Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Samantha89 schreef:Ik heb net twee Qlima petroleum kachels gekocht. Weet iemand waar je in België petroleum c kan tanken aan de pomp? Vroeger was er een pomp vlakbij chaam. Ze waren er ook in baarle nassau, maar op internet lees ik dat de dichtstbijzijnde in baarle hertog is, maar dat lijkt me sterk.
Citaat:Superpony, indien je huis geschikt is voor zonnepanelen, direct doen. Wij hebben dat vorig najaar toch maar gedaan ondanks niet ideale ligging want we wilden airco’s hebben. Nu ontzettend blij mee en flink onderuit gegaan in gasverbruik .
Ik ben nog niet overtuigd van zonnepanelen zolang opslag eigenlijk niet mogelijk is en salderen steeds minder.
In hoeveel jaar denken jullie de investering dan terugverdiend te hebben?
Ik ben ook nog niet overtuigd... bij ons kun je helaas niet terug leveren aan het net omdat het vol zit omdat de grote kassen bedrijven hier heel veel terug leveren. Dan denk ik dat het terug verdienen ook veel langer duurt.
Blijft een lastige keuze wat te doen. Ik heb eventueel wel financiële ruimte voor zonnepanelen maar ben moet alles nog maar eens goed op een rijtje zetten allemaal... blijft lastig dit
pmarena schreef:Hopelijk word het snel haalbaarder om energie van je zonnepanelen in een thuisbatterij op te slaan.
En een goed efficiënt thuis systeem voor het gebruiken van wind-energie zou ook wel fijn zijn....maar of dat er ooit gaat komen...