We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 13:45

Kaitlyn schreef:
Ik heb nu een paar too good to go pakketten gehaald, maar weet nog niet zo goed wat ik ervan vind. Vorige keer kreeg ik 4 maaltijdsalades op de dag, wat ik dus echt niet op krijg. Bepaald vlees wat ik niet eet, 2 pakken yoghurt en een pak vla op de datum wat ik niet op krijg in zo'n korte tijd. Je krijgt echt wel waarde voor wat je betaalt, maar het zijn ook meestal dingen wat ik gewoon niet op krijg.
Ik krijg dan liever een kilo gehakt die ik in delen in de vriezer kan gooien ofzo. :')

Overigens ben ik gestopt met eieren kopen bij de supermarkt en haal ik ze altijd op stal bij ons. Dan betaal ik €3.20 voor 20 eieren en bij de albert heijn kostte dat al bijna €4 voor 10 eitjes...

Vla en melk kun je gerust nog een paar dagen over datum van eten.
Als het verkeerd ruik je dat zo.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 13:59

Ja dat klopt, maar dan nog krijg ik echt geen liters melk en yoghurt op. :+
EN sorry, maar ik heb echt geen zin om tijd te maken om zelfgemaakte yoghurt/ijs/pudding te maken. Ik heb al zo weinig echt vrije tijd, die gebruik ik graag voor andere dingen. :o

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:18

8nnemiek schreef:
Over een paar weken sluiten de laatste Jan Linders filialen, dus als er nog Limburgse en Brabantse bokkers zijn die nog willen profiteren, het kan nog :D
Ik ben vorige week bij een filiaal op de allerlaatste dag geweest; 75% korting :D

Bedankt voor de tip! Ik keek net hier in de buurt en zag dat de Jan Linders op een kwartiertje rijden morgen hun laatste dag heeft, dus ga er morgenochtend meteen even langs :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:19

Ik doe het ook niet meer. Het belandde bij mij vaak in de vriezer om het vervolgens na een jaar alsnog weg te gooien. En dat is nu juist niet het principe van TGTG. Ik de nog wel eens broodpakketten maar ook dat ben ik vanaf gestapt. Nu kijk ik liever bij de Jumbo in de afprijsbak. Dan kun je gericht kopen .

Annash
Blogger

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:20

Mijn moeder heeft regelmatig een broodpakket, en de Plus bij haar in het dorp geeft vaak echt veel. Dan gaat er hier ook iets de vriezer in, en ook bij mijn broertje en zijn familie. :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:26

Naomi_Jortje schreef:
8nnemiek schreef:
Over een paar weken sluiten de laatste Jan Linders filialen, dus als er nog Limburgse en Brabantse bokkers zijn die nog willen profiteren, het kan nog :D
Ik ben vorige week bij een filiaal op de allerlaatste dag geweest; 75% korting :D

Bedankt voor de tip! Ik keek net hier in de buurt en zag dat de Jan Linders op een kwartiertje rijden morgen hun laatste dag heeft, dus ga er morgenochtend meteen even langs :D

Hopelijk kun je nog wat lekkers vinden :D
Bij de onze lagen nog heel veel potten pastasaus (voor 50 cent per pot ongeveer), potten groente.. ik heb een hoop potten jackfruit meegenomen met 75% korting.. plantaardige chocomel, alpro kookroom.. en nog behoorlijk wat ander klein spul. Vooral heel veel wat mensen niet echt kennen blijft lang liggen.
Producten met een 50% korting sticker gaan voor 75% weg, en alles zonder sticker is 50% korting.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:44

Spijtig, overblijvers van de AH bestaat precies niet in België

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:50

Winged schreef:
Tango1979 schreef:
Net 20 euro per maand bespaard :o

Elk jaar in november loopt mijn contract bij Ziggo af. Ik bel dan en zeg dat ik een aanbieding heb van een andere partij. Ik heb nu 9 maanden 20 euro korting.

Ik kan natuurlijk ook echt overstappen elk jaar, vaak zijn er betere welkombonussen elders. Maar dat vind ik zo'n gedoe.

Dus bel eens naar je provider!

-O- ik belde laatst als jarenlange vaste klant, kon 10 euro korting krijgen. Ben nu wel nieuwsgierig naar welk type pakket jij hebt.

Tv en internet zonder extra's a 60 per maand. Nu dus 9 maanden voor 40 euro

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 15:14

Ziggo zal ik mijn vriend eens over tippen. Dat kan de moeite zijn.

TGTG heb ik een poosje gedaan bij de Lidl. Paar hele mooie volle groentepakketten bij de winkel waar ik toch mijn boodschappen deed. Was wel even anders boodschappen doen want het was steeds een verrassing wat je in het pakket had. Helaas doen ze er op het moment niet meer aan mee.

Eieren haal ik bij de kippenboer een dorp verderop. Vrije uitloop, 10 voor 2,20 euro. Kippen zie je in het land naast de schuur scharrelen (nu wel weer gelukkig, tijdens vogelgriepperiode waren ze opgehokt). Goedkoper dan in de gemiddelde supermarkt, heel vers en je steunt een beetje een lokale ondernemer.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 11:43

Eieren merk je inderdaad echt verschil :j Ik eet nu plantaardig, maar geen probleem met eitjes van eigen krielkipjes toen ik die nog had jaren terug. Smaakten zooo veel beter.

Nu bij de AH alle eigen merk vleesvervangers 25% korting. En bij Dirk alle Garden Gourmet 1,69. Dan sla ik dus een paar dingen in en gooi het in de vriezer, heb je voor de komende 2 á 3 weken weer wat goedkope aanvulling. Kipstukjes, Zweedse balletjes, groentenburger, schnitzel...

Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 14:43

Ja ik heb gisteren ook even inkopen gedaan bij de AH, fijn die vegaproducten met 25%.
Ook de Ecover waspoeder was in de aanbieding.
Totaal was €55,47 en had €13.50 korting. Dus dat scheelde wel veel!

Ik ben benieuwd wie er koopzegels doet? Ik heb sinds deze week AH premium, en dan krijg je oa dubbele koopzegels telkens. Maar ik vind het toch tegenvallen dat ik nu voor €8.23 extra moest betalen voor die zegels.
Ik weet dat je straks wat euro's extra hebt gespaard maar met een strak weekbudget schiet het voor mijn gevoel niet echt op.

Hoe denken jullie daarover?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 15:03

Ik haal boodschappen bij verschillende supermarkten afhankelijk van aanbiedingen en welke dingen als thee, chocolade, enz. ik daar het fijnst / goedkoopst / etc. kan krijgen. Spaaracties krijg ik dus niet vol.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 15:35

Ik heb ook AH premium en heb elke keer als ik boodschappen doe echt zowat de helft korting, superfijn :D Maar ik moet zeggen dat ik bij de AH wel echt alléén de aanbiedingen koop, ik doe niet mee aan de koopzegels. De 'normale' boodschappen bestel ik nu bij Hofweb.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 15:47

Ik heb ook dubbele zegels bij de AH en idd doet dat soms pijn bij afrekenen. Maar op deze manier spaar ik toch elke maand wat extra.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 15:54

Ik heb toevallig gisteren al mijn koopzegels laten uitbetalen en stop er nu ook mee. Ik kom te weinig bij AH.
Wat ik trouwens opvallend vond: de verschillen tussen maten flessen. Ik gebruik altijd Dove deo. Die was 1 + 1 gratis. De compressed was 6,15 :wow: en de normale spuitbussen die groter zijn 3,87. Dat is toch raar?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 16:27

Niet als je twee x langer doet met de compressed.

Edit: Even gekeken maar je zou er even lang mee doen. Dan is het prijsverschil idd bijzonder.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 17:15

Zal wel zijn omdat de compressed beter voor het milieu is :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-23 18:31

En slechter voor je portemonnee :o?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 19:44

Nou, dan heb ik in ieder geval bespaard door de grote bussen te nemen. 7,94 voor 4 is prima. :D

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 20:24

Ik koop koopzegels bij Jumbo en bij de Plus.
Zeker bij de Plus is het de moeite waard.
Als je voor 4 euro aan zegels hebt gekocht, krijg je 6 euro ervoor terug. Dus een rendement van 50%

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 21:55

Nice. Maar zit hier niet in de buurt

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 09:02

Needje schreef:
Ik heb ook dubbele zegels bij de AH en idd doet dat soms pijn bij afrekenen. Maar op deze manier spaar ik toch elke maand wat extra.

Precies dit, maar het is een mooie manier voor mij om op een ander kanaaltje dan normaal wat extra's te sparen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 09:10

De tgtg app heb ik er hier afgegooid, wat iemand zegt, ik krijg geen 4 liter vla/zuivel op op een dag, doorgaans producten die ik anders niet zou kopen, voor mij de moeite niet sinds Lidl de groentepakketten niet meer via de app doet.
Dan koop ik liever gericht aanbiedingen waar ik van weet dat ik het wel gebruik.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 11:11

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 12:45

Zijn hier ook mensen die bekend zijn met Woolsocks?
Is het echt zo makkelijk als je rekening koppelen en de rest gaat vanzelf? En kan je meerdere rekeningen koppelen?
Vind apps waarbij ik m’n rekening zo moet koppelen toch wel een dingetje, maar wil me toch even verdiepen voor ik het direct afschrijf.