Kamerplanten asiel

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Karlijn
Berichten: 6526
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:25

Die is mooi Jis! Ik weet alleen niet of het blad het zo fijn vindt om tegen het glas te zitten... (of lijkt dat maar zo?). Daar kan het blad wel lelijk van worden.

Edit: Oh ja Troi, je Oxalis <3

Jis_

Berichten: 11781
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:45

Dank je Karlijn, even goed gekeken nog en hij zit er bij een rand onderaan wel een klein beetje tegen aan ja. Ga straks even kijken of ik dat stukje ook vrij krijg. Ik hoop dat ik hem goed hou maar hou er ook wel rekening mee dat ik dit blad verlies. Zolang de wortels maar goed blijven en vermeerderen.

Puera

Berichten: 8140
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 14:07

Wat een beauty, Jis_!

troi
Berichten: 17044
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 14:31

Beeldschoon Jis! Ik snap dat je daar voor viel

Fearn

Berichten: 4785
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:39

Luxorvalkje schreef:
IsaCalixa schreef:
Kopen jullie ook kerststerren/takjes en dergelijke?


Gave kerstster. Hoort wel een beetje bij kerst vind ik. Helaas erg giftig voor katten. Net als de amaryllis.

Mijn monstera is al genoeg Russisch roulette vind ik.


Ja, heb nog niet eerder een kerstster gehad, maar het fleurt de kamer echt op!

Zo zonde dat veel planten niet kunnen bij katten. Mijn moeder heeft ook twee katten maar die eten nooit planten op. Is dat niet alleen bij planten die op gras lijken? Omdat katten gras moeten eten?

M'n moeder had wel een keer een soort decoratieve takjes in een vaas gezet, dat vond de kat wel erg leuk :+ De takjes lagen die dag erna overal verspreid door het huis :')

_Karlijn
Berichten: 6526
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:47

Puntige bladeren zijn wel meer favoriet dan halfronde of ronde bladeren maar hier knagen ze overal aan :') Bijvoorbeeld ook aan m'n lepelplant.

Jis_

Berichten: 11781
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:54

Dat ook, en binnen (tuin) katten knagen eerder aan planten als ze zich vervelen. Ik merk het in de winter vooral, als ze meer binnen zijn, dat ik ze vaker moet vermaken met hengels en spelletjes .

Puera

Berichten: 8140
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:23

Hier spelen de katten graag met de Rhipsalis en de zaagcactus. Beide zijn groot genoeg en kunnen tegen een stootje.
De andere planten mogen ze niet aan komen en dat gaat (meestal) goed.
Onze vorige zwarte kat vond het leuk om met mijn Chinees lantaarntje te spelen met als resultaat dat ie flink in de knup zat. Dus ontward en aluminiumfolie op de kast. :Y)

Qua kerstgroen heb ik een Amaryllisbol staan. Gelukkig laten ze die vooralsnog met rust.

Kerststerren en ik zijn geen goede combinatie. :=

Jis_

Berichten: 11781
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:45

Ik heb een stekje van de monkey op water staan, 1 van de katten wilde dat water gaan drinken, ook weer iets dat ik denk ships. :oo Het vaaswater van sommige bloemen zijn erg giftig, zoals bij de Narcis.

Puera

Berichten: 8140
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:10

Zo dronk onze kitten een tijdje terug ook uit een glas met een stek... welke ik in stekpoeder had gedoopt. :oo

Jis_

Berichten: 11781
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:12

Oeps

_Karlijn
Berichten: 6526
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:27

Puera schreef:
Zo dronk onze kitten een tijdje terug ook uit een glas met een stek... welke ik in stekpoeder had gedoopt. :oo

En, werkte het? :))

:=

Jis_

Berichten: 11781
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:48

:P Uit de kluit gewassen kat geworden.

Luxorvalkje
Berichten: 1947
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:08

Gelukkig gaan ze niet zomaar dood.

Een vriend van mij heeft twee vuilnisbakjes. Die hebben alle blaadjes van de kerststerren opgegeten en leven nu nog steeds.

idylle
Berichten: 5844
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:23

Afbeelding

Afbeelding

Ik zag deze voorbij komen op fb en dacht die moet ik hebben! Heb m gescoord bij de Appie voor 2 euro! Net sneeuw die variagata <3 zelf lampjes in gedaan, helemaal leuk! *\o/*

Puera

Berichten: 8140
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:49

_Karlijn schreef:
Puera schreef:
Zo dronk onze kitten een tijdje terug ook uit een glas met een stek... welke ik in stekpoeder had gedoopt. :oo

En, werkte het? :))

:=
_O-

Ze heeft wel een hele lange staart... zou het dan toch door het stekpoeder gekomen zijn. :')

_Karlijn
Berichten: 6526
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:55

Ik heb nog een leuke progress foto gevonden.

Mijn Golden Pothos in juni
Afbeelding

En vanavond (heel ander licht helaas)
Afbeelding

Wel een van m'n favorietjes <3

wendy1987

Berichten: 6995
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:26

Ow die laatste :+: heel mooi!

Puera

Berichten: 8140
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:59

Zo, die is mooi gegroeid!

Mijn bakkersrek hangt. De Micans heeft daar een mooie plek gekregen. Die stond eerst naast mijn Squamiferum op de eettafel maar die wordt wat te groot. Nu komen ze beide mooi uit.
Afbeelding

Jis_

Berichten: 11781
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 21:02

Wauw wat een plaatje, flink gegroeid en prachtig dat licht groene blad! <3

Heel gaaf Puera! :j

troi
Berichten: 17044
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 09:14

Een vraagje, wanneer weet je of je gevoelige planten (zoals calathea's) aanslaan? Mijn 'post plantjes' doen het vooralsnog prima, geen krullend blad of verkleuringen. Dus ik wordt al enthousiast maar ze zijn er nog maar een paar dagen dus vermoedelijk ben ik nogal voorbarig :D . Weet je het na een weekje? OF kan dat nog veel langer duren?

Ik vertroetel ze flink nu trouwens, veel sproeien, ze staan in de halfschaduw en, heel essentieel, ik praat er ook tegen. Ik vertel ze elke ochtend dat ze knappe stoere babyplantjes zijn *\o/* 8-)

Gaaf rek Puera! Hoe kom je aan dat soort wandrekken eigenlijk? Voor een redelijke prijs. Het zou prima in mijn interieur passen en ik heb nog best wat ruimte!

Puera

Berichten: 8140
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:12

Ik heb deze bij Loods5 gevonden. Ben domweg op ‘bakkersrek’ gaan zoeken. En toen kwam ik deze tegen.
De prijs was gek genoeg ook een stuk lager dan bij andere webshops dus de keuze was gauw gemaakt. Ik heb er € 59,00 voor betaald maar kwam ook wel prijzen van rond de € 80,00 voor hetzelfde artikel tegen. := Qua afmeting is ie aan de flinke kant, had ik niet verwacht. Maar het past prima in de keuken.

Denk dat het wel wat langer duurt voordat je ziet of een plant aanslaat, troi. Het zal ook van je huis af hangen of een plant het er goed zal doen, en je eigen groene vingers. Na verloop van tijd kom je er wel achter welke planten het wel of niet goed bij je doen.

Ik heb vloerverwarming beneden dus dat betekent een wat droger klimaat. Varens worden bij mij niet blij.
Voorheen overleefden Alocasia’s ook niet bij mij maar sinds ik ze in de bijkeuken heb, doen ze het wel weer.

Jis_

Berichten: 11781
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:08

Ik weet wel zeker dat tegen ze praten helpt om zich thuis te gaan voelen troi. :D Seizoenen hebben invloed op kamerplanten. Denk dat je er van uit kan gaan dat je in de lente pas wat nieuwe groei gaat zien.


idylle schreef:
[ [url=m/f5SRAW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/a2Fj32.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zag deze voorbij komen op fb en dacht die moet ik hebben! Heb m gescoord bij de Appie voor 2 euro! Net sneeuw die variagata <3 zelf lampjes in gedaan, helemaal leuk! *\o/*


Heel leuk deze variant. Cool met die lampjes!

little_birdy
Berichten: 12241
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:11

Ik begin aardig te twijfelen of mijn aangekocht als baby monstera wel een monstera is .
Nog steeds geen gaten in het blad

Baby

Afbeelding


En nu

Afbeelding
Afbeelding

Puera

Berichten: 8140
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:14

Staat ie niet wat te donker misschien? Die van mij krijgt ook zulke bladeren omdat ie niet genoeg licht krijgt.