Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:44

noviceh schreef:
Nu ben ik wel heel erg benieuwd naar het behang! Dat eerste voorbeeld van de tegels vind ik wauw! Dat witte met die donkere voeg vind ik wel erg saai.

Wij willen zoiets in de keuken. Helaas kan ik deze tegel enkel vinden in de provincie Limburg... Gezien wij in de kop van Noord-Holland wonen, rij je niet zomaar even langs.

Volgens mij heb ik zulke dingen wel gezien bij Hornbach en Bauhaus (die laatste zit volgens mij alleen maar in Groningen... :\ )

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:50

Afbeelding

Even snel een foto die ik naar mijn vriend heb gestuurd. Zit niet echt de kastjes(zal zo weer even 1 maken) maar het blad is zwart natuursteen en de kastjes licht grijs. Dit is het behang waarbij wij allebei dachten 'Jeetje, ja!'
Het is trouwens dit behang:
https://www.kwantum.nl/behang-en-verf/b ... et-0311228

Ga toch maar wat tegelhandelaren mailen, was al naar een flink aantal winkels in de buurt geweest, kwam daar elke keer toch een beetje teleurgesteld terug.

Janine1990

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:53

Oeh, ik begrijp de reactie Roos! Heel erg gaaf!

Maar in dat opzicht heb je ook hele gave backsplash wanden (bijvoorbeeld deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40335119/ ), misschien is dat iets voor jullie? Dan kan je voor de rest voor rustige tegeltjes gaan, zonder dat het een saaie keuken wordt.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:56

Ja toevallig die net naar mijn vriend gestuurd, maar die vind het helemaal niks. Zat er aan te denken om morgen gewoon 1 zo'n plaat te halen bij de Ikea, als het niks is kan het altijd terug.. Kost ook niet zo veel.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:56

Ik denk dat je inderdaad bij een complete foto-achterwand wel iets vindt naar jullie smaak. Wij hebben er ook naar gekeken, maar zijn toch voor Spaanse tegeltjes gegaan op één wand (maar die hebben we zelf meegebracht uit Spanje) en de rest strak gestuct met een rustige kleur.

Kijk hier eens:
https://keukenprint.nl

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:58

@roosg: behang kun je impregneren met een goede epoxylak. Dat maakt het behoorlijk hard en afwasbaar. Maar een goed afgekitte glazen plaat zal het nog mooier maken.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:09

Zo blij dat jullie meedenken! Heb het behang achter de kraan laten zitten en vind het echt zo onwijs mooi. Wat we op de 'normale' muren doen, moet ik nog bedenken haha. Die zijn nu alleen nog maar gestuukt en dus lelijk wit.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:52

Heb je toevallig een foto van de tegeltjes Monique? Ben heel benieuwd!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:02

Jawel! Maar de keuken moet nog geplaatst worden, over drie weken.

Dit komt op 2,40 meter breed achter de kookplaat tot een houten plank met spotjes (60 cm hoogte). Werkblad wordt betonlook, kasten wit. Deze combi dus.

Afbeelding

Hier de tegeltjes op 30x30 mat.

Afbeelding

Veel te druk voor een hele keuken, maar voor zo’n stukje durven we het wel aan. Wordt een Bora-kookplaat, dus geen afzuigkap.
[

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:48

Supermooi die tegeltjes! Staat ook heel mooi bij de rest van de stalen. Nog eventjes geduld dus...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 07:25

Ik vind het zo spannend! We wonen in Spanje, maar hebben hier een appartement, waar we eigenlijk toch wel steeds vaker zijn. Dat wordt toch ons plekje, ooit. De keuken is 20 jaar oud en gewoon veel te laag voor ons (en we zijn toe aan wat moderners). We vinden het heel lastig, zijn gewend aan grote, ruime keukens en koken allebei graag. In deze keuken is gewoon geen ruimte voor twee personen, zeker niet van ons formaat. :D

Maar de nieuwe tekeningen zien er goed uit en we gaan er voor. We wilden eigenlijk een hele rustige achterwand, maar toen we hier gewoon zo tegenaan liepen in de bouwmarkt bij ons in de buurt, zag ik het ineens helemaal voor me. Dit is de tekening van de keuken, het de tegels komen dus tegen die achterwand (met de strepen erop (zijn de plaatsen waar de spotjes in de plank komen).

Afbeelding

Nu kom ik nog met mijn hoofd ruim boven de afzuigkap uit, zo laag is de keuken, echt vreselijk. Het appartement was eerder van mijn moeder en zij was echt veel kleiner dan ik. Ha, mijn man kookt in Spanje heel vaak, maar moet hier bukken om in de pannen te roeren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:00

MoniqueT schreef:
Jawel! Maar de keuken moet nog geplaatst worden, over drie weken.

Dit komt op 2,40 meter breed achter de kookplaat tot een houten plank met spotjes (60 cm hoogte). Werkblad wordt betonlook, kasten wit. Deze combi dus.

[ [url=m/vB2wYp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier de tegeltjes op 30x30 mat.

[ [url=m/AHkaSa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Veel te druk voor een hele keuken, maar voor zo’n stukje durven we het wel aan. Wordt een Bora-kookplaat, dus geen afzuigkap.
[

Die tegels zijn gaaf :oo !!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:01

MoniqueT schreef:
Ik vind het zo spannend! We wonen in Spanje, maar hebben hier een appartement, waar we eigenlijk toch wel steeds vaker zijn. Dat wordt toch ons plekje, ooit. De keuken is 20 jaar oud en gewoon veel te laag voor ons (en we zijn toe aan wat moderners). We vinden het heel lastig, zijn gewend aan grote, ruime keukens en koken allebei graag. In deze keuken is gewoon geen ruimte voor twee personen, zeker niet van ons formaat. :D

Maar de nieuwe tekeningen zien er goed uit en we gaan er voor. We wilden eigenlijk een hele rustige achterwand, maar toen we hier gewoon zo tegenaan liepen in de bouwmarkt bij ons in de buurt, zag ik het ineens helemaal voor me. Dit is de tekening van de keuken, het de tegels komen dus tegen die achterwand (met de strepen erop (zijn de plaatsen waar de spotjes in de plank komen).

[ [url=m/uHie7w.png]Afbeelding[/url] ]

Nu kom ik nog met mijn hoofd ruim boven de afzuigkap uit, zo laag is de keuken, echt vreselijk. Het appartement was eerder van mijn moeder en zij was echt veel kleiner dan ik. Ha, mijn man kookt in Spanje heel vaak, maar moet hier bukken om in de pannen te roeren.

De huidige keuken klinkt als een keuken waar ik prima in pas :').

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:17

Zonder hakken zeker San :-)

Ik ben zó toe aan meer kastruimte en daardoor minder losse rommel in de keuken. Het nadeel is namelijk ook nog dat er wel veel ruimte in de bovenkasten zit, maar daar kan ik dan ook weer niet bij zonder trapje. Maar komt goed!

Afbeelding

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:34

Wat een leuk topic dit! Ik lees graag mee en doe dan graag wat inspiratie op! Zal met de tijd ook wat foto's plaatsen van ons huis. Hebben een jaar geleden een huis gekocht (huis van 2012, redelijk nieuwbouw nog).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:46

Wij hebben de sleutels dus we kunnen los! :D Voorlopig nog de standaard dingen, verven, behang ect. Verbouwingen komen later, meerjaren plan.

We hebben een aantal dingen kunnen overnemen van de verkopers, dat scheelt ons. De gordijnen en lampen zijn ook blijven hangen, maar die laatste zijn totaal niet onze smaak. Toevallig hele leuke gezien bij de action, die goed bij ons passen. Dus dat wordt ons eerste 'klus' in ons eigen huis. :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:52

Best een gezellig keukentje Monique, ziet er heel kneuterig uit!

Ik ben benieuwd naar de foto’s Nanka! Hebben jullie er nog veel aan moeten doen?

Leuk Judith! En voorlopig hangt er wat. Mijn ervaring leert dat je pas weet wat praktisch/mooi/passend in huis is als je er woont.

Hier is mijn man bezig om een badkamermeubel (wastafel met onderkast en hoge kast) te plaatsen. Kan niet wachten om het in te richten en aan te kleden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:14

Veel plezier en succes Judith!

Ik heb even carnaval als afleiding en dan gaan we maar alvast begi nen met inpakken en 12 weken aftellen. Pffft. Het duurt me te lang :')

Worden hier ook tuintips gegeven?
Ik heb 1750m2 straks te 'vullen'.
Trampoline wordt weer ingegraven, ik ga een vuurplaats/put maken en eindelijk een poging tot stukje moestuin wagen mbv zeer groenevingervriendin :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:15

:9 Kneuterig mag van mij snel voorbij zijn

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:26

Ik heb maar 1 tip: groot net om de trampoline heen :D En zelfs dan gebeuren er nog ongelukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:33

Nee jo we graven hem in. In huidige tuin ook gedaan gaat prima. :j

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 08:27

MoniqueT schreef:
:9 Kneuterig mag van mij snel voorbij zijn

Even of topic: Monique, kan het zijn dat ik jou van het AllesAmerika forum ‘ken’?

Suze: wauw dat ik een flinke lap grond. Ik weet niet of je tuin al gedeeltelijk ingericht is, maar met zoveel ruimte is het misschien verstandig een professional in te huren voor een ontwerp. Dat is wel een uitgave, maar uiteindelijk heb je daar heel veel plezier van.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:27

Foto's van kunststof panelen. Foto's zijn slecht gemaakt met mobiel.

Afbeelding
Afbeelding

Dit is van de badkamer deze want hebben we ook in de keuken maar die foto is niet opgeslagen.

Afbeelding

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:14

suze_ schreef:
Ik heb even carnaval als afleiding en dan gaan we maar alvast begi nen met inpakken en 12 weken aftellen. Pffft. Het duurt me te lang :')

Worden hier ook tuintips gegeven?
Ik heb 1750m2 straks te 'vullen'.
Trampoline wordt weer ingegraven, ik ga een vuurplaats/put maken en eindelijk een poging tot stukje moestuin wagen mbv zeer groenevingervriendin :D

Suze ik ken jou nog vanuit een ander topic, lang lang geleden! Ken je mij nog?

Gaaf gaan jullie verhuizen? Waarheen?

Trampoline is de beste aanschaf die ik ooit heb gedaan voor m'n 3 kids.

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:15

noviceh schreef:
Ik ben benieuwd naar de foto’s Nanka! Hebben jullie er nog veel aan moeten doen?

Huis was zo goed als nieuw. We moesten binnen 2 weken verhuizen dus zijn er zo in gegaan. En met de tijd wat dingen aangepast, veranderd, maar ik ben altijd in voor een verandering :D :o .