[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:11

Dat klopt...... totdat je brand krijgt en je boel stort in..... dan kan je soms fluiten naar je verzekering als je geen constructietekeningen hebt enzo.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:16

Tja, klopt, maar als je huis al tig jaar oud is, dan zijn ze er meestal ook niet meer. Ik heb gelukkig weinig branden meegemaakt, dus daar heb ik geen weet van.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:19

Bij ons is het bouwbedrijf halverwege de bouw failliet gegaan... Dat heeft best rare dingen opgeleverd (maatverschillen in het blok enz)
Niemand kon mij ook vertellen of er uberhaupt een kruipruimte onder de vloer zat.
Ik moest maar gewoon in de tuin gaan graven, adviseerde de woningbouw :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:20

Over het algemeen liggen bouwtekeningen allemaal in het archief van de gemeente :j
Hoe compleet ze zijn is idd de vraag. Bij ons is dus ook zo dat het wel zeker is dat de vloer het aan kan, maar omdat we het niet met stukken kunnen onderbouwen moet je toch de extra maatregelen nemen. Beetje jammer!!
Maar zijn best veel mensen die zelf gewoon een gat in een dragende muur maken of niet laten berekenen welke draagbalk er in moet. Als je dan brand hebt is dat een heel zwak punt en kan dat dus zorgen voor onnodig instorten.......

Bij vrijstaand huis heb je alleen je zelf er mee, maar het zullen maar je directe buren zijn :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:22

Maar hoop dat jullie nu gewoon snel kunnen beginnen Idefix!!!! Dat wachten is echt niet leuk!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:23

Absoluut! Maar bij mijn ouders zijn er volgens mij nooit dragende muren aan gegaan. Wel is er een vide gecreëerd, maar die werd uit het plafond gezaagd, dat uit balkjes en bordkarton bestond. Dat is natuurlijk anders dan een dragende muur verwijderen. Dat ben ik wel met je eens.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:23

@Rowo: wat leuk, veel plezier, vanmiddag :j . Ik vind het iig van buiten een ontzettend leuk huis! Ik kan helaas de foto's niet bekijken, loopt idd vast op de e.o.a manier.

@Yv: wat een gedoe, allemaal :(:) , gelukkig ben je wat dit betreft goed ingedekt door het koopcontract!

Hier schiet het verbouwen momenteel heel goed op, hartstikke fijn *\o/* .
Ik geloof dat we nog een paar kinderen moeten aanschaffen nu de bovenverdieping uitgebreid is :') .

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:24

idefix4 schreef:
Absoluut! Maar bij mijn ouders zijn er volgens mij nooit dragende muren aan gegaan. Wel is er een vide gecreëerd, maar die werd uit het plafond gezaagd, dat uit balkjes en bordkarton bestond. Dat is natuurlijk anders dan een dragende muur verwijderen. Dat ben ik wel met je eens.

Oooh maar voor dat soort dingen heb je dan volgens mij ook geen vergunning nodig :n :n
Alleen voor constructieve dingen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:26

Avaluna dat is mooi om te lezen!

Manzano: Ja, het wachten ben ik inmiddels wel beu. Het huis is koud, klein en de kids en ik zijn ombeurten ziek. Dat weten ze bij de gemeente en dat heeft ze ook doen besluiten om hun medewerking zo veel mogelijk te geven. De ambtenaar die het nu in handen heeft, is op 9 januari gestart en volgende week dus een gesprek met hem, volgens mij een stedenbouwkundige en een welzijnsmedewerker. Die gaan vertellen wat ze willen en dan kunnen we hopelijk een bouwvergunning aanvragen voor wat we willen. Maar het idee, dat we in mei aan het bouwen kunnen zijn, geeft me hoop!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:30

Poeh heftig hoor!!!!! Knap dat je het zo volhoudt!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:33

Jeetje Idefix, wel heftig zeg!

Nog een half uurtje :):) En voor degenen die de site niet kunnen openen. Hij staat nu ook op Funda.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:34

@Idefix: ik zal even flink duimen voor jullie, wordt nu toch wel tijd dat jullie van start kunnen gaan.

Hier zijn heel constructieve veranderingen gedaan en dus ook flink wat stalen balken geplaatst.
Het is nu dus echt wennen, we zijn begonnen als gezin met twee slaapkamertjes en inmiddels hebben we een "normaal" huis en het wordt steeds maar groter :') .

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:46

Even suf vraagje over de maandelijkse teruggave van de BD...... Die hebben we nu aangevraagd en omdat er van alles mis ging bij hun hebben we hem nu pas gekregen. Staat dus ook netjes bij dat het de teruggave is van februari.
Wat gebeurd er nu met de maand januari?? Krijg je die nog een keer nagestort of wordt dat aan het einde verrekend als je over 2011 belastingaangifte doet......

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:08

Avaluna: Zo bivakkeren wij dus ook! De ouderslaapkamer is 2 x 3m en oppassen als je uit bed stapt, want je kan een trap af vallen van 3 treden. Dan val je letterlijk de slaapkamer van de kids binnen van 4x4 meter. Daar staan nu 3 bedjes en de kindjes moeten er spelen. De woonkamer is ook 4 x 3 en de keuken is 3 x 2,5. Dan is er een douche en een aparte wc en dan sta je buiten. :+ We hebben er zelf, zonder toestemming een hok aangezet om de container heen, waar onze huisraad zit opgeslagen. Daar ligt de hond en staat mijn wasmachine. Die stond ook in de badkamer van 3 m2. Dat werd ons te krap. De gemeente heeft die al lang gezien natuurlijk, maar die wordt gedoogd momenteel, omdat ie overduidelijk maar tijdelijk is. :+ Dus ze zijn echt meerwerkend en denkend.

We hebben geen boven. Ik verheug me op een bloedhete zomer! Dan kunnen we buiten bivakkeren! En volgens de buurman, die tevens aannemer is, moet ik niet denken dat je in 4 maanden een huis hebt, maar ik zal alle zeilen bijzetten, als het in elk geval maar dusdanig klaar mag zijn, dat ik met kerst kan koken in een nieuwe keuken! Ik ruim de zooi wel op achter de bouwers. Daar schijn je nog behoorlijk tijdwinst mee te boeken en in dit geval is tijd niet alleen tijd, maar ook geld. :D
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 17-02-12 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:10

Manzano: Ik zou daar even een telefoontje over plegen met de BD. Als je niks doet, krijg je die waarschijnlijk aan het einde van het jaar pas.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:11

idefix4 schreef:
Manzano: Ik zou daar even een telefoontje over plegen met de BD. Als je niks doet, krijg je die waarschijnlijk aan het einde van het jaar pas.

Ja zo'n vermoeden had ik idd ook al..... op zich geen ramp, maar misschien is het nu wel fijn gezien alle uitgaven....

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:11

Ik kan me voorstellen dat het een leuke meevaller is volgend jaar, maar gezien je verslag zou ik hem ook liever dit jaar al willen hebben. :j

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:12

manzano schreef:
Even suf vraagje over de maandelijkse teruggave van de BD...... Die hebben we nu aangevraagd en omdat er van alles mis ging bij hun hebben we hem nu pas gekregen. Staat dus ook netjes bij dat het de teruggave is van februari.
Wat gebeurd er nu met de maand januari?? Krijg je die nog een keer nagestort of wordt dat aan het einde verrekend als je over 2011 belastingaangifte doet......

Wat je moet krijgen krijg je verdeeld over de resterende maanden betaalt. Dus januari wordt niet meer verrekend, dat zit nu al in je teruggave. Als het goed is kan je dat ook zien, als je je teruggave van februari keer 11 doet dan moet je het bedrag van je aanslag krijgen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:13

Aha, maar dat is niet heel handig. Dan grijp je nu toch even mis. Handiger is het als je meteen het volle bedrag zou krijgen. Je mist dan toch een deel aan rente lijkt me als ze het zo doen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:14

Huh? Het gaat toch over de teruggaaf 2012? Wat mis je dan aan rente?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:14

@Idefix: nou, woonkamer- en keuken hadden we niet, wel een wc, gelukkig, badkamer kwam ook pas later, tijdje gekookt op een campingding. Nou hebben wij 1 kind, dat scheelt een hoop, intussen dus woonkamer en keuken en de overige kamers komen er ook aan. Onze slaapkamer wordt 55 vierkantemeter :o , dus vandaar dat het even wennen is, dat we ineens wer zoveel ruimte hebben.
Woonkamer wordt nog steeds niet echt gebruikt, zijn we niet meer gewend na een jaar :') .

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:30

veerledec schreef:
manzano schreef:

Wat je moet krijgen krijg je verdeeld over de resterende maanden betaalt. Dus januari wordt niet meer verrekend, dat zit nu al in je teruggave. Als het goed is kan je dat ook zien, als je je teruggave van februari keer 11 doet dan moet je het bedrag van je aanslag krijgen.

:n
Het bedrag dat ik voor februari heb ontvangen is 1/12e van het totaal bedrag.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:47

Had je wel al een eerdere teruggave? Kan zijn dat het nog niet goed verwerkt is. Als je een voorlopige teruggave 2012 hebt ontvangen, dan ontvang je gewoon dat bedrag in 2012. Dat wordt niet meer achteraf nog verwerkt.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:52

veerledec schreef:
Huh? Het gaat toch over de teruggaaf 2012? Wat mis je dan aan rente?

Als je in januari een bedrag krijgt uitgekeerd, kan je dat theoretisch op een spaarrekening zetten en dan krijg je er rente voor. Als je het niet krijgt, kan je het ook niet op een spaarrekening zetten. Zo bedoel ik het. Dat je het niet op een spaarrekening zet, is een 2e, maar theoretisch krijg je voor een bedrag altijd rente. Dus wat je nu krijgt, brengt dat op en wat je later krijgt niet. Zo werkt het. (Ik zal wel weer te veel vanuit de bank denken. :+)

Avaluna: Ik lees het al! Wij leven in weelde! hihi. Maar zal blij zijn als het een ander huis is hoor. Met 3 kindjes is het zwaar, dat is gewoon zo. Ze worden gek van het ruimte gebrek en vooral de oudste slaat de jongsten de hersens zo wat in. Met ééntje was het idd een stuk makkelijker geweest. :j, maar ja, het zijn en blijven er 3. :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:54

Hoe bedoel je?
Ik heb in januari 2012 een voorlopige teruggave aangevraagd. Die is nu verwerkt (na tig brieven) en nu hebben ze dus 15 februari voor het eerst betaald..... met omschrijving Feb.2012. Dit is 1/12e van het bedrag. Dus dat zal zo elke maand gaan.

Nu is dus mijn vraag wat er met januari gebeurd......
Kan me voorstellen dat ze straks als ik aangifte doe over 2012 (dus voor 1 april 2013) dat ze dan een bedrag vaststellen dat dat ik zou moeten terug krijgen en daar vanaf halen wat ik al heb gekregen (dus 11x bedrag y ipv 12x) en dat er dan nog een bedrag in de plus over blijft dat ik dan terug krijg........