windows 10

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: windows 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:15

Ik denk dat ik alles aan de praat heb met windows10. Niet sneller geworden en niet langzamer geworden.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:34

Ik heb er windows 10 opstaan en het ging een hele tijd gewoon goed en totaal geen problemen maar nu geeft mijn computer aan missing operating system.

Weet iemand wat ik moet doen?

gr

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:40

ardo_iggy schreef:
Ik heb er windows 10 opstaan en het ging een hele tijd gewoon goed en totaal geen problemen maar nu geeft mijn computer aan missing operating system.

Weet iemand wat ik moet doen?

gr

Hmmmm, ziet er naar uit dat mensen met een SSD schijf dit probleem hebben... na wat googlen heb ik dit gevonden:

Citaat:
1. Physically removed hdd leaving just ssd.
2. Cloned/Backed up my second "game partition" of ssd
3. Installed Win8 clean install telling it to EXCLUDE ALL partitions of ssd (UEFI enabled so win8 use GPT).
4. Win 8 recreated paritions using GPT.
5. Activated win 8
6. Updated from media tool and IT WORKED!
7. Repartition SSD and restore my games partition (doing this now)
8. Reinsert HDD in Notebook

http://www.tenforums.com/installation-s ... post341720

Hopen dat het werkt?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 16:39

Wat een drama dat W10. Had het er op. Laptop flink stuk trager. W10 had bij installatie ongevraagd programma's op mn D partitie gezet met installatieprogramma waarvan totaal onbekend waarvan of waarvoor. Kreeg het er niet af maar ook niet geïnstalleerd dat onbekende programma. Voorts kon ik geen cd branden. Heb dus W7 weer terug laten zetten. En wat wil het geval zijn....hij kan niet meer opstarten. System repair deed ook niks dus nu maar een harde reset van W7. Wel een deel van mn foto's weg en kan het allemaal opnieuw gaan updaten incl installeren van mn voormalige programma's.

Kennis had het nagenoeg hetzelfde. Hij kreeg naderhand een W7 downloadlink van Microsoft. Alleen dus de Koreaanse versie maar dat vertelden ze er aan de telefoon niet bij. De harde schijf is daarbij definitief gecrasht.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:11

Sinds ik Windows 10 heb zit sinds gisteren mijn harde schijf vol! Ik kan niks met de computer want dat vermeld die steeds dat de schijf vol zit. Er zit nog een harde schijf (intern) in de computer (D) en die is helemaal leeg. Ik heb dan ook heel weinig muziek en foto's op de computer staan, deze staan allemaal op een externe schijf. Iemand een idee wat ik kan doen? Onnodige dingen heb ik al verwijderd maar dat levert haast geen extra schijfruimte op. Moet ik nu bestanden/programma's overzetten naar de andere schijf? Hoe kan ik dat het beste doen?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:13

Gooit hij na een maand niet je oude windows gegevens ervan af? Wellicht dat dit dan extra schijfruimte opleverd?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:14

Suusie22 schreef:
Gooit hij na een maand niet je oude windows gegevens ervan af? Wellicht dat dit dan extra schijfruimte opleverd?

Windows .old file wissen met schijfopruiming :) Scheelt liters in ruimte!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:16

Dat bedoelde ik inderdaad :') je kunt het dus ook wel handmatig oplossen!
Ik zit nog steeds op windows7, zijn de meeste kinderziektes inmiddels uit windows10? en is het echt de moeite waard om over te gaan?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:20

Suusie22 schreef:
Dat bedoelde ik inderdaad :') je kunt het dus ook wel handmatig oplossen!
Ik zit nog steeds op windows7, zijn de meeste kinderziektes inmiddels uit windows10? en is het echt de moeite waard om over te gaan?

Bij mij draait alles als een zonnetje, gewoon je lappie up laten daten (dus gewoon tijdens het updaten je lappie met rust laten!) en onderwijl gewoon even naar de paarden toe ofzo... (of heerlijk rijden in de herfstlucht)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:22

Balen dat ik sinds eind september m'n paardje niet meer heb :')
Dan wordt het dus updaten onder werktijd of 'snachts een keertje :D
Goed om te weten dat alles prima draait! Dankje HD :D

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:30

HorseyDude schreef:
Suusie22 schreef:

Windows .old file wissen met schijfopruiming :) Scheelt liters in ruimte!

Waar vind ik die?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:06

fjordjes schreef:
Waar vind ik die?

Zo open je het Configuratiescherm: veeg vanaf de rechterrand van het scherm naar binnen, tik op Zoeken (of wijs met de muis de rechterbovenhoek van het scherm aan, beweeg de muisaanwijzer naar beneden en klik op Zoeken), typ Configuratiescherm in het zoekvak en tik of klik vervolgens op Configuratiescherm.

Typ Beheer in het zoekvak in Configuratiescherm, tik of klik op Systeembeheer en dubbeltik of dubbelklik op Schijfopruiming.

Als u wordt gevraagd een station te kiezen, selecteert u op het station waarop u zojuist Windows hebt geïnstalleerd en tikt of klikt u vervolgens op OK.

Tik of klik in het dialoogvenster Schijfopruiming op Systeembestanden opruimen.

Als u opnieuw wordt gevraagd een station te kiezen, selecteert u het station waarop u zojuist Windows hebt geïnstalleerd en tikt of klikt u vervolgens op OK.

Schakel het selectievakje Vorige Windows-installatie(s) in en eventueel andere selectievakjes voor de bestanden die u wilt verwijderen en tik of klik op OK.

Tik of klik op Bestanden verwijderen in het bericht dat wordt weergegeven.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:53

Dat werkt helaas niet, ik krijg niet Beheer zoals omschreven staat. Ik heb Windows 10 al sinds augustus dus het lijkt me dat die oude Windows al verwijderd is. Toch blijf ik het probleem houden dan die harde schijf overvol zit.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 14:56

fjordjes schreef:
Dat werkt helaas niet, ik krijg niet Beheer zoals omschreven staat. Ik heb Windows 10 al sinds augustus dus het lijkt me dat die oude Windows al verwijderd is. Toch blijf ik het probleem houden dan die harde schijf overvol zit.

Je moet bij windows 10 "deze pc" openen, dan op je C schijf staan, klik je met je rechter muisknop, op eigenschappen klikken en dan schijfopruiming.
Ccleaner is daar ook een super fijn programma voor, moet je alleen even downloaden, ik gebruik het al jaren!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 15:12

Klopt daar was ik inmiddels achter gekomen maar nog steeds zit de schijf vol, bij de schijfopruiming heb ik maar 60 mb gewonnen, niks dus... Heb al een topic geopend.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:18

Heb je een SSD? Dan moet je alle programma's die je installeert op je D schijf zetten, die gaan automatisch naar C.
Maar ook bijvoorbeeld dropbox en je postbus komen op je c schijf, ik heb daar ook veel problemen mee gehad.

Een SSD is namelijk niet zo groot en vooral geschikt om snel mee op te starten. Dus voor Windows en office.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:02

Ik heb geen idee of het een ssd is. Weet alleen dat beide schijven 450 GB per schijf heeft aan ruimte waarvan er 1 vol zit.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:11

fjordjes schreef:
Ik heb geen idee of het een ssd is. Weet alleen dat beide schijven 450 GB per schijf heeft aan ruimte waarvan er 1 vol zit.

Als je PC supersnel opstart zit er een SSD erin en als hij sloom opstart zit er een HDD erin. (minimaal tussen de 5 à 10 seconden, SSD is vlotter!)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:38

Dan heb ik een ssd want hij start erg snel op.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:43

fjordjes schreef:
Dan heb ik een ssd want hij start erg snel op.

Maar een SSD heeft geen 450 gig.. Of je hebt een hele dure pc..

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 19:27

Hoe kan ik de muisinstellingen opslaan? Mijn cursor blijft zo'n vijf seconde staan als ik het toetsenbord gebruikt heb. Erg frustrerend! Ik kan het wijzigen in de instellingen, maar er veranderd niets.
Iemand een idee hoe dit moet?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 17:09

Is er een Add blocker voor windows 10? Mijn hele scherm bestaat zo ongeveer uit pop ups (niet overdreven!) en er worden telkens sites geopend. Ik heb het al gewijzigd in mijn instellingen, maar er verandert niks...
Ik ben maar een beetje digibeet :+

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 17:11

ik gebruik in Chrome AdBlocker plus. Doet erg goed zijn werk!!!

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:04

amber15 schreef:
Is er een Add blocker voor windows 10? Mijn hele scherm bestaat zo ongeveer uit pop ups (niet overdreven!) en er worden telkens sites geopend. Ik heb het al gewijzigd in mijn instellingen, maar er verandert niks...
Ik ben maar een beetje digibeet :+

Dat klinkt als meer dan een gewone reclame... Malware al gecheckt?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:27

Eeh.. hoe doe ik dat? :')