Leuk huis rowo, en als je het er boven net zo mooi uit wil laten zien als beneden is het volgens mij een likje verf en ander meubilair? Ziet er iig heel gezellig uit, ook van buiten.
Vervelend Yv, hopelijk werken ze wel goed mee (al is het met veel tegenzin)... Als het zo in het contract staat sta je wel sterk denk ik?
Sja.. Dapper? Enerzijds wel, anderzijds zijn er hier in deze (te) dure buurt ook weinig andere opties voor iemand die in z'n eentje een huis koopt. Een nieuwbouwappartement of niet ouder dan 10 jaar oud gaan voor minimaal 200.000 weg en dan heb je alsnog een oude(re), standaard badkamer en keuken. Voor een tiptop appartement zonder tuin hier achterin de straat vragen ze 3,8 ton zonder blikken of blozen. Een volledige huis gaat ook meestal vanaf 2 ton en dat zijn ook vaak opknappertjes. Sja, dat is gewoon niet op te brengen. En dan heb je een blokkendoos, zonder leuke hoekjes en dingetjes. Daarbij was ik ook echt wel verliefd op het huis en nog steeds hoor >3. En ja, an sich had ik kunnen kijken voor een appartementje in bijv. Den Haag. Maar daar heb ik een jaar gezeten en ben gillend teruggerend naar mijn ouders. Daar wil ik echt nooit meer wonen.
Vind het gewoon jammer dat er bij sommige dingen gewoon geen eerlijkheid is geweest. Vloer was slecht, ja, dat wist ik. Maar zó slecht had niemand verwacht. Bijkomend voordeel was natuurlijk dat ik nu heel simpel CV heb kunnen laten aanleggen omdat de vloer toch al open lag. Electra was gewoon weer een gigantisch nadeel mbt mijn heilige plafond maar na verder praten met verschillende andere monteurs is het uiteindelijk gelukkig goedgekomen. Dat zijn eigenlijk de grote tegenvallers geweest. Muren en alles zijn gelukkig goed (op die badkamer/slaapkamer na maar dat komt dus door die lekkage), tuin gaat van het voorjaar gebeuren. Als ik de mensen niet om me heen had gehad die nu om me heen lopen, was ik nooit aan zo'n project begonnen hoor, dat is 1 ding wat me meteen al duidelijk was !
Nadeel is nu alleen dit. Werd net door het bouwbedrijf gebeld dat de makelaar groen licht had gegeven om het te maken. Dus het contract zat wel goed in elkaar. Geeft me wel weer een rustig gevoel. Alleen omdat nog niet helemaal duidelijk is waar die lekkage nou precies vandaan komt, leek het het bouwbedrijf handiger dat ik via de makelaar een "stropdasje" inschakel die kijkt waar de lekkage precies vandaan komt en dat het dan onder handen genomen wordt.
Nouja, al met al blij dat het hoge woord eruit is en dat het opgelost gaat worden. Makelaar morgen maar even bellen met het idee van het stropdasje.
Stybba
Geplaatst: 16-02-12 21:39
Stropdasje... Kan zijn dat ik het gemist heb (heb namelijk niet alle pagina's doorgelezen), maar waar zit het lek precies? Het blijf lastig met huizen kopen. Ze zeggen wel dat de markt op zijn gat lig, maar tegelijkertijd is het nog steeds lastig om voor een klein prijsje (onder de 2ton) een fijn huis te vinden waar je geen bouw expert voor moet zijn. En dan gaan de hypotheek rentes steeds verder omhoog...
idefix4
Geplaatst: 16-02-12 21:47
rowo schreef:
En ik kan het huisje geheel aan jullie showen. Morgen gaat vriendlief met me mee kijken.
Ik wilde kijken, maar de site loopt vast. Een grote woonkamer wordt pas interessant als je meer dan één kind hebt. Ik mis hem nu gigantisch! Ik wil zelf een woonkamer met een soort afsluitbaar deel wat je later 'kantoor' oid. Kinderzooi aan die kant en dan voor het oog toch een nette woonkamer...
Yv: Balen zeg! Maar ja, dit is dan idd hun probleem ook een beetje. Dan kunnen ze je wel zien als een boeman, maar toch... Whaha, en dan zou ik heel vragen... 'stropdasje??' Huh??
Wij krijgen volgende week een gesprek met de gemeente. Ben echt ongelooflijk benieuwd wat ze gaan zeggen...
Wat een leuk huis mandy! Heeft wel wat!! Dat andere huisje moest heel veel gebeuren toch? Als dit je aanstaat dan had ik het wel geweten spannend allemaal heel veel succes!
Haha, nadeel van de andere is idd dat het je heel veel moet klussen. Maar anderzijds is dat ook weer een voordeel omdat je alles zo kan maken als je zelf wilt!
Oeh, ik dacht probeer het nog een keer, maar krijg domweg de site niet geopend.
Dat laatste gaan wij doen. Een huis, helemaal onze smaak. Ik ben benieuwd wat de gemeente wil, want er zijn nog wat aanvullende vragen gesteld, waar wij echt zo iets mee hadden: "Waarom wil je dit weten?"
Pfff, ambtenaren Wij moeten natuurlijk ook het één en ander voorleggen aan de gemeente. Maar gezien de verbouwingen bij de andere woningen in de straat, lijkt het me niet zo'n probleem.
Nee hadden we ook niet verwacht dit hoor...... maar pfffff wat een gezeur. Er is geen tekening van de hoeveelheid staal in de betonnen vloer en daarom kunnen ze dingen niet narekenen en moeten we misschien een hele staalconstructie gaan plaatsen in de kruipruimte
En we wilden de gevelplaten vervangen voor keraliet. Is in de hele straat al veel gedaan. Maar in ons blokje van 5 nog allemaal van die lelijke golfplaten. Maar ja..... dat mocht dus niet omdat het in geheel moest blijven Nou dat hebben we gewoon gedaan
Gemeenten kunnen echt over alles zeuren en doorwerken kunnen ze ook niet. Meestal alleen maar gezeur....
idefix4
Geplaatst: 17-02-12 11:04
Tot nu toe zijn we enorm tegengewerkt door één ambtenaar. Als we die niet hadden getroffen, hadden we waarschijnlijk al aan het bouwen geweest. Die kerel moet ik ook niet voor mijn wielen krijgen. Maar voor de rest is onze gemeente wel meewerkend. In onze straat zijn al een paar huizen vernieuwd. Als je maar in de stijl blijft van de straat, levert het niet echt problemen op. We zijn eind maart begonnen met de procedure, en zij verwachten toch wel, dat we in mei aan het bouwen zijn. Dat klinkt best hoopgevend!
Mbt verbouwen, hihi, mijn ouders hebben 2 huizen volledig opnieuw ingericht van binnen en nooit vergunning aangevraagd. Geen haan heeft er naar gekraaid. Mijn moeder zei laatst nog: Ik ga niet op een stel ambtenaren zitten wachten... Ze zien van buiten toch niet wat ik van binnen anders maak. Daar hebben ze niks mee te maken.
En ik geloof dat dat bij heeeeeeeel veel mensen gebeurd hoor. Ik ken er genoeg die geen vergunning hebben aangevraagd en de gemeente heeft er nooit naar gekraaid.