Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:34

Ik ben van 400 naar 200 gegaan, dus wie weet!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:35

Oh, dat klinkt nog beter :D

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:35

[/quote]
Daar verschillen de meningen over[/quote]

Wat een ontzettend domme opmerking..[/quote]

Die staan er wel meer tussen

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 11:18

Hebben jullie dan de Stoov? Ik zie ook 1 van DistinQ? Welke is fijn?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 11:21

Ik heb een veel goedkopere gevraagd hoor. Sommige prijzen vond ik echt te bizar, dus gewoon op bol.com gezocht en reviews gelezen. Nu dus een hele simpele en dan kan ik volgend jaar altijd nog kijken of ik een uitgebreidere en grotere zou willen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 11:23

Ik ken meerdere van die dingen die niet veilig waren :o dus ik zou er wel mee uitkijken, maken ineens kortsluiting en veroorzaken dan brandblaren.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 11:24

Sanet schreef:
Hebben jullie dan de Stoov? Ik zie ook 1 van DistinQ? Welke is fijn?

Ik heb er eentje met een kabel. Maar ik overweeg ook een draadloze. Had zelf die The Plaid van Nikkie op het oog. Iemand hier al ervaring mee?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 11:27

Daarom heb ik uitgebreid review gelezen en gekeken of ze beveiliging hadden. En automatisch uitschakelen :=

Voor mij maakt kabel niet uit, stopcontact zit echt naast me op de bank en zit telefoonlader ook haha.

Elektrische deken op de slaapkamer is vervelender, want daar zit stopcontact veel verder weg en dan wil ik s nachts nog wel eens getackeld worden door het snoer. Die doe ik dus voordat ik naar bed ga aan en haal snoer eruit zodra ik ga slapen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:20

Stroom voor verwarming is qua bezuinigen beperkt nuttig. Daarnaast riskant ivm brandgevaar (en aanrijtijden van hulpdiensten worden ook langer). Liever een babykruik, stuk minder zorgen van en heb je pech dat die lekt/stuk gaat is de schade aan jezelf en spullen veel minder en die kan je zelf oplossen tot ambu komt/zelf naar EHBO reizen.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:22

Misschien al ergens in de 21 pagina's genoemd, maar vrienden van mij hebben naast hun werkplek/bureau zo'n inferarood paneel met een schilderij voor verwarming tijdens het thuiswerken.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:25

Stroom voor je ruimte verwarming is beperkt nuttig, behalve als je op deze manier slechts een kleine ruimte kan verwarmen terwijl de rest van de ruimtes niet mee verwarmd worden, terwijl dat met de centrale verwarming geen optie is.

Stroom om jezelf te verwarmen is wel heel nuttig. Je kan met een elektrisch deken van 100W warmer blijven dan van een elektrische kachel van 1500W. De rest van de ruimte is dan niet/nauwelijks warmer, maar dat hoeft ook niet als je de enige bent.

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:57

Ik heb net twee Qlima petroleum kachels gekocht. Weet iemand waar je in België petroleum c kan tanken aan de pomp? Vroeger was er een pomp vlakbij chaam. Ze waren er ook in baarle nassau, maar op internet lees ik dat de dichtstbijzijnde in baarle hertog is, maar dat lijkt me sterk.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:10

Samantha89 schreef:
Ik heb net twee Qlima petroleum kachels gekocht. Weet iemand waar je in België petroleum c kan tanken aan de pomp? Vroeger was er een pomp vlakbij chaam. Ze waren er ook in baarle nassau, maar op internet lees ik dat de dichtstbijzijnde in baarle hertog is, maar dat lijkt me sterk.

Laserkachels of kouskachels?

De laserkachels zijn behoorlijk gevoelig en "doen" het slecht op petroleum c. Daar moet je eigenlijk echt Qlima brandstof in doen. De kouskachel doet het een stuk beter op petroleum c, maar dan stinken ze als de neten, dus beter gebruik je voor die óók de officiële qlima brandstoffen.

De garantie van Qlima komt trouwens ook te vervallen als je niet hun eigen brandstof gebruikt, houdt daar rekening mee.

Qlima brandstof is regelmatig in de aanbieding bij de Belgische Gamma. Afgelopen weekend nog: 25% korting bij besteding van €250. Dat waren 4 jerrycan's

Die aanbieding is Afgelopen dus voorlopig zal je ff de website in de gaten moeten houden voor een mooie aanbieding. De brandstof is trouwens extreem veel duurder geworden: van €56 per 20L naar €69 per 20L.

Met de 25% korting was het dan nog €55 per 20L. Maar tot een maand geleden betaalde je €46 per jerrycan in de aanbieding, dus is gewoon serieus duurder geworden.

Er zijn ook goedkopere merken kachelbrandstof, maar die zijn waarschijnlijk minder van kwaliteit en die zal je meer ruiken als je het in huis gebruikt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:15

Mijn vader heeft ook een paar petroleum kachels, waar hij ook dat goedkope spul uit België in gooit. Maar die stank, dat is echt zo inderdaad. Heel vies, en mijn vriend krijgt er zelfs hoofdpijn van als we een aantal uur in de buurt van dat ding zitten.

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:16

Ik heb er 1 met kous en dubbele verbranding, die stinken niet zo weet ik nog van vroeger, toen hadden wij geen cv maar een moederhaard. In de winter hadden we dan een zibro voor de douche staan en een zibro in mijn slaapkamer. Die gingen alleen aan als we gingen douchen en als ik op mijn kamer moest leren of spelen etc. Ze stonken alleen ff met aanzetten, maar daarna niet meer. Daar had ik specifiek naar gezocht. Dus als het goed is moet hier gewoon petroleum c in gaan zonder dat het heel erg stinkt.
Toen haalde mijn ouders het ook in België, als we richting de camping in Chaam gingen. 5 jerrycans van 20 liter en deden we de hele winter mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:18

Dat stinkt echt vreselijk hoor := maargoed dat moet je zelf maar weten. Het is ook niet gezond die lucht die eruit komt. Inderdaad krijg je hoofdpijn van.

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:20

Valt wel mee hoor, en zo lang zullen ze ook niet aan gaan. En liever dit dan dat wij 400 euro moeten gaan betalen per maand, want die kant gaan wij op en heel veel gas verbruiken wij niet. Kachel staat overdag niet aan want we werken, en op de vrije dagen dat we wel thuis zijn gaan de kachel pas ergens in de middag aan of soms pas savonds. We hebben mazzel met de zon, die hebben wij heel het jaar door heel de dag waardoor het sneller warm wordt.

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:55

Citaat:
Superpony, indien je huis geschikt is voor zonnepanelen, direct doen. Wij hebben dat vorig najaar toch maar gedaan ondanks niet ideale ligging want we wilden airco’s hebben. Nu ontzettend blij mee en flink onderuit gegaan in gasverbruik .

Ik ben nog niet overtuigd van zonnepanelen zolang opslag eigenlijk niet mogelijk is en salderen steeds minder.
In hoeveel jaar denken jullie de investering dan terugverdiend te hebben?

Ik ben ook nog niet overtuigd... bij ons kun je helaas niet terug leveren aan het net omdat het vol zit omdat de grote kassen bedrijven hier heel veel terug leveren. Dan denk ik dat het terug verdienen ook veel langer duurt.
Blijft een lastige keuze wat te doen. Ik heb eventueel wel financiële ruimte voor zonnepanelen maar ben moet alles nog maar eens goed op een rijtje zetten allemaal... blijft lastig dit

Maar als je niet kunt terug leveren heb je toch eigenlijk weinig aan je panelen? Helemaal als je overdag ook nog aan het werk bent en er bijna geen stroom wordt verbruikt?
Dat is ook de reden waarom wij twijfelen. Helemaal nu er overal zonneparken verschijnen en nu er heel veel mensen zijn die halsoverkop nog zonnepanelen laten installeren is de kans nog groter dat het net vol raakt.

edit: quote verkloot

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 14:12

Hier komen ook geen zonnepanelen. Zoveel mensen hier in de buurt hebben ze al. Investering is best fors en als je dan ook nog niet kan terugleveren of heel beperkt en overdag werkt/weinig stroom verbruikt dan is het de investering in mijn ogen niet waard.
Als ze iets zouden vinden waarmee je gas zou opwekken/compenseren dan geef ik me op!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 14:28

Hopelijk word het snel haalbaarder om energie van je zonnepanelen in een thuisbatterij op te slaan.

En een goed efficiënt thuis systeem voor het gebruiken van wind-energie zou ook wel fijn zijn....maar of dat er ooit gaat komen... :?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 14:42

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 14:43

pmarena schreef:
Hopelijk word het snel haalbaarder om energie van je zonnepanelen in een thuisbatterij op te slaan.

En een goed efficiënt thuis systeem voor het gebruiken van wind-energie zou ook wel fijn zijn....maar of dat er ooit gaat komen... :?

Ik ken iemand die zelf een windmolen in zijn achtertuin heeft gebouwd met een accu erbij. Maar dat is meer een uitprobeersel. En echt heel hoog en groot kan je hem niet maken natuurlijk.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 14:50

Dat zie je toch ook in Amerika dat ze hun eigen windmolen hebben, ik vind dat wel goed alleen hebben ze daar meer ruimte dan dat we hier hebben.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 14:52

Kleine windmolens worden nog heel weinig gebruikt omdat het ten eerste meestal niet mag van de gemeente, ten tweede omdat er weinig wind is tussen bebouwing dus je moet vrij wonen voor genoeg rendement, en verder leveren die kleintjes niet enorm veel op (ongeveer net zoveel als één modern zonnepaneel) en de goedkopere modellen maken ook nog eens vrij veel geluid.
Op boten worden ze veel gebruikt, want op het water is veel wind en het stroomgebruik op een boot is lager dan thuis.. maar voor de gemiddelde Nederlandse woning is het de investering niet waard helaas.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 15:03

In Friesland mag je niet meer een eigen windmolen hebben.
In Groningen zie je ze juist als paddestoelen uit de grond schieten. Nadeel is dat die dingen wel geluid maken. En met hele harde wind zou ik dat toch wel spannend vinden….