[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:38

Gelet hierop dacht ik dat het nog wel zou kunnen; https://support.google.com/calendar/answer/99358
Waar kan ik vinden of de agenda overgenomen mag worden?

Overigens komt er helemaal geen nieuw account dus ik kan ook niet aanvinken of ik alleen email/agenda/contacten wil gebruiken.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 22:49

Ik heb drie Google agenda's met m'n telefoon gesynchroniseerd. Manlief twee. Ik maak zelf geen gebruik van de Calendar app, maar die functioneert wel bij mij. Manlief gebruikt die dan weer wel.
Geen idee meer hoe we dat ongeregeld hebben, is al weer even gelden.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 22:58

Lukt wel nog hoor? Heb het net op mijn man zijn nieuwe SE gedaan.
Idd via instellingen -> accounts -> Gmail toevoegen
Eens toegevoegd daar aanvinken wat je wil synchroniseren: mail / contacten / agenda / notities. Meer is het niet?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 23:03

Stral schreef:
Lukt wel nog hoor? Heb het net op mijn man zijn nieuwe SE gedaan.
Idd via instellingen -> accounts -> Gmail toevoegen
Eens toegevoegd daar aanvinken wat je wil synchroniseren: mail / contacten / agenda / notities. Meer is het niet?

Dat dacht in dus ook, maar als ik na het invullen van het ww op volgende druk dan laadt hij heel even en is dan weg (zonder dat er een account is toegevoegd) -O-

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 23:06

Geen idee, technischer dan bovenstaande opsomming ben ik niet sorry :D lukt het met een andere Gmail account ook niet? Of je ww eens veranderen? Dit zijn blondjes-oplossingen sorry :)

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:40

Hallo allemaal! Ik wil me in dit topic melden. Ben een redelijke Apple en iPhone freak en kwam toevallig net het topic tegen. Lijkt me leuk om hier te komen volgen, helpen en mee te praten!

Ben benieuwd, waar ik eigenlijk naar op zoek was....zijn er mensen hier die een iPhone X hebben en zo ja wat zijn jullie ervaringen? Mijn oude iPhone is van het weekend gesneuveld en heb vandaag mijn contract vroegtijdig verlengd en daarbij een iPhone X besteld. Ben erg benieuwd, als het goed is komt hij morgen ochtend binnen.

Heb niet alle pagina's bij gelezen, niet heel veel verstand van andere accounts toevoegen aan calenders, maar toevallig al een harde reset geprobeerd van je toestel? Weet niet of dat verschil maakt, maar misschien nog het proberen waard...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:57

Mn halve klas heeft er 1 en de meningen verschillen. Sommige mensen zweren er bij, terwijl ik ook iemand ken die hem heeft omgeruild voor zijn oude 7 :+

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:03

Jaa precies, ik lees op internet dus ook heel veel verschillende verhalen. Was benieuwd wat hier eventueel de ervaringen zijn. Maar ze zijn idd heel wisselend als je het zo leest over het algemeen....ben benieuwd hoe hij gaat bevallen....

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:20

Ricie schreef:
Heb niet alle pagina's bij gelezen, niet heel veel verstand van andere accounts toevoegen aan calenders, maar toevallig al een harde reset geprobeerd van je toestel? Weet niet of dat verschil maakt, maar misschien nog het proberen waard...

Nee maar toch bedankt voor de tip :D Ik heb uiteindelijk driekwartier met Apple aan de lijn gehangen maar zij wisten het ook niet. Uiteindelijk heb ik het probleem zelf ontdekt (ik had een google account met een hotmail e-mailadres, blijkbaar trok het programma dat niet :+ )

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 10:25

Es_ther schreef:
Mn halve klas heeft er 1 en de meningen verschillen. Sommige mensen zweren er bij, terwijl ik ook iemand ken die hem heeft omgeruild voor zijn oude 7 :+

Waar betaald de jeugd dat tegenwoordig van???
Toen ik op school zat kon ik niet iets kopen van over de 1000 euro.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 10:31

cynthiar schreef:
Es_ther schreef:

Ouders in sommige gevallen en dan nu met dat krediet gebeuren best ingewikkeld want het belast de hypotheek ed ook.
En de oudere jeugd of jong volwassenen zal straks merken dat als ze een huis gaan willen kopen dat ze tegen dat gebeuren aan gaan lopen.

Ik ben zooo benieuwd naar de se2 stiekem hoop ik dat dat een mooie opvolger voor mijn 6s gaat zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 10:48

Ik spaar gewoon voor mijn telefoons, met een bijbaantje of wat dan ook kan dat prima :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 10:51

cynthiar schreef:
Es_ther schreef:

Dit vroeg ik me ook af! Al heb je op mbo en hbo ook gewoon nog een klas en dan liggen de lonen natuurlijk wel wat hoger.
Ik begin ook nu na te denken over een nieuwe telefoon, maar vind het zoveel geld (zowel 8 als X). Wel geinig want toen ik 16 was kocht ik zonder er al te veel over na te denken een iPhone van €850 terwijl ik toen €3,83 per uur verdiende. Inmiddels bijna 4 jaar verder, dus godzijdank is mijn uurloon nu ook wat hoger en opeens vind ik het véél te veel geld. :')

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 10:57

Besef van de waarde van geld groeit ook met de jaren ;)
Maar ik vind het ook apart. En krediet? Je moet 18 zijn om een abonnement af te kunnen sluiten, dus dat is dan op naam van hun ouders ofzo? Ik vind het maar apart hoor.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 11:08

@Dorus idd op naam ouders en je moet best verdienen wil je dat kunnen aanschaffen.
Je kan met calculators op de sites kijken hoe en wat dan heb je een beetje een idee.

Ik ben nog opgegroeid in de gulden tijd en heb dus de wissel mee gekregen en echt ik reken niet meer om maar soms is het best bizar als je ergens een gulden teken voorzet.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 12:03

Ik heb hem “gewoon” bij een telefoon abbonoment. Denk dat dit voor de meeste jongeren geld.

Het gedeelte bewustwording van geld klinkt me wel bekend. Vroeger gaf ik ook veel geld in klappen tegelijk uit...dat is tegenwoordig minder en heb ik bij heel veel dingen zo iets van “oliebol, das best n hoop geld” ook zelfs bij bepaalde luxe producten in de supermarkt enzo.

Maar goed, ik heb sinds een uur of 9 de iPhone binnen...en het is best wel even wennen. Maar het is wel een erg mooi toestel moet ik zeggen...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 12:39

Ik ben zo blij. Gisteren eindelijk gebeld door officieel reparatie bedrijfje voor apple, dat ik vrijdag terecht kan voor de vervanging van de batterij.

iPhone 6, 3,5 jaar oud. Batterij compleet versleten. Hij kan van 100% naar uitvallen in een uurtje. Compleet onbetrouwbaar geworden en ik kan eigenlijk niet meer zonder powerbank de deur uit. Hopelijk krijgt die daarna ook weer wat snelheid terug, aangezien apple had toegegeven de snelheid terug te schroeven als de batterij versleten was.

Finally. Ben heel blij met het apple batterij programma, dat je nu ongeacht versleten of niet, je batterij van iphone6 of hoger voor 29 ipv 89 euro kunt laten vervangen. Maar goed, dat loopt nu natuurlijk storm, waardoor de batterijen niet aan te slepen zijn.... heb bijna een maand moeten wachten voor ik terecht kon.

En ik weiger naar Amac te gaan, want die vinden natuurlijk weer dat ze er 10 euro bij op moeten tellen..

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 18:26

Shiloh schreef:
Ik ben zo blij. Gisteren eindelijk gebeld door officieel reparatie bedrijfje voor apple, dat ik vrijdag terecht kan voor de vervanging van de batterij.

iPhone 6, 3,5 jaar oud. Batterij compleet versleten. Hij kan van 100% naar uitvallen in een uurtje. Compleet onbetrouwbaar geworden en ik kan eigenlijk niet meer zonder powerbank de deur uit. Hopelijk krijgt die daarna ook weer wat snelheid terug, aangezien apple had toegegeven de snelheid terug te schroeven als de batterij versleten was.

Finally. Ben heel blij met het apple batterij programma, dat je nu ongeacht versleten of niet, je batterij van iphone6 of hoger voor 29 ipv 89 euro kunt laten vervangen. Maar goed, dat loopt nu natuurlijk storm, waardoor de batterijen niet aan te slepen zijn.... heb bijna een maand moeten wachten voor ik terecht kon.

En ik weiger naar Amac te gaan, want die vinden natuurlijk weer dat ze er 10 euro bij op moeten tellen..

Voor dat batterij programma hoef je dus niet per se naar Amsterdam?

Bij ons in huis hebben we allemaal een 6s. 1 net na de release, mijne uit mei 2016 en een uit maart 2017 en verdorie alleen de mijne vertoont rare fratsen van uitvallen op 30%, met name icm kou en het openen van de camera.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:02

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 20:49

PeerAppel schreef:
Shiloh schreef:

Voor dat batterij programma hoef je dus niet per se naar Amsterdam?

Bij ons in huis hebben we allemaal een 6s. 1 net na de release, mijne uit mei 2016 en een uit maart 2017 en verdorie alleen de mijne vertoont rare fratsen van uitvallen op 30%, met name icm kou en het openen van de camera.

Nee. Kan bij alle Apple service punten. Ik ga dus bij een bedrijfje in utrecht. Maar kan ook bij Amac. Maar daar ga ik dus principieel niet heen, omdat zij dus weer 10 euro extra vragen. Je kunt op de website van Apple zelf zoeken naar een locatie.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 21:10

Ricie schreef:
Hallo allemaal! Ik wil me in dit topic melden. Ben een redelijke Apple en iPhone freak en kwam toevallig net het topic tegen. Lijkt me leuk om hier te komen volgen, helpen en mee te praten!

Ben benieuwd, waar ik eigenlijk naar op zoek was....zijn er mensen hier die een iPhone X hebben en zo ja wat zijn jullie ervaringen? Mijn oude iPhone is van het weekend gesneuveld en heb vandaag mijn contract vroegtijdig verlengd en daarbij een iPhone X besteld. Ben erg benieuwd, als het goed is komt hij morgen ochtend binnen.

Mijn man heeft hem onlangs besteld en nu een aantal weken in gebruik. Als trouwe apple gebruiker, moet ik zeggen dat het even een paar dagen wennen was aan het niet hebben van een Home-knop - ja ik heb 'm grondig getest ook al is ie van m'n man hahaha - en ik vind het totaal niet storend en hierdoor komt het scherm ook lekker naar voren <3 Lekker groot scherm. En voor de rest werkt ie eigenlijk super, zoals ik gewend ben van de voorgaande iPhones.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 21:14

Zelfs met abbo vraag ik me soms af hoe mensen het betalen ja haha, want voor een tiener is met een bijbaantje een abbo voor een iPhone toch behoorlijk veel geld. En dan betaal je ook nog een los bedrag voor het toestel extra bij afsluiten van een abbo. Maar sommigen kunnen ook gewoon heel goed sparen en goed omgaan met geld, dan is het wel te doen. Ik had het niet gekund in m'n tienerjaren, want ik joeg m'n beetje bijbaan-centjes er zo doorheen met het paardrijden als hobby hebbende haha. Gelukkig waren die dure telefoons er toen nog niet en was het gewoon een pre-paid kaart en smsjes sturen, lol.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 21:24

Aah fijn dat jullie er goeie ervaring mee hebben! Ik heb hem nu een dag in gebruik en moet zeggen dat ik echt het grote scherm wel heel fijn vind. Stiekem mis ik mijn home butten wel een beetje, heb hem vandaag 2x in willen drukken...maar aan de andere kant vind ik het heerlijk dat ie weg is.

Heb nog geen hoesje en screenprotector. Weet nog niet zo goed wat ik er mee moet...vind het in het gebruik net altijd een fractie onpraktischer. Zeker met het omhoog swipen nu vraag ik me af of het niet iedere keer tegen zo een randje van een protector gaat zijn. En bij mijn vorige iphone is mijn scherm gesneuveld. Screenprotector haalde ik er onbeschadigd van af....dus waar dient dat ding eigenlijk voor....om je glas bij elkaar te houden na een breuk?

Wel heb ik bij de action zo een sok gehaald. Leg mn telefoon vaak in bv het bakje van mn middenconsole in de auto enzo...dus dan vind ik het wel fijn dat hij “iets” beschermd is. Maar nu heb ik wel het idee dat ik geen notificaties en geluiden meer krijg als hij in die sok vind. Dat vind ik toch wel apart...heb het vandaag 2x gehad dat toen ik mn telefoon ontgrendelde dat ik tich notificaties kreeg...

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 21:29

Ricie een screen protector dan kan ik Amac aanraden die zetten hem er ook op voor je.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 22:06

Jaaa idd, zijn flink aan de prijs maar die service is erg fijn! Maaar die had ik op mijn vorige telefoon ook en daar was het scherm dus kapot en mn screenprotector heel...dat was er dus ook zo één.

Je zou je bijna af gaan vragen of ze niet het verkeerde deel op mijn telefoon hebben gezet. Het is dat ik het bonnetje niet meer heb :+