[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:56

Nou ik heb net bezichtigd met vriendlief en ouders en weet het echt niet meer :+

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:59

wat lastig Rowo, zijn zulke belangrijke keuzes.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:00

Ja, zijn het ook. Volgende week willen we ze nog beide achter elkaar zien en dan met een aannemer mee naar de ene. En dan maar eens zien welke het wordt en of het 1 van de beide wordt.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:01

zit je wel op een lijn met je bf?

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:01

mandy veel succes met bezichtiging! ben benieuwd naar jullie keuze! en idd verbouwen kan wel ideaal zijn! maar idd ook met veel tegenslagen...

pfff wat erg idefix... hier moeten we ooit ook nog aan het verbouwen/nieuw bouwen hoop dan niet hetzelfde als jou mee te maken.. bah.

BD weet ik niet veel van, gelukkig heb ik een vriend die daarmee werkt...

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:03

o zie net dat je bezichtiging hebt gehad.. Wordt dus een weekend voor jou met veel denkwerk. Hebben jullie niet een beter gevoel bij een van de huizen? Beide plekken zijn even mooi?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:05

Spannend Rowo!!!!!!!

Ach ik wacht het wel ff af. Dacht dat misschien iemand het wist..... merk het uiteindelijk vanzelf of ik bel ze ff.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:05

fokfanaat schreef:
zit je wel op een lijn met je bf?

Was dat tegen mij? Wat is bf? :+ Boyfriend?

Vriendliefs voorkeur gaat uit naar waar we net waren, ik eigenlijk meer naar de andere. Maar dat is puur om de tuin. Maar goed, het huis daar is wel echt prachtig en ruim. Stof tot nadenken dus.... Maar daar hebben we het weekend voor, of naja niet helemaal met carnaval :))

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:06

misschien gaat het soepeler met wat drank in je lijf mandy :))

lastig hoor! moet zeggen dat ik het huis wel wat vind hebben idd waar je net bent wezen kijken. Heeft wel sfeer!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:08

Het huis is echt mooi. Je moet er schilderen en misschien wat aan de vloeren doen, maar dat was het. Andere dingetjes kunnen later wel... T is echt een schattig huis, voel me er iig wel thuis :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:18

Het wordt wel heel erg omringd door andere huizen vind ik , is wel èrg druk er omheen , dat moet je wel liggen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:19

pmarena schreef:
Het wordt wel heel erg omringd door andere huizen vind ik , is wel èrg druk er omheen , dat moet je wel liggen.

Dat is ook mijn punt. Of iig het enige punt... maar ja ik kom van buitenaf en daar wonen de buren op 100m afstand :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:20

Ik heb het andere huis niet van binnen gezien natuurlijk (nou ja, foto's bedoel ik), maar op basis van de tuin kan ik me je twijfel heel erg goed voorstellen :j :j
Lastig hoor!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:21

Die foto's hebben we ook nog niet. Of naja ik wel, maar thuis op de pc.... maar daar is weinig moois aan van binnen. Moet gewoon helemaal gestript worden.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:22

rowo schreef:
Die foto's hebben we ook nog niet. Of naja ik wel, maar thuis op de pc.... maar daar is weinig moois aan van binnen. Moet gewoon helemaal gestript worden.

Nee maar het hoeft ook niet mooi te zijn..... maar gewoon qua ruimtes ed. Hier was ook niks moois :=
Maar bedoel enkel dat ik dus het huis zelf amper kan vergelijken/beoordelen en me dus enkel op jouw tuinfoto's kan baseren :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:23

Ik kijk nog best vaak naar de pagina op Funda met de foto's hoe het was. Vind ik zo leuk := :o

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:24

dat is zeker leuk!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:25

Voor mij is het net alsof je middenin Blijdorp te kijk staat zeg maar :P Die voortuin daar heb je dan al niks aan (ziet er wel leuk uit overigens :) ) , de betegelde tuin heeft wel wat meer privacy maar ook daar kijken die balkonnetjes van de buren nog op uit , ook al heb je niks te verbergen dan nog voel je je wellicht niet helemaal op je gemak in je eigen tuin als die buren daar vaak zitten.

Ik ben zelf ook geen liefhebber van witte keukens en badkamers dus dat vind ik ook een behoorlijk minpunt...hoewel het er natuurlijk wel gewoon keurig netjes uitziet +:)+

Maar als je dan zelf een ander huis met een keuken en badkamer met wat meer karakter / warmere uitstraling kunt uitrusten en je ook wat vrijer voelt omdat je niet zo te kijk zit , dan is dat voor mij toch best wel een flink punt van overweging waard hoor :j

Maar het ligt er maar helemaal aan wat je persoonlijke wensen / smaken / mogelijkheden zijn natuurlijk :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:36

manzano schreef:
rowo schreef:

Nee maar het hoeft ook niet mooi te zijn..... maar gewoon qua ruimtes ed. Hier was ook niks moois :=
Maar bedoel enkel dat ik dus het huis zelf amper kan vergelijken/beoordelen en me dus enkel op jouw tuinfoto's kan baseren :D

Ik snap wat je bedoelt, heb ze hier alleen op kantoor niet.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:37

:)
Ben heel benieuwd wat het gaat worden. Zijn wel echt 2 uitersten.... zo'n huis wat echt mooi af is en een echt klusproject!!!
Wel fijn dat je bij beiden een goed gevoel hebt, dan kan je het volgens mij nooit echt fout doen :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:43

manzano schreef:
Hoe bedoel je?
Ik heb in januari 2012 een voorlopige teruggave aangevraagd. Die is nu verwerkt (na tig brieven) en nu hebben ze dus 15 februari voor het eerst betaald..... met omschrijving Feb.2012. Dit is 1/12e van het bedrag. Dus dat zal zo elke maand gaan.

Nu is dus mijn vraag wat er met januari gebeurd......
Kan me voorstellen dat ze straks als ik aangifte doe over 2012 (dus voor 1 april 2013) dat ze dan een bedrag vaststellen dat dat ik zou moeten terug krijgen en daar vanaf halen wat ik al heb gekregen (dus 11x bedrag y ipv 12x) en dat er dan nog een bedrag in de plus over blijft dat ik dan terug krijg........

je hebt een voorlopige teruggave gehad, dat is dat officiële bericht dat je hebt ontvangen. Daar staat op dat je bijvoorbeeld 12.000 euro terugkrijgt. Dat bedrag krijg je, verdeeld per maand, in 2012 terug, sowieso. Als je juni bericht krijgt dat het 14.000 euro wordt, dan krijg je dat meerdere van 2.000 over de resterende maanden verdeelt.

In 2013 doe je aangifte, daar komt uit dat je recht had op 15.000 euro. Je hebt al 14.000 euro gehad, dus ze storten nog 1.000 euro. Er vindt sowieso geen verrekening plaats, omdat je het bedrag op de voorlopige teruggave hebt ontvangen in 2012.

Over rente: in beginsel doe je aangifte achteraf. In Nederland heb je recht op een voorlopige aanslag of een voorlopige teruggave, zodat je niet alles in één klap achteraf hoeft te betalen óf zodat je je maandelijkse lasten ermee kunt betalen. Je hypotheek betaal je ook maandelijks, de bank kan ook zeggen, betaal dat maar vooraf in 1x (maar dat willen we niet), als dat zo zou zijn dan zou het nog redelijk kunnen zijn dat je je teruggave ook in 1x vooraf krijgt. Rente bij de Belastingdienst gaat pas spelen na de vervaldatum, en dat is 31 december (en dat wordt nog later onder de nieuwe renteregelingen).

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:54

Ja maar ik heb nu dus bericht gekregen dat ik 12.000 terug krijg (I wish :+). Toen was er nog gedoe om het rekeningnummer. Dat hebben ze nu gehad en nu heb ik over februari 1.000 gekregen. Dus dat zou aan het einde van het jaar uitkomen op 11.000.
Je zou zeggen dat ze dan die 12.000 door 11 hadden moeten delen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:18

Weet je zeker dat ze die eerste 1.000 euro van januari niet op een ander rekeningnummer hebben overgemaakt dan...? Want daar zou ik dan wel even over bellen!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:24

veerledec schreef:
Weet je zeker dat ze die eerste 1.000 euro van januari niet op een ander rekeningnummer hebben overgemaakt dan...? Want daar zou ik dan wel even over bellen!

Ja :j

Ze hadden nl. geen rekeningnummer van ons (vonden ze zelf :+ )
Brief met vaststelling van jaarbedrag is ook van 30 januari.... en daarna hebben we dus nog brieven gekregen over ons rekeningnummer enzo.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:27

Wat een gedoe met de BD. Ik heb daar echt geen kaas van gegeten. Vind het al knap dat ik zelf mijn zorgtoeslag heb aan gepast :))

Volgende week vrijdag middag gaan we beide woningen achter elkaar nog een keer bekijken. En bij de ene gaat de aannemer ook mee.