Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:52

Stille meelezer, we hebben gisteren de laatste hand aan de keuken gelegd en wou hem graag hier tonen. Ik besef dat het niet ieder z'n smaak is :+

Drie jaar geleden kochten we ons huis, de afgelopen jaren vooral bovenverdieping en buiten aan het verbouwen geweest, dus de keuken bleef lang zoals hij was bij aankoop. Echter werd ik helemaal depri van al die donkere kleuren. De keuken was ook zelfgemaakt (doe het hen zeker niet na) maar daardoor ook wel veel schots en scheve kastjes enz.. verkoopfoto:

Afbeelding

We willen sparen om tzt de keuken te vervangen maar wou graag een iets vrolijkere keuken in afwachting, dus afgelopen drie dagen lopen schuren en verven, handvatjes vervangen, muur geschilderd.. enkel de spatwand moeten we nog vervangen, gaan kleine steentjes met voeg tussen worden.

Ik ben er echt blij mee :D hier kunnen we wel even mee verder.

Afbeelding

De deurknopjes zijn tweedehands, oude marmeren knopjes (volgens een vriendin 'de meest mottige knopjes ooit' :') ik vind ze snoezig <3 )

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 12:07

Qua licht is het er wel van opgeknapt, mooie blauwe kleur (al lijken de detailfoto's wel grijs :D ), maar je kunt nu wel beter zien hoe scheef sommige deurtjes/laden zijn. Kun je dat niet afstellen ??

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 12:11

De lichtinval doet rare dingen met de kleur, het is lichtblauw alleszins, leunt eerder aan tegen de kleur van de eerste foto dan die van de detailfoto's.

Kan inderdaad wel eens kijken of we sommige zaken wat beter kunnen vastschroeven. Maar sommige dingen zijn helaas gewoon scheef gemonteerd. Het was duidelijk een hele handige kerel maar afwerking was niet zo z'n ding :P
Laatst bijgewerkt door Solleke_Noah op 22-02-20 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 12:33

Wat voor scharnieren en ladegeleiders zijn er gebruikt, want de meeste hebben goede stelmogelijkheden.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 15:02

Nou Solleke, eer naar je werk hoor. Wij hebben dat toendertijd ook gedaan. Likje verf, andere apparatuur en andere grepen. Heb je gelijk een andere keuken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 15:58

Echt mooi geworden, solleke. Ik houd van die kleur +:)+

Ik ga echt een hele onnozele vraag hier nu stellen, maar heeft er misschien iemand verstand van toiletbrillen :+
Het eerste wat ik ga doen is de toiletbrillen vervangen als ik de sleutel van mijn huis krijg deze week Nu heb ik echt superleuke universele brillen gezien, maar ik twijfel of het niet een D-vorm bril is.
Iemand die ik even een fotootje mag sturen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 17:57

Stuur maar :) Ik heb nog niet eerder een niet-D bril gezien. Alhoewel de ene wel een duidelijker D-vorm heeft dan de andere die wat ovaler kan zijn.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 20:42

Een toiletbril kan nog best een rot dingetje zijn om goed passend te vinden......

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 20:43

Hier heeft de woningbouw een nieuwe bril geplaatst op ons verzoek, ik had zelf een nieuwe gekocht maar omdat de wc uit de prehistorie stamt en ik te goed poets willen ze hem niet vervangen en past er niet 1 bril fatsoenlijk op -O-

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 22:20

#DTV

Binnenkort gaan ze bij ons aan de badkamer beginnen. Ik heb al een radiator via Mp op de kop getikt, maar ik twijfel nu toch over vloerverwarming...
Nou heb je 'vloerverwarming' en 'vloerverwarming'. Daarmee bedoel ik:
- de "echte" waarvan de leidingen in de vloer gefreest moeten worden en
- verwarmingsmatten die je op de vloer plakt/legt en dan er overheen 'vloert'

De eerste versie is natuurlijk het meest arbeidsintensief en ook duurder in aanschaf denk ik.
Zit ik heel fout met de gedachte dat die verwarmingsmatten voldoende zijn voor een badkamertje van amper 6m2?
De badkamer ligt geheel inpandig, plus dat we sowieso al een tussenwoning hebben.

iemand ervaring ermee? :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 22:23

@MamaMiesje: je hebt zijn elektrische vloerverwarming geschikt voor een heel huis (wel in kombinatie met voldoende zelf-stroom ;) )
Al eens aan een elektrisch verwarmingspaneel gedacht ?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 22:24

Ik heb er geen ervaring mee, maar wel eens gevoeld in de bouwmarkt... Vind ze errug warm...

Of het dezelfde warmte is in een ruimte, daar heb ik geen ervaring mee.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 22:30

DubbelDun schreef:
@MamaMiesje: je hebt zijn elektrische vloerverwarming geschikt voor een heel huis (wel in kombinatie met voldoende zelf-stroom ;) )
Al eens aan een elektrisch verwarmingspaneel gedacht ?

Zelf-stroom hebben we niet :)

Een paneel neemt in feite ook plaats in, in de ruimte. Net als een radiator.
Het gaat me meer om het idee dat vloerverwarming gewoon lekker onzichtbaar is/geen ruimte inneemt.
Maar, laten we eerlijk zijn :') : ik zit niet te wachten op nóg meer extra arbeidskosten. Het is al duur zat ;)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 22:34

Wij hebben dit in de badkamer met een timer er op, heerlijk!! Elke ochtend en elke avond warme voetjes.

Wel hebben we een gewone radiator om de ruimte warm te houden, het is dus echt als extraatje. Kosten voor verbruik zouden anders echt te hoog worden. Door de timer er op staat het ook nooit onnodig lang aan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 22:56

Een warmtepaneel kun je ook aan het plafond hangen, dus geen ruimteverlies.
En de opmerking over 'eigen-stroom' was vooral in kombinatie met totaal-verwarming bedoeld :)
Voor een enkel elektrisch paneel of -vloerverwarming kun je ook gewoon stroom uit het net gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 00:57

-struikelt over de drempel-

Vloerverwarming kan ik alleen van dromen :))

In het verleden vaak genoeg aangeklopt en ik zit weer vast , heb de deur naar de gang 'dicht gemaakt' en wat ruimte over. Tv meubel verkast , de bank naar de andere kant en was zo blij :D . Bank stond bij het raam en steeds scheen de zon of op een dak of dan een auto , gewoon niet te doen dan maar de hele dag het gordijn dicht >< .

Bank stukje verplaats maar het klopt niet meer in mijn hoofd , nieuwe meubels etc is geen budget voor. Probeer de eettafel al geruime tijd te verkopen maar dat lukt niet , de bak brokjes en de grijze bak stonden naast de bank en de kast erin geklemd maar de bank is verschoven dus die passen er niet meer

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kerstspullen gaan naar boven , opruimen ervan is moeilijk heb ze het liefst het hele jaar staan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 09:10

Kan je die grote bak niet boven kwijt? Evt een kleine bus met brok beneden in een keukenkastje? En ik zou je stoel een beetje scheef zetten als het past met de eettafel. Nu staat alles tegen de muur aan geschoven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 09:18

Leuk, dat groene plafond! Ik ben hier niet zo'n talent in, dus doe ermee wat je wilt :P

Ik zou de oranje stoel naar de overkant verplaatsen, op de plek van de bak brokjes / dat vierkante dingetje op de grond. Dan hoort de stoel wat meer bij je zithoek. De brokjesbak idd proberen uit het zicht - of iig uit je zithoek - te halen. Misschien op de koelkast? of een iets kleinere, ondoorzichtige bak zoeken?

En misschien nog wat plantjes in huis! Mooie grote bij je zithoek en een paar in de vensterbank lijkt me wel gezellig staan.

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 09:24

Kan je met kleurblokken gaan werken?
Het oogt wat onsamenhangend en ik denk als je de kleuren wat vaker terug laat komen dat je al een heel eind bent. Bv de lichtgroen van de stoelen/plafond meer terug laten komen op de bank. En bv een plaid in de kleur van je oranje stoel.
Een vloerkleedje bij de bank om daar de boel wat bijelkaar te trekken. ( mijn tante had altijd een stukje tapijt er liggen en dan eens in de zoveel tijd een nieuwe. Verder zijn reststukjes niet zo duur. En met huisdieren lekker als je een frisse neer kan leggen)

Waarom wil je de eettafel wegdoen? Of wil je dan een kleinere?

Of ik lees net planten. Jaa!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 10:06

Rebecca, ik kan me herinneren dat jij het zo gezellig had aangekleed! Nu schijnt de zon op de tv of niet? Ik zou die oranje stoel weg halen. En eventueel een mooi wandkleed oid voor de deur hangen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 10:16

Ik zou het plafond wit verven en een muur hetzelfde groen.
Een vloerkleed zou het geheel al gezelliger maken en als de katten en kleden een probleem is kun je naar een zgn buitenkleed kijken.
Als de kleur van de (salon)tafel je niet meer aan staat en verkopen lukt niet is verven of wrappen mischien een optie. Anders kijken naar gratis dingen op een fb-groep in je buurt en deze oude dan ook gratis wegdoen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 10:27

DubbelDun schreef:
Wat voor scharnieren en ladegeleiders zijn er gebruikt, want de meeste hebben goede stelmogelijkheden.

Geen flauw idee, zou dan eens moeten kijken. Maar het is ok, we storen ons er niet meer aan, en er komt tzt toch een nieuwe keuken :)

karijn: thanks, ja het voelt echt als een nieuwe keuken, en dat voor de prijs van een pot verf en een nieuwe lamp enz.

fitzroy: thanks :D geen verstand van toiletbrillen helaas!
Laatst bijgewerkt door Solleke_Noah op 23-02-20 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 10:34

Wij hebben gisteren onze woonkamer geverfd en de planken voor aan de muren geschuurd en op maat gezaagd (wat een werk :)) ). Vandaag gaan we ze ophangen, in de slaapkamer met keilbouten en in de woonkamer met gewone.

Mijn vriend gaat in de loop van dit jaar zelf plankendragers maken van rails, dat wordt heel gaaf :D. Voorlopig hangen we de planken op aan boomrubber, dan kan het hout gewoon door drogen en heeft het geen effect op de boorgaten wanneer het gaat werken.

Anywho, schilderresultaat:

Afbeelding

Een paar plekjes moeten we nog even met witte verf bijwerken, maar verder ben ik enorm blij met hoe strak de lijn erop zit :D.

De kleur is Olive drab van Pure and Original in de verfsoort licetto.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 10:44

Ohhhh wat een mooie kleur San! <3 ben ook echt benieuwd naar de houten planken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 10:52

Solleke_Noah schreef:
karijn: thanks, ja het voelt echt als een nieuwe keuken, en dat voor de prijs van een pot verf en een nieuwe lamp enz.
Nou, en een heel stuk frisser en vrolijker zo!

_San, wat strak gedaan, zeg! Hoe hebben jullie dat ze netjes gedaan? Ben benieuwd naar de plankendragers van rails :)) En slim van dat boomrubber, dat wist ik niet. Mooi hoor!