Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:33

Klopt :j

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:33

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:35

Ik werk bij de ako, moet het wel weten _O-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:36

100 zegels is wel veel ja, maar ze zijn wel heel lang geldig.. Als ze over een paar jaar ruim een euro kosten dan heb ik er nog steeds liggen van 64 cent :Y) maar ik moet regelmatig naambordjes versturen per brievenbuspost, dus die krijg ik wel op :)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:41

wat een geld voor een postzegel als je het vergelijkt met een paar jaar terug.. Jammer dat het zo rap omhoog is gegaan!

Hier even niet bespaard, VL foetsie betekende auto met hem mee, dus heb net een nieuwe auto gekocht :D Mag hem volgende week ophalen.

Betekend wel dat we weer even nog meer gaa besparen op de boodschappen! Ben weer in de weer met mijn lijstje, haalde vaak voor de kinderen voor mee naar school verpakte koeken, maar ga nu over op hele verpakkingen en inwikkelen in folie, smaakt net zo goed en hopelijk stuk goedkoper. Gelukkig weinig voorraad nodig! Ff weekmenu bedenken nu..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 16:33

Klopt postzegels gaan als een raket := ,. werk bij de post en ergens op een sorteerkast hangt nog een sticker van tarieven van 2008 wat een leven toen :')

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 12:59

Ben nog steeds met mijn weekmenu bezig.. vind het lastig om voor 3 kinderen en mezelf iets samen te stellen pff..

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 13:19

DebGizmo schreef:
Ben nog steeds met mijn weekmenu bezig.. vind het lastig om voor 3 kinderen en mezelf iets samen te stellen pff..

Misschien dat je inspiratie kan krijgen op topics van bokt? Er loopt een topic met wat eet jij vandaag en er loopt ook een topic met weekmenu's van anderen. Als je dan zoekt op de dingen die in de aanbieding zijn, kan je misschien goedkope gerechten tegenkomen?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 13:34

Heb je de app " koken met aanbiedingen" al?
Ik vind hem zelf leuk en handig. Komen ook recepten voorbij waar ik zelf niet op zou zijn gekomen maar wat dan heel lekker blijkt als ik het maak.

Gisteren heb ik pasta met groente, gehakt en saus gegeten.
De pasta had ik voor 1 dag gekookt, heb nu nog ruim saus over. De helft staat in de vriezer, de andere helft heb ik vanavond met rijst.
Wat in de vriezer staat gebruik ik van de week een keer voor lasagne te maken. Heb ik weer 2 dagen dat te eten.

Verder eet ik van de week spinazie met een tartaartje en aardappelen in elk geval.

En wraps met groente die ik over heb met kip of gehakt en dan als sausje griekse yoghurt, met een lepel halvanaise, een teentje knoflook en een beetje bieslook.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 14:14

Ik gebruik de AH altijd. Als ik dan bijv broccoli heb liggen dan voer ik dat in en selecteer ik 'snel' en 'budget' hihi en dan komen er recepten uit rollen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:35

Ideaal :j , al flans ik vaak gewoon wat in elkaar :P

Zat eens te kijken , uwv en loon even printscreens en in paint naast elkaar leggen en zoals ik dacht zag ik dit :

Juli verdiende ik 209 , kreeg 538 uitkering en 70 nabetaling. Ik verdiende deze maand 219 , ik kreeg 538 uitkering en nog een nabetlaing van 260 euro.

hoe de f kan ik in juli op 10 euro MINDER , dik 190 euro minder krijgen? :=

Hoe krom :')

-gaat rekenen-

Edit

Ene maand krijg ik 805 , andere maand 992 , andere maand 818 . Mijn vaste lasten gaan echt niet naar beneden hoor , in mei vakantiegeld van de post . Mocht ik inleveren , 750 euro had ik die maand waarvan 114 vakantiegeld van de post. Had dan gelukkig ook vakantiegeld van uwv maar daar had ik niks aan

Uwv klopt van geen kant :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:57

Dat lijkt idd niet te kloppen Takkie... dat je door 10 euro meer te verdienen in een andere trede valt en ineens een stuk meer moet inleveren ala... maar bij minder opeens meer moet inleveren :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 00:06

Volgens moeder moet ik geen honden wakker maken , maar heb morgen mijn begeleider die komt en intake voor bewindvoering kan ik het gelijk aankaarten dit klopt toch niet..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 00:17

Zijn de nabetalingen niet vanwege de maand ervoor, omdat je wajong een voorschot is en je je loon pas achteraf krijgt, dat de nabetaling eigenlijk bij de maand ervoor opgeteld moet worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 00:44

:n ik krijg eerst uitkering , dan mail ik loonstrook en daar baseren ze de nabetaling op.

Wasmiddel van de lidl ruikt best lekker , beetje dun maar low budget van moeders gekregen mits ik niet allergisch er voor ben is het een blijver de prijs valt ook mee :P

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 00:50

Ja dus de nabetaling moet je eigenlijk altijd bij de maand ervoor optellen.
Het geen je nu tekort komt heb je de maand ervoor te veel gehad waardoor het weer rechtgetrokken wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 01:08

Nabetaling is vaak de 7ste van de maand erna , 23ste krijg ik eerste uitkering. Dat van de 7de hoort erbij

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 18:11

takkie muis, ik werk bij het uwv en beoordeel de wajong, het is zoals zonnebloem vertelt indd.

*breekt uit*

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:15

Retlaw schreef:
takkie muis, ik werk bij het uwv en beoordeel de wajong, het is zoals zonnebloem vertelt indd.

*breekt uit*

Kijk, das duidelijk :D Goed om te weten, toch Takkie?

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:35

valt me wel vaak op als ik in de winkel naar het prijskaartje kijk en daarna naar de kassabon dat er toch nog redelijk vaak een verschil van een paar cent zit. Zoals vandaag bij de Dirk, ik had knackebrod gehaald en prijskaartje gaf 85 cent aan, echter rekende de kassa 89 cent. Het zijn maar kleine beetjes, maar toch blijft het wel storend als je keer op keer dat opmerkt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:42

Dan ga ik terug naar de winkel met de bon en ga desnoods met iemand van het personeel naar het prijskaartje. Dan horen ze die centen terug te geven.
Daarna kunnen ze dan de prijs aanpassen in de winkel.

Ben daar ook heel stellig in. Als ze die service niet willen geven ( wat ik nog niet heb meegemaakt) geef ik het product retour en wil ik mijn geld terug.

Ik heb ook gehad dat er in de winkel een aanbieding stond, maar dat bleek een aanbieding van de week daarvoor te zijn. Tja jammer voor de winkel maar ik heb de aanbieding gehad zoals het in de winkel stond. Is hun fout, had het winkelpersoneel weg moeten halen.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:46

Ja maar voor 4 cent terug lopen doe ik dan niet zo heel snel. Ga het liefst naar een zelfscan winkel (AH, maar is te duur, dus blijft Hoogvliet over, komt ongeveer overeen met de Dirk). Maar daar moet ik een eindje voor rijden en de Dirk is hier 2 minuten lopen vandaan. Die hebben helaas geen zelfscan (beetje jammer)

Dat van die aanbieding van de vorige week zou ik dan weer wel doen idd

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:11

@Ineke: Ik heb dat ook wel eens gedaan! Gaan ze raar kijken dat je voor die paar cent terugkomt. En dan wéken later is dat nog steeds de verkeerde prijs... Jammer dat het bij de Jumbo niet lukt, die passen gelijk de prijs aan omdat je anders het product gratis mag meenemen ;).

Vind deze week geen leuke aanbiedingen... Saaie boel. Of iemand nog tips?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:20

Haha het kan mij echt niet schelen dat ze raar opkijken voor die paar centen.
Iedereen gaat ook tanken als het een paar cent goedkoper is ;)
Boodschappen zijn al duur zat.

Ik ga eigenlijk nooit naar de Jumbo trouwens.

De aanbiedingen zijn flut deze week ja... Altijd zo in aanloop naar de kerst.

Wat doen jullie met de kerst?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:23

Eerste kerstdag uitgebreid lunchen bij mn ouders, en 2e kerstdag naar familie meer in het zuiden van het land. Dus lekker makkelijk, al zal ik daarvoor wel wat dingen moeten voorbereiden/maken.
Oudjaarsdag ook bij familie, maar dan de andere kant ;).