Die in Kolham is een snoepje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
manzano schreef:Er wordt toch ook nergens reclame gemaakt over wereld verbeteren of toppanelen? Die dingen zijn er nou eenmaal. Bij alles geldt dat technologie vooruit gaat. Moet je het dan maar niet doen omdat ze morgen al weer verouderd zijn?? Snap het commentaar ook niet zo goed.
ikke schreef:manzano schreef:Er wordt toch ook nergens reclame gemaakt over wereld verbeteren of toppanelen? Die dingen zijn er nou eenmaal. Bij alles geldt dat technologie vooruit gaat. Moet je het dan maar niet doen omdat ze morgen al weer verouderd zijn?? Snap het commentaar ook niet zo goed.
Nee, het had een aardig beeld gegeven hoe gierend hard deze technologie door de bocht gaat.
Deze technologie gaat niet gewoon vooruit; dit gaat in een moordend tempo vooruit. Gewoon 10% meer vermogen uit dezelfde afmeting paneel in minder dan een half jaar.
Wat cutting edge technology is bij het ontwerp, is achterhaald als je op het punt bent het te installeren. Daar valt toch niet meer tegenop te ontwerpen........
ikke schreef:manzano schreef:Er wordt toch ook nergens reclame gemaakt over wereld verbeteren of toppanelen? Die dingen zijn er nou eenmaal. Bij alles geldt dat technologie vooruit gaat. Moet je het dan maar niet doen omdat ze morgen al weer verouderd zijn?? Snap het commentaar ook niet zo goed.
Nee, het had een aardig beeld gegeven hoe gierend hard deze technologie door de bocht gaat.
Deze technologie gaat niet gewoon vooruit; dit gaat in een moordend tempo vooruit. Gewoon 10% meer vermogen uit dezelfde afmeting paneel in minder dan een half jaar.
Wat cutting edge technology is bij het ontwerp, is achterhaald als je op het punt bent het te installeren. Daar valt toch niet meer tegenop te ontwerpen........
IMANDRA schreef:ikke schreef:Nee, het had een aardig beeld gegeven hoe gierend hard deze technologie door de bocht gaat.
Maar zelfs in de huidige vorm heb je forse energiebesparing, en je hebt ze snel terugverdiend. En als je van een label B huis een label A kan maken door een paar zonnepanelen, dan krijg je toch ook mooi die rentekorting.
Ik zou niet weigeren ze te laten leggen puur alleen omdat de technologie zo snel gaat hoor. Je loopt alleen maar besparing mis als je wacht.
ikke schreef:IMANDRA schreef:Maar zelfs in de huidige vorm heb je forse energiebesparing, en je hebt ze snel terugverdiend. En als je van een label B huis een label A kan maken door een paar zonnepanelen, dan krijg je toch ook mooi die rentekorting.
Ik zou niet weigeren ze te laten leggen puur alleen omdat de technologie zo snel gaat hoor. Je loopt alleen maar besparing mis als je wacht.
Dat kun je zo niet stellen. Dat is van veel factoren afhankelijk.
Je moet wel genoeg dak hebben om die panelen op te leggen en dan zonder veel schaduw, anders ben je alsnog te duur uit.
Een goed overdacht setje panelen heeft altijd zin maar je kunt niet stellen dat je maar een partij van die dingen op je dak gooit en dat je er dan bent.
Heb het nu aan de hand dat een opdrachtgever een bepaalde opbrengst wil zien in verhouding tot een bepaalde prijs. Dat kan niet want er is te weinig dak-oppervlak om erop te leggen wat de opdrachtgever wil. Dan zul je dus eerst met elkaar om tafel moeten en ergens zal iemand water bij de wijn moeten doen. Hetzij in opstelling, hetzij in prijs, desnoods beide maar de opdrachtgever zal ergens moeten bewegen.
tjiftjaf schreef:Die in Eck en Wiel staat op een prachtige locatie. Vlakbij het eiland van Maurik. Ook tussen de fruitbomen. Het huis is zo mooi als je er voor staat. Zeker geen spookhuis. Ik begrijp niet dat je dat er in ziet. Ik denk dat het snel verkocht zal zijn.
tjiftjaf schreef:Die in Eck en Wiel staat op een prachtige locatie. Vlakbij het eiland van Maurik. Ook tussen de fruitbomen. Het huis is zo mooi als je er voor staat. Zeker geen spookhuis. Ik begrijp niet dat je dat er in ziet. Ik denk dat het snel verkocht zal zijn.