voorbij wat ik nu gekocht heb. Geheel onverwachts omdat ik me er al bij neer had gelegd dat het nog wel even zou duren voordat ik een geschikt huis zou vinden

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 14:03

Zometeen 2e bezichtiging :):)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 14:32

Spannend! Succes :D

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:22

Ik ben ook al een jaar bezig met zoeken en bezichtigen. Heb ook wel een lastige wens met mijn budget in deze regio. Maar ik heb geen haast dus ik zoek rustig verder :) Het is wel een hele lastige markt. Daar baal ik ook wel van. Had in 2015 iets moeten kopen, maar toen had ik de middelen nog niet.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:59

Hoe was je bezichtiging Djuulsie?

Balen Phylos!

Ik heb ook wel nu wel zo met dat gedoe bezig zijn van, hmm, hadden we maar 2 jaar geleden iets gekocht en opgeknapt. Maar ja, toen was de tijd niet rijp. En nu misschien wel... En anders zoeken we gewoon verder. Blijft uiteindelijk een kwestie van keuzes en mogelijkheden :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:29

Viel echt enorm tegen, had ik niet verwacht. Maar we gaan hier niet mee verder hebben we besloten. Dus op zoek naar wat anders.

T is nu een lastige tijd, maar het wordt vanzelf wel weer rustiger.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:44

desi92 schreef:
Phylos vaak als je het niet verwacht komt er iets op je pad. Bij mijn werden de huizen ook elk keer net voor mn neus weggekaapt. Toen ik op het punt was om niet meer zo actief te zoeken kwam he huis voorbij wat ik nu gekocht heb. Geheel onverwachts omdat ik me er al bij neer had gelegd dat het nog wel even zou duren voordat ik een geschikt huis zou vinden

Bij ons was het net zo. Ik was het zo verschrikkelijk beu, kon wel janken iedere keer dat er een huis voor onze neus verkocht werd en had die ochtend eigenlijk niet eens zin om naar dat huis te gaan kijken. We hadden ook net afgesproken om wat minder intensief te zoeken omdat we er zo ongelukkig van werden. Gelukkig toch die ochtend gaan kijken, want net dat huis werd 't. :)

Hier al de eerste papieren van de notaris binnen, normaal gezien komt er de komende 2 weken al een voorlopig compromis. Ze willen er ook snel uit (hebben al een nieuw huis) dus met een beetje geluk is alles in februari in orde *\o/*

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 07:22

Balen Djuulsie. Maar als het niet goed voelt moet je het niet doen.

Ja misschien is het inderdaad beter om even af te wachten tot de markt weer rustiger wordt. Ik ga ook proberen weer wat in de rust te komen, gaat inmiddels wel wat beter. Ik ben dan geneigd compromissen te sluiten maar dat moet ik gewoon niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 09:38

Wij hebben gisteren ook bij een huis gekeken wat er interressant uit ziet! Dinsdag ga ik nog een keer met mn vader kijken en daarna misschien bieden! :D

Mn ouders hebben ook een aantal huizen misgelopeen, en achteraf gezien is dat ook maar goed geweest! Het huis dat ze nu hebben is groter, heeft een stuk meer grond (bij de anderen was het een postzegeltje voor max. 2 schaapjes, nu hebben ze een hectare), enorme schuur, dat hadden ze niet gehad bij die andere huizen!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:29

Wij gaan donderdag weer naar een huis kijken. Bij ons ook al meerdere huizen voor de neus weggekaapt. Gelukkig hoeven we niet weg waar we nu zitten dus we kunnen rustig verder kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:33

Is het gek om morgen bij de 2e bezichtiging een meetlint mee te nemen om de kozijnen op te meten? :+

Het huis heeft op 2 ramen na alles dubbelglas waarbij boven ook al kunststof kozijnen zijn aangebracht in 2 sklaapkamers, en wij zouden dus ook die laatste 2 ramen boven gelijk willen vervangen voor kunststof kozijnen met dubbel glas. En om dan een goed bod uit te kunnen brengen is het uiteraard handig om de prijs van het vervangen te weten, die je pas kan berekenen als je de maten weet.