Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lovemyhorse1

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:42

A_nouk,Jij hebt volgens mij een beetje hetzelfde formaat keuken als wij hebben.Vanuit de bouw was er bij ons ook een hoekkeuken maar ik vond persoonlijk dat ik te weinig kastruimte had en te weinig werkblad-ruimte had.Daarom heb ik er een U-vorm van laten maken dus extra kastruimte en werkblad-ruimte.
En bij de achterwand waar geen RVS komt daar komen van die matjes met mozaiek-steentjes.

Voor de rest van het huis wordt het heel erg saai.Witte wanden,grijze pvc-kliklaminaatvloer en witte meubels.Ik ga het natuurlijk wel aankleden met accessoires maar het moet wel een rustig interieur worden zonder felle kleuren.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:58

A_nouk,kan je ff een pb sturen met de link van je nieuwe huis?Ben benieuwd.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:05

U hebben wij ook voor gekeken maar dat gaat niet omdat je dan met de keuken midden in een doorgang uit komt :)

Kastruimte weinig klopt inderdaad, alleen hebben we met 2 meter lopen nog een grote berging waar alle spullen in staan. Ons porselein :') komt in een grote kast in de woonkamer. Daarom kunnen we met wat minder opbergruimte uit de voeten.

De vaatwasser zit al in deze tekening verwerkt, en achter tegen de muur komen ook hoogglans witte tegels.

Keuken afmeting is 2.66m bij 1,60 , hebben een boel passtukjes nodig :+ hoe ze dit ooit bedacht hebben?

Voor een extra hoge kast, kunnen we door de afmeting niet gaan. Dan wordt dat kleine stukje helemaal vol gebouwd met keuken...

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:37

A_nouk,wat een leuk huis hebben jullie gekocht!!!Alleen jammer dat je zo weinig ruimte hebt voor de keuken.Ik weet natuurlijk niet hoe de indeling is maar is er geen mogelijkheid om de deur van de gang naar de keuken/woonkamer te verplaatsen?Want nu komt die zoals ik op de foto zie van links en rechts zit de keuken.Ik weet natuurlijk niet wat er achter die muur zit maar als dat een gang is dan zou ik persoonlijk een deur in die muur maken en dan die andere deur dicht maken.Kan je mooi de keuken doortrekken voor dat raam.Het is maar een ideeetje wat er nu in me op komt.

Wat ligt er een mooi grasveld in jullie tuin!!!Echt of nep?
Maar ik vind het wel een superleuk huis waar je zo in mijn ogen weinig meer aan hoeft te doen volgens de foto's.

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:25

Ik lees altijd mee dit is mijn keuken. Best trots.
Afbeelding

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:33

Dat lijkt wel een keuken uit een boekje :)

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:35

dank je. Wat je niet ziet is het zeil dat is van zwarte grote tegels net echt. Ik heb ook echt alles bij elkaar uitgezocht en wist precies hoe ik het wilde hebben. Het fornuis en schouw zie je neit zo goed op de foto . De stangen van fornuis en schouw komen terug in de kastjes . Mijn oude keuken was 40 jaar oud dus was echt nodig.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:44

Ik vind die grepen ook wel mooi, lekker stevig.
Is het allemaal echt hout?

En een teake tafel? ;)

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 09:23

Nee is nep maar lijkt echt . ja klopt teak tafel.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 09:34

Wauw een erg mooie keuken !!

Deur verplaatsen gaat helaas niet, is geen ruimte voor. Daar zit de meterkast en het toilet :)
Het is geen groot huis maar bied voldoende ruimte. En we hebben nog de mogelijkheid om 80m2 tuin bij te kopen van de gemeente. Gras is echt :j

Er zijn nog wel wat dingen die moeten gebeuren maar inderdaad geen groot onderhoud, maar de woning is ook nog 'maar' 10 jaar oud :)

We gaan een nieuwe keuken plaatsen, badkamer komt er een nieuwe in. In de slaapkamer komt er in de uitbouw een inloopkast. Boven moeten nieuw vloeren worden gelegd en de tweede kamer wordt ons was/kantoor hok :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 09:55

@anita: die grepen op die manier brengen mooi balans in het geheel ( ik heb zo'n hekel aan vertikaal en horizontaal geplaatste grepen in één keuken).

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:35

@dubbeldun / ja klopt daar hebben wij ook echt op gelet . Dank je voor de leuke reacties.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:58

anita schreef:
Nee is nep maar lijkt echt . ja klopt teak tafel.

Zo op de foto lijkt het idd net echt, weet niet hoe het is als je er met je neus bovenop staat? B-)

En de tafel, herkenbaar, krom getrokken en wat spleten hier en daar.
Is hij behandeld?
Toen ik mijn tafel kreeg had hij jaren in de showroom gestaan, daarna in het magazijn, dus dat was echt een schoteltje zo krom. Maar ik heb hem gelukkig aardig recht gekregen.
Hij is helemaal "natuur" nog dus dat is makkelijk te behandelen.
Ik smeer hem normaal gesproken eens per week in met vloeibare groene zeep, gewoon een lekkere laag en niet te zuinig.
Hierdoor krijgt het z'n natuurlijke vetlaag weer en zijn vlekken vrij makkelijk weg te krijgen.

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:01

Zelfs met je neus erop en als mensen erop wrijven kijken ze er nog van op dat het nep is. Je ziet ook geen verschil met mijn tafel die teak is.
Nee mijn tafel is niet krom ofzo. Is ook eenhele zware grote tafel. Ik heb wel spul ervoor om erop te doen maar vindt dat zo zonde voor de natuurlijke look. Oke dat van groene zeep wist ik niet weet niet of ik dat durf wil niet dat het donkerder daarvan wordt. Wij zijn wel heel voorzichtig onderzetters en placemets met eten.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:19

Wij zetten alles er gewoon zo op ;) hij mag er van mij wel gebruikt uit zien, het is een gebruiksvoorwerp.

Je zou aan de onderkant een stukje kunnen doen, dan kan je zien of je het mooi vind.
Ik vond het heel erg opknappen, de natuurlijke kleur komt weer terug. Niet veel donker.
Wat wel is is dat alles wat je er zo op legt, er ook een beetje vettig van kan worden, zeker als het er dagelijks veel overheen gaat (zoals het hoesje van m'n iPad) zeker als je hem net ingesmeerd hebt.

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:24

Oke. Mijn man leest de krant erop is niet handig denk ik dan. Ja maar ik hou niet van vlekkerig enzo.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:36

We hebben uiteindelijk samen een behang gevonden. Dit komt op de slaapkamer op twee muren, de andere twee willen we een egale kleur. Ik denk dat de andere twee gewoon wit worden.

Afbeelding

De vloer eronder wordt deze kleur

Afbeelding

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:53

mooi behang en laminaat!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:55

Bedankt daarbij hebben we een pax kast van ikea zoals deze hieronder alleen dan 4 delen dus twee spiegeldeuren.

Afbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 05:53

Anouk ik ben stiekem ook wel benieuwd!
Woon bij je in de buurt :D

Gave keuken Anita wauw !
Wij beginnen denk ik dit jaar aan de keuken.
Wonen er nu sinds april maar zijn nog laaaang niet klaar met alles :+

Mooi behang moonsparkle!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 08:48

Tyra, ik meende me te herinneren dat jij toch in Eindhoven woonde :P of inmiddels verhuisd ? :)

Link komt nog even via pb, als alles getekend is zal ik wat foto's openbaar zetten :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 09:55

@moonsparkle : mooie kleuren... komt de Paxkast tegen de witte muur te staan ?? , want met de gekozen kleuren zou ik geen witte muren nemen, maar iets in een rustig tintje.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:57

DubbelDun schreef:
@moonsparkle : mooie kleuren... komt de Paxkast tegen de witte muur te staan ?? , want met de gekozen kleuren zou ik geen witte muren nemen, maar iets in een rustig tintje.

Wat voor kleur zou je dan kiezen? De kast hebben we al. De kamer is vrij donker dus het moet wel een lichte kleur zijn :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:12

Kleuren is natuurlijk heel persoonlijk.
Als je met je muis op de kleur gaat staan die je mooi vind zie je linksonder de naam verschijnen
http://www.flexa.nl/nl/kies-je-kleur/kleurenfamilies/

Voor een muur neem je best een kleur 'minder' als wat je zo zou kiezen omdat een hele muur altijd 'massiever' aandoet qua kleur als een klein blokje :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:19