[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 18:47

Nee, was in mei, ik zat met mijn poot in het gips met tekenen, en ben 2 mei van de trap afgestuiterd, en 13 mei is het gips er omheen gegaan. Ook even maar nagezocht in dit topic, 15 mei hebben we getekend (tenminste, 14 mei zei ik donderdag tekenen hier in het topic, en volgens de kalender was 15 mei een donderdag).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:24

Bij aegon hoef je echt niet verplicht een rekening bij knab te openen :n wij hebben dat ook niet gedaan, ze hebben alleen net als veel andere verstrekkers de optie van een rekening openen met als voordeeltje een paar tienden korting op de rente.

Rabobank vind ik zelf een hele grote afrader kwa service, het orienterende gesprek is een lachertje , werknemers mogen niet eens voorrekenen wat je zou mogen lenen, dat valt namelijk onder het adviserende gedeelte dus dat kost 450 euro ongeacht of je nu uiteindelijk wel of niet een hypoheek bij ze wil. Denken verder in het geheel niet mee als je een andere situatie voor ogen hebt als samenlevingscontract en alles 50 50 verdelen en doen dan weer wel aan koppelverkoop door je te verplichten een verzekering bij interpolis af te sluiten...daarnaast ook nog eens duur qua rente. wij liepen na dat orienterende gesprek echt hoofdschuddend naar buiten,

Wij zijn uiteindelijk bij een onafhankelijk adviseur terecht gekomen die met ons heeft gekeken wqt voor ons de beste keuze was en ons ook nog wat ectra advies heeft kunnen geven op het gebied van samenlevingscontract en zaken die we wilden en konden regelen maar niet helemaal zeker van waren.
ABN zijn we ook geweest, geen heel uitgebreid gesprek, maar wel een compleet beeld van de mogelijkheden

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:42

Sonja_vR schreef:
Bij aegon hoef je echt niet verplicht een rekening bij knab te openen :n wij hebben dat ook niet gedaan, ze hebben alleen net als veel andere verstrekkers de optie van een rekening openen met als voordeeltje een paar tienden korting op de rente.

Tja, maar als je dus de voordeligste rente wilt ben je wel verplicht om dat te doen. Terwijl dat bij andere verstrekkers niet zo is. In mijn ogen niks anders dan dezelfde koppelverkoop als bij de Rabobank -O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:47

Pffffffffff, ik ben kapot. Ons hele huis zit nu in dozen. Morgen het laatste spul wegrijden en dan kunnen we de deur voorgoed achter ons dichtgooien!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:48

Is bij Abn net zo hoor. Scheelt ook een tikje als je bij hen bankiert.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 08:18

Secrecible, agh straks mag je het ook weer uitpakken dat is zo leuk :D

Hier is alles nu online we staan op Funda en op de website van hypodomus ! We hadden met een uurtje al 63 mensen die de adv op funda hadden bekeken :wow:

http://m.funda.nl/koop/eindhoven/appart ... raat-1-17/

Sonja_vR

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 08:42

Wendy, abn doet het ook, net als een boel andere verstrekkers, maar het blijft een optie, geen verplichtig , wij hebben gekeken wat het ons zou kosten om die rekenig te openen en wat het ons zou opleveren, in ons geval was dat weinig.tot niks en zonder dat pakket we hebben nog steeds een (stuk)lagere rente dan dat we bij bijvoorbeeld de rabo en abn.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 08:46

Wat een leuk appartement A_nouk! Ik hoop dat je het kunt verkopen :)
Vind het wel prijzig voor een 2-kamerappartement, maar dat zal door de regio komen. Heb in Soest ook een appartement gezien (die ik tijdelijk kon huren) van 165.000 met vergelijkbare oppervlakte. In dat hele complex stond te helft te koop, aan de straatstenen niet kwijt te raken. Appartement groot genoeg voor 1 persoon starter, maar die krijgt niet snel zo'n hoge hypotheek. En mensen (1 of 2 personen) die wel zo'n hoge hypotheek krijgen, willen dan minimaal een kamer extra.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 08:58

De 145.000 van ons met het dakterras wat we hebben is hier een redelijk goedkope prijs :)

Niet beledigd ofzo hoor :) maar ik snap je bericht even niet denk ik := je vind het prijzig maar een vergelijkbaar appartement bij jullie is €165.000 ? Das toch 20.000 meer? :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:04

A_nouk schreef:
De 145.000 van ons met het dakterras wat we hebben is hier een redelijk goedkope prijs :)

Niet beledigd ofzo hoor :) maar ik snap je bericht even niet denk ik := je vind het prijzig maar een vergelijkbaar appartement bij jullie is €165.000 ? Das toch 20.000 meer? :)

Het was meer een vergelijking met een appartement die in mijn ogen ook duur geprijsd is, wat komt vanwege de dure regio :) En dat heb je in Eindhoven blijkbaar ook.

Ik vind je huis er in ieder geval erg leuk uitzien en mooi afgewerkt, wat mij als starter met twee linkerhanden wel zou aantrekken :)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:08

Ik vind het ook een leuk appartement, heel modern.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:08

Oooh op die fiets! Dacht al dat ik je bericht ergens verkeerd oppikte :)
Ja als je hem in prijs vergelijkt met bijvoorbeeld het huis wat Joolien van de week in het topic plaatste..

Maar dat komt door de regio :j Eindhoven heeft ook wel goedkope appartementen hoor maar dat zijn complexen die er al 100 jaar staan. Ons appartement is nieuwbouw uit 2010 dat scheelt al heel veel in prijs. Je hoeft er immers ook eigenlijk niets meer aan te doen :)

Als we het dakterras overigens niet zouden hebben, was de prijscategorie heel anders geweest ;) Dakterras is bijna 30 m2... mag je niet als huisoppervlakte tellen, maar in de prijs kun je dat echt niet vergeten :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:10

Ja, dat huis van Joolien is om te huilen zo goedkoop :D Voor die prijs vind je in de regio randstad niet eens een appartement :D

[edit]Ja, jouw dakterras is echt gaaf :j

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:12

Apart is het eigenlijk he dat de prijzen zo verschillen.
Voor de prijs van een rijtjeshuis uit mijn omgeving kun je in friesland een vrijstaand huis kopen :=

Ik zou wel willen verhuizen naar Friesland maar manlief wil niet mee :\

Vind het wel grappig om te zien dat ons dakterras bij jou niet meteen is opgevallen, dat is namelijk wel de bedoeling van de advertentie op Funda daarom staat de foto van buiten ook als eerste := :')

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:26

A_nouk schreef:
Vind het wel grappig om te zien dat ons dakterras bij jou niet meteen is opgevallen, dat is namelijk wel de bedoeling van de advertentie op Funda daarom staat de foto van buiten ook als eerste := :')

Ja, die viel ontzettend op! Bij die eerste foto had ik het gevoel dat het een bungalow was :D met veel open ruimte. En toen dacht ik, huh? is dat een appartement. En later zag ik dat het een kleinschalig complex was met de bovenste verdieping. Allemaal pluspunten. Alleen toen zag ik de foto van de bank en daarna de keuken en diezelfde bank en toen dacht ik: huh? en zag ik dat je keuken in je woonkamer zit en best klein is van oppervlakte (voor een standaard appartement, in ieder geval in mijn hoofd). Ha, bij deze mijn gedachtegang bij jouw foto's :D

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:28

Hahaha gelukkig advertentie geeft dan toch het beeld dat we willen !

Keuken in de woonkamer wordt hier toch wel vaak gezien bij nieuwbouw :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:36

Ik vind het ook een erg leuk (wel kléin) appartement, maar ik zou die prijs er nooit voor betalen. Voor die prijs heb ik mijn eigen appartement gekocht, 90m2 :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:41

Sja...regio scheelt echt.... Hier verschilt het per dorp al best aardig trouwens. Ons nieuwe huis staat in een dorp wat iets betaalbaarder is dan het dorp waar we vandaan komen, zit 4 km oid tussen :+ en ik vind ons nieuwe dorp mooier/fijner , veel groener en ruimtelijker en veel betere voorzieningen voor de hond.
We hebben alleen geen grote supermarkt meer, maar goed, ik ben opgegroeid met een buurtsuper en grote boodschappen doen in een ander dorp.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:45

Ja dat is het ook echt, het is gewoon echt de regio waar je in zit :)
Als je hier de dorpen in gaat en je gaat dan kijken naar een appartement betaald je nog meer, schrikbarend meer :=

Wel iets meer oppervlakte, maar wel even oud etc geen dakterras en toch zit je nog geen 25 km van mijn woning al op 225.000,-
http://www.funda.nl/koop/oost-west-en-m ... dijk-30-d/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:14

A_nouk schreef:
Ja dat is het ook echt, het is gewoon echt de regio waar je in zit :)
Als je hier de dorpen in gaat en je gaat dan kijken naar een appartement betaald je nog meer, schrikbarend meer :=

Wel iets meer oppervlakte, maar wel even oud etc geen dakterras en toch zit je nog geen 25 km van mijn woning al op 225.000,-
http://www.funda.nl/koop/oost-west-en-m ... dijk-30-d/

Wat een geld := maar wel een heel mooi sfeervol appartement!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:51

Dure regio inderdaad zeg :wow:. Wij hebben toch wel een eis van 70m2 woonoppervlakte en dat hopen we hier in de stad wel voor 110.000 te krijgen. Heb vandaag weer vier bezichtigingen aangevraagd, we zoeken weer rustig verder...

Waar staat jullie wasmachine/droger trouwens Anouk?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:53

Wasmachine en droger staan in de ruimte langs het toilet :) daar hangt ook de ketel.

€110.000 is in Eindhoven ook te doen hoor, maar dan zit je in een flat van de jaren 50/60 :j slechtere isolatie etc..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:23

Ik heb een appartement uit de jaren 50/60 maar dat is prima geisoleerd hoor. Overal dubbel glas, kunsstof kozijnen etc. Het is maar net hoe de boel onderhouden is en wat er in geïnvesteerd is :)

70m2 voor 110.000 moet je wel lukken Plien :j In welke wijk zoeken jullie?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:59

Bij voorkeur Helpman en de omliggende wijken. Zuiden van de stad dus. Niet in Vinkhuizen, Lewenborg, Beijum, Selwerd en Paddepoel.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:15

Daar woon ik ook :D Nou ja, daar in de buurt. Coendersborg. Heb er ook veel gezocht, wat jullie zoeken moet daar zeker te vinden zijn.