Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 19:19

Ik had vandaag weer een duur dagje.
Laatste dierenarts rekening 121 euro
Fietsreparatie 39 euro

En afgelopen week mijn laminaat laten leggen 120 euro.

Voorlopig hoop ik geen rare dingen meer te hebben

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 19:41

Ik heb voor het eerst sinds jaren een concert ticket gekocht, kan nu al niet wachten!! Meestal vallen concerten niet in mijn budget, maar deze is maar €21 euro, leuke bekende muziek (rondé) en het is in de buurt :D Twijfelde nog wel even want moet wel alleen, en ben nog niet eerder in mn eentje naar een concert geweest, maar het idee van er even echt uit zijn lijkt me toch wel heel lekker, zeker voor dat bedrag.

En hoop heel erg in september nog op vakantie te kunnen, heb daar wel een spaarpotje voor, maar alles is wel erg duur geworden, en eigenlijk lijkt een workaway mij ook wel erg leuk. Maak me alleen nog een beetje zorgen over de coronamaatregelen, nu lijkt het wel mee te vallen, maar je hoort al weer geluiden dat ze de corona pas in willen gaan voeren in Frankrijk -O- Nouja als dat zo is heb ik daar maar wel weer meteen op bespaard :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:49

Ik had gisteren weinig te doen op het werk en toen zat ineens een winkelmandje vol. O:) Dus ook niet echt bespaard. Het waren wel dingen in de uitverkoop. :P
Ipsilonka, foto's van een gevulde stal nummer 4!

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 01:45

Rondé is echt heel leuk! Heb ze van het weekend gezien bij CAS, wat trouwens ook niet echt een besparing was maar zo gaaf!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 07:34

Faelynn, ik lees juist dat die pas er niet meer gaat komen hier, ondanks de hoge cijfers. Ik zou me er niet te druk om maken en gewoon lekker boeken :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 07:53

JudithO schreef:
Faelynn, ik lees juist dat die pas er niet meer gaat komen hier, ondanks de hoge cijfers. Ik zou me er niet te druk om maken en gewoon lekker boeken :)

Als je geënt bent is je enting 9 maanden geldig in het buitenland (mits je de hele serie gehad hebt) de meeste zullen tot begin oktober een coronapas hebben dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:30

Ik heb er intussen 4 gehad, denk laatste in april of mei. Ze mogen hun vaccins intussen zelf prikken waar de zon niet schijnt. Ik werk zelf in de zorg maar ook wij hebben het er stilaan mee gehad.
In België dagelijks flink wat nieuwe besmettingen maar amper 7 doden/dag. Er zijn er die er fiks ziek van zijn, maar heel veel zijn klachtenvrij. Zelfs voor operaties is testen niet meer nodig als je niet op IZ hoeft te verblijven na je ingreep, als je geen risicocontact hebt gehad en symptoomvrij bent of niet recent besmet bent geweest.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 11:13

Dayanara schreef:
Rondé is echt heel leuk! Heb ze van het weekend gezien bij CAS, wat trouwens ook niet echt een besparing was maar zo gaaf!

Oh wat leuk om een ervaring te horen! Ik verbaasde mij ook echt over de lage prijs, want ze hebben best wel bekende muziek, ben heel benieuwd hoe ze live zijn, heb er in ieder geval wel erg veel zin in!

PSvanLot schreef:
JudithO schreef:

Als je geënt bent is je enting 9 maanden geldig in het buitenland (mits je de hele serie gehad hebt) de meeste zullen tot begin oktober een coronapas hebben dan.

Nederland misschien niet inderdaad (hopelijk) maar workaway is toch al snel in het buitenland, en als ik op vakantie ga wil ik eigenlijk ook wel echt naar het buitenland, een plekje met meer kans op mooi weer dan in Nederland zeker in het naseizoen. Ga het liefst naar de kust (om te golfsurfen) of een workaway op een plekje met natuur/dieren zo ver mogelijk van de bewoonde wereld.

zag een hele leuke voorbij komen in Frankrijk. Helpen op een zelfvoorzienende permacultuur boerderij "in de tuin" en met koken, die vrouw is veganistische kok van beroep en t plekje kon je een beetje zien als een natuur/retreat plek even helemaal weg van de drukke wereld en bezig zijn met gezonde natuurlijke voeding. Ik eet al 16 jaar vegetarisch, maar sinds ik op mezelf woon steeds meer bezig met milieu, zelfvoorzienend leven en plantaardig eten, heb dit jaar ook voor het eerst een kleine moestuin. Het klonk heel leuk en leerzaam, je werkt dan 4 a 5 uur per dag tegen kost en inwoning.

Ik heb geen vaccinaties en ook nog nooit corona gehad, dus beschik helaas niet over een pas, moet zeggen dat ik ook eigenlijk alleen weg wil als het in volledige vrijheid kan, dus geen QR codes, testen, mondkapjes, noem het op, vind dat toch te erg beperken in mijn vrijheid en plezier. Ben om die reden afgelopen jaren ook thuis gebleven

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 11:41

Goh, ik zou die regels echt vergeten zijn. Mijn moeder gaat over 2 maanden op vakantie naar Amerika, moet maar even kijken hoe het zit met de corona app en de vaccinaties.
Ik ga pas over 4 maanden maar dan zou mijn laatste prik 11 maanden terug zijn. Maar ik ga er vanuit dat er dan weer een ronde is geweest.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 11:41

Mijn ervaring in Frankrijk was dat de pas alleen in de horeca gevraagd werd. Dus als je alleen op 1 plaats blijft zal het wel meevallen. Je kunt natuurlijk ook een aantal favorieten opslaan en gewoon even afwachten wat er gaat gebeuren en wat later vragen of je kunt komen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 11:48

Ik zag dat volledig gevaccineerd voldoende was en geen booster. Maar hoe zit het met die QR codes? Die waren toch maar 9 maanden geldig?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:12

Prairy schreef:
Mijn ervaring in Frankrijk was dat de pas alleen in de horeca gevraagd werd. Dus als je alleen op 1 plaats blijft zal het wel meevallen. Je kunt natuurlijk ook een aantal favorieten opslaan en gewoon even afwachten wat er gaat gebeuren en wat later vragen of je kunt komen.

Dit is er al heel lang af en gaat ook zeker niet terugkomen.
Áls er al wat komt dan is het alleen bij de grens maar dan is een testbewijs (pcr of antigen) dus ook voldoende. Dit volgens een nieuwsbericht van gisteren, naar aanleiding van het overleg welke ook gisteren plaats heeft gevonden.
Laatst bijgewerkt door JudithO op 06-07-22 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:13

Hoe is men daar zo zeker van? Ik ben heel benieuwd wat er deze winter gaat gebeuren weer..

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 16:58

Wij hebben hier vorig jaar 2 vaccinaties gehad en daarna Corona gehad (nog de delta variant) vervolgens niet meer voor nog een booster gegaan. Hopelijk blijft het in Frankrijk zo, kunnen we lekker gaan Camperen volgende maand.
Afbeelding
Kijk wat een lekker koppie <3

Afbeelding
Vanmorgen was ze wat neurotisch dus om 7 uur met haar gaan stappen in de bak en wat grasjes gegeten.

Afbeelding
Daarna gedacht doei, jullie zoeken het samen maar uit (de fjord werd gereden en de shet heeft niks in te brengen dus alleen ff deze dames op de foto)
Nu staan ze in het land, komt nog wel wat strijd aan denk ik. Maar als de fjord het onderspit delft is de shet blij met haar, dus komt goed.
Ik ben er blij mee :o (en qua niet besparen moet ze natuurlijk wel nog een knap halster etc voor :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 17:54

Knappe niet-besparing, tuiger of gelderse? Uiteraard hoort daar een setje eigen spullen bij!

Ik heb mijn 4e prik dit voorjaar gehad en ik peins er niet meer over om nog eentje te halen, al sturen ze in BE er wel op aan om te boosteren (maar niet verplicht). Onze covid-pass/app werkt al lang niet meer.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:10

Ik ga het nog doen puur omdat het met verre reizen nog wel eens uitkomt

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:31

Hackney x tuigpaard is het Varekaj.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:40

Ik ga gewoon voor een 2e booster, anders heb ik die vorige 3 ook voor Piet Snot laten zetten. Plus nog wat verre reizen op de stapel, waarom zou ik dan wel allerlei andere prikken zonder nadenken laten zetten :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 19:29

Wat een leuk paard!

Ik heb nog niks gehoord over een nieuwe booster, maar als ie er komt dan wil ik em ook wel weer. Van corona ben ik destijds flink ziek geweest, sinds de vaccinaties geen corona meer gehad ondanks ik vanwege mijn werk veel op drukke plekken ben geweest, en als het de kans al een klein beetje verkleint dat ik ziek wordt dan ben ik daar al blij mee. Éen dag niet kunnen werken kan me zomaar een kleine €2000 kosten als ik pech heb := Plus dat ik het vreselijk zou vinden als ik me ziek moet melden tegenover mijn klanten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 21:01

Leuk paard! Kun je iets meer zeggen over de hackney x tuigpaard? Ik zit natuurlijk in de hackney-wereld. :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 21:29

@purny jij valt wel in de hoofdprijzen deze maand :(:)

Citaat:
en qua niet besparen moet ze natuurlijk wel nog een knap halster etc

Uiteraard niet *D :# vind haar echt super leuk Ips!

Nou wij hebben onze vakantie(s) gehad, eerst fietsvakantie, daarna rondje ZW Friesland, met de boot, was echt heerlijk! En dan dit weekend nog NorthSeaJazz, alleen zondag maar wel met overnachting op de SS Rotterdam. Bewust gekozen voor dichtbij eigen land overigens deze vakanties mede ook ivm corona zaken maar ook wat kwakkelende ouders etc, wilde geen gedoe dat ik opeens terug zou moeten vliegen en dat er dan vluchten worden geannuleerd of zoiets. Alleen de gedachte al doet me dan geen fijne vakantie hebben.
Ben sinds jaren niet meer zo bruin geweest trouwens lijkt wel of ik 3 weken Middellandse Zee heb gedaan 8-)
Kosten vielen al met al flink mee, uit eten / lunchen / koffie drinken afgewisseld met op de boot en uiteraard overnacht op de boot. Liggeld is zo rond de 15 - 17 Euro per nacht, of niets, als je gewoon ergens 'wild' ligt, dus dat zijn de kosten ook niet. De diesel kwam neer op zo'n 200 Euro voor 6 dagen motoren.

Voor juli en augustus heb ik geen inkomsten omdat ik per 1 juli net gestopt ben met werken, nu vakantie en straks in augustus opstart met mijn ZZP werk. Ben al wel met wat ZZP werk begonnen, maar dat kan ik pas declareren als ik die hele klus af heb. Gelukkig is de spaarrekening goed gevuld. Ben er onderhand iets minder zenuwachtig over := ^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 21:47

Ik heb al 2 boosters gehad en bij de laatste 2 ook telkens aardig wat bijwerkingen, die elke keer wat erger worden. Ik zit er niet op te wachten dat het uitmondt in een allergische reactie zeg maar. En daarnaast wordt de periode van ongemak ook elke keer wat langer. Bij prik was het 2-3 dagen, bij prik 4 was het ruim een week met koortsvlagen, doodop zijn, gezwollen okselklieren, rode jeukende plekken rond de prikplaats, hoofdpijn etc. Nee bedankt.

Ik verwacht bij het loon van juli een aardige cent extra aan vergoeding van reiskosten. Dat is maandelijks toch wel minstens €100 geweest. Nu heb ik mei en juni samen gedeclareerd en ik heb flink wat op locatie gezeten, wel zo fijn om dat straks op de rekening terug te zien.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 22:04

purny schreef:
Goh, ik zou die regels echt vergeten zijn. Mijn moeder gaat over 2 maanden op vakantie naar Amerika, moet maar even kijken hoe het zit met de corona app en de vaccinaties.
Ik ga pas over 4 maanden maar dan zou mijn laatste prik 11 maanden terug zijn. Maar ik ga er vanuit dat er dan weer een ronde is geweest.

Haha ja dat gevoel heb ik dus ook een beetje, je vergeet het ook zo snel weer nu alles weer een beetje normaal is, dat ik mij haast niet voor kan stellen dat het straks weer anders is, maar toch iets om in het achterhoofd te houden.

Prairy schreef:

Heb sowieso geen behoefte om naar horecagelegenheden te gaan, dus dat zou niet eens zo'n punt zijn, vraag me meer af of je de grens wel over kan (zonder risico dat je gecontroleerd word)
Ik ben en wil in ieder geval niet gevaccineerd worden en heb ook nog geen corona gehad dat ik weet, dus ook geen "genezen" vinkje kunnen krijgen. Best knap aangezien ik in een drukke winkel werkte, geen mondkapje kon dragen, en meermaals met mensen gewerkt heb de achteraf corona bleken te hebben :+

Citaat:
Dit is er al heel lang af en gaat ook zeker niet terugkomen.
Áls er al wat komt dan is het alleen bij de grens maar dan is een testbewijs (pcr of antigen) dus ook voldoende. Dit volgens een nieuwsbericht van gisteren, naar aanleiding van het overleg welke ook gisteren plaats heeft gevonden.

Ook testen om de grens over te mogen vind ik geen prettig idee.
Had een collega die zich top fit voelde en er helemaal klaar voor was om op vakantie te gaan, maar moest testen binnen 24 u voor vertrek met het vliegtuig, en die was dus positief, vaarwel vakantie en geld. Zou erg veel stress krijgen van de gedachten dat het dan misschien wel positief kan zijn en je tot het laatste moment in spanning moet wachten of je wel of geen "good to go vinkje" krijgt. En als je dan positief bent zit je thuis vast, want werken mocht ze ook niet meer ondanks dat ze zich prima voelde, vakantie uren ondertussen ook kwijt.. Die was flink chagrijnig :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 22:17

Ik ben alle keren flink ziek geweest van de vaccinatie, heb er 3 gehad en zit ook echt niet te wachten op de 4e. Veel met covid-patienten gewerkt, al mijn collega's zijn 1 of meer keren ziek geweest, ik officieel nooit :+ wel dus ook heel veel ellende meegemaakt en gezien dus ik ben wel pro-vaccinatie indien doelgroep gerelateerd of werkzaam met mensen die in risico groep vallen. Maar moet eerlijk zeggen: het stoppen in de directe zorg was mede ook ingegeven door alle ellende van de covid tijd én het idee weer zo'n winter in te gaan...
Eigenlijk hoop ik dat ik gewoon covid krijg, lichte variant en dan met een herstelbewijs weer ff vooruit kan }:0 :7

En... BTW lager op energierekening, merken jullie er al wat van?
Ik vind de boodschappen echt ook veel duurder geworden.
Ben benieuwd wanneer we echt een crisis in gaan, ook met die hogere rente...
Heb het gevoel dat het nu een beetje kop in het zand stekerij is of zoiets, stilte voor de storm, hoop dat ik ongelijk heb...
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 06-07-22 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 22:18

Neonlight schreef:
Leuk paard! Kun je iets meer zeggen over de hackney x tuigpaard? Ik zit natuurlijk in de hackney-wereld. :D

Haar vader is Maker’s Mark en de vader van haar moeder is Nando. Ze heeft zelf 3 veulens van Idol gehad.