[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:18

Ik zou niet wachten, de markt trekt aan, voor je het weet grijp je naast en is iemand je voor. Je zal de eerste niet zijn die een bod wilt doen en het verkocht blijkt te zijn.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:19

Shiloh schreef:
Ik zou niet wachten, de markt trekt aan, voor je het weet grijp je naast en is iemand je voor. Je zal de eerste niet zijn die een bod wilt doen en het verkocht blijkt te zijn.

Het huis staat al wel 1,5 jaar te koop. Zou het dan niet heel toevallig zijn als er iemand ineens een bod deed? (Geen idee hoe dat gaat verder hoor. Is ons eerste huis)

Dungen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:21

Morgen gewoon bellen als je het graag wil hebben. Het gaat op het moment erg hard met starterswoningen!

En de rekenmodule van ing/rabo/nhg klopte bij ons best redelijk. Ik denk dat dat een ok uitgaanspunt is.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:22

Dat zegt helemaal niks meer. Er zijn hier in het topic verschillende voorbeelden van mensen die net te laat waren op een huis dat al veel langer te koop stond. Gewoon morgen bellen en een tweede afspraak plannen. Ik geloof echt niet dat je lager in de prijs kunt zakken als je 1 of 2 dagen wacht. Je kunt het feit dat het 1,5 jaar te koop staat prima in de strijd gooien bij de onderhandelingen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:22

_Sannee schreef:
Shiloh schreef:

Het huis staat al wel 1,5 jaar te koop. Zou het dan niet heel toevallig zijn als er iemand ineens een bod deed? (Geen idee hoe dat gaat verder hoor. Is ons eerste huis)

dat overkwam ons zo'n 3x. Ook met huizen die al bijna 4 jaar te koop stonden.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:24

Shiloh schreef:
Dat zegt helemaal niks meer. Er zijn hier in het topic verschillende voorbeelden van mensen die net te laat waren op een huis dat al veel langer te koop stond. Gewoon morgen bellen en een tweede afspraak plannen. Ik geloof echt niet dat je lager in de prijs kunt zakken als je 1 of 2 dagen wacht. Je kunt het feit dat het 1,5 jaar te koop staat prima in de strijd gooien bij de onderhandelingen.

Prima. :j Klinkt heel logisch inderdaad. Qua zakken in de prijs gaat nog wel het één en ander gebeuren. Er moet nog best veel gedaan worden in het huis. We hebben wel geluk dat het huis al niet heel erg prijzig is voor wat er te koop staat in deze buurt.
Je verwacht het eigenlijk niet. Een huis dat al zo lang te koop staat en dan ineens op het zelfde moment meerdere kopers. Maar inderdaad, zoals ik hier heb gelezen kan het inderdaad..

Gaan jullie altijd naar meerdere banken om te kijken hoe veel je kan lenen? Of ook nog hypotheker etc?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:29

Ik ben naar een hypotheek adviseur gegaan. Ik weet niet in welke regio je zit. Ik zou eerder voor een lokale hypotheek adviseur gaan dan naar de hypotheker of zo... die is duuuur.

Ik had een vrij simpel dossier en kreeg korting bij de lokale adviseur (1500 euro) bij de hypotheker ben je al gauw 3000 kwijt. Maar bij een adviseur ga je gewoon door nar de volgende bank als de eerste bank niet lukt, en rechtsstreeks bij de bank kost het je ook veel geld. Iets om te overwegen, ken er ook genoeg die wel rechtstreeks naar de bank gingen.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:31

Shiloh schreef:
Ik ben naar een hypotheek adviseur gegaan. Ik weet niet in welke regio je zit. Ik zou eerder voor een lokale hypotheek adviseur gaan dan naar de hypotheker of zo... die is duuuur.

Ik had een vrij simpel dossier en kreeg korting bij de lokale adviseur (1500 euro) bij de hypotheker ben je al gauw 3000 kwijt. Maar bij een adviseur ga je gewoon door nar de volgende bank als de eerste bank niet lukt, en rechtsstreeks bij de bank kost het je ook veel geld. Iets om te overwegen, ken er ook genoeg die wel rechtstreeks naar de bank gingen.

Oke. We hebben nu gewoon eerst een gesprek met een bank waar we allebei bij zitten. Een gewone afspraak om te kijken wat je kan lenen kost naar mijn weten geen geld toch?
Als deze bank ons al wil lenen wat we nodig hebben, hoeven we dus niet persé nog langs andere banken als ik dat goed begrijp?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:17

_Sannee schreef:
Shiloh schreef:

Oke. We hebben nu gewoon eerst een gesprek met een bank waar we allebei bij zitten. Een gewone afspraak om te kijken wat je kan lenen kost naar mijn weten geen geld toch?
Als deze bank ons al wil lenen wat we nodig hebben, hoeven we dus niet persé nog langs andere banken als ik dat goed begrijp?

Op zich klopt dat, maar wil je dan niet kijken waar je de laagste maandlasten hebt bijvoorbeeld?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:32

Sanne ik zou gewoon morgen bellen voor een afspraak. Evt kun je die afspraak wel plannen nadat je het gesprek op de bank hebt gehad, dan weet je iig of je het uberhaupt zou kunnen betalen. Wij hebben idd ook een paar keer achter het net gevist, ook met huizen die al langer te koop stonden. En met dit huis waren we bang dat hetzelfde zou gebeuren, dus hebben we gelijk toen het online komt gebeld, 2 dagen later afspraak, zelfde middag bod en volgende dag was het rond. Dan laat je zeker merken het te willen maar das uiteindelijk ook de bedoeling nietwaar :D

Qua hypotheek zou ik zeker even rond gaan kijken naar de laagste maandlasten. De hypotheekaanbieder die voor ons wrs het gunstigst is, komt nl niet bij een bank vandaan. Een onafhankelijke adviseur kan, in tegenstelling tot een bank, naar verschillende aanbieders kijken. Maar het gesprek aangaan om eerst eens te horen wat jullie kunnen is sowieso niet verkeerd natuurlijk :)

Vanmiddag taxatie gehad en gelijk dus nog een keertje kunnen kijken in ons huis, wat is het toch gaaf <3 Superfijn ook, heb nu van alle vloeren in het huis een plank/tegel, gister met de verkopers afgesproken en lag keurig klaar. Kunnen we de bank gaan uitzoeken.

Probeer het ook maar een beetje los te laten allemaal, taxateur vertelde dat het rapport begin volgende week verwacht mag worden i.v.m. checken bij allerlei instanties enzo. En dan pas kan de adviseur verder. Kan me daar enorm druk om gaan maken maar het ligt nu buiten onze macht, behalve af en toe navragen kunnen we niet veel meer doen. Als het goed is, krijg ik een dezer dagen mijn werkgeversverklaring binnen dus kan het hele pakket richting adviseur en dan hebben wij onze verplichtingen nagekomen.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:51

_Sannee schreef:
Shiloh schreef:

Het eerste huis waar wij verliefd op waren stond al 4.5 jaar te koop. En op de dag dat wij een bod deden zijn ze met ander tot en deal gekomen. Helaas kun je altijd pech hebben |( !

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:55

A_nouk schreef:
Gefeliciteerd Loes, nu lekker aan de klus ?

Yes! Flink aan de gang. Morgen komt stucadoor al voor het eerste deel (de woonkamer :))!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 21:11

Een hypotheek is wel meer dan de laagste maandlasten. Natuurlijk is dat belangrijk, maar kijk ook even naar de andere voorwaarden. Er zijn verstrekkers waarbij je álles wat je wilt weten/wijzigen bij je hypotheek moet aanvragen bij je 'onafhankelijke adviseur'. Die doet dat vervolgens niet voor niets ;) Kun je tussentijds je rente wijzigen, en zo ja, wat kost dat? Mag je tussentijds extra aflossen en zo ja, hoe doe je dat en wat kan boetevrij? As je gewoon wat wilt weten over je hypotheek, kun je dan je bank bellen of moet dat altijd via je eigen tussenpersoon? En wat rekent die daarvoor? Dat zijn allemaal voorwaarden waar je nu misschien niet direct bij stil staat, maar die wél van belang zijn!

Tussenpersonen bieden vaak 'onderhoudspakketten' aan, waar je dan alsnog wel voor betaalt. Bij een bank heb je die niet, dan kun je gewoon bellen en wordt je geholpen. Voor een wijziging betaal je dan wellicht wel kosten, maar de informatie daarover krijg je gratis en voor niets.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 23:11

Ik zou even een paar rekenmodules invullen op sites van banken en bijvoorbeeld de hypotheker, die kloppen redelijk goed als ik naar ons zelf kijk.

Qua banken... Wij zitten nu via een tussenpersoon bij aegon, we zijn zelf nog bij de abn en de rabo geweest... De abn was heel kort en bondig maar wel compleet... De rabo is een hele dikke afrader... Die vertellen je bij een orienterend( gratis) gesprek helemaal niks nuttigs buiten een uitleg van wat je allemaal mee moet nemen of zelf moet uploaden om korting te krijgen op de kosten. (staat ook allemaal duidelijk uitgelegd op de website, dus ze vertellen je echt niets nieuws)
Wil je een berekening krijgen van wat je zou kunnen lenen kun ie de rekenmodule op de site invullen, of de adviserende fase in gaan en dus direct gaan betalen... Wij vonden dat gesprek echt een aanfluiting, hebben we ze ook duidelijke feedback over gegeven naderhand.

Huis, als het een leuk huis was en je hebt serieuze interesse, gewoon morgen bellen voor een bezichtiging :)

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 09:03

Liezel1 schreef:
_Sannee schreef:

dat overkwam ons zo'n 3x. Ook met huizen die al bijna 4 jaar te koop stonden.

Ja hier nog een, het is ons ook al 3x overkomen en ook met huizen die al meerdere jaren te koop stonden. Helaas zijn we nu nog op zoek..

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 09:05

En hier gaat het waarschijnlijk ook gebeuren met een nieuwbouwproject, verkijk je er dus niet op :=

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 10:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 11:00

Kruipt uit meeleesmodus, spannend Anouk, succes!

Hier zit ik af en toe nog wel eens te kijken op internet wat er in de omgeving te koop is, kom ik dit huis tegen. Wat een belachelijk lage prijs voor zo'n hoekhuis. Moet bijna wat mis mee zijn zou je denken :P
http://www.funda.nl/koop/almelo/huis-48 ... de-beo-52/

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 11:12

Aan het energie label te zien, zal hij wel niet denderend geïsoleerd zijn, daarnaast staat er ook niet bij hoe oud de ketel is :=

Huis staat aan de foto's te zien ook leeg :') denk dat het een gevalletje dubbel lasten is :j

Edit, wat een verschrikkelijk behang :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 11:20

A_nouk schreef:
Aan het energie label te zien, zal hij wel niet denderend geïsoleerd zijn, daarnaast staat er ook niet bij hoe oud de ketel is :=

Huis staat aan de foto's te zien ook leeg :') denk dat het een gevalletje dubbel lasten is :j

Edit, wat een verschrikkelijk behang :=

Haha ja dat behang doet er ook niet veel goeds aan _O-
Maar evengoed een buitenkansje voor deze prijs. Grote tuin ook!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 11:22

Ja wel een mooie prijs inderdaad :j weet niet wat de prijzen daar doen verder...
Maar ook wel een prijs om wat achterdochtig te zijn :)

Makelaar heeft de verkoopadv er net weer af gehaald, denk dat hij er morgen tegelijk met de funda advertentie op gaat ofzo :+ :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 11:23

Haha gaat lekker daar.

Nou hier zijn de prijzen gewoon heel erg laag hoor, wij hebben ook voor een knikker en een stuk worst ons huis gekocht. :+ Hadden onwijs veel mazzel,dat wel :P

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 11:25

Zou het geen woningbouw huis zijn? In combinatie met slechte isolering, oude keuken en badkamer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 11:26

Ja is zo te zien wel oud huur. Maar goed dan zou je denken dat ie altijd wel goed is onderhouden?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 11:27

Nou dat hoeft kan ik je uit ervaring vertellen niet zo te zijn haha

Ja gaat lekker :')