Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
conejoJarig

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 23:24

Vraagt hoe krijg je gele randen in de kraag van een blouse schoon? Iemand een goede tip?

fjordjes

Berichten: 12098
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 23:48

conejo schreef:
Vraagt hoe krijg je gele randen in de kraag van een blouse schoon? Iemand een goede tip?


Met groene zeep insmeren

chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 06:48

Dat uiteinde van de kraan kan je er toch afdraaien of bij die van jou niet?

Kragen doe ik óf met HG voor kragen óf met Vanish :j

madeliefw

Berichten: 2670
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 06:53

Ik heb eens zelf een stellage gemaakt van een pan en daarop een glas met azijn waardoor de kraan onder stond. Hielp wel goed.

Noeps
Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 07:09

madeliefw schreef:
Ik heb eens zelf een stellage gemaakt van een pan en daarop een glas met azijn waardoor de kraan onder stond. Hielp wel goed.

Of een met azijn gevuld boterhamzakje aan de kraan knuppen :D.

conejoJarig

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 08:18

chanicha schreef:
Dat uiteinde van de kraan kan je er toch afdraaien of bij die van jou niet?

Kragen doe ik óf met HG voor kragen óf met Vanish :j


Welkr is dat dan van HG kan hem niet zo snal vinden op de site van HG.

CairnTerrier

Berichten: 995
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 08:18

conejo schreef:
Vraagt hoe krijg je gele randen in de kraag van een blouse schoon? Iemand een goede tip?


Ik zweer zelf bij Ossengalzeep :j Dik insmeren in de kraag en dan in de wasmachine doen. Werkt perfect! Hetzelfde als met witte shirtjes waarbij de oksels wat gelig worden.

chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 08:22

conejo schreef:
chanicha schreef:
Dat uiteinde van de kraan kan je er toch afdraaien of bij die van jou niet?

Kragen doe ik óf met HG voor kragen óf met Vanish :j


Welkr is dat dan van HG kan hem niet zo snal vinden op de site van HG.


Het heet vlek weg O:)
Foutje!
Ik gebruikte het altijd toen mijn man voor zijn werk witte overhemden moest dragen en aangezien hij een vette huid heeft was dat weleens een uitdaging maar het werkt goed.

conejoJarig

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 08:31

[/quote]

Het heet vlek weg O:)
Foutje!
Ik gebruikte het altijd toen mijn man voor zijn werk witte overhemden moest dragen en aangezien hij een vette huid heeft was dat weleens een uitdaging maar het werkt goed.[/quote]

Weet je ook nog welke zijn geloof ik wel 7 van.

BabiiVeeraa
Berichten: 1007
Geregistreerd: 11-02-08

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 08:54

Aangezien ik écht geen poetser ben (gezegend met een poets- en opruim man <3 ) en eerder genoemde man 5 maanden op uitzending is en ik nu met kind van 1 ook nog de keuken aan het verbouwen ben, heb ik heel dit topic aandachtig doorgelezen haha!
Ik wil een nieuwe stofzuiger, neigde al naar een steelstofzuiger. Maar nu zag ik er van Philips ook een aantal met dweilfunctie. Daar gaat mijn haat-aan-schoonmaak-maar-moet-wel-gebeuren hartje sneller van slaan. Recensies op coolblue zijn ook goed, maar toch even bokt checken. Iemand hier ervaring mee?

chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:02


Albertina71

Berichten: 752
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:26

conejo schreef:
Vraagt hoe krijg je gele randen in de kraag van een blouse schoon? Iemand een goede tip?

Ik smeer die randen (van de overhemden van mijn man) al jaren in met Shout en dan de wasmachine in. Werkt perfect. Ik gebruik liever de ouderwetse fles met 'tuutje' dan die met de spray. Met dat tuutje kun je heel makkelijk een streep trekken.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 15:05

Naar aanleiding van de tips hier net een half uurtje cleantok gekeken.
Inspirerend! Maar wat gebruiken ze idiote hoeveelheden schoonmaakmiddel!
Ik zit zelf op een septic tank dus probeer dat zo minimaal mogelijk te houden.
Die geurparels vind ik wel een goed idee om de boel lekker te laten ruiken.

Zijn er hier ook mensen die een stoomapparaat gebruiken?
En welke gebruik je dan? Ik wil er eentje waar je de vloer mee kan doen maar ook de bank etc.
Vooral fijn dat je geen schoonmaakmiddel nodig hebt.

fjordjes

Berichten: 12098
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 15:13

Ja ik gebruik een stoomreiniger! Ik heb de karcher KST2 (bij de action gekocht kostte 80/90 euro), op m'n werk hebben we een iets fijnere, een easyfix sc2, die is sneller warm en het waterreservoir kun je eraf tillen, dat heb ik met de stoomreiniger thuis niet, daarbij zit het waterreservoir in het apparaat en duurt de opwarmtijd iets langer. Maar voor thuisgebruik vind ik dat niet zo'n probleem, ik vind het zo'n fijn apparaat. Ik krijg er goed kalk mee weg in de douche en wc, de oven krijg ik er goed mee schoon, ik stoom m'n gordijnen en bank ermee, alle deuren maak ik ermee schoon, de tegels in de badkamer. Mocht je er 1 kopen, neem dan een kärcher, die zijn wel wat prijziger maar echt veel beter dan een goedkope.

Telpeva

Berichten: 14927
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 15:20

chanicha schreef:
Dat uiteinde van de kraan kan je er toch afdraaien of bij die van jou niet?

Briljant, daar was ik helemaal niet op gekomen! Hij kan er inderdaad gewoon af :D straks eens kijken hoe ik het schoon krijg, dat kan toch niet moeilijk zijn denk ik? Er zit ook een klein filtertje in waar zichtbaar wat kleine dingetjes in zitten (ieww... ) en nu heb ik het idee om dat losse uiteinde in een ultrasoon reiniger te doen, misschien dat die kleine troep dan ook meteen goed los komt

chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 16:06

Dat filtertje kan er ook af, even in de azijn leggen en een plastic zakje met azijn vullen en om de kraan binden dan wordt die ook schoon.
Of inspuiten met ontkalker.

Telpeva

Berichten: 14927
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 17:19

Thanks ik ga het proberen!
Al die tijd zag ik alleen de voorkant van dat ding en dacht ik dat het dus nog wel mee viel, nu hij eraf is zie ik ook pas hoe vies ook de achterkant ofwel de onderkant is :wow: :r en daar vul ik mijn glazen mee want ik drink vrijwel alleen kraanwater. Brrrrr dat ga ik echt beter bijhouden

Esther_

Berichten: 4000
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:19

Heeft er iemand ervaring met een steel stoomreiniger? Die Kärcher klinkt goed, maar ik wil eigenlijk niet zo’n gevaarte achter me aanslepen. En hij neemt zoveel opbergruimte in.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:23

Ik! :) Ik heb er een van Black en Decker. Ideaal ding!

fjordjes

Berichten: 12098
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:38

Esther_ schreef:
Heeft er iemand ervaring met een steel stoomreiniger? Die Kärcher klinkt goed, maar ik wil eigenlijk niet zo’n gevaarte achter me aanslepen. En hij neemt zoveel opbergruimte in.


Zo groot is die niet, vergelijkbaar met een stofzuiger.

Noeps
Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:59

Esther_ schreef:
Heeft er iemand ervaring met een steel stoomreiniger? Die Kärcher klinkt goed, maar ik wil eigenlijk niet zo’n gevaarte achter me aanslepen. En hij neemt zoveel opbergruimte in.

Ik had er een, maar gebruikte hem niet heel frequent (meer) en dan vooral om de vloer te dweilen. Het snoer was alleen echt ontzettend kort, wat in een lange woonkamer meer gedoe dan winst oplevert. Toen hij het onlangs begaf heb ik dan ook besloten om geen nieuwe te kopen maar te gaan kijken voor een goede dweil.

Esther_

Berichten: 4000
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 22:00

Fjordjes: een gewone stofzuiger vind ik ook een onding en gebruik ik liever niet. Pakt altijd de steelstofzuiger. Daarom denk ik dat ik een grote stoomreiniger ook niet gebruik.

Ik las trouwens dat een stoomreiniger beter niet gebruikt kan worden op de tegels ivm beschadiging van de voegen. Iemand hier last van?

fjordjes

Berichten: 12098
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 22:33

Esther_ schreef:
Fjordjes: een gewone stofzuiger vind ik ook een onding en gebruik ik liever niet. Pakt altijd de steelstofzuiger. Daarom denk ik dat ik een grote stoomreiniger ook niet gebruik.

Ik las trouwens dat een stoomreiniger beter niet gebruikt kan worden op de tegels ivm beschadiging van de voegen. Iemand hier last van?


Heb ik geen last van, ik heb tegels liggen in de woonkamer. Heb er nog nooit van gehoord, ben werkzaam als schoonmaakster in een verzorgingshuis waarbij we gebruik maken van de stoomreiniger en wij doen er de tegels/voegen gewoon mee schoonmaken.

chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 07:56

Ik heb al een paar jaar een Shark stoomreiniger, doet het perfect, alleen jammer dat die niet onder de bank en kastjes kan komen.
Handig is dat je hem ook als handstomer kan gebruiken maar volgens mij zijn er nu alweer handigere te krijgen.

c_alsemgeest

Berichten: 20870
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:21

Esther_ schreef:
Heeft er iemand ervaring met een steel stoomreiniger? Die Kärcher klinkt goed, maar ik wil eigenlijk niet zo’n gevaarte achter me aanslepen. En hij neemt zoveel opbergruimte in.

Hij is best licht... maar inderdaad wel groot :')
Bij ons staat hij in de schuur, dus niet veel last er van.
Maar ik vindt de Kärcher fijner dan andere omdat je daar allerlei opzetstukken op kan zetten en de stoom echt heet is.