Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:29

Ik ben tussen kerst en oud en nieuw bij ouders :) , 24ste ernaar toe . Dan de 27de werken en daarna bij mij thuis de dieren doen (geef ze extra voer en water , en de konijnen moet ik even uitvogelen.. ), dan weer naar mijn ouders de 30ste werken en de dieren thuis voeren en dan 1 januari weer naar huis XD

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:14

24e met 2 vrienden hier eten, 1e kerst dag avond bij moeder met zussen en broer en aanhang en 2e kerstdag avond met schoonfamilie naar diens vader..
Voor kerstavond zorgen wij dit jaar voor alles, 1e kerstdag het voorgerecht en 2e kerstdag dessert en wijn/bier. Ga proberen het allemaal beetje te beperken qua kosten, kan zo snel oplopen anders.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:29

Sting schreef:
Vind deze week geen leuke aanbiedingen... Saaie boel. Of iemand nog tips?

Weinig inderdaad.. Viel me ook al op. Al zag ik wel wat lekkere dingen bij Nettorama staan :) Zoete aardappels, pastinaken, avocado's, kiwi's, allemaal lekker goedkoop :)
En het schaaltje paddestoelenmix ga ik me ook halen, ik heb nl een heerlijk recept gevonden voor paddestoel-burgers :D smaakt echt super, en een stuk goedkoper dan de champignon vleesvervanger uit de winkel. Het recept (al had ik het een klein beetje aangepast met meerdere soorten paddestoelen en wat meer kruiden): http://www.ohmyfoodness.nl/omf-kookt/di ... nonburgers
Echt het proberen waard :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:31

Oh zoete aardappel , die willen ouders met kerst. Ik dacht een stamppotje maar dat is niet kerst eten :P

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:35

Geen aanbiedingen!?
Dirk en aldi stonden er vol van bij ons :P
Bij de aldi kalfsrollade 0,45 per 100g, gourmetschotel ook goedkoop. En de Dirk had ook vanalles leuk. Vooral de chocolollys :9

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:37

Ja, Aldi zag ik ook, maar koop alleen bio of sterren-vlees. Dus dat wordt niks... Dirk hebben we hier niet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:38

Hier ook geen Dirk idd, en de vleespagina's sla ik ook over, en dat blijft er in deze tijd van het jaar nog maar weinig over :Y)

Edith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:14

Ik heb de bon voor de gratis ras patat uitgeprint. Was de bon bij jullie ook zo raar van kleur/letters doormekaar....?? Vind hem nogal vaag eruitzien. Wil niet voor aap staan bij de kassa van de ah. Bon ziet er vreemd uit....

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:16

Ach als de streepjescode maar duidelijk is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:25

Idd als de streepjescode werkt is het goed!

Mijn ouders komen mij zaterdag halen. Eerst dagje Gent of ikea (als ik in mn nieuwe kamer kan die laatste, maar iig geen besparing voor ze). Voor vertrek hier tanken, dan hebben ze toch nog ergens op bespaard (vorige week was het 1,27). En dan 1 of 2 januari wordt ik weer terug gebracht inclusief voorraad eten/drinken/wasmiddel/wc papier etc :+ Met kerst wilde we uit eten, doen we eigenlijk elk jaar. Maar de restaurants die we wilden waren allemaal vol. Denk dat het dus bij plan B is gebleven, dat we allemaal wat maken en dat bij m'n broer gaan eten.

Alleen nog even kijken of er wat stalgenootjes tijd en zin hebben om mijn paard wat beweging te geven. Zo niet moet die maar een weekje vakantie vieren ook.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:36

Zelf ga ik eerste kerstdag bij mijn zus tapa's eten. We maken allemaal een aantal hapjes.

2de kerstdag ga ik bij een bokker gourmetten :D
Ik neem ook wat hapjes mee.

Zaterdag ga ik bij mijn broer eten met zijn vriend en 2 vriendinnen van ons. We zorgen samen voor het eten en spelen gezelschap spelletjes.

Oud en nieuw weet ik nog niet.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 23:13

Idd, ook voor mij geen aanbiedingen die ik wil hebben deze week :( Helemaal niks niet.

Ga proberen weekje geen boodschappen te doen vanaf vandaag. Vandaag nog wat broodbeleg gekocht en wat drinken, heb voorlopig genoeg in de koelkast en vriezer, dus ga proberen of het me lukt om eens een keer niet tussendoor naar de supermarkt te hoeven voor wat kleine dingen en dan toch weer meer mee te nemen dan de bedoeling was. De voorraadkast en vriezer zitten ondertussen aardig vol hier, en deze week geen leuke aanbiedingen, dus plan is geen boodschappen te hoeven doen :P
Het enige is dat mn moeder en mn zus hier 2 nachten komen slapen, overdag naar duitsland naar de kerstmarkt, maar dan moet ik toch wel wat lekker eten in huis hebben om broodjes enzo mee te nemen overdag...

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 08:37

xFioon succes met niet naar de winkel gaan :D

Ik vond de Dirk ook nog best wel goede aanbiedingen hebben. Heb ze alleen niet nodig :D

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 09:03

Deze week de vriezer maar eens leegeten,
want als we de collega's van mijn man moeten geloven komt er een dik goed gevuld kerstpakket deze kant op :D

dan hebben we 1ste kerstdag verjaardag en daar eten we ook en
2de kerstdag zitten we thuis en maak ik een shephard's pie :9

Oud en nieuw hangt er vanaf hoe laat mijn man terug is van zijn rit (vrachtwagenchaffeur)
Als hij op tijd is gaan we richting mijn schoonmoeder, is hij wel laat dan blijven we thuis.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 09:31

Ik ben idd ook 3 dagen niet thuis met kerst en met oud en nieuw ook niet.
Ideaal, scheelt toch weer 4 dagen boodschappen :D

Vorige week ook heel de week bij mijn ouders gegeten. Mijn autootje is overleden en ik leen dus die van mijn moeder. Maar ze had hem vorige week zelf ook nodig, dus kwam ze me uit haar werk halen, aten we daar, ging ik met haar auto naar stal, en daarna bracht ze me weer thuis.
Ideaal, geen benzine kosten en geen boodschappen nodig.
Ontbijt en lunch spul had ik nog in huis, dus een weekje de supermarkt vermeden. Is ook nog eens goed voor de onnodige, stoepbui geinspireerde, aankopen O:)

En ook hier een weekje vriezer eten, niet omdat ik nou zo nodig nog meer moet bezuinigen maar omdat hij echt uitpuilt.

Zaterdag kijken voor een 'nieuw' autootje. Dat zal wel even pijn doen aan mijn bankrekening... Maar ik heb toch wel besloten nog maar even te kijken naar een klein zuinig autootje ipv een die een trailer kan trekken. Met oog op wegenbelasting enzo

Vrijdag krijgen we het kerstpakket van mijn vriend, naar zijn zeggen altijd 2 (!!) dozen, maatje verhuisdoos, vol etenswaren onder andere aangeboden door klanten van hun. Vorig jaar was hij alleen en heeft hij een maand of 2 ervan kunnen eten, alleen wat klein vers spul moeten halen. Het is eigenlijk bizar hoeveel dat dus is, maar ik klaag vooral maar niet ;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 09:40

In jou geval had ik wel een deel van de benzine vergoed aan mijn moeder als ik met de auto een week lang heen en weer mag rijden ook naar stal enzo.
Zeker als je ook daar eet.

Maargoed dat is ieder voor zich natuurlijk.
Komt bij mij ook voort, omdat mijn ouders het goed hadden maar niet heel breed.

Succes met een nieuw autootje vinden.

Klinkt goed die kerstpakketten. Dat zit er voor mij helaas niet in dit jaar.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 17-12-14 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 09:42

Edith schreef:
Ik heb de bon voor de gratis ras patat uitgeprint. Was de bon bij jullie ook zo raar van kleur/letters doormekaar....?? Vind hem nogal vaag eruitzien. Wil niet voor aap staan bij de kassa van de ah. Bon ziet er vreemd uit....

Die actie loopt al niet meer, toch?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 09:43

Destination schreef:
Edith schreef:

Die actie loopt al niet meer, toch?

Jawel, tot 28 dec

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 10:13

Ineke2 schreef:
In jou geval had ik wel een deel van de benzine vergoed aan mijn moeder als ik met de auto een week lang heen en weer mag rijden ook naar stal enzo.
Zeker als je ook daar eet.

Dat gebeurt ook wel hoor, ik leen hem wel vaker, en als de tank bijna leeg is als ik hem ophaal gooi ik hem ook gewoon vol. Nu had ze toevallig net getankt, en naar stal is 2,5e km heen en 2,5e km terug, dus leeg gaat hij deze keer niet raken. van die 30 km die ik ermee rijd merkt ze deze keer nauwelijks wat.
Beetje jammer dat het geen zomer is, dan had ik gewoon gaan fietsen naar stal... maar in mijn up door de donkere afgelegen polder, nah...

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 10:15

1e kerstdag bij paps en mams, 2e bij schoonvader en oud en nieuw ook bij paps en mams! Scheel financieel een hoop :).

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 12:11

O oke, nouja het stond er zo van " das kaassie geen kosten" vandaar mijn opmerking :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 13:33

Hier eerste kerstdag uit eten op kosten van mijn oma, tweede kerstdag met de schoonfamilie naar de dierentuin op kosten van mijn schoonouders.
Kerstavond gaan we denk ik gourmetten, meeste heb ik al in de vriezer, moet alleen ontbijtspek, stokbrood en iets van salade halen.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:02

Ik werk deze week gelukkig heel veel, dan eet ik ook op m'n werk (horeca) dus dat scheelt altijd wel.

Wij gaan met kerst naar de ouders van m'n vriend, tweede kerstdag naar mijn ouders en '3e' kerstdag koken wij voor onze familie. Nog even een budget (vegan, maar toegankelijk voor vleeseters) feestmenu bedenken dus.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:07

Bospaddenstoelensoep als voorgerecht?
Ik ben geen vegan, dus hoofdgerecht is en nagerecht is lastiger.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 15:09

Ik vind aardappelgratin met spinazie altijd erg lekker :9 gevulde paddestoelen.. Gevulde aubergine of paprika, zelfgemaakte tagliatella met een lekkere saus.. Er zijn zo veel lekkere vegarecepten :9