Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:32

Slaap je daar alleen ?? Want een bed met de lengte tegen de muur is niet handig als je met meerdere bent :)
Onder schuine kanten kun je schuifdeuren maken, maar wel zal de boel dan in de schuine hoek netjes afgetimmerd moeten worden/zijn, anders komt er erg veel kou daar binnen.

Persoonlijk zou ik eerder het bed onder het raam zetten.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:41

Ik zou het bed aan kwartslag draaien en in het midden tegen de linkerzijde zetten.
Dan aan de rechterkant een kast maken, zoiets?:

Afbeelding

En dan een mooi hoofdbord voor je bed wat aansluit op de schuine wand, die doorloopt in lage kasten links en rechts?

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:01

Klinkt goed inderdaad, de deur draait nu naar binnen dus dat past niet maar dat is wel te veranderen. Daardoor is het vooral lastig met het bed en staat hij nu dus zo.. Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:05

meikemarieke schreef:
Ik zou het bed aan kwartslag draaien en in het midden tegen de linkerzijde zetten.
Dan aan de rechterkant een kast maken, zoiets?:

[ Afbeelding ]

En dan een mooi hoofdbord voor je bed wat aansluit op de schuine wand, die doorloopt in lage kasten links en rechts?

Wij hebben dit ook, de deur aan de linkerkant, draait naar binnen. Echt superhandig zo'n kast!

Kreeg vandaag een complete pauw mee naar huis :')
http://instagram.com/p/xPkqH2y9Fz/

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:50

Ik ga morgen voor een keuken op pad voor in het nieuwe huis. Pas eind januari weten we of het helemaal akkoord is, maar nu hebben mn vriend en ik beide nog vrij en de tijd om samen vast wat uit te zoeken :')

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:54

Heeft iemand van jullie ervaring met professioneel interieur- en kleuradvies? Met behoud van een deel vd bestaande meubelen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:31

Mijn ouders hebben dit gedaan toen ze verhuisden naar hun huidige woning. Is ze toen erg goed bevallen.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:30

Ik heb een keer via skype (gratis) kleuradvies gehad van Histor, maar die kwam niet echt met ideeen, werd mij meer gevraagd welke kleur ik wilde en dan noemde zij de Historvariant daarvan :P

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:15

Hoihoi,
Ik denk dat ik heir wel tips kan vragen voor het inrichten van mijn kamer?
Ik ben de inrichting van nu heeeeelemaal zat.
Alleen het probleem is.. Ik weet niet hoe ik het anders moet inrichten want ik heb een schuine wand -O-
Eventueel als jullie willen helpen met ideetjes kan ik morgen wel een foto van mn kamer sturen?
Groetjes,
Noreen

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 09:52

Mag ik weer wat actiever mee komen lezen en kletsen :) ?

Als het goed is wordt er aankomende vrijdag getekend voor de verkoop van onze woning *\o/*
Nieuw huis is ook al uitgezocht, en we zijn nu met de keuken en badkamer bezig :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 09:53

Wat fijn Anouk, gefeliciteerd! Al met al toch nog relatief snel gegaan dan, de verkoop?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 09:57

Ja eigenlijk nog best snel, eind Augustus is hij op de markt gekomen.. En 29 December was ie verkocht :)

We hebben wel 9 ! kijkers gehad :oo en hadden uiteindelijke twee mensen die aan het bieden waren..
Nog een fikse restschuld maar hebben gisteren van de bank te horen gekregen dat alles gelukkig wel te financieren valt!

26 Februari staat de overdracht gepland, en ook de overdracht van onze nieuwe woning in Middelbeers *\o/*

Jullie nog kijkers gehad?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:04

Nee, helemaal niemand meer.. Maar goed, we wisten van te voren dat we ook flink pech konden hebben. Hopelijk gunt 2015 ons meer kijkers (en kopers)!

Heb je toevallig een linkje van jullie nieuwe huis? Nu ben ik natuurlijk wel benieuwd!

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:31

meikemarieke schreef:
Fijn dat jullie allemaal willen meedenken :)
Probleem met het plaatsen van ramen is dat het een oude boerderij is, waar het niet echt mooi zou zijn om lukraak dakramen en dakkappellen te plaatsen :o
Dit is de voorzijde van het huis:
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-EOS4JFAY.jpg
Daar wil je dus eigenlijk geen ramen hebben.
Hier de zijkant rechts:
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-TUBAWI6B.jpg
en links:
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-8WSLDCVD.jpg

Hier een plattegrond:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JSGQSG8A.jpg

Het gaat dus vooral om het voorhuis (brede stuk, de 2 kamers naast de slaapkamer).
In beide kamers zit een kleine dakkapel, maar zit nu alleen een luik voor, geeneens glas, maar is ook te klein om de hele kamer te verlichten, (foto 5)
http://www.mijnalbum.nl/Foto540-DRWVYDYC.jpg
Foto 1:
http://www.mijnalbum.nl/Foto540-RP4UGKLA.jpg
Je ziet dat het best grote kachelpijpen zijn en ze lopen schuin door de ruimte
Foto 2:
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-RJ3CZRJC.jpg
Foto 3:
http://www.mijnalbum.nl/Foto540-CFOYCEFB.jpg
Foto 4: naar de andere kamer:
http://www.mijnalbum.nl/Foto540-YRYI3UW6.jpg

Die ramen vind ik ook superleuk Dubbeldun! Maar ik twijfel of dat dan past bij zo'n oude woning als de onze....

Nou wees creatief zou ik zeggen, ben benieuwd met welke oplossingen jullie komen! :D
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

Ik zit eindelijk weer even achter een vaste pc, ik kan de plattegrond niet goed lezen, maar als ik even naar de foto's kijk loop je ook tegen die dragers van een dakkapel aan in een gangetje of niet? Rood is de afvoer van de kachels, maar wat is de rest op je plattegrond?

Als ik sommige dingen een klein beetje ok interpreteer, kun je de buizen daar bij die zwarte kasten niet wegwerken in een soort inloopkast, ik vermoed dat dat de ruimte links voor is op de plattegrond, dan kan je de rest van de kamer als slaapkamer gebruiken en heb je ook extra bergruimte.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:34

Britt schreef:
Nee, helemaal niemand meer.. Maar goed, we wisten van te voren dat we ook flink pech konden hebben. Hopelijk gunt 2015 ons meer kijkers (en kopers)!

Heb je toevallig een linkje van jullie nieuwe huis? Nu ben ik natuurlijk wel benieuwd!

Ik PB je even met het linkje :) !

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:49

Welkom LicentioFide, tuurlijk willen we je helpen :)
Heb je foto's van hoe het nu is?
Gefeliciteerd met de (ver)koop Anouk!
Hedwig, bedankt voor het meedenken!
In het gangetje loop je inderdaad tegen stalen balken aan, dit zijn de steunen voor de schoorstenen.
Maar hier is genoeg ruimte naast voor een gang, dus dat zal niet zo'n probleem zijn.
Plattegrond verschijnt indd hier erg klein (en ik had er nog wel zo mn best op gegaan :P )
Blauwe vierkanten zijn dakramen, linksonderin is een zolderruimte, met die pijpen middendoorheen, middenonderin is onder slaapkamer (met dakkapel) rechtsonderin nog een zolderruimte met 1 pijp.
Dan links in het midden de badkamer, rechts ernaast de trap en de overige ruimte (bovenin) is ook zolderruimte.
Die zwarte kasten staan tegen de wand aan van de slaapkamer, mijn idee is om daar een inloopkast te maken *\o/* met ingang vanuit onze slaapkamer en dan het stuk van de pijpen tot aan de buitenmuur (parallel aan de inloopkast dan) een bedstee te maken <3 Dan hou je nog een flink grote kamer over, met bedstee, zonder dat je die pijpen nog ziet.
Btw ik ben nog op zoek naar een ultieme loungebank, echt zo'n bank dat als je ernaar kijkt je al haast in slaap valt :P dus met veel kussens enzo. Ik heb nog voor zo'n 400 euro aan vvv bonnen liggen. Iemand die een leuke bank weet uit een winkel waar ik met vvvbonnen kan betalen??

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:29

Ok, die pijp in de rechterkamer, loop die ook zo scheef?
Het is nog een beetje lastig nadenken zo terwijl ik probeer de plattegrond te linken aan de tekst en de foto's :D

Die inloopkast vind ik dus een goed idee, dan heb je die pijpen gewoon in 1x weggewerkt en een zorg minder, en een bedstee is ook een leuk idee.

Waar zit de deur om die rechterkamer in te gaan? Wanneer de pijp recht is zou je deze kunnen aftimmeren als een soort pilaar of hem gebruiken om een soort scheidingswandje te maken met een nisje bijvoorbeeld voor een bureau o.i.d. Dus een soort halletje voor je de slaapkamer in komt.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:22

Hallo dames, ik meld mij hier.
Ik ga even meelezen, ik ben gisteren bij een bezichtiging geweest bij een huisje in Arnhem voor mezelf en ik en nog op zoek naar wat leuke interieurideeën! :)
En natuurlijk duimen dat ik binnenkort de sleutel mag ophalen!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:02

Wij hebben een huis gekocht en zijn ook al helemaal druk met de inrichting. Omdat m'n vriend het in de periode dat we sleutels krijgen heel druk heeft kiezen we nu vast zoveel mogelijk samen uit. Zo hebben we al een vloer uitgekozen, de muren in de woonkamer worden spachtelputz, we hebben een keuken laten ontwerpen en zijn nu druk bezig met behang voor de kamers uitzoeken.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:32

Ik zit bij de Ikea onze nieuwe keuken in elkaar te fiksen, maar is nog flink moeilijk met de beperkte ruimte die we hebben.

Zo gaat ie worden waarschijnlijk. Hoogglans wit, beuken werkblad.

Afbeelding

Maaike wat hebben jullie toch een heerlijk huis <3

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:38

Zit daar ook een vaatwasser in of hoeft dat niet? Ze hadden bij ikea niet wat wij wouden, maar hebben nu een goed ontwerp van superkeukens en de keuken heeft een goede prijs. Ik ken trouwens mensen die ook een houten werkblad hebben, maar dat moet je wel echt goed onderhouden want hun hebben echt best veel plekken in het blad. Je zou ook nog boven kastjes kunnen nemen. Wij hebben gekozen voor een apothekerskast tot bijna aan het plafond. Die zijn maar 30cm breed, maar door de hoogte toch veel bergruimte. Hoop dat je wat hebt aan mn verhaal :P

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:42

Er zit inderdaad een vaatwasser in :)

We hebben bewust nog geen bovenkastjes. Keuken is in een hoek weggeduwd waar je eigenlijk altijd op kijkt. Ben bang dat het aanzicht te druk wordt. Als hij staat gaan we kijken of we nog een bovenkast willen :)

Input van andere is altijd fijn !

Werkblad is met beuken motief trouwens :) geen echt beuken, ik heb daar de discipline niet voor om dat bij te houden haha

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:53

Mooi zo! Maar heb je niet heel weinig kastruimte als er ook nog een vaatwasser in komt?

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:10

Mag ik me hier ook melden?
Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht wat medio week 29 opgeleverd moet worden.Hopen natuurlijk dat het eerder wordt.

Deze keuken hebben wij uitgezocht.
http://www.mijnalbum.nl/Foto360-JYFV7BIV.jpg
Deze keuken hebben wij bij Super keukens gekocht en ben superblij dat mn broertje mee is geweest!!!
Bij het kookgedeelte komt nog een RVS-achterwand die mn broertje heeft afgetroggeld voor niks.
Prijs vind ik ook heel erg meevallen want we hebben er 5500 euro voor betaald.
En dan hebben we alles erbij inbegrepen dus ook de montage,koelkast,5-pits gasplaat,vaatwasser,afzuigkap,combi-magnetron,licht en natuurlijk een hoek-carrousel in de onderkast.
Ben helemaal happy met deze keuken en hoop dat ik er vele uren in kan hobbyen. :)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:22

Mooie keuken Lovemyhorse1! De prijs valt mij ook heel erg mee!
A_nouk, met de keuken zo zou ik te weinig kastruimte hebben :o Is het een idee om de hoge koelkast iets naar rechts te doen (laatjes er rechts van de laten vervallen) en dan tegen de linkermuur nog een hoge kast te zetten?
Voor de nieuwkomers: welkom en we willen foto's zien! :D
Hedwig: die pijp in de rechterkamer loopt ook zo scheef ja, die loopt van de rode stip op de plattegrond naar de rechterbovenhoek van onze slaapkamer. Net te kleine ruimte eronder voor een deur, dus dat is iets waar je dan echt omheen zal moeten :P Alleen als je dat ding aftimmert, dan zit dat deels voor het enige dakraam in die kamer, dus dan zit je weer met het lichtprobleem :Z
Er is nog geen deur naar de kamer rechtsonderin, alleen vanaf de gang zitten 4 deuren: badkamer, kamer linksonderin, slaapkamer en de andere zolderruimtes, die dus eigenlijk nu met elkaar verbonden zijn.

Iemand nog tips/ideeen voor de ultieme loungebank??