Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Luxorvalkje schreef:Gisteren middag een makelaar gesproken (eerste, ik laat er nog meer langs komen). Hij wil het in de markt zetten voor ongeveer WOZ-waarde. Dat vind ik aan de lage kant, en ik houdt gewoon niet van die spelletjes met opbieden. Zet het gewoon voor een nette prijs in de markt. In een appartement moet je wonen, en geen spelletjes mee spelen.
Helaas wel in mijn vermoeden bevestigd dat ik mijn appartement te duur heb gekocht en dat de aankoopmakelaar niks geholpen heeft. Deze makelaar wilde geen concrete uitspraken doen maar het was wel duidelijk. Die partij ga ik dus niet bellen voor de verkoop.
fohadie schreef:Zo, das wel heel snel, grRoos! Dat gaat het hier niet worden, want de hypotheker heeft pas volgende week woensdag tijd. Nu van alles bijelkaar zoeken wat je online moet opgeven voor hypotheekaanvraag. Veel hebben we al in een bestand staan, maar nu vragen ze om verzekeringspapieren. Welke verzekering?inboedel? Aansprakelijk? Fietsverzekering? Reisverzekering?
Voor het nieuwe huis heb ik nog niets afgesloten, dat komt pas als ik de verhuisdatum weet. Worden dezelfde verzekeringen die ik nu al heb, alleen adres overzetten en inboedel verhogen. Maar welke papieren de hypotheker wilt hebben? Morgen maar even bellen.
Luxorvalkje schreef:Maandag komt een andere verkoopmakelaar.
Had al een mooi huis gevonden, ik zag me er zo wonen en binnen budget. Helaas bevindt zich achter de tuin een speeltuin. Dat zou op zich geen probleem hoeven zijn, maar ik ging gisterenmiddag even een rondje door de buurt lopen en het was een gillen en schreeuwen van jewelste. Dat vind ik toch jammer. Dus ik zoek rustig verder.
moonsparkle schreef:Luxorvalkje schreef:Maandag komt een andere verkoopmakelaar.
Had al een mooi huis gevonden, ik zag me er zo wonen en binnen budget. Helaas bevindt zich achter de tuin een speeltuin. Dat zou op zich geen probleem hoeven zijn, maar ik ging gisterenmiddag even een rondje door de buurt lopen en het was een gillen en schreeuwen van jewelste. Dat vind ik toch jammer. Dus ik zoek rustig verder.
Ja dat is voor mij ook echt een no go, maar wel handig als je zelf kinderen wil of hebt
Moska schreef:fohadie schreef:Zo, das wel heel snel, grRoos! Dat gaat het hier niet worden, want de hypotheker heeft pas volgende week woensdag tijd. Nu van alles bijelkaar zoeken wat je online moet opgeven voor hypotheekaanvraag. Veel hebben we al in een bestand staan, maar nu vragen ze om verzekeringspapieren. Welke verzekering?inboedel? Aansprakelijk? Fietsverzekering? Reisverzekering?
Voor het nieuwe huis heb ik nog niets afgesloten, dat komt pas als ik de verhuisdatum weet. Worden dezelfde verzekeringen die ik nu al heb, alleen adres overzetten en inboedel verhogen. Maar welke papieren de hypotheker wilt hebben? Morgen maar even bellen.
De verzekeringen waar het bij een hypotheekaanvraag om gaat zijn verzekeringen die een inkomen dekken. Dus een arbeidsongeschiktheidsverzekering, overlijdensrisicoverzekering, lijfrente polis, kapitaalverzekering e.d. Ook aanvullende verzekeringen (bijv. WIA aanvulling) via een werkgever worden opgevraagd (vaak middels een formulier aanvullende voorzieningen werkgever).
Verzekeringen zoals inboedel en opstalverzekering zijn inderdaad pas van toepassing op het moment van overdracht.
Nikki_ schreef:Hoi! Wat een spanning hier allemaal. Gefeliciteerd Fohadie en jammer KirstenHorse.
Wij hebben 3 jaar gezocht en uiteindelijk vorige maand een huis gekregen. Hebben met een verzekering geboden zodat we zonder voorbehoud van financiering konden bieden. Die betaal je overigens pas wanneer je het winnende bod hebt en was voor ons 800 euro.
Nou heb ik een vraag waar iemand hier misschien antwoord op kan geven. Onze hypotheekadviseur heeft direct de aanvraag van de hypotheek gedaan en deze is goedgekeurd. De offerte ligt nu bij ons om te tekenen. Heel blij mee! Echter is de looptijd van de offerte 4 maanden en de overdracht over 4,5 maand. Dit betekent dat wanneer de hypotheekrente hoger komt te liggen, wij bereidstellingsprovisie moeten betalen. Dit terwijl wij geen haast hadden qua hypotheek en die 2 weken prima hadden willen wachten. Of in ieder geval hierover geadviseerd hadden willen worden met de risico's etc. Nu reageerde de hypotheekadviseur dat we de aanvraag niet nu kunnen weigeren en later opnieuw kunnen indienen, maar weet iemand of er nog andere opties zijn? We betalen hem 4k hiervoor en vind dit wel een beetje slordig..
MizzMontana schreef:Bij ons ging dat inderdaad ook om levensverzekering, arbeidsongeschiktheid, etc. Wat Modka ook al aangeeft.
Kan je anders je hypotheek adviseur mailen en vragen wat ze willen zien?
Spaansepony schreef:Gefeliciteerd voor alle die een woning gekocht hebben![]()
Wij hebben een bod uitgebracht, nog voordat een biedingsprocedure tot start is gekomen. De kijk dagen zijn nog bezig voor de woning maar de aankoopmakelaar vond het een goede zet voor eerste bod. Ben benieuwd hij heeft er een tijdslimiet aangehangen dat we vandaag antwoord wilde
Alja schreef:Spaansepony schreef:Gefeliciteerd voor alle die een woning gekocht hebben![]()
Wij hebben een bod uitgebracht, nog voordat een biedingsprocedure tot start is gekomen. De kijk dagen zijn nog bezig voor de woning maar de aankoopmakelaar vond het een goede zet voor eerste bod. Ben benieuwd hij heeft er een tijdslimiet aangehangen dat we vandaag antwoord wilde
Nagels bijten dus voor jou vandaag?