Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:25

Doubtless schreef:
Ik heb zoiets cools gezien bij een interieurwinkel:

[ Afbeelding ]

Vaasjes voor aan de muur in vormen van een dierenhoofd :') <3 Kan ze online helaas niet echt voor een fatsoenlijke prijs vinden (ivm verzendkosten), balen!! Wilde graag verschillende hoofden, maar in de winkel hebben ze alleen leeuwen, tijgers en koala's...

Wat super gaaf!! Heb je al in de winkel gevraagd of ze de andere exemplaren niet kunnen leveren?! Scheelt je in het ieder geval verzendkosten!

cardy, heb je al eens op de zwarte markt in beverwijk gekeken?? Daar hebben ze zeker een hal met allemaal kleden!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:37

Cardy, als je twijfelt over de kleur kan je ook nog omdraaine.
Als voorbeeld:

Afbeelding

Deze kwam ik ook nog tegen via google:

Afbeelding

Afbeelding

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:39

Dankjewel! Die van leen Bakker is iets vriendelijker voor mijn portemonnee haha. Wil alleen eigenlijk niet volledig ruit, maar zoals op mijn voorbeeldfoto. Oogt denk net wat rustiger.

Een donker kleed vind ik denk toch niet passen bij ons. Komt een warm bruine eiken vloer, een donker grijze(?) bank, houtkleurige meubels... Wordt denk anders zo donker allemaal.

Dit is trouwens wat ik momenteel in gedachten heb voor het hele huis. Materialen en kleuren zijn niet echt wat ik zelf wil, maar je moet het doen met de dingen die het programma heeft:

begane grond:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

1e verdieping:

Afbeelding

2e verdieping:

Afbeelding

We gaan in 2 weken tijd een houten vloer laten plaatsen in de woonkamer, beide badkamers worden gerenoveerd en er komt een gashaard in.

MarjanB

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:49

cool Cardy! Welk programma gebruik jij?

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:53

Mooie indeling Cardy ( staan er nou echt katten op de plattegrond, geweldig :)) ). En wat zonde van je wit kleed :(

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:54

MarjanB schreef:
cool Cardy! Welk programma gebruik jij?

Ik gebruik www.floorplanner.com
In het begin flink mee moeten prutsen, maar nu is het vrij gemakkelijk.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:57

Gaaf om zo te zien Cardy! Ik had alleen de muur eruit gesloopt bij de keuken, en er toch een andere indeling aan gegeven beneden :)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:58

Als je een grijze bank hebt en veel bruin, dan zou ik ook geen grijs kleed willen. Ik heb een petrolblue kleed. Afbeelding

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:34

BloemBloem schreef:
Gaaf om zo te zien Cardy! Ik had alleen de muur eruit gesloopt bij de keuken, en er toch een andere indeling aan gegeven beneden :)

Dat is iets waar we het thuis nog niet over eens zijn.. Nu we toch een nieuwe vloer erin gaan leggen, zouden we die tussenmuur keuken/woonkamer eruit kunnen halen. Aan de kant van de woonkamer zit tegen deze muur een bureau, maar weet zeker dat we die nooit gaan gebruiken en nu meer laten staan voor "ruimte vulling" :') . Vriendlief is alleen erg bank dat het een grote loze ruimte wordt als we de muur weg zouden halen, ook moet je weer veel repareren aan het plafond.

Wat zouden jullie doen met de ruimte als die tussenmuur eruit wordt gehaald? Gaat om deze muur in reallife:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:43

Tussenmuur er uit en dan een of een hele grote eettafel of een keukeneiland (evt zonder water etc) met een ontbijtbarretje.

Het is een ontzettend leuke keuken waar je volgens mij heerlijk kunt koken en dan er bij staan met wat mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:44

dat programma ga ik van de week gebruiken. Ziet er cool uit Cardy.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:48

Cardy, kan je er anders geen bar van maken?
Dat lijkt me praktischer dan dat bureau :D en daarbij hoeft dan niet de hele muur eruit, en hoef je geen plafond te repareren :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:56

We kregen ook al de optie om er een bar van te maken, maar ook daar geldt weer.. Daar gaan wij nooit gebruik van maken := :') . Heb nu snel even 3 opties gemaakt:

Huidige optie:
Afbeelding

optie 2:
Afbeelding

Optie 3:
Afbeelding

Meer ideeën zijn altijd welkom, ik gebruik ze niet allemaal maar helpt wel bij de creativiteit.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:03

Die laatste maar ik zou de tafel wel vrij in het midden houden zodat de stoelen niet tegen de muur komen.
Dat nodigt echt uit om met vrienden lekker aan tafel te zitten terwijl je aan het koken bent. Ik mis echt een woonkeuken in mijn huis. Ooit...dromen...

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:05

Optie 3 !!!!!!!!

:D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:11

Ik zou ook absoluut voor optie 3 gaan! En weet niet of dat al de bedoeling was, maar dan een vloer over de gehele begane vloer van hetzelfde leggen!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:13

jullie zijn toppers! Dankzij jullie zie ik nu dat optie 1 eigenlijk veelte druk is, en optie 3 juist heel open. Eethoek wordt nog steeds mooi bij de keuken meegenomen maar wel meer ruimtelijk zonder de muur. Dus we gaan voor optie 3 haha.

De stenen vloer blijft liggen in de keuken en gang, is een erg mooie vloer en er zit vloerverwarming in.
Laatst bijgewerkt door Cardy op 19-01-17 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:13

Kentaro schreef:
Ik zou ook absoluut voor optie 3 gaan! En weet niet of dat al de bedoeling was, maar dan een vloer over de gehele begane vloer van hetzelfde leggen!

Dat zou ik persoonlijk nog niet eens zo heel storend vinden, maar ik weet natuurlijk
niet wat je budget is Cardy :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:15

Cardy en als ik dan nog 1 punt mag aanhalen, ik zou je bank ook draaien en
je tv op de plek zetten van het dressoir, kan die eruit :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:18

Budget is ruimschoots aanwezig, maar we moeten het niet te gek gaan maken haha. Anders blijf je bezig.

Als ik de bank 180 graden zou draaien en de tv op de plek van het dressoir zou doen, dan zouden we meer dan 6 meter van de tv afzitten. We hebben een grote tv, maar niet zo groot om de afstand te overbruggen haha.

edit:
@ karijn: Heb de tafel en stoelen nog even verder van de wand gehaald, was even te snel met maken. Thnx!
Laatst bijgewerkt door Cardy op 19-01-17 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:19

En een gouden tip... Niet te vol gaan zetten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:21

Het zal echt een veel rustiger/ruimtelijker beeld geven als je over de hele vloer voor hetzelfde kiest :o
Persoonlijk zou ik nog even goed over nadenken, nu kun je het nog doen, als je er straks inzit eigenlijk niet meer...

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:24

Ik zou ook voor optie 3 gaan :j door zo'n muur lijkt de ruimte kleiner (al is het volgens mij ruim zat :') ), barretje is ook leuk idee, maar zonde als jullie er geen gebruik van maken.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:26

Cardy schreef:
Budget is ruimschoots aanwezig, maar we moeten het niet te gek gaan maken haha. Anders blijf je bezig.

Als ik de bank 180 graden zou draaien en de tv op de plek van het dressoir zou doen, dan zouden we meer dan 6 meter van de tv afzitten. We hebben een grote tv, maar niet zo groot om de afstand te overbruggen haha.

edit:
@ karijn: Heb de tafel en stoelen nog even verder van de wand gehaald, was even te snel met maken. Thnx!

Wij gaan er straks 5 meter vanaf zitten, er staat nu een mini scherm omdat we gisteravond alles al hebben aangesloten, en zelfs dan zie je het prima, gok dat die ene meter meer niet het verschil zal maken, maar je moet het natuurlijk zelf weten :) Smaken mogen verschillen.