Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:07

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:52

Ik ben wel benieuwd naar foto's van je slaapkamer, kunnen we ons er meer een beeld van vormen ;)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 20:21

Ik kom weer even meedoen in dit topic, net als toen we vier jaar geleden gingen verhuizen naar Spanje.

Nu wordt het een appartement in Nederland, maar we gaan niet remigreren hoor.. Integendeel, wij hebben het enorm naar onze zin in Spanje, maar mijn moeders partner is overleden vorige week en hij had het gebruiksrecht op hun appartement, wat op mijn naam staat. Om diverse redenen hebben we besloten het niet te verkopen, maar lekker zelf te houden voor als we in Nederland zijn. Geen hotels meer, maar lekker onze eigen plek.

In twee dagen tijd hebben we de schilder ingeschakeld, een ´beheerder´ aangesteld (mijn lieve neef) en als een speer kleuren uitgekozen voor het verfwerk. Verder hoeft er weinig aan te gebeuren, al blijken er wel een paar dubbel glasruiten lek te zijn. Zónde, want het is in augustus pas geschilderd en dat had beter meteen vervangen kunnen worden, maar wij wisten het niet als eigenaren.

Ook de meubels zijn als een speer aangeschaft, want wij moesten terug. Wordt heel anders dan in Spanje, maar wel mooi!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:01

Welkom MoniqueT! Ik ben heel benieuwd naar de foto's :)
Lekker projectje zo vanuit Spanje, of ben je nu even in Nederland?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:43

Ik ben weer in Spanje, we zijn voor de begrafenis maar drie dagen heen en weer gevlogen. Foto's komen dan ook pas als ik in maart terug ga :-)

De kinderen van mama's vriend halen het huis leeg, sommige dingen blijven staan na goed overleg. Na 1 februari gaat de schilder erin.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 17:19

Ik kom hier ook even meelezen als dat goed is :wave:

Op 't moment nergens budget voor, maar tzt wil ik een grotere tafel en een opbergbankje. Dit idee, maar dan met opbergbank dus:
Afbeelding

Ik houd op 't moment marktplaats en de kringloop in de gaten, mocht er een buitenkansje voorbij komen ;) De rest komt wel als ik weer voldoende inkomsten heb :)

Edit: is hier trouwens iemand die weleens zelf een staande lamp gemaakt heeft? Ik zit eraan te denken zoiets te gaan maken: http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1820 ... lights.jpg

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 19:18

Oh im, dat is echt wat voor bij jou in huis :j Hoe heb je de rest nu?

Hier was het passen en meten vandaag om de kast in huis te krijgen maar hij staat dan eindelijk :) duurt het ineens lang hoor, 4 week wachten :')

Afbeelding

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 19:23

Same old same old, haha. Ik pb je ff!

Echt mega hip Frouk! Is dat licht vh aquarium niet super irritant trouwens? :P

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 19:25

T lijkt erger dan t is haha. Hij moet straks ook weer van tafel af, dan komt ie weer lager en in de hoek te staan, maar daar staat de kerstboom nu :') hij stond voorheen op de oude kast, maar dat gaat nu niet meer lukken haha

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 19:36

Haha nee dat wordt lastig. Maaaarr 't is erg gaaf zo!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 13:25

Oh das best lastig MoniqueT, huis inrichten zonder dat je er zelf bent :P
imd, bankje bij de eettafel vind ik ook erg leuk! Voor koopjes: check je weleens bva auctions?
Bijvoorbeeld in Doetinchem (geen idee waar jij woont??) hebben ze nu leuke klepbankjes: https://www.bva-auctions.com/auction/index/13375
Daar heb ik ook een deel van mn inrichting vandaan voor een leuk prijsje :j
Mooie kast Eleionomae!
Zijn er trouwens hier nog architecten in de dop die willen meedenken over de indeling van onze 1e verdieping? We willen komend jaar daar wat slaapkamers gaan realiseren, er is nu 1 slaapkamer en badkamer, voor de rest zijn het 'zolderruimtes', maar tis lastig in te delen, vanwege kachelpijpen die midden in de ruimte zitten en het gebrek aan ramen.....
Als iemand mee wil denken zal ik ff n plattegrondje uploaden :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 13:34

Ach, andersom is het ook gelukt. Ons huis in Spanje hebben we ook stukje bij beetje tijdens vakanties ingericht. We hebben in Nederland nu goede hulp, zowel voor regelwerk, meten als een keer schoonmaken. Meubels hebben we haastje-repje al gekocht toen we er pas drie dagen waren.

Er kan veel klein spul mee uit Spanje, omdat we in april toch al een rit met de aanhanger geplamd hadden om spullen andersom mee te nemen.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:17

meikemarieke schreef:
imd, bankje bij de eettafel vind ik ook erg leuk! Voor koopjes: check je weleens bva auctions?
Bijvoorbeeld in Doetinchem (geen idee waar jij woont??) hebben ze nu leuke klepbankjes: https://www.bva-auctions.com/auction/index/13375
Mooie kast Eleionomae!
Zijn er trouwens hier nog architecten in de dop die willen meedenken over de indeling van onze 1e verdieping? We willen komend jaar daar wat slaapkamers gaan realiseren, er is nu 1 slaapkamer en badkamer, voor de rest zijn het 'zolderruimtes', maar tis lastig in te delen, vanwege kachelpijpen die midden in de ruimte zitten en het gebrek aan ramen.....

Ik wil wel mee denken, ik heb mij er niet professioneel maar wel veel mee bezig gehouden en wellicht zie ik of iemand anders hier mogelijkheden die je zelf nog niet had bedacht.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:32

meikemarieke schreef:
Mooie kast Eleionomae!

Kan je geen ramen plaatsen dan?
En een kachelpijp hoeft geen probleem te zijn, deze kan je ook als verwarming gebruiken boven.

Ben ook wel benieuwd naar de plattegrond.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:35

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:58

Meikemarieke, dank voor de tip! Ga ik even in de gaten houden :)

Ik zou overigens ook kijken of het niet mogelijk is om ramen te plaatsen. Of bijv. een dakkapel. Weinig licht/ramen vind ik zelf echt niet fijn..
Oh wat een grappig systeem DubbelDun! Zou mijn ding denk ik niet zijn, maar wel erg leuk bedacht.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:48

Fijn dat jullie allemaal willen meedenken :)
Probleem met het plaatsen van ramen is dat het een oude boerderij is, waar het niet echt mooi zou zijn om lukraak dakramen en dakkappellen te plaatsen :o
Dit is de voorzijde van het huis:
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-EOS4JFAY.jpg
Daar wil je dus eigenlijk geen ramen hebben.
Hier de zijkant rechts:
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-TUBAWI6B.jpg
en links:
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-8WSLDCVD.jpg

Hier een plattegrond:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JSGQSG8A.jpg

Het gaat dus vooral om het voorhuis (brede stuk, de 2 kamers naast de slaapkamer).
In beide kamers zit een kleine dakkapel, maar zit nu alleen een luik voor, geeneens glas, maar is ook te klein om de hele kamer te verlichten, (foto 5)
http://www.mijnalbum.nl/Foto540-DRWVYDYC.jpg
Foto 1:
http://www.mijnalbum.nl/Foto540-RP4UGKLA.jpg
Je ziet dat het best grote kachelpijpen zijn en ze lopen schuin door de ruimte
Foto 2:
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-RJ3CZRJC.jpg
Foto 3:
http://www.mijnalbum.nl/Foto540-CFOYCEFB.jpg
Foto 4: naar de andere kamer:
http://www.mijnalbum.nl/Foto540-YRYI3UW6.jpg

Die ramen vind ik ook superleuk Dubbeldun! Maar ik twijfel of dat dan past bij zo'n oude woning als de onze....

Nou wees creatief zou ik zeggen, ben benieuwd met welke oplossingen jullie komen! :D
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:54

Ik zie geen oplossing, ben ook echt niet technisch, maar ik vind het wel een prachtig huis!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:08

Oh, het is echt een prachtig huis <3 is het niet mogelijk om de bestaande dakkapel te verlengen? Dan blijf je in de stijl van het huis. Aan de achterkant zou ik kiezen voor een daglichtsysteem van velux, dat is wel modern, maar het past wel bij zo'n mooie boerderij. En de pijpen zou ik optimmeren en verder accepteren dat het pilaren zijn. Misschien kunnen ze dienen als een onderdeel van een scheidingswand of kast?

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:12

Dankjullie wel :)
Hoe bedoel je dakkapel verlengen? Die ene die aan de voorkant zit?
We willen geen dakramen aan de voorkant of zijkant van het voorhuis, maar het is wel een idee om er een aan de linkerkant aan de achterkant te maken!
aftimmeren van de pijpen zou het makkelijkst zijn, maar bij de ene kamer hou je dan zo'n vreemde ruimte over en aan de andere kant heb je dan geen doorloop meer naar de kamer :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:45

meikemarieke : nee die dakbalkonnetjes gaat bij jullie niet staan. Het beste plaats je een gelijke dakkapel er bij met een meter er tussen.
Die kleine dichte luiken kun je natuurlijk glas in zetten.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:18

De dakkapel zit nu boven de voordeur, maar als je m verlengt met drie ramen, past het nog steeds mooi bij het huis en levert het veel ruimte op. Maar je geeft zelf al aan dat je geen ramen erbij wil aan de voorkant. Dus hup idee in de prullenbak ;)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:20

Ik zou aan de voorkant idd een dakkapel erbij plaatsen of deze langer maken waarvan dan een helft per kamer is.

Die pijpen Pff wat een onhandige bende.
Kan je dat niet anders maken? Ik weet niet waar ze allemaal voor zijn maar het lijkt er op alsof er overal een houtkachel staat ;)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:12

de dakkapel verlengen is wel een optie, maar dan moet ie flink groter worden, want hij zit nu in t midden van de slaapkamer, aan beide kanten een 2 meter ruimte tot de muur.
Ja die pijpen zijn niet echt handig, maar we hebben inderdaad 4 houtkachels beneden :o
Vorige eigenaar heeft ze nieuw aangelegd en op de manier dat ze nu zitten hebben ze goede trek.
Die willen we dus wel heel graag zo laten zitten!
In de kleine dakkapellen komt sowieso glas :j

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:25

Ik wil graag mijn slaapkamer wat handiger inrichten en veranderen. Boven hebben we erg veel schuine wanden wat het wel wat lastig maakt. Nu vraag ik me af of jullie nog goede ideeën hebben. Op dit moment zijn de schuine wanden dichtgemaakt tot ongeveer 1.10 meter, verder vraag ik me af of het mogelijk is om hier wat mee te doen en hier eventueel een kast of bureau in te verwerken bijvoorbeeld (en wat dit zou kunnen kosten).

Afbeelding