[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:58

Kido schreef:
Heel nieuw scherm ben ik bang aangezien enkele pixels niet te verhelpen zijn ;)

Maar het zijn dus (waarschijnlijk) geen pixels. Daarom ook mijn vraag of iemand er ervaring mee heeft, of iets dergelijks heeft meegemaakt. Aan giswerk heb ik dan niet zo gek veel. Hoe goed bedoeld ook :)

Bovendien, bij pixel problemen heb je nog een verschil tussen pixels die vast zitten en pixels die echt kapot zijn. De eerste categorie zijn héél vaak heel simpel juist wél te verhelpen. Was het dat maar :')

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:39

Common sense: het is een probleem in je scherm. Valt niet op te lossen met een update of een instelling oid. Nieuw scherm is dus de enige oplossing.. :')

PeerAppel

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 20:06

Hee ik heb dat ook! Maar erger me er niet aan ofzo.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 00:05

Mag ik hier binnenvallen :o

Ben altijd een Samsung/Android mens geweest, maar nu toch aan het kijken voor een iPhone, aangezien ik de kwaliteit van foto's en videos er een stuk beter vind uitzien (en dat vind ik best belangrijk). Nu is er bij Kruidvat een actie met geremanufactured iPhones, waardoor ik een iPhone 5S kan kopen voor 189 euro, 32GB, krasvrij en met twee jaar garantie (ook de accu). Is dat een mooie vangst, of niet? :-)

En zijn er hier mensen die ervaring hebben met de overstap van Android naar Apple? Ben bang dat ik er niet aan zal wennen en Android zal missen :+

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 05:37

2 jaar geleden zou ik denk ik ja hebben gezegd. Ik weet niet of ik nu nog aan een 5S zou beginnen. Mijn voorkeur zou dan denk ik nog eerder gaan naar een goedkoop chinees model waar vaak ook hele degelijke camera's inzitten, zeker gezien je sowieso ook al Android gewent bent.
Ben wel benieuwd hoe anderen in dit topic hierover denken.. :')

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 07:46

Kijk eens naar de iPhone SE zou ik zeggen. Zelfde formaat en niet eens een keer zo duur. Gaat wel een stuk langer mee. Als je nog even wacht is er misschien zelfs al een SE2. Kan je sowieso nog een paar jaar vooruit. :j

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:06

Shiloh schreef:
Kido schreef:
Heel nieuw scherm ben ik bang aangezien enkele pixels niet te verhelpen zijn ;)

Maar het zijn dus (waarschijnlijk) geen pixels. Daarom ook mijn vraag of iemand er ervaring mee heeft, of iets dergelijks heeft meegemaakt. Aan giswerk heb ik dan niet zo gek veel. Hoe goed bedoeld ook :)

Bovendien, bij pixel problemen heb je nog een verschil tussen pixels die vast zitten en pixels die echt kapot zijn. De eerste categorie zijn héél vaak heel simpel juist wél te verhelpen. Was het dat maar :')

Als je toestel uit elkaar gehaald wordt, zit er een metalen(?) plaat achter op je scherm geschroefd. Wellicht dat deze niet lekker aansluit waardoor er speling en ruimte is ontstaan. Hoe meer druk je geeft, hoe meer je klacht van vlekjes optreedt?
Had je deze klacht al voor het vervangen van je accu?
Als het je scherm zelf is, zit er niks anders op dan vervangen. Als het komt door iets achter je scherm, is het de moeite waard om dat even te controleren of na te laten kijken.

Het is geen luie pixel dus gezien het groter wordt bij druk?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:25

@j0anieke: welke goedkope chinese alternatieven zijn er dan, en waar haal ik die? Kijk regelmatig op Aliexpress maar bij duurdere aankopen moet je de invoer en btw extra bijbetalen geloof ik. En daar durf ik niks te bestellen wat als namaak gezien kan worden, als ze je pakken krijg je je pakketje niet en als je pech hebt nog een boete erbij :o

@PeerAppel: waarom de iPhone SE dan? Ben echt een Apple leek :D
Zag ook dat die rond de €300 kost, en geef eigenlijk liever max €200 uit aan een telefoon. Vandaar dat iPhone voor mij tot nu toe niet echt een optie was.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:38

billionache schreef:
Mag ik hier binnenvallen :o

Ben altijd een Samsung/Android mens geweest, maar nu toch aan het kijken voor een iPhone, aangezien ik de kwaliteit van foto's en videos er een stuk beter vind uitzien (en dat vind ik best belangrijk). Nu is er bij Kruidvat een actie met geremanufactured iPhones, waardoor ik een iPhone 5S kan kopen voor 189 euro, 32GB, krasvrij en met twee jaar garantie (ook de accu). Is dat een mooie vangst, of niet? :-)

En zijn er hier mensen die ervaring hebben met de overstap van Android naar Apple? Ben bang dat ik er niet aan zal wennen en Android zal missen :+

Overstap ja maar de 5s nee die word straks rond september naar iOS 12 niet meer geüpgraded als ik zo lees.
Toestel is 5/6 jaar oud denk ik nu.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:49

De 5s die kan nog een jaar of 3 mee gok ik. Je hebt natuurlijk niet de laatste versie nodig, maar uiteindelijk zie je dan dat bepaalde apps niet meer werken.
Zo heeft mijn tante tot een paar maanden geleden nog een iphone 4 gehad, maar uiteindelijk stopte de Rabo app ermee. Die telefoon heeft het toch bijna 8 jaar vol gehouden.
Dat is het voordeel van een nieuw model iphone; je mag verwachten dat ze toch zeker 5 jaar lang de nieuwste updates ontvangen, en daarna ook nog op oudere besturingssystemen wel een paar jaar kunnen blijven draaien.
En of je dan 200 euro betaalt voor een telefoon die drie jaar mee kan, of 400 voor een telefoon die zes jaar mee kan, dat is een keuze natuurlijk.

Ik ben zelf ook ooit van android naar iphone gegaan, en het is wel even wennen maar ik zou echt niet meer terug willen.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:08

8nnemiek de 5s is in september 6 jaar oud en zal dan zoals de geruchten voorspellen geen ios12 meer krijgen.
Het toestel heeft dan bijna 6 jaar up dates gehad en zal dan zeker nog van app updates kunnen krijgen maar de vraag is idd hoe lang.
Ik zal dan ook zeker niet durven zeggen dat dat nog 3 jaar is zoals jij durft te gokken.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 13:19

billionache schreef:
@j0anieke: welke goedkope chinese alternatieven zijn er dan, en waar haal ik die? Kijk regelmatig op Aliexpress maar bij duurdere aankopen moet je de invoer en btw extra bijbetalen geloof ik. En daar durf ik niks te bestellen wat als namaak gezien kan worden, als ze je pakken krijg je je pakketje niet en als je pech hebt nog een boete erbij :o

Zag ook dat die rond de €300 kost, en geef eigenlijk liever max €200 uit aan een telefoon. Vandaar dat iPhone voor mij tot nu toe niet echt een optie was.

Geen idee, ik ben daar ook niet in thuis :+
Zou je moeten googlen op goedkope telefoon met goede camera. De iPhone SE heeft dezelfde 'inhoud' (chip e.d.) als de iPhone 6s, en is daarbij 2 jaar jonger dan de 5s.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:19

billionache schreef:

Sorry, maar dan zou ik doorsparen of kijken voor een 2ehands 6, 6s of 7. €200 is voor een telefoon best weinig en al helemaal voor Apple. De 5s is, zoals al vaker genoemd wordt hier, een verouderd model. Die gaat geen updates meer krijgen en de snelheid is echt niet top meer. Opzich klinkt dat eerste nog niet zo erg, maar het is echt niet leuk als je over een jaar een nieuwe app probeert te downloaden en deze niet meer ondersteunt wordt in de laatste versie van de software die op jouw 5S zit.

Wij hebben nog een iPad 1 en ja op zich doet hij het nog. Nieuwe apps downloaden gaat alleen niet meer, hij "crasht" (terugvliegen naar het beginscherm) enorm vaak en is traag als kippenstront. Nu zal dat in het begin best meevallen bij een iPhone 5S, omdat die ook weer niet zoooo oud is, maar op een gegeven moment bij gebruik gaat het je echt tegenvallen.

En wat ook echt geldt: you get what you pay for. Betaal je weinig, krijg je ook weinig.

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:20

Weet iemand iets over de iPhone SE2? Hij zou in maart uitkomen maar dat was dus niet het geval. Komt hij later of helemaal niet?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:28

Dat is nog helemaal de vraag. Ik zat er eigenlijk ook op te wachten maar omdat hij eigenlijk in maart werd verwacht en toch niet aangekondigd is, heb ik deze week de gewone se besteld. Hij bevalt goed. Hij is nu ook in de aanbieding bij de mediamarkt. 319 voor 32 gig en 419 voor 128. Ik heb nu lekker 128gig. Nu kan er weer alles op. Ik had 16.

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:01

Dat heb je goed gedaan, ik twijfel nog, heb een 5S met 16 gb die het nog prima doet maar inderdaad tekort opslag. Hmmm... 419 voor een SE met 128 gb is ook aantrekkelijk..ik denk nog even na.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:08

BillyJean schreef:
Weet iemand iets over de iPhone SE2? Hij zou in maart uitkomen maar dat was dus niet het geval. Komt hij later of helemaal niet?

Het zijn geruchten dus nooit zekerheid met Apple er komt weer een event aan in Juni dacht ik wie weet dan maar ook dat weet je nooit zeker.
Dan worden er ook wel eens dingen aangekondigd,
https://www.iculture.nl/uitleg/wwdc/wwdc-2018/

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:09

Is de camera van een 5S zo goed? Ik ben dol op iphone maar ik heb een SE en een 7. De SE is voor mij echt maar een gewoon telefoontje met een slechte camera ivm de 7...

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 16:29

Ik denk dat je in de war bent poes. De camera van de SE is als het goed is beter dan die van de 5S.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 16:50

Ja de camera van de SE is hetzelfde als de 6s.
Ik had de 6 en die vond ik eigenlijk wel al goed. Nu de SE en die is nog beter. De 7 zal inderdaad nog beter zijn. Zeker met slecht licht. Maar die is ook 300 euro duurder.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 16:52

De SE is trouwens nieuwer dan de 5s, 6 en 6s.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:06

cynthiar schreef:
De SE is trouwens nieuwer dan de 5s, 6 en 6s.

Maar de se is niet beter dan de 6s en de 6s heeft net meer dan de se ze schelen echt maar weinig.
Maar dat moet je even precies vergelijken op de sites voor alle precieze dingen.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:12

Klopt Kido!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:05

J0anieke schreef:
Ik denk dat je in de war bent poes. De camera van de SE is als het goed is beter dan die van de 5S.

Dat weet ik. En ik vind die van de SE al niet zo goed zeker als je een goede camera wilt?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:48

De 5s is minder dan de SE dat toestel is ook 2 jaar ouder.
De 7 heeft een betere camera dan de SE is ook een nieuwer toestel.
Maar ga je met een 7 inzoomen op objecten dan ga je zoomen op pixels want hij heeft geen digitale zoom.
Wil je bv optische zoom ed moet je de plus versies hebben die hebben net weer extra functies boven de normale modellen.
Als ik kijk naar mijn foto’s gemaakt met mijn 6s vind ik dat een prima kwaliteit.