Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marcella schreef:Ze willen het verhuren van woningen zwaarder gaan belasten met belastingdienst. Dus particulier verhuren wordt er niet aantrekkelijker op.
Konstantine schreef:Ik kom zelf ook nog net een beetje te kort, dus heeft iemand een zak geld voor mij? Ik beloof dat ik het terugbetaal... Ooit.
https://www.funda.nl/detail/koop/cadzan ... /89268130/
MarjanB schreef:Ik denk dat het juist ervoor zorgt dat minder mensen een fijne woonruimte kunnen vinden. Mijn oom verhuurd ook 3 woningen en die mensen kunnen anders gewoon geen woonruimte vinden. Te veel salaris voor sociale huur en geen mogelijkheid om een koopwoning te kopen. Ik vind het een kortzichtige beslissing.
pmarena schreef:Zou het kunnen zijn dat zij geen mogelijkheid hebben om een koopwoning te kopen.....omdat de koopwoningen te duur zijn.... doordat er teveel geld voor neergeteld wordt / er te veel schaarste is door opkopers die geld willen verdienen aan de verhuur?
Ik denk dat de woningprijzen best zouden kunnen zakken als het niet meer zo lucratief is om woningen te kopen voor de verhuur. Want dan is er (uiteraard versimpel gesteld) ineens alleen nog maar vraag naar woningen....om zelf te bewonen. En is de concurrentie weg van mensen die woningen kopen voor de verhuur.