[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:10

Ariebombarie schreef:
ja, maar toen veranderde er een boel. de mijne vind ik zeer realistisch. zegt ook dat de prijs die ik in mn hoofd heb te hoog is, maar ik ben eigenwijs :+

En daar zijn er meer van :)) En uiteindelijk krijgt heel vaak de makelaar toch gelijk :o

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:10

Nou misschien is het appartement van jouw vrienden wat voor Arie Nicolle :)) :D :D
2 vliegen..... :D

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:11

Nicolletje schreef:
Ik dacht dat je kinderen wou op termijn ofzo... Ja dan kan je natuurlijk een ander appartement kopen als het jou niet uitmaakt.
Scheelt wel traplopen en een tuin onderhouden...
In IJburg waren een aantal ruime appartementen gebouwd, m'n zusje was er gaan kijken.

ja die wil ik ook, maar kinderen kunnen ook prima in een appartement wonen :)
hier heb je ook appartementen op huis/streaatniveau of 1 hoog, scheelt weer een berg trappen :)
ijburg, ja leuk op zich, maar voor mij te ver weg uit de stad :)

idefix4

Nicolletje schreef:
Ariebombarie schreef:
waarom niet kopen? dit is de tijd om te kopen :j

Als jouw reden is, omdat je kinderen wil en wat groters, dan zou ik geen appartement kopen maar zoeken naar wat groters met een tuintje ofzoiets.
In plaats van nog een keer een appartement totdat je wat groters hebt.

Arie heeft al een tuin! Het Vondelpark... 8-) Niet elke ouder wenst een tuin voor zijn kids. Hier op het Platt'nlaend is dat natuurlijk anders...

Je kan natuurlijk je appartement wat duurder te koop zetten? Als je dan zo iemand treft, heb je een hogere inleg voor wat anders? Maar ja, als je het dan ook daadwerkelijk verkoopt, dan uhmm huren??

Ariebombarie

rowo schreef:
Ariebombarie schreef:
ja, maar toen veranderde er een boel. de mijne vind ik zeer realistisch. zegt ook dat de prijs die ik in mn hoofd heb te hoog is, maar ik ben eigenwijs :+

En daar zijn er meer van :)) En uiteindelijk krijgt heel vaak de makelaar toch gelijk :o

o dat kan hoor, als het na 2 jr niet verkocht is voor mijn prijs of ietsjes eronder, dan mag hij alsnog zn gelijk krijgen van mij :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:14

rowo schreef:
Appartementen worden hier eigenlijk alleen gekocht door wat ouderen,

Vroeger werden ze hier gekocht door startende jongeren, voor prijzen die je bijna niet meer gelooft (100.000 euro)
Die hebben zo gruwelijk veel winst erop gemaakt dat ze blijbaar dachten: ooooow nou dan kunnen we wel metéén dure appartementen gaan bouwen!
Ja en die worden niet verkocht :+

Ariebombarie schreef:
ijburg, ja leuk op zich, maar voor mij te ver weg uit de stad

Ow jij gaat het nog moeilijk krijgen denk ik dan, om iets betaalbaars in het centrum te vinden :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:14

Eigenwijs is niks mis mee.......... als het maar realistisch is.
Zijn wij ook geweest :)) :D O:)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:16

Nicolletje schreef:
Ariebombarie schreef:
ijburg, ja leuk op zich, maar voor mij te ver weg uit de stad

Ow jij gaat het nog moeilijk krijgen denk ik dan, om iets betaalbaars in het centrum te vinden :P

had al een prima appartement met glas in lood schuifdeuren en al gevonden voor dat geld ;)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:16

manzano schreef:
Eigenwijs is niks mis mee.......... als het maar realistisch is.
Zijn wij ook geweest :)) :D O:)

juist, en bij jullie pakte het verdomd goed uit :D :D ik koester die hoop :))

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:20

Het ligt natuurlijk ook maar helemaal aan je situatie..... als je al wat anders hebt of je zit bijv. met dringende redenen als kinderen etc. dan is het een ander verhaal. Dan snap ik ook heel goed dat je het meer op safe speelt.
Niemand wil blijven zitten met 2 huizen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:28

Ariebombarie schreef:
had al een prima appartement met glas in lood schuifdeuren en al gevonden voor dat geld ;)

Blijkbaar niet, anders had je het wel gekocht toch?

Ariebombarie schreef:
ja, daarom heb ik dus ook een probleem en moeten we blijven zitten waar we zitten, of iets kleins kopen op alleen mijn salaris :\

Ik ga niet in discussie over wel/ niet in Amsterdam wonen en de prijzen daar, moet je lekker zelf weten. ;)
Maar Amsterdam is wel een situatie op zich, in de Nederlandse woningmarkt, zowel qua huur als koop.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:30

Tja geen idee.... collega van mij is op huizenjacht hier in A'dam en die grijpt steeds mis omdat alle leuke appartementen voor z'n neus verkocht worden :(:)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:30

manzano schreef:
Het ligt natuurlijk ook maar helemaal aan je situatie..... als je al wat anders hebt of je zit bijv. met dringende redenen als kinderen etc. dan is het een ander verhaal. Dan snap ik ook heel goed dat je het meer op safe speelt.
Niemand wil blijven zitten met 2 huizen.

Als je echt moet, heb je weinig keus. Maar wij zeggen tegenwoordig tegen alle verkopers; je moet het wel te koop zetten om te verkopen. Dus geen gigantische marges aan houden van vraagprijs tov gewenste opbrengst. Moet ook zeggen dat wij laatste tijd veel verkopen in de buurt van de vraagprijs. Het werkt dus wel, uiteraard niet bij allemaal.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:31

Nicolletje schreef:
Ariebombarie schreef:

Blijkbaar niet, anders had je het wel gekocht toch?

eh nee, ik wil niet met twee hypotheken zitten, mijn appartement moet eerst verkocht worden. maar wil het pas te koop zetten als ik weet dat we ook samen echt wat kunnen kopen na een jaar tijd. en dat kan nu dus nog niet.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:35

Dat is ook zo. Van die enorme marges is gewoon niet reeel in deze tijd.

Wel is het zo dat wij 2 makelaars over de vloer hebben gehad. En die kwamen allebei stuk voorzichtiger/lager uit. Allemaal onder het mom van "de markt". Maar dat is wel heel algemeen. Appartementen in Utrecht zijn nog altijd gewild en gaan snel. Bij ons in het complex gemiddeld een maand of 3. Dus dan moet je daar ook wel naar handelen denk ik dan :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:41

Je moet volgens mij vooral zelf blijven denken en om je heen kijken wat er gebeurd. En handelen naar je situatie.

Waarom zou je bijv. starrig vast blijven houden aan je hogere vraagprijs als je daarmee geen ander huis kan kopen en zo je droomhuis laat schieten......... dat is ook dom!! Dan kan je beter gewoon minimale/geen winst hebben maar wel je droomhuis.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:51

Lastig hoor.......... die financiering als ZZP-er.
Balen!!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:01

Ik ben bang dat het in veel gevallen niet eens gaat om minder winst....maar meer verlies als je nog verder in prijs moet zakken :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:03

pmarena schreef:
Ik ben bang dat het in veel gevallen niet eens gaat om minder winst....maar meer verlies als je nog verder in prijs moet zakken :=

Verschilt ook per segment. Zijn ook best mensen die hun huis al 15 jaar geleden hebben gekocht......... daarna zijn de prijzen eerst enorm gestegen en nu weer gedaald uiteraard. Maar dan kom je niet direct uit op verlies.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:04

Ja dat is inderdaad zo, maar niet overal natuurlijk. Met name de mensen die zeg maar na 2003 hebben gekocht hebben vaak een verlies. Althans dat maak ik hier zo in de praktijk mee. Mensen moeten heel vaak blij zijn als ze weer krijgen wat ze destijds betaald hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:06

De mensen die nog ruimte hebben om te zakken doen dat volgens mij ook wel vaak :j

Ik denk juist dat het daarom ook zo moeilijk is om je huis zonder al te veel verlies te verkopen als je het nog niet zo lang hebt...juist door die mensen die het wel okee vinden om verder te zakken verwachten "kopers" dat overal de prijzen nog wel (flink) naar beneden kunnen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:31

Ik vind het een lastige materie. In Amsterdam klopt het gewoon van geen kanten.

Ik zat net zo eens te kijken naar de panden in Zuid, dat was toen een soort van schandaal en ik ken toevallig degene die daarbij betrokken is geweest (heeft ie niet tegen mij gezegd verder, ik ga niet meer met 'm om, hij is van zijn opbrengsten naar Spanje verhuisd) maar ik weet nog wel dat ik het nogal raar vond met zijn housewarming dat hij bijna in zijn eentje een compleet pand :wow: (van de woningbouw voor een schijntje) had gekocht.
Maar als je dit dan ziet:
http://www.funda.nl/koop/amsterdam/huis ... chrijving/

Een woning van een half miljoen en er zitten huuurders in (die je er met geen stok uit krijgt) voor minder dan 200 euro per maand... Ongelooflijk, die zitten op rozen.
En voor dat half miljoen mag jij dan in de overgebleven 3 kamers wonen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:43

OMG :wow:
Wat een huurprijzen en wát een koopsom! En wat heb je dan? Vrij weinig := Met buren die zo'n beetje je hele leven mee kunnen krijgen, zo dicht staan die woningen op elkaar. Al kreeg ik geld toe :o

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:51

ach, alles is een persoonlijke keuze dames :D

zo zou ik, al zou ik een miljoen én een vila krijgen in Groningen, daar nog niet dood gevonden willen worden :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:55

De prijzen zijn in Groningen ook niet voor niets zo veel lager dan in A'dam Arie :)) :D