[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:33

Coendersborg staat ook op het wel-lijstje. Alleen we kijken wel kritisch naar de straat icm / ivm de plannen voor de aanpak ring Zuid.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:35

Logisch :j toen ik ging kopen waren de plannen er nog niet/nog niet concreet genoeg. Ik woon in een zijstraat van de Savo...dingens :+ Lohmanlaan, dus zal geen grote hinder krijgen van de ring denk ik. Hoop ik :+ Prijzen daar liggen alleen wel hoger dan de 110.000 denk ik.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:45

We krijgen net een berichtje dat een ver neefje van mijn man eventueel interesse heeft in onze woning :wow: *\o/*

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:16

A_nouk schreef:
We krijgen net een berichtje dat een ver neefje van mijn man eventueel interesse heeft in onze woning :wow: *\o/*

Gaaf hoor! *\o/*

Ik heb net gebeld naar de makelaar een we kunnen volgende week voor een 2e keer kijken.
Zou je dan eventueel al een bod kunnen uitbrengen als je nog niks met de bank hebt besproken? Voor zekerheid.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:53

Als je nog helemaal geen idee hebt wat je kunt lenen, zou ik dat niet snel doen Sanne. Internet kan wel redelijk kloppen, misschien is jullie situatie toch weer zodanig specifiek dat er regels gelden waar je niks vanaf weet. Dus zou nog even wachten met bieden maar wel haast maken met een hypotheekgesprek als je het huis echt interessant vindt.

Anouk wat spannend! Jeetje dat zou wel tof zijn zeg!

Regioprijzen klinkt bekend, voor het bedrag waar wij nu een tweekapper hebben met een kleine tuin kun je 15km verderop haast een vrijstaand huis kopen.. Tsja grote stad of verder weg maakt flink uit! Voor dit bedrag hadden we trouwens ook in andere wijken van Den Bosch een groter huis kunnen kopen, wijk bepaalt ook flink..

Nou adviseur heeft behalve taxatie alles binnen, taxatie wordt morgen of maandag verwacht en dan gaat de offerte de deur uit. Verwachte datum dat t rond komt is 21 september, hij heeft dat ook gelijk aan de makelaar gemeld, fijn. 8 september kijken hoe het er dan voorstaat en uitstel vragen. Hij liet me wel ff schrikken, hadden aangegeven eigen geld in te kunnen brengen, maar toen kwam ie met een max hypotheek waar dan al dat eigen geld in zou moeten. Terwijl we hadden gerekend steeds met een hypotheek van €25.000 meer, dus schrok ff want dacht dat hoger dan ineens niet meer kon := Maar kan gelukkig wel en rentetarieven klonken ook goed dus ben benieuwd wat het definitieve voorstel wordt!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:26

Sanne: je kan natuurlijk altijd vast vragen aan de makelaar "stel dat we xxxx zouden bieden" dan kan de makelaar daarover wel vast de verkoper polsen zonder dat je daadwerkelijk een bod hebt gedaan :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:52

Regio Eindhoven is inderdaad duur, maar dat komt ook door de werkgelegenheid. Eindhoven is het technologie centrum van de wereld. Bedrijven als Philips, Daf en ASML, en daarnaast nog eens een groot Science Park. Mensen worden uit heel de wereld aangetrokken om hier te komen werken. Met daarbij goede inkomens, maakt het Eindhoven een dure regio.

brease

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:58

Zo ik lees alweer een poosje stil zwijgend de goede tips mee. Wij zijn nu bijna alle hypotheek verstrekkers bij langs geweest en alhoewel de hypotheker zei t goedkoopste te zijn weten wij nu gelukkig wel beter. Hij heeft ons wel gewezen op het feit dat ze nu duurder zijn en over dertig jaar goedkoper te zijn geweest dan een bank. Dat vragen wij ons nog af. momenteel stunt de sns ook flink. Volgende week ook een afspraak mee.

Wat ik mij nog afvraag. Zijn er ook mensen uit mijn regio in dit topic? Drenthe nabij de hunebedden van havelte e.o. ?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 09:02

brease schreef:
Zo ik lees alweer een poosje stil zwijgend de goede tips mee. Wij zijn nu bijna alle hypotheek verstrekkers bij langs geweest en alhoewel de hypotheker zei t goedkoopste te zijn weten wij nu gelukkig wel beter. Hij heeft ons wel gewezen op het feit dat ze nu duurder zijn en over dertig jaar goedkoper te zijn geweest dan een bank. Dat vragen wij ons nog af. momenteel stunt de sns ook flink. Volgende week ook een afspraak mee.

Wat ik mij nog afvraag. Zijn er ook mensen uit mijn regio in dit topic? Drenthe nabij de hunebedden van havelte e.o. ?

Ja hoor! Ik ben er één uit Drenthe. :j *\o/*

brease

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 09:35

Sannee wat leuk zeg. Ook iemand uit deze hoek van nl. Mag ik vragen waar je je huis te koop hebt staan en waat je hebt gekeken?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:44

Neonlight schreef:
Regio Eindhoven is inderdaad duur, maar dat komt ook door de werkgelegenheid. Eindhoven is het technologie centrum van de wereld. Bedrijven als Philips, Daf en ASML, en daarnaast nog eens een groot Science Park. Mensen worden uit heel de wereld aangetrokken om hier te komen werken. Met daarbij goede inkomens, maakt het Eindhoven een dure regio.

Philips is daar toch vrijwel helemaal weg. Maar verder, ja, Eindhoven is vrij duur. Probleem is vooral in de starters sector, dat je het ook moet opnemen tegen Slimmer Kopen regelingen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:54

Nee hoor Philips is belange na niet weg :)
Kijk ik iedere ochtend tegen aan ;)

Daarnaast zit er in best ook nog een groot stuk medisch van Philips.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:55

Nee, maar het overgrote gedeelte aan fabrieken en wat Eindhoven Philips maakte en Philips Eindhoven maakte is toch echt wel weg.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:11

Ja maar het geeft toch nog wel heel veel werkgelegenheid. Als ik zie wat er s'ochtends allemaal hier op de boschdijk het terrein op rijdt :j het is niet meer wat het 60 jaar geleden was maar het zijn stiekem nog veel mensen die in de drie huidige gebouwen werken :)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:17

brease schreef:
Sannee wat leuk zeg. Ook iemand uit deze hoek van nl. Mag ik vragen waar je je huis te koop hebt staan en waat je hebt gekeken?

Ik heb zelf geen huis te koop staan. Ik woon nu nog bij mijn ouders thuis, en ga binnenkort samen wonen met mijn vriend.
We zijn nu in Meppel aan het kijken voor een huis. :) en jij?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 16:49

Fabrieken van Philips zijn er inderdaad niet meer, maar de technologie-centra nog wel.
In de omgeving Eindhoven wordt 40% van de nederlandse R&D uitgevoerd. Dat geeft een bepaalde werkgelegenheid, vaak voor hoger opgeleiden, met een bijbehorend inkomen. Inkomens waarmee ze op de huizenmarkt komen en die ook de huizenprijs bepalen.

Een voorbeeld, Berdien geeft aan dat haar woning vele malen goedkoper is. Woning ligt wel in Groningen, waar de huizenprijzen een stuk lager liggen. Maar waar ook de werkgelegenheid een stuk lager ligt, werkeloosheid hoger, en de gemiddelde inkomens ook een stuk lager zijn..
Mijn man is niet voor niets vanuit Groningen naar deze omgeving verhuisd, kon daar geen werk vinden (hoger opgeleid in de techniek) en hier wel. Vrienden en familie wonen nog steeds in Groningen, we kennen het verschil in inkomens...

brease

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 18:32

Ah joh zelfs zo dichtbij zoekende. Wat leuk zeg. Wij hebben ons huisje in havelterberg te koop staan. Wij willen naar iets met land aan huis wel in deze hoek. Heb ze nu hemelsbreed 500m van huis staan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:21

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:29

Schitterend huis secredible!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:01

Wauw, mooi huis! En die haard met schouw.... <3
Wat een prachtige grote ruimtes zijn het!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:12

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:16

Wauw!!!! :wow: :wow: :wow:
Luxe-paradijsje Wendy!
Zoveel meer voor iets minder geld dan ons huis is, ik ben jaloers! Maar hopelijk heb ik volgend jaar ook een (opzet)zwembad. :+

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:19

secricible schreef:
Goed uitgelegd neonlight, erg duidelijk!

Pff, gek om weer thuis te wonen, haha. Wel weer lekker kunnen eten vandaag, dat heb ik gemist deze week. Stiekem wil ik nu ook wel mijn nieuwe adresje laten zien: http://www.funda.nl/koop/maasbommel/hui ... straat-28/

Zo zeg :j
Dat is heel wat anders dan je oude woning.
Het ziet er ook allemaal netjes uit, daar hoef je weinig aan te doen (hooguit een verfje als het niet je kleur is)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:35

Idd alleen een verfje. Heb best bog een aantal wensen, open keuken, open verbinding tussen keuken en tuinkamer en schuifdeuren in de tuinkamer, maar dat komt ooit wel. Voorlopig helemaal prima, moeten alleen wat extra meubeltjes hebben omdat we wat meer ruimte hebben straks, lol...

Wendy, wat een paradijsje zeg, jeetje!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 07:02

Kom ik aan met mn hoekwoning....