Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 11:30

De nieuwste zonnepanelen doen het ook best goed op licht, daar haal je natuurlijk ook wel rendement uit als er niet direct zonlicht op valt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:58

Net de nieuwe bedrijfswagen getankt. Ik heb hem exact 8 dagen en er ging voor 136 euro diesel in :oo dit is toch echt niet meer te doen als je dat zelf moet betalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 22:25

Ik moet komend weekend naar Oetingen, voor een cross. Diep vanbinnen hoop ik echt dat de dieselprijs tegen vrijdag wat gaat zakken, anders gaat het toch wel pijn doen in mijn portemonnee.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 22:59

poes schreef:
Net de nieuwe bedrijfswagen getankt. Ik heb hem exact 8 dagen en er ging voor 136 euro diesel in :oo dit is toch echt niet meer te doen als je dat zelf moet betalen

Wij gingen tanken in Frankrijk, voor max 150€ kon er getankt worden, toen zat hij nog maar 75% vol :') Dag erna nog maar een keer getankt :+

Zaterdag 500km naar Frankrijk, zondag 400km naar Noord-Holland. Wordt een duur weekend :x

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:09

Jackie is gister heel vredig heen gegaan.
Ze had waarschijnlijk een tumor in haar ruggenmerg zitten met uitzaaiingen naar haar longen.
Mijn zus en ik hebben haar weggebracht naar het crematorium.
Ze was binnen 10 seconden weg, dus wel echt ziek

Het is raar dat ze er niet meer is en ik werd net wakker en dacht dat ik haar eten moest geven

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:14

Sterkte Purny. Maar klinkt wel echt als de juiste beslissing.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:22

Dat was dan de juiste beslissing, ook al blijft het altijd een klote beslissing. Veel sterkte!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:30

Sterkte Purny. Onlangs gingen we naar huis van reis en ik verlangde al zo om het katje terug te zien. Ze is alweer meer dan een jaar ingeslapen. Soms overvalt het je gewoon.

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:43

Sterkte!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 09:21

Sterkte Purny.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 09:29

Veel sterkte Purny!

Ik heb een dilemma. Moet straks nog een pakje ophalen en dan wat anders wegbrengen. Ik dacht dat ritje per fiets te doen: enerzijds brandstof sparen, anderzijds parkeerticket uitsparen en gelijk zon meepikken voor mijn witte benen. Alleen... Ik durf er mijn nieuwe fiets niet voor gebruiken. Het pakje ligt in het hoofdkantoor van de post en ik ben als de dood, ondanks goed slot, dat mijn fiets spoorloos is tegen dat ik weer buiten sta. Maar mijn oude fiets rijdt dan weer minder vlot...

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 09:40

Varekaj schreef:
Veel sterkte Purny!

Ik heb een dilemma. Moet straks nog een pakje ophalen en dan wat anders wegbrengen. Ik dacht dat ritje per fiets te doen: enerzijds brandstof sparen, anderzijds parkeerticket uitsparen en gelijk zon meepikken voor mijn witte benen. Alleen... Ik durf er mijn nieuwe fiets niet voor gebruiken. Het pakje ligt in het hoofdkantoor van de post en ik ben als de dood, ondanks goed slot, dat mijn fiets spoorloos is tegen dat ik weer buiten sta. Maar mijn oude fiets rijdt dan weer minder vlot...

Een fiets dient om te gebruiken he! Heb je een goed extra slot? Kan je je fiets ergens 'in sight' (niet per se van jou, maar gewoon dat ie in het zicht van veel voorbijgangers bv staat) parkeren? Gewoon doen joh :j.
Het enige waar ik een nieuwe (/dure) fiets niet zou zetten, is in een mega parking aan een station.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 09:55

Dank jullie wel.
Ik heb 3 pakketjes bezorgd, had de twee dubbel besteld.
Ik kreeg gisteren 3 mailtjes want de ene was geannuleerd.

Ik weet nu niet meer welke waar wordt bezorgd :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:05

Je zou voor het eerste jaar een verzekering kunnen afsluiten misschien Varekaj? Dat je nieuwprijs vergoed krijgt mocht hij gestolen worden. Dat verdien je snel terug met de huidige brandstof prijzen en parkeergelden.

Niet gebruiken is ook zonde...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:06

Heb je een goed kettingslot voor je nieuwe fiets? Als je die door het frame heen legt (dus niet aan de voorband), en dan aan een fietsenrek of lantaarnpaal dan kan niemand hem meenemen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:13

Varekaj schreef:
Veel sterkte Purny!

Zorgen dat je een extra hangslot met sleutel hebt. Ze gaan echt niet op klaarlichte dag met een grote knipschaar je slot open knippen.

Als je enkel een slot hebt welke je in de zijkant van je gewone slot steekt, dan zou ik het ook niet doen, dan is het zo met een loper geopend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:24

Ik heb normaal 2 sloten met cijfers (verschillende codes) maar vriend heeft er momenteel eentje mee.
Het postkantoor zit aan het gemeentehuis én aan het station én busstation, maar het is een doorlopende hele drukke straat, geen plein. Daar pikken ze fietsen aan de lopende band en niemand die er een een kik zal geven. Elektrische fietsen met kettingsloten verdwijnen er dagelijks. Ook uit de bewaakte fietsenstalling zelfs.
Ik kan de fiets niet in het zicht zetten vanuit het gebouw, anders was dat zeker een optie geweest.

Ga dus toch maar opteren om mijn oude stadsfiets te nemen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:32

Dan zou je er nog een Airtag of andere tracker aan kunnen hangen/verstoppen. Áls hij dan toch eens zou verdwijnen dan is hij weer terug te vinden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:33

Varekaj schreef:
Ik heb normaal 2 sloten met cijfers (verschillende codes) maar vriend heeft er momenteel eentje mee.
Het postkantoor zit aan het gemeentehuis én aan het station én busstation, maar het is een doorlopende hele drukke straat, geen plein. Daar pikken ze fietsen aan de lopende band en niemand die er een een kik zal geven. Elektrische fietsen met kettingsloten verdwijnen er dagelijks. Ook uit de bewaakte fietsenstalling zelfs.
Ik kan de fiets niet in het zicht zetten vanuit het gebouw, anders was dat zeker een optie geweest.

Ga dus toch maar opteren om mijn oude stadsfiets te nemen.

Hebben ze er geen fietsennietjes staan waar je hem aan vast kunt maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:40

Uit het zicht wel ja, maar hier verdwijnen fietsen ook gewoon in de bewaakte stalling. En is het niet de fiets, dan kan je al gewoon je zadel kwijt zijn. Of alles wat niet vast hangt in ieder geval.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 23:06

Sterkte purny

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 01:12

Varekaj: ik heb zo een fietsslot goedgekeurd door AXA. Denk dat de familiale dan tussenkomt nee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 01:18

Ik heb er normaal 2, daarmee kan ik voorwiel aan frame vastklikken en met slot 2 achterwiel aan frame. En tegelijk ergens aan vastzetten. Alleen heeft vriend nu dat 2e slot mee.

Heb vrolijk 13km gefietst vandaag!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 01:19

Maar nogmaals: kijk eens naar sloten goedgekeurd door verzekering? Mijn fiets is inmiddels afgeschreven dus ik weet het niet meer haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 07:33

Moet ik eens naar informeren dan :)

Straks met de auto naar stal om te rijden en vanavond met de fiets om paard te wassen. En morgen als het weer het toelaat met de fiets naar werk.