Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tieme schreef:Letizia schreef:Hoeveel kwh heb je ongeveer gebruikt zondag?
Ik zit hier ook nog steeds in twijfel wel of geen airco. Vind het spannend ivm de salderingsregeling.
Mijn cv staat niet hoger dan 15 graden, ik heb dit jaar tot nu toe 364m3 verbruikt, maar ik stook in de woonkamer nu via een convector electrisch bij. Deze durf ik alleen maar aan te zetten als ik thuis ben. Wat ik begrijp verbruikt een airco 3 tot 6x minder stroom. Ik zit voorlopig met mijn verbruik nog onder de opwekking (heb nog iets van 700kwh over voor dit jaar).
De luchtvochtigheid is nu 53%. Boven, in de kamer waar de was hangt, heb ik sindskort een luchtontvochtiger, das wel een uitkomst. Die doet zijn werk uitstekend, zit een speciale wasdroogfuctie op en zorgt dat de was binnen een paar uur droog is en de luchtvochtigheid weer tussen de 50 en 60%.
Ik heb een eengezinshoekwoning, met spouwmuurisolatie. Woonkamer tegen de buitenmuur.
Ik verwarm alleen de benedenverdieping. Het is hier niet super goed geisoleerd. Label c woning. Zonder verwarming zakt de temperatuur naar 14 graden.
Zondag heb ik 10 kwh verbruikt voor 24 uur. Toen was het koud.
Op dagen dat het 4 graden of hoger is zet ik hem snachts uit. Overdsg alleen aan wanneer we meerdere uren thuis zijn. Dus zeg van 14.00 uur tot 22.30 uur. Dan ben ik rond de 3.5 ,a 4 kwh kwijt
Gisteren had ik voor 24 uur 8.6 kwh verbruik. Dinsdag 9.1 kwh
Letizia schreef:En dan stook je tot 21 graden?
Das wel echt heel weinig idd, in vergelijking met de convector!
verootjoo schreef:Ik zit nog steeds dynamisch en betaal de laatste week €1,17 voor gas. Maximale prijs die ik vanaf de zomer tot nu heb gehad is €1,26.
Ik vind dit dus echt de moeite waard, die dynamische contracten.
Cer schreef:Wat is het verschil tussen dynamisch en 'geen vast contract'?
ik heb nu nog geen vast contract, vanwege de fluctuerende prijzen. Bij mij worden per maand de actuele gasprijzen gerekend.
Wat zou dan het verschil zijn met een dynamisch contract?
Nielojram schreef:Ik zit bij de ANWB, dynamisch contract, geen zonnepanelen, klein redelijk goed geïsoleerd huis, woon in de randstad.
Ik vind het lastig om te bepalen of ik bij een andere leverancier goedkoper uit ben, aangezien de prijzen bij de ANWB dagelijks verschillen..
Zijn er meer bokkers met dit dilemma?
pmarena schreef:Is het nu heel wisselvallig wanneer die goedkoopste momenten zijn voor stroom en gas, of zit er toch wel een duidelijke lijn in...?
Eef_Bam schreef:Die ouderwetse pompen staan inderdaad continue aan, dat wil je niet. Je kan er een pompschakelaar tussen zetten, die meet de temperatuur van je leiding en laat de pomp alleen aanslaan als er warm water is omdat de cv is aangeslagen.