Fun-da deel 2!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 22:46

Het huis in Eibergen ligt ook mooi dicht bij het bos :j

Die in Kolham is een snoepje <3 Doet me denken aan een Engelse cottage!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 22:50

Kolham is schattig!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 22:52

Cayenne schreef:
Het huis in Eibergen ligt ook mooi dicht bij het bos :j

Die in Kolham is een snoepje <3 Doet me denken aan een Engelse cottage!

Haha dat is het inderdaad!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 23:02

manzano schreef:
Er wordt toch ook nergens reclame gemaakt over wereld verbeteren of toppanelen? Die dingen zijn er nou eenmaal. Bij alles geldt dat technologie vooruit gaat. Moet je het dan maar niet doen omdat ze morgen al weer verouderd zijn?? Snap het commentaar ook niet zo goed.

Nee, het had een aardig beeld gegeven hoe gierend hard deze technologie door de bocht gaat.

Deze technologie gaat niet gewoon vooruit; dit gaat in een moordend tempo vooruit. Gewoon 10% meer vermogen uit dezelfde afmeting paneel in minder dan een half jaar.

Wat cutting edge technology is bij het ontwerp, is achterhaald als je op het punt bent het te installeren. Daar valt toch niet meer tegenop te ontwerpen........

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 23:30

ikke schreef:
manzano schreef:
Er wordt toch ook nergens reclame gemaakt over wereld verbeteren of toppanelen? Die dingen zijn er nou eenmaal. Bij alles geldt dat technologie vooruit gaat. Moet je het dan maar niet doen omdat ze morgen al weer verouderd zijn?? Snap het commentaar ook niet zo goed.

Nee, het had een aardig beeld gegeven hoe gierend hard deze technologie door de bocht gaat.

Deze technologie gaat niet gewoon vooruit; dit gaat in een moordend tempo vooruit. Gewoon 10% meer vermogen uit dezelfde afmeting paneel in minder dan een half jaar.

Wat cutting edge technology is bij het ontwerp, is achterhaald als je op het punt bent het te installeren. Daar valt toch niet meer tegenop te ontwerpen........

Maar zelfs in de huidige vorm heb je forse energiebesparing, en je hebt ze snel terugverdiend. En als je van een label B huis een label A kan maken door een paar zonnepanelen, dan krijg je toch ook mooi die rentekorting.

Ik zou niet weigeren ze te laten leggen puur alleen omdat de technologie zo snel gaat hoor. Je loopt alleen maar besparing mis als je wacht.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 23:34

ikke schreef:
manzano schreef:

Ja en? Dan hoef je toch niet zo raar op een huis met zonnepanelen te reageren?

Met computers is dat al jaren zo geweest, maar toch koop je er ook een op bepaald moment.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 23:41

IMANDRA schreef:
ikke schreef:

Maar zelfs in de huidige vorm heb je forse energiebesparing, en je hebt ze snel terugverdiend. En als je van een label B huis een label A kan maken door een paar zonnepanelen, dan krijg je toch ook mooi die rentekorting.

Ik zou niet weigeren ze te laten leggen puur alleen omdat de technologie zo snel gaat hoor. Je loopt alleen maar besparing mis als je wacht.

Dat kun je zo niet stellen. Dat is van veel factoren afhankelijk.
Je moet wel genoeg dak hebben om die panelen op te leggen en dan zonder veel schaduw, anders ben je alsnog te duur uit.

Een goed overdacht setje panelen heeft altijd zin maar je kunt niet stellen dat je maar een partij van die dingen op je dak gooit en dat je er dan bent.

Heb het nu aan de hand dat een opdrachtgever een bepaalde opbrengst wil zien in verhouding tot een bepaalde prijs. Dat kan niet want er is te weinig dak-oppervlak om het erop te leggen wat de opdrachtgever wil. Dan zul je dus eerst met elkaar om tafel moeten en ergens zal iemand water bij de wijn moeten doen. Hetzij in opstelling, hetzij in prijs, hetzij in opbrengst, desnoods in alles maar de opdrachtgever zal ergens moeten bewegen.

We zijn daar wel uit gekomen, mede omdat een collega-engineer er nogal onorthodox tegenaan durfde te kijken maar we hebben elkaar wel even ernstig aangekeken wat te doen.
Laatst bijgewerkt door ikke op 14-08-20 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 23:45

ikke schreef:
IMANDRA schreef:

Dat kun je zo niet stellen. Dat is van veel factoren afhankelijk.
Je moet wel genoeg dak hebben om die panelen op te leggen en dan zonder veel schaduw, anders ben je alsnog te duur uit.

Een goed overdacht setje panelen heeft altijd zin maar je kunt niet stellen dat je maar een partij van die dingen op je dak gooit en dat je er dan bent.

Heb het nu aan de hand dat een opdrachtgever een bepaalde opbrengst wil zien in verhouding tot een bepaalde prijs. Dat kan niet want er is te weinig dak-oppervlak om erop te leggen wat de opdrachtgever wil. Dan zul je dus eerst met elkaar om tafel moeten en ergens zal iemand water bij de wijn moeten doen. Hetzij in opstelling, hetzij in prijs, desnoods beide maar de opdrachtgever zal ergens moeten bewegen.

Ik zeg ook gemiddeld. Je kan beter, maar ook slechter.
En natuurlijk is het van een aantal factoren afhankelijk. Maar puur weigeren om erop te gooien omdat ze binnen X tijd 'verouderd' zijn is echt onzin. Dan kan je blijven wachten.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 07:03

Pfff.. ik vind deze duscussie over een paar zonnepanelen echt nergens over gaan, sorry. Er zijn nog zat huizen zonder en die worden ook gewoon verkocht :+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 07:07

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 07:10

Ik ga gewoon door met huizen plaatsen hoor :+

Niet specifiek bijzonder qua inrichting ofzo, maar enerzijds vind ik dit prachtig en anderzijds een spookhuis waar ik niet zou willen wonen :+
De prijs vind ik wel netjes voor zoveel huis!
https://www.funda.nl/koop/eck-en-wiel/h ... straat-11/

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 08:26

Zo ik heb even wat pagina's terug gelezen. Dat huis met dakterras en douche lijkt me juist heerlijk, je hoeft er niet naakt onder te staan maar als je in bikini ligt te zonnen even onder de douche tussendoor minder schoonmaak dan een zwembad.

Die in kolham <3 super schattig, ik zie alleen niet echt weiland, maar zo'n huis met een wei en ik ben om.

Bij die vacature voor dienstmedewerkers in Amsterdam, dat maakt me altijd zo nieuwsgierig. Hoeveel zou het verdienen? Wat voor mensen zouden het zijn? Wat zijn je dagtaken? Want met dieren en een grote tuin heb je al bijna een dagtaak denk ik als het een beetje groot is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 09:36

Ja die vacature maakt mij ook nieuwsgierig. Het gaat om 2 mensen, zouden ze al oud zijn.. of helemaal niet. Wat moet je allemaal voor ze doen, wat ga je verdienen. Zou bijna reageren om meer te weten te komen :')

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:33

Die in Eck en Wiel staat op een prachtige locatie. Vlakbij het eiland van Maurik. Ook tussen de fruitbomen. Het huis is zo mooi als je er voor staat. Zeker geen spookhuis. Ik begrijp niet dat je dat er in ziet. Ik denk dat het snel verkocht zal zijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:14

tjiftjaf schreef:
Die in Eck en Wiel staat op een prachtige locatie. Vlakbij het eiland van Maurik. Ook tussen de fruitbomen. Het huis is zo mooi als je er voor staat. Zeker geen spookhuis. Ik begrijp niet dat je dat er in ziet. Ik denk dat het snel verkocht zal zijn.

Als je goed kijkt, zie je dat de boel heel graag een verfkwast van dichtbij zou willen bekijken.
Huis is steens gebouwd, dus opletten met vochtdoorslag als er geen spouwmuur binnenin staat (dat vertelt het verhaal niet; het kan wel)
De keuken lijkt er wat last van te hebben; foto 28.
Als je foto 28 vergelijkt met 32; lijkt er deels een spouw in te staan (32) en deels niet (28).

Kortom, er zit wel werk aan, maar ik heb de indruk dat de basis goed is.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:10

Maar dan nog vraag ik mij af waarom het een spookhuis zou zijn

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:24

tjiftjaf schreef:

Ik snap het wel een beetje. De sfeer van het huis staat me sowieso niet aan, van de buitenkant al niet. Binnen is het oud en heeft wel wat details waardoor ik ook aan een spookhuis denk, maar dat zou je kunnen aanpassen natuurlijk. Maar voor mij zou hier nog heel veel geld tegenaan moeten om het te moderniseren. En dat samen met de uitstraling van het huis trekt me totaal niet. Ik houd meer van wat kneuterige huisjes, niet zulke statige herenhuizen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:34

Veel oude vrijstaande huizen krijgen hier wel de sticker spookhuis valt me op. :)

Mij trekt het huis ook niet, maar niet perse door de sfeer.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:01

tjiftjaf schreef:
Maar dan nog vraag ik mij af waarom het een spookhuis zou zijn

Omdat dit soort huizen vaak wel in horrorfilms worden gebruikt.
En ik vind het er van buiten niet heel gezellig uitzien.
Lonely home on a quiet place :P Hoeft toch niet meteen een heftige belediging voor een huis te zijn? :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:21

Beetje verwaarloosde grindoprit, een metalen toegangspoort die half open staat, huis half verborgen achter grote donkere bomen - check - spookhuis :))

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:23

Ibbel schreef:
Beetje verwaarloosde grindoprit, een metalen toegangspoort die half open staat, huis half verborgen achter grote donkere bomen - check - spookhuis :))

Schilderijen van mensen met hondenkoppen, oude haard - check

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:24

Ibbel schreef:

Zijn dat de criteria? * kijkt eens naar haar eigen nieuwe huis * Ja, spookhuis :D

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:28

Onze metalen poort is gelukkig dicht :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:31

Wel een gaaf huis, maar daar moet nog wel wat geld tegenaan, volgens mij heeft het nog geen centrale verwarming.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:35

Idd wat Ibbel en Suzanne opnoemen! :D