Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:12

vec schreef:
vec schreef:
met die grote flessen gaat er bij mij steeds veel te veel in. Giet er zo snel uit

Als ik dat kon haha, daar ben ik te onhandig voor of dan zit de fles helemaal onder whaha

Bewaar een kleinere fles, dan hoef je maar eens in de zoveel tijd voorzichtig te doen (of laten doen door iemand die daar minder moeite mee heeft), een trechter helpt ook.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:13

Wasmiddel doe ik echt maanden al dan niet een half jaar mee. Ik heb nog 3 of 4 flessen staan.
Vandaag ook nog even snel de kipschnitzel gekocht, 2e gratis. Potjes groente ook. Dus ik hoef pas vrijdag weer te gaan. Volgens mij eet ik heel goedkoop deze week.
Ook overgestapt naar andere energieleverancier. Volgend jaar 270 euro extra

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:13

Nooit last gehad met pods die niet oplossen, maar tegenwoordig was ik met poeder. Veel voordeliger en veel beter voor je wasmachine.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:15

purny schreef:
Wasmiddel doe ik echt maanden al dan niet een half jaar mee. Ik heb nog 3 of 4 flessen staan.
Vandaag ook nog even snel de kipschnitzel gekocht, 2e gratis. Potjes groente ook. Dus ik hoef pas vrijdag weer te gaan. Volgens mij eet ik heel goedkoop deze week.
Ook overgestapt naar andere energieleverancier. Volgend jaar 270 euro extra

Ik ben hier in maart pas gaan wonen maar weet een van jullie misschien of je dan nu al over kan stappen of kan dat niet want heb een contract tot maart.

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:18

Ik vind poeder echt niet fijn :=

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:20

Weten jullie een goedkopere vervanging voor neutral (color) waspoeder? Vanwege jeuk van één van mijn honden moet ik nu vaker wassen, ze slaapt op mijn bed dus dat gaat best hard. Ze reageert op het zand in de omgeving heb ik het gevoel, een flink deel van de route is langs bouwputten op het moment. Hoewel wasmiddel ook uit lijkt te maken (vandaar neutral). Maar waar ik eerder gewoon eens in de zoveel tijd robijn klein en krachtig kocht 1+1 gratis, moet ik nu vaker wassen en duurder wasmiddel gebruiken. Dat tikt toch wel aan.

Tussen poeder en vloeibaar merk ik voor mijzelf geen verschil. Voor beide gebruik ik een maatbeker (bij de één de dop, voor de ander een maatschep die bij mijn eiwitpoeder kwam). Ik doseer de helft tot driekwart van wat er op de verpakking staat.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:22

Mizora schreef:
Weten jullie een goedkopere vervanging voor neutral (color) waspoeder? Vanwege jeuk van één van mijn honden moet ik nu vaker wassen, ze slaapt op mijn bed dus dat gaat best hard. Ze reageert op het zand in de omgeving heb ik het gevoel, een flink deel van de route is langs bouwputten op het moment. Hoewel wasmiddel ook uit lijkt te maken (vandaar neutral). Maar waar ik eerder gewoon eens in de zoveel tijd robijn klein en krachtig kocht 1+1 gratis, moet ik nu vaker wassen en duurder wasmiddel gebruiken. Dat tikt toch wel aan.

Tussen poeder en vloeibaar merk ik voor mijzelf geen verschil. Voor beide gebruik ik een maatbeker (bij de één de dop, voor de ander een maatschep die bij mijn eiwitpoeder kwam). Ik doseer de helft tot driekwart van wat er op de verpakking staat.

Ik kan dus nergens tegen krijg overal jeuk van en kan alleen tegen Ariel en tegen het wasmiddel van de lidl als ik iets ander gebruik ga ik dood van de jeuk. Dus wie weet kan je dat proberen. Vriendin van mij kan echt alleen tegen lidl wasmiddel en verder nergens tegen ook ivm jeuk

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:31

Mizora, ik weet niet hoeveel je nu betaalt per doos. Maar ik weet dat ze bij Op=op voordeelshop ook Neutral verkopen. 3kg voor 9,98. Nog steeds prijzig, maar misschien iets goedkoper wat je nu betaalt.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 00:24

MarJon schreef:
Mizora, ik weet niet hoeveel je nu betaalt per doos. Maar ik weet dat ze bij Op=op voordeelshop ook Neutral verkopen. 3kg voor 9,98. Nog steeds prijzig, maar misschien iets goedkoper wat je nu betaalt.

Dat scheelt inderdaad wel. Ik betaal nu voor 1.2kg 6€ bij AH of 5.63€ bij de Hoogvliet. De volgende keer als ik bij mijn ouders ben zal ik daar langs gaan, wij hebben er geen in de buurt (en aangezien ik behalve wasmiddel niets nodig heb, is de auto pakken al snel niet voordeliger meer).

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 00:35

op=op bezorgd ook, mss is dat voordeliger dan de benzinekosten?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 01:39

Dank je, maar ik verwacht met 2 weken weer bij mijn ouders te zijn en eerder heb ik geen wasmiddel nodig. Dus ik pak hem dan mee. Gelukkig rijdt mijn auto op gas, dus het zou wel uit kunnen, maar ik kan geen voorraad aanleggen en dan is het verschil me toch te klein.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 06:20

Ik heb 6/7 jaar geleden toen ik in mijn huis kwam wonen bij de Makro een enorme doos poeder voor de witte was gehaald.. die is nog niet half leeg :')
De kleurwas gaat hier sneller, maar ik doe al snel maanden met een fles. Ik spaar mijn was meestal op, en heb hooguit vier wassen per maand.. een witte was, een kleur kleding, een kookwas voor ondergoed en baddoeken en een kookwas voor alle doeken uit de keuken. Die laatste twee daar gaat een scheut azijn bij, dat schijnt de wasmachine schoon te houden..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 08:57

Oh wauw. Ik heb 4 tot 5 wassen per week. 1 kledingwas, 2 beddengoed+hondenspullen was en een handdoekenwas met daar vaak ook nog wat beddengoed bij. Als ik mijn bed tussendoor een keer extra verschoond heb en beide fleece kleden gewassen moeten worden zijn het zelfs 5 volle wassen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 09:26

Het drogen van de was duurt hier vrij lang, dus elke dag een volle wasmachine zou hier al niet lukken, dan heb ik meer droogrekken nodig :+
Ik hang mijn dekbed 's morgens vaak even uit de raam, even lekker luchten, dan kan het bij ons wel twee weken mee, dat scheelt ook weer veel.
En, erg slecht volgens mijn moeder, maar ik prop mijn wasmachine behoorlijk vol :+
Ik heb wel veel te veel handdoeken en droogdoeken in mijn keukenkastje, dat is wel een nadeel van was opsparen :=
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 30-10-17 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 09:39

8nnemiek schreef:
Het drogen van de was duurt hier vrij lang, dus elke dag een nieuwe wasmachine zou hier al niet lukken, dan heb ik meer droogrekken nodig :+
Ik hang mijn dekbed 's morgens vaak even uit de raam, even lekker luchten, dan kan het bij ons wel twee weken mee, dat scheelt ook weer veel.
En, erg slecht volgens mijn moeder, maar ik prop mijn wasmachine behoorlijk vol :+
Ik heb wel veel te veel handdoeken en droogdoeken in mijn keukenkastje, dat is wel een nadeel van was opsparen :=

Duur grapje ook wel, elke dag n nieuwe wasmachine :')
Hier ongeveer 3 wassen per week net z'n 2en en 2 katten ;)
Was het liefst met Omo, naar geloof dat ik momenteel Lidl huismerk heb staan ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 09:50

:') maandag he :))

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 09:56

Wij zijn met zn 5en en ik heb gemiddeld denk ik 4-5 wasjes per week.
Ik prop de trommel ook erg vol altijd.
Vorig jaar heb ik een keer 100 ariel pods gekocht bij de Duitse Lidl voor een 10tje.
Ik doe de pods altijd helemaal achterin de wasmachine dus ze hebben geen kans om tussen het rubber te gaan zitten.
Sinds ik ze dus achterin prop heb ik ook geen last meer van dat ze niet goed oplossen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 09:58

Hier 4-5 wassen per week met 4 personen + 2 huisdieren en een paard.
Ik propte ook altijd de wasmachine helemaal vol maar ben erachter gekomen dat de was dan niet helemaal goed schoon word dus ik laat nu wat ruimte vrij in de trommel.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:10

Neonlight schreef:
Nooit last gehad met pods die niet oplossen, maar tegenwoordig was ik met poeder. Veel voordeliger en veel beter voor je wasmachine.

Ik wissel poeder en liquid af. Liquid schijnt idd niet best te zijn voor je machine.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:13

vec schreef:
vec schreef:
met die grote flessen gaat er bij mij steeds veel te veel in. Giet er zo snel uit

Als ik dat kon haha, daar ben ik te onhandig voor of dan zit de fles helemaal onder whaha

Ik heb ooit zo een grote fles Ariel oid laten vallen omdat die zo onwijs zwaar zijn :oo

Dat krijg je toch niet zomaar opgedweild ook. Wat een plakzooi. Het rook wel dagen lang heel fris in het washok.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:24

Een stipje... ben me echt rot geschrokken wat ik uitgeef aan boodschappen. Dat moet minder kunnen.

Een doos waspoeder doe ik erg lang mee, maar ik vind de pods zo lekker ruiken dat ik daar de kleding mee doe. Ze hadden vorige week 1+1 bij de AH. Er gaan hier ongeveer 10 wassen per week doorheen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:37

8nnemiek schreef:
Ik heb 6/7 jaar geleden toen ik in mijn huis kwam wonen bij de Makro een enorme doos poeder voor de witte was gehaald.. die is nog niet half leeg :')
De kleurwas gaat hier sneller, maar ik doe al snel maanden met een fles. Ik spaar mijn was meestal op, en heb hooguit vier wassen per maand.. een witte was, een kleur kleding, een kookwas voor ondergoed en baddoeken en een kookwas voor alle doeken uit de keuken. Die laatste twee daar gaat een scheut azijn bij, dat schijnt de wasmachine schoon te houden..

hoe heb je het dan met de natte was? handoeken en zo? krijg je er dan geen weer in of dat het muffig gaat ruiken? als het zo lang in de wasmand ligt?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:44

Ik laat handdoeken altijd drogen voor ik ze in de wasmand gooi :). Sportkleding idem.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:48

Voor de mensen die graag pods gebruiken, kruidvat heeft ze nog wel eens gratis bij aankoop van bepaalde producten.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:54

Sting schreef:
Ik laat handdoeken altijd drogen voor ik ze in de wasmand gooi :). Sportkleding idem.

oh zo ook weer een tip :D bezuinigen jullie ook op kleren? kopen jullie wel merkkleding en zo? zelf ben ik meer van de zeeman of lidl, action. voor dat geld kan ik ook een keer vaker