Iemand toevallig enig idee wat ik aan een slechte wifi verbinding kan doen? Mijn macbook geeft continue de melding dat hij geen verbinding kan maken met een website omdat de router niet reageert. Echter als ik dan op de hotspot van mijn mobiel ga doet ie het wel. De wifi thuis was eerst slecht en had er dan ook last van met mijn telefoon die zei verbonden geen internet. Heb toen Ziggo gebeld en nu hebben we een nieuwe router en nu heb ik er met mijn telefoon geen problemen mee. Denk dat het echt aan mijn laptop ligt want op de wifi op school heb ik hetzelfde probleem. Filmpjes happeren heel erg met zowel wifi als hotspot terwijl ik dat wel echt nodig heb voor school...
Je kan even kijken wat voor frequentie de router uitzend. Als ik me niet vergis komt 2.4 ghz beter door muren heen enzo. En anders misschien ergens een wifi repeater plaatsen?
Hier ook een macbook met hele slechte ontvangst, als er muren of dichte deuren tussen zitten dan is m'n hele signaal weg Mijn vriend heeft er met zijn niet-apple laptop helemaal geen last van. Oplossing is hier dan ook nog niet gevonden maar ik zit eraan te denken om maar zo'n wifi versterker aan te schaffen want het is geen doen
Nou dat is dus het leuke ik zit misschien 2,5 meter verwijderd van de router.. Blij dat ik niet de enige ben die er last van heb. Met mijn imac had ik er ook last van dus daar gebruikte ik een internetkabel.. Denk dat het toch maar een bezoekje wordt aan de imac store dan inderdaad want lijkt wel alsof er een defect ergens zit
eilleen333
Geplaatst: 05-04-18 17:30
Ik vroeg me af of ik mijn voicemail kan blokkeren voor bepaalde personen. Ik kan de inkomende oproepen wel blokkeren op mijn Iphone, maar dan zet hij die persoon dus door naar mijn voicemail, met als gevolg dat ik die berichten eerst moet luisteren/ verwijderen voordat ik bij berichten van mensen die ik wel wil beluisteren uitkom.
Kan ik mijn voicemail ook blokkeren voor 1 individu? Maar dat anderen hem dus wel kunnen inspreken? De voicemail helemaal uit is niet echt een optie. Als ik het nummer in mijn iphone blokkeer is het niet alleen zo dat die persoon me niet meer kan bellen, maar ook niet kan sms-en. Het gaat om mijn demente vader, die soms meerdere keren per dag belt. Ik heb gewoon geen beltoon voor hem ingesteld, omdat de telefoon anders soms tig keer achter elkaar ligt te rinkelen, maar ik heb wel steeds een volle voicemail box. En dan staat er heel zielig na 18 keer mijn vader een voicemail van mijn werkgever. Niet handig... Maar ik vind het prima als hij smst en evt belt, maar ik wil het dus gewoon niet in mijn voicemail hebben.
Ik denk dat je voor zoiets bij je provider moet zijn.
eilleen333
Geplaatst: 05-04-18 17:41
Dorus schreef:
Ik denk dat je voor zoiets bij je provider moet zijn.
Die verwezen me naar een android app . Die zou voor je opnemen en direct weer ophangen zodat het niet naar de voicemail gaat. Maar ik vroeg me af of het ook in de Iphone zou kunnen zonder extra app. Maar helaas waarschijnlijk niet. Weet iemand dan toevallig zo'n app voor de iphone te vinden?
Mi_Amore
Geplaatst: 06-04-18 21:32
Hoi, ik heb een vervelend vraagje.
‘S avonds zet ik de wifi af. Maar bij het afgaan van de wekker (5h), schiet deze automatisch aan.
Rotvervelend om wakker te worden met 101 meldingen... Hoe kan ik dit afzetten? Dit is veranderd met de laatste update.
Ook als je de WiFi gewoon bij instellingen uit zet? Of doe je het alleen in dat menu wat je omhoog moet schuiven? In het laatste geval staat hij inderdaad niet echt helemaal uit.
Is het anders geen optie om de telefoon ‘s nachts op niet storen te zetten? Dan krijg je ook geen meldingen binnen. Ik heb die van mij zo ingesteld dag hij automatisch in een bepaald tijdvak op niet storen staat. Dan krijg je helemaal geen meldingen binnen.
Hoe zet je de WiFi af? Want in het schuif menu is de korte weg en ik denk dat als je het gaat doen in het instellingen menu het dus beter moet gaan. Dus echt naar de instellingen app zelf toe en daar de WiFi uit zetten
Ik heb alleen gevonden via Google dat als je je WiFi uitzet via het bedieningspaneel deze automatisch om 5 uur weer aan gaat. Via instellingen zou hij wel volledig uit moeten blijven, gek dat hij dan bij het af gaan van de wekker weer aan gaat! Kun je niet een andere app proberen met een wekker? Ik gebruik sowieso de wekker van mijn iPhone niet, maar de wekker van de app sleep Cycle, die meet ook meteen hoe je hebt geslapen..
Ik heb hem tussen 23 en 7 standaard op niet storen staan, heb nooit last van piepjes, ook niet als m’n wekker gaat. Je hebt twee opties bij niet storen. Helemaal geen piepjes of alleen geen piepjes als de telefoon. Stand-by staat.
Zijn er hier ook al mensen die ervaring hebben met het draadloos opladen? Mijn telefoon begint nu echt kuren te krijgen (6s), en ben aan het twijfelen om voor de 8 te gaan. Alleen vind ik het zwaar irritant dat ik niet kan opladen en muziek luisteren tegelijk, dus zal of voor draadloos opladen moeten gaan of voor de nieuwe Airpods.. Struggle's! Zo word het een duur grapje namelijk.
Ik was er heel enthousiast over en het leek me geweldig....maar uiteindelijk in de praktijk vind ik het draadloos laden niet heel geweldig. Ik heb het idee dat hij de laatste 10% niet tot slecht laad, het opladen gaat een stuk langzamer en zodra je je telefoon maar even pakt om iets te bekijken of op te zoeken etc dan laad hij niet meer.
Jaa klopt, zodra hij een centimeter er vanaf is laad hij al niet meer....het draadloos laden is een leuke bijkomstigheid. Maar het zou zeker geen reden voor aanschaf zijn voor mij. Al moet ik zeggen...bij mn iPhone X is snachts laden meer dan voldoende om de dag mee door te komen....
Lastig te zeggen, ik heb een hekel aan oortjes met snoer en het vastzitten aan je telefoon....heb al een tijd een draadloze koptelefoon. Ideaal, daarmee ben ik ook gelijk van het niet kunnen luisteren tijdens het laden af....