Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tink89 schreef:Ik heb nog spierpijn van een fanatiek potje kanopolo vrijdagavond. Wat voor kayaks en kano's heb je liggen?
Hier liggen een Wavesport diesel 75 en een speelbootje van mijn man (ikweethetevennietmeer 54). Suppen staat hier op het verlanglijstje, maar ik vind plat water zo saai... Dus twijfel nog.
mirriezz schreef:We hebben een geheel andere tak van sport Tink. Wij varen inderdaad vooral vlakwater, hoewel we ook wel de Oosterschelde (getijdewater, ietsje rustiger dan de zee) op gaan. De Schelde wel het meest door mijn vriend in de kayak, zeekayaks zijn gewoon wat meer geschikt voor dat water dan een vlakwaterkano.
Ik vind het wel grappig om je post te lezen. Het eskimoteren en rollen doet mijn vriend alleen met de kayak (ik skip die voorlopig nog), hoewel we met freestylen wel rollen tot aan de rand van de vlakwaterkano. Het wenden ed is dan weer meer voor de kano's, aangezien die een vlakkere bodem hebben en daarmee beter spinnen.
Eigenlijk zou ik nu wel een keertje willen testen om de overeenkomsten en verschillen te zien
Varen jullie eigenlijk ook met helm bijvoorbeeld? Lijkt me best ruig soms, wildwater kanoën.