FUN-da!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:50

bigone schreef:
Welke bank heb je het over Daan?

Allianz.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:51

Lynn_Nikita schreef:
daantjuhhh schreef:
Pfff... hier hypotheek troubles. -:(-

Ik verdien genoeg, heb geen schulden...
maar toch is het lastig om de hypotheek voor elkaar te krijgen..

Heb alles verstuurd wat ze nodig hebben. Maar blijkbaar is het niet goed genoeg.
Heb nu verlenging aangevraagd. Wat een toestand. Ik wil het gewoon graag klaar hebben.

Wat is het probleem of hebben ze gewoon meer stukken nodig? Ik heb helaas ook 1 keer verlenging moeten aanvragen maar dat had meer met de feestdagen te maken die ertussen vielen

edit ik zie nu je reactie, ja bij ons was het ook zo dubbel, ik moest eigen geld aantonen ivm eigen woning nog niet verkocht, moeder wilde wel 15.000 lenen en stond zelfs al op de rekening maar nog moest er een schenkings overeenkomst etc gemaakt worden terwijl mijn broer een jaar eerder bij een andere verstrekker hetzelfde "probleem" had en alleen het aantonen van het bedrag al voldoende was. Soms denk ik dat ze dingen willen hebben gewoon om lekker moeilijk te doen

Ik begrijp je frustratie, je wil het gewoon geregeld hebben en er klaar mee zijn

Ja dat is het ook.
Die auto is afbetaald.
Brief is daarvan binnen bij ze. De BKR is daar ook van weg. Maar nu willen ze het contract daar van nog hebben.

En een bewijs van hoe ik aan mijn eigen geld ben gekomen. Maar dat is gewoon gespaard in de loop van tijd.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:52

Jeetje wat balen Daantjuh dat t zo moeizaam gaat met de hypotheek. Anders nog eens verder kijken naar een andere hypotheekverstrekker?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:55

miccamaaike schreef:
Jeetje wat balen Daantjuh dat t zo moeizaam gaat met de hypotheek. Anders nog eens verder kijken naar een andere hypotheekverstrekker?

Ja dan begin je weer van voor af aan.
Ik wacht nog even af wat de reactie is op de verstuurde stukken die ik nu na stuur.
Als ze dan nog moeilijk doen. Dan kijk ik verder.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:57

Jeetje wat balen zeg!

Wij zaten eerst ook bij Allianz en die bleven ook maar vragen en vragen. Was echt lastig, want mijn broer was gehandicapt en daar beheerde ik ook de rekening van etc. Ze snapte echt niks, hoe vaak je ook bewijzen opstuurde en alles liet uitleggen door de hypotheekshop........

Uiteindelijk gelukt binnen de tijd, maar ze kwamen echt met dingen waarvan ik dacht????

Hadden trouwens ook geen negatief BKR, geen lening etc.

daantjuhhh

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:09

Ik had dus een BKR. Maar die is niet negatief.
Alles is afgelost.
Alleen die 1000€ rood staan. Maar die Kun je niet aflossen als je niet rood staat.

Ik sta/stond niet rood. Maar die mogelijkheid had ik wel.

Nu niet meer

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:12

daantjuhhh schreef:
Ik had dus een BKR. Maar die is niet negatief.
Alles is afgelost.
Alleen die 1000€ rood staan. Maar die Kun je niet aflossen als je niet rood staat.

Ik sta/stond niet rood. Maar die mogelijkheid had ik wel.

Nu niet meer

zoiets was het bij mij ook, ik had dat er ook al afgehaald, bleek het ook op die en/of rekening te zitten die op naam van mijn moeder en mij staat |o (en waar ik nooit meer aan gedacht had)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:15

Ik heb geen en/of rekening.

Ik heb alleen een betaal en een spaarrekening.
Op die betaal kon ik rood staan.

Bij de Rabobank ging het aanvragen destijds een stuk makkelijker. Wellicht omdat daar alles van mij loopt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:16

daantjuhhh schreef:
Ik heb geen en/of rekening.

Ik heb alleen een betaal en een spaarrekening.
Op die betaal kon ik rood staan.

Bij de Rabobank ging het aanvragen destijds een stuk makkelijker. Wellicht omdat daar alles van mij loopt.

ja dat had ik ook, maar van die betaal rekening had ik het krediet al afgehaald, dus ik snapte niet waar het dan nog zat......

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:23

Nee precies.

Hier is eigenlijk wel duidelijk wat ik waar heb. Ook voor hun wel.
Alleen zijn de bewijzen die ik gestuurd heb niet voldoende.

Ik denk dat het wel goed komt hoor.
Ik verdien gewoon genoeg. En heb alles afgelost wat afgelost moest worden, alles stop gezet wat stop gezet moest worden.
Maar de bewijzen daarvan zijn niet voldoende.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:49

Herkenbaar. Alleen in mijn geval zijn hypotheekmaatschappij op allerlaatste moment. Je kunt het betalen en alles is in orde alleen geven we je de hypotheek niet omdat je anders over tien jaar een groter risico loopt ivm niet kunnen betalen, ging over een maandbedrag van 525 euro bruto.

Nhg vond het een financieel verantwoorde situatie en ik kon eerste 10 jaar kostenloos versneld betalen waardoor er een flink lager bedrag overbleef daarna. Maar helaas huis ging aan neus voorbij om die reden. -O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:51

Frustrerend Daantjuhhh -O-

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 14:24

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:34

Zijn dat nou oude dierenstallen in de woonkamer?Dat was vroeger natuurlijk het deel.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:54

Reepad staat op m'n lijstje om van het weekend eens langs te rijden. Vraag me af waarom de halve straat verhuist :=

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 16:02

Daantjuhhh, heel herkenbaar evengoed. Wij hadden een credit card die niet eens gebruikt was. Vroegen geen maximale hypotheek, konden het ook prima betalen, vast contract etc, maar de cc moest weg.........
Daarna dus gedoe om de en/of rekening, maar daar wel uitgekomen..

De volgende keer gaan we ook overleggen waar we de hypotheek willen. Nu koos de hypotheek shop de Allianz als beste, maar wat een gezeur.

Manzano, dat is ook typisch inderdaad. Als er al lastige buren zijn of iets dergelijks hoef je niet weg als die al weg gaan :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:46

Jeetje die Alianz klinken wel ingewikkeld zeg... ik vond t bij de Rabobank best makkelijk allemaal. Geen gedoe over credit cards of rekeningen.

Dat huis in welsum valt wel wat moois van te maken!

Bij mijn ouders vlakbij staat ook een huis te koop wat zo een museum kan worden.

https://www.funda.nl/koop/ruinerwold/hu ... oerpad-12/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:09

Gaaafff oud pand , die oude koeienstal ook

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:42

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:49

miccamaaike schreef:
Jeetje die Alianz klinken wel ingewikkeld zeg... ik vond t bij de Rabobank best makkelijk allemaal. Geen gedoe over credit cards of rekeningen.

Bij mijn ouders vlakbij staat ook een huis te koop wat zo een museum kan worden.

Wat een Bijzonder huis.Ik zou me er niet huis voelen,maar wel leuk om te zien. En die kachel ook midden in de keuken met die kachelpijp zo ,lijkt me gevaarlijk.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 20:04

die in welsum valt wel mee toch? zitten nog veel van de originele oude kleuren in en die bakstenen geven ook een ouder interieur maar vind het een leuk huisje.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 20:20

miccamaaike schreef:

Die eerste foto ben ik echt te autistisch voor.. Ik kan het niet hebben dat het geen gelijke driehoek is! _O-

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 20:29

Afbeelding

Dit is dan ook verschrikkelijk dit hebben ze op m'n werk gedaan _-:(

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 21:00

miccamaaike schreef:

Deze heb ik al eens gezien, ik vind hem absoluut geweldig! Mijn moeder en haar vriend hebben een dergelijke boerderij gekocht eind jaren zeventig, ook met die tegeplateaus. En bedsteden vind ik prachtig en leuk. Alleen die kachel staat daar raar ja.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 21:50

NenaC schreef:
die in welsum valt wel mee toch? zitten nog veel van de originele oude kleuren in en die bakstenen geven ook een ouder interieur maar vind het een leuk huisje.

IK vind het verouderd en zou er eerst flink aan gaan klussen voor ik er in wil wonen