Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 06:07

Arantes schreef:
joyce_eddy schreef:
@arantes stoomt het niet heel hard op je bovenkastjes?

Nee hoor valt reuze mee, gaat vooral erlangs. Je gebruikt hem meestal maar kort natuurlijk en de stoom verdwijnt heel snel weer.

Ah wat goed om te horen!
Onze keuken gaat in bestelling en we gaan morgen even bellen voor het laatste gesprek en inmeten

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 18:38

Ik ga het topic nog even geheel doorspitten maar ik ben alvast op zoek naar ervaringen met keukenzaken in het Noord-Oosten des lands. We wonen in Meppel en willen best een stukje rijden hoor maar ergens in het westen lijkt me niet praktisch. Iemand toevallig een af of aanrader?
En wat mag je nou echt niet missen in je nieuwe keuken qua snufjes of kun je je juist gerust overslaan?
Ik wil sowieso een Quooker en we denken er over om er ook 1 met bruisend water in verschillende standen te doen, dat bevalt in 1 van de buitenlandse huizen ook super goed. Maar verder heb ik echt 0 ervaring ben ik bang. :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 19:10

Wij gaan zaterdag naar Trendkeukens Drachten, in onze omgeving hebben we een aantal mensen die er een keuken hebben gekocht en die zijn allemaal heel tevreden. Onze huidige keuken is van Mandemakers, daar zijn we ook goed over te spreken.
Qua snufjes: een stopcontact midden op je kookeiland (als je die hebt) vind ik echt onmisbaar. Verder zou ik bij de nieuwe keuken (mits budget het toelaat) meer lades achter de deurtjes willen. Quooker en Bora kookplaat komen er sowieso ook weer, stoomoven twijfelen we nog over.

wouterpaard

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 19:30

Keukenkeus in noord burgum. Eenmanszaak met echt degelijk kwaliteit. Geen gedoe met afprijzen en waar ik anders 20.000 kwijt ben ben ik hier rond de 15.000 kwijt. (Keuken van bijna 3 bij 4 met losse wandkast met verlichting etc)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 11:04

Hier de keuken bij Bruynzeel weg, zeer tevreden over de service! Geen afdingen of aanbiedingen, gewoon 1 hele duidelijke prijs. De zaken die voor ons onmisbaar zijn:
- Hoger keukenblad, minder bukken
- Lades in plaats van deurtjes beneden. In de bovenste lades zit nog een interne lade waar het bestek in zit, 1 kant het reguliere, 1 kant met speciaal en bbq bestek en koopwaren die ik zelden gebruik
- Voorraadkasten met lades achter deur onder de oven en magnetron
- Inductieplaat met sensiboil, dit voorkomt dat je ooit nog last hebt van overkokende pannen en zorgt dat het water machtig snel kookt
- Hub2hood, de afzuigkap schakelt zichzelf in en uit
- Grote wasbak, wij hebben nu een gunmetal omdat zwart wordt afgeraden. Nu met gewone hoeken, een volgende keer zou ik afgeronde hoeken nemen omdat dat makkelijker schoonmaken is
- Zelfreinigingsfunctie op de oven en combi, e geven aan wanneer en op welk programma ze gereinigd moeten worden
- Extra hoge bovenkasten. Bij de bovenste 2 planken kom ik alleen met trappetje dus daar staan bijvoorbeeld paasservies, kinderservies voor gasten en gourmetstel, maar is ideaal voor meer bergruimte en oogt heel ruimtelijk
- In de hoek een Le Mans uittrekkast, de andere manieren vonden we niet praktisch of niet mooi, dit is werkelijk ideaal!

Wij hebben hem zonder koelkast gekocht en gekozen voor een losse Amerikaan met door-in-door, dan kan je van beide kanten bij je drinken en je houdt de kou in je koelkast wanneer je wat drinken pakt. Deze is van LG, echt een heerlijk ding!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 16:50

Onze nieuwe keuken komt rond week 32. We hebben hem bij Sijben gekocht. Ietwat klassieker maar dat past bij het huis.
We hebben 2 combi magnetrons erbij. Verder gaat de huidige apparatuur overgezet worden (6 pits gasfornuis, vaatwasser, koffiemachine en koelkast) omdat het meeste nog erg nieuw is. Alleen de vaatwasser was vorige week overleden na slechts 3,5 jaar, daar is vandaag een gloednieuwe voor gekomen.
Qua indeling veranderd er niet superveel, alleen bovenkasten erbij en aan de zijkant ipv 2 apothekers kasten komen er nu 3.
Kookeiland wordt wel geschikt gemaakt voor electrisch koken, maar ons huidige gasfornuis is fantastisch om op te koken dus houden we die mooi aan.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 08:03

flooooo schreef:
Ik ga het topic nog even geheel doorspitten maar ik ben alvast op zoek naar ervaringen met keukenzaken in het Noord-Oosten des lands. We wonen in Meppel en willen best een stukje rijden hoor maar ergens in het westen lijkt me niet praktisch. Iemand toevallig een af of aanrader?
En wat mag je nou echt niet missen in je nieuwe keuken qua snufjes of kun je je juist gerust overslaan?
Ik wil sowieso een Quooker en we denken er over om er ook 1 met bruisend water in verschillende standen te doen, dat bevalt in 1 van de buitenlandse huizen ook super goed. Maar verder heb ik echt 0 ervaring ben ik bang. :')

Ik heb mijn keuken bij Boer gekocht. Inmiddels drie jaar geleden, maar ik ben er nog er blij mee en ook met hun service. Ik heb er een standaard quooker in en verder geen aparte snufjes. Ben niet zo’n keukenprinses, dus dat is voor mij niet nodig :').

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 11:41

flooooo schreef:

Kooistra in Roden, familiebedrijf.
Nog geen idee hoe de keuken bevalt, ik moet eerst nog een huis (laten) slopen en een nieuwe (laten) bouwen. Dus over 6-8 maanden weet ik meer. Ex-vriendje had een quooker en ik vind het nou niet direct een snufje waar je niet zonder kan. Ik geef dat geld liever uit aan een waterontharder.
Ik krijg geen quooker maar laat wel de aanleg doen.
Ik heb een kastje in de apparatenwand "opgeofferd" voor een koffiecorner: een plek waar je koffieapparaat en waterkoker kan staan.
Als je de ruimte ervoor hebt: een apothekerskast.
Stopcontacten!! Zeker als je voor een kookeiland gaat.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 12:04

Wij hebben gister ook definitief de keuken besteld!

Als de definitieve 3D tekening er is zal ik die hier zetten

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 12:36

Ik vind het zo leuk om te volgen hoe jullie processen gaan. Echt totaal anders dan die van mij.

Ik probeer het budget zo minimaal mogelijk te houden. En daar heb ik ook de tijd voor doordat onze bouw heel veel vertraging heeft opgelopen. Gelukkig dus ook nog een voordeel aan vertraging.

Uit onze oude keuken hebben we nog een vaatwasser, vriezer en koelkast. De rest probeer ik voor zo min mogelijk geld bij elkaar te sparen en dat lukt goed!

Dit fornuis kregen we gratis van iemand uit de wijk. Er moet een nieuw snoer aan en de knoppen moeten er weer op. Maar dan hebben we wel een inductiekookplaat met dubbele oven.

Afbeelding

Iemand anders uit de wijk bood de boiler en filters van een kokendwaterkraan aan. De kraan zelf was stuk. Ik ruilde dit voor een plant uit de tuin. De kraan vind ik vervolgens op marktplaats voor €80,-. Niet de ronde die ik eigenlijk wilde hebben. Maar voor dit bedrag ga ik daar niet over klagen.

Afbeelding

Afgelopen weekend mocht ik ook gratis deze oude gootsteen op komen halen. Even schoonmaken en het is straks een plaatje in de keuken!

Afbeelding

De frontjes maken we waarschijnlijk van een partij van deze mooie eiken parket planken (ook gratis).

Afbeelding

En ik twijfel nog of ik deze antieke tegeltjes (wederom gratis) ga gebruiken in de keuken. Ik vind ze fantastisch qua patroon maar hou niet zo enorm van blauw. :')

Afbeelding

Het blad gaan we gieten van beton. Hopelijk lukt dat ons met gekleurd glas er doorheen. En het blad komt te rusten op muurtjes van cellenbeton. Alles dus rustig aan, stap voor stap, maar we komen er wel. Nu nog speuren naar een mooie afzuiging voor boven het kookeiland.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 12:45

Wat leuk en goed Malenka, ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 17:43

Ga je ook iets door het beton doen dat het beter vuil en water afstotend is? Of eroverheen doen?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 18:53

Zeker. Al weet ik nu nog niet welk product we precies gaan gebruiken. We willen het beton ook kleuren met pigmenten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 19:58

Ik hoor graag wat je gaat gebruiken
Wij hebben toch voor de keuken een natuurstenen blad gekozen ipv beton maar nu zou ik de eettafel wel met woonbeton blad willen

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 11:34

Ben benieuwd naar het eind resultaat malenka.

Hier is de keuken al een poos geleverd bij de keukenzaak. Maar we kunnen m nog niet plaatsen ivm de verbouwing. Kan niet wachten.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 12:45

Wij gaan de achter kant schilderen met afwasbare verf en. Ben benieuwd hoe dag gaat bevallen ook achter de kookplaat iemand ervaring mee? En welke verf hebben jullie dan precies gebruikt?

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 09:03

Wij zijn inmiddels ook verder met het uitkiezen van een keuken voor onze nieuwe woning, hebben veel verschillende zaken bezocht. We kopen de keuken waarschijnlijk bij een zaak hier in de buurt, goede ervaringen gehoord en kennen de eigenaar ook persoonlijk.
Prijzen verschillen wel echt per zaak hoor, we hebben overal hetzelfde laten opmaken met dezelfde apparatuur en er kwamen prijzen van 30.000 euro verschil uit.
Het wordt een kastenwand van 5 meter met nisje, grote koelkast en vriezer, 2 ovens. Aan de andere zijde een kookeiland van 4 meter met een vaatwasser, spoelbak, wijnkoelkast en kookplaat, koof met afzuiging.
We willen graag donkerblauw of donkergroen, een marmerlook wit composiet blad en gouden accenten.
Qua apparatuur denken we nu aan Siemens, daar hebben we goede ervaring mee en ik vind een B merk in zo'n keuken toch altijd een beetje mwuah ofzo.
Mijn man wil graag een invisa cook systeem maar daar kunnen we heel weinig over vinden en kost wel 3 keer zoveel als een normale kookplaat, echt een twijfel dus. Goedkoop is het in ieder geval allemaal niet. -O-

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 10:40

Zijn jullie er inmiddels uit Floooo?

Wij hebben een keuken gekocht!

Afbeelding
Notenhouten kasten, dekton licht werkblad. Qua apparatuur hetzelfde als wat we nu hebben: een gewone oven en een stoomoven, wijnklimaatkast, de grootste koelkast die ze hadden, Bora kookplaat, Quooker en vaatwasser. Verder zitten er in de kasten onder de ovens nog lades. De indeling van het kookeiland is exact gelijk aan onze huidige keuken :D

Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 11:27

Wat een luxe Noeps. Heerlijk! Dat notenhout vind ik erg mooi. Prachtige warme kleur en mooie tekening.

Ik heb mijn pannen collectie voor inductie inmiddels uitgebreid. O:) Nooit verwacht zo snel zo veel moois te hebben. Dus ik ben nu wel aan het kijken naar een manier om ze mooi in het zicht op te ruimen. Ik vind van die wildrekken met hangende koperen pannen erg mooi. Maar is dat ook mooi met deze waarvan de bodem niet koper is? Afbeelding

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 18:48

Wauw mooi noeps!
Die pannen vind ik ook heel gaaf.

We zijn er uit in zoverre dat we weten dat we een donkerblauwe of donkergroene keuken gaan doen, wit marmerlook blad. Grote koelkast en vriezer in de kastenwand, vaatwasser, quooker, wijnklimaatkast, 2 ovens en dus een eiland. De kookplaat die we zo gaaf vonden wordt hem denk ik niet, we kunnen gewoon bijna geen recensies vinden en dan is 6000 euro voor een kookplaat wat veel.
dus we zijn een heel eind!
nu nog twijfels over siemens of AEG.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 18:49

Mag ik vragen wat jullie hiervoor kwijt zijn Noeps? En welk merk apparatuur kiezen jullie?

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 20:55

@flooo wij laten een maatwerk keuken maken en zijn nu ook alle apparatuur los aan het aankopen en ik heb voor mijzelf een lijst gemaakt met waar bijvoorbeeld een oven aan moest voldoen (kerntemperatuur meter en zelfreinigend bijvoorbeeld ).

Aan de hand van die lijst ben ik gaan kijken welk merk daar het beste uit kwam, wat ik qua design het mooiste vond en zo hebben wij uiteindelijk onze keuze gemaakt.

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 22:32

Die pannen zijn inderdaad veel te mooi om in de kast te zetten Malenka <3

En Noeps, wat prachtig!!

Floooo, je plannen klinken bijna exact zoals onze keuken is. Dat wordt vast mooi!

Hierbij onze droomkeuken, kleur ‘verde’ van fenix materiaal. Alle apparatuur van Siemens, een Quooker flex en een wijnklimaatkast.

De kleur is echt moeilijk op de foto te krijgen, maar is grijs/groen.
Op de bovenste foto mist nog een plintje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 22:51

Anja_Joost. Super gave keuken. Heel stijlvol!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 22:56

Inderdaad een leuke keuken. Ook de beker verzameling. <3