Show je auto!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:03

Margreet schreef:
Elektrisch is om je tanden mee te poetsen (en gas om op te koken) zeggen we hier ;)

Mag jij een stukje meerijden dan zul je voelen dat elektrisch super is om in te rijden ;) van 0 tot 100 sneller dan een Aston Martin en een "huis tuin en keuken" Ferrari is toch wel erg leuk :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:12

Fred_Kroket schreef:
Margreet schreef:
Elektrisch is om je tanden mee te poetsen (en gas om op te koken) zeggen we hier ;)

Mag jij een stukje meerijden dan zul je voelen dat elektrisch super is om in te rijden ;) van 0 tot 100 sneller dan een Aston Martin en een "huis tuin en keuken" Ferrari is toch wel erg leuk :D

Welke versie elektrisch neem je dan?

Elektrisch rijden in de huidige vorm is slechts een vingeroefening. Het is volstrekte flauwekul om te verwachten dat er betaalbare elektrische auto's komen die de actieradius van de Tesla evenaren. De echte oplossingen zitten op een heel ander vlak en degenen die vinden dat gas om op te koken is komen over enkele jaren nog wel op andere gedachten.......

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:16

Auto topics op bokt *D

Mijn Roadtorretje:
Afbeelding
Afbeelding

Ben aan het sparen voor een Elise. Maar de Roadie blijft! <3

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:26

Renee1991

Re: Show je auto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:51

Woaahhhh, die is mooi!! Jeetje! <3

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:52

Fred_Kroket schreef:
Margreet schreef:

Indeed. Je mist het geluid maar man.. Dat koppel, heerlijk! Kijk maar eens naar die groene Mercedes SL die laatst bij Top Gear was. Sneller dan de benzinevariant en veel beter in het bochtenwerk door onafhankelijke vermogensverdeling over alle vier de wielen. Ja ik hou ook van een heerlijk rauwe benzinemotor maar er is helemaal niets mis met elektrisch rijden, behalve dat er altijd een automaat bij komt kijken.

Ik blijf er nog steeds bij dat waterstof de oplossing is en dat daar vol op ingezet moet worden. Dan heb je het voordeel van gewoon kunnen tanken en elektrisch rijden in één.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:07

Choiix schreef:
Ik blijf er nog steeds bij dat waterstof de oplossing is en dat daar vol op ingezet moet worden. Dan heb je het voordeel van gewoon kunnen tanken en elektrisch rijden in één.

Nope, ook waterstofgas is geen oplossing. Er bestaat geen enkele, enkelvoudige oplossing.

Het is technisch geen probleem om volledig self-supporting te worden qua energie als land; echter zijn de investeringskosten dermate hoog dat je dat niet zomaar even implementeerd.
Alle ontwikkelingen die je op dat gebied nu ziet, zijn vingeroefeningen om inzicht te krijgen op welke wijze dat dan allemaal moet.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:12

ikke schreef:
Elektrisch rijden in de huidige vorm is slechts een vingeroefening. Het is volstrekte flauwekul om te verwachten dat er betaalbare elektrische auto's komen die de actieradius van de Tesla evenaren. De echte oplossingen zitten op een heel ander vlak en degenen die vinden dat gas om op te koken is komen over enkele jaren nog wel op andere gedachten.......

Ik snap niet wat je bedoel met welke elektrische versie? Bedoel je het type auto of de stroom?

We hebben 100% groene stroom thuis en het is een Tesla Model S 85 Kw P.

De CEO van Tesla wil na de Tesla model S een 4X4 (het model is al in de maak) maken en na dat model een betaalbare auto die een goed bereik heeft, ik denk dat over 2 jaar je nog veel meer bereik hebt dan we nu hebben. Je zou de plannen van Tesla motor's eens kunnen bekijken.

De technologie is er al een Tesla Model S is zakelijk heel goed te betalen. Menig BMW of Mercedes of Jaguar valt in dezelfde prijsklasse, je bespaart jezelf alleen superveel brandstof en wegenbelasting en onderhoud. Er zitten geen onderdelen in die kapot gaan, geen lekke koppaking, olieverversen of andere motortechnische onderdelen die draaien en dus slijten. En dan ook nog van 0 tot 100 in 4,3 seconden is behoorlijk snel voor een auto van 2 ton!

De wegligging is inderdaad echt super, doordat alle accu's onderin liggen rijd hij echt heel anders en hij plakt als een malle aan de weg. Normaal zit de motor en het gewicht voorin en bij ons is dat een "kofferbak" We waren laatst bij een supercharger en er waren meer Tesla eigenaren en er was niemand die de tractie controle eraf durfde te halen in bochten. :') Hij is echt gemeen snel en zo fel in bochten maar ook comfortabel. Er zijn wel wat kleine dingen die weleens een beetje irritant zijn aan deze auto, de update's die gedraaid moeten worden maar verder echt een mooie bak, vaak denken mensen dat het een Maserati is, die retesnel is en je rijd van leeuwarden naar amsterdam voor 3,75!

Ik was sceptisch maar ik ben zeker om en als je een keer wilt proberen mag het best, we wonen in Leeuwarden stuur me maar een PB als je het leuk lijkt!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:14

ikke schreef:
Choiix schreef:

Nope, ook waterstofgas is geen oplossing. Er bestaat geen enkele, enkelvoudige oplossing.

Het is technisch geen probleem om volledig self-supporting te worden qua energie als land; echter zijn de investeringskosten dermate hoog dat je dat niet zomaar even implementeerd.
Alle ontwikkelingen die je op dat gebied nu ziet, zijn vingeroefeningen om inzicht te krijgen op welke wijze dat dan allemaal moet.

Tot nu toe is elektrisch rijden behoorlijk goed gelukt toch? Hij rijd, hij is snel, hij is groot, het kost geen uitstoot als je groene stroom gebruikt en je hebt een groot bereik.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:17

Choiix schreef:

Indeed. Je mist het geluid maar man.. [/quote]

Daar is een oplossing voor ;) Geluid installatie onder de auto en een sensor onder je pedaal, klinkt heel erg echt! Laatst hadden we het gehoord bij een Kia "model koekblikje" en klonk als een 6 cilinder! Echt hilarisch!

Je hoort wel wat hoor, windgeruis en de banden hoor je dus hij is niet fluisterstil, ook als je gewoon rijd hoor je de auto wel aankomen. Maar we houden er wel rekening mee in woonwijken en parkeerplaatsen dat mensen je niet horen als je heel langzaam rijd. Ramen op en muziekje helpt wel ;)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:21

ikke schreef:
Choiix schreef:

Hoezo is waterstofgas geen oplossing dan? Het grote probleem van het winnen van waterstofgas is de inefficiëntie van elektrolyse. Als men dat proces met de huidige kennis van natuurkunde weet te verbeteren is het een kwestie van voldoende solar/windparken (de Spaanse zonnecollectors bijvoorbeeld die een hele stad aan kunnen sturen) en men kan qua energie self-supporting zijn. Levert Nederland ook nog eens een goede exportpositie op met al die wind boven de Noordzee.

De techniek is er al, het enige probleem is dat het opslaan van de energie nu nog te weinig mogelijkheden biedt. De Honda Clarity is wat mij betreft dé auto van de toekomst, gecombineerd met de technologie van Tesla.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:34

ikke schreef:
Toydoll schreef:
Ben aan het sparen voor een Elise. Maar de Roadie blijft! <3

http://www.autotekoop.nl/occasion/lotus ... 14/details

Zo duur zijn die niet meer, gezien wat ze nieuw kostten........

Klopt! Het is ook zeker geen kwestie meer van jaren ;-) Ik ben er bijna!

Edit: maar ik wil wel een s2 en stuur aan de goede kant, dan zijn de prijzen meer zo: http://www.autotrack.nl/tweedehands/lot ... e/11307096

Renee thanx!

Overigens ben ik ook fan van electrisch, vooral die Tesla Roadster, woooow wat een koppel, ** hell, geweldige auto. Het is dat de Elise al mijn droomauto is....... En ik ergens inderdaad toch verknokt ben aan een verbrandingsmotor, olie/brandstof geur, geluid van het stromen van de benzine, geroffel van een uitlaat...

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:42

Toydoll schreef:
Overigens ben ik ook fan van electrisch, vooral die Tesla Roadster, woooow wat een koppel, ** hell, geweldige auto. Het is dat de Elise al mijn droomauto is....... En ik ergens inderdaad toch verknokt ben aan een verbrandingsmotor, olie/brandstof geur, geluid van het stromen van de benzine, geroffel van een uitlaat...

Oh leuk leuk!! Een Lotus!! Wat ontzettend leuk!! Die Roadster is gewoon om te huilen zo snel, ik hoop nog altijd dat onze Tesla met een onderhoudsbeurt of een keer niet wil rijden we een dagje een Roadster mee krijgen :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:51

Choiix schreef:
ikke schreef:

Hoezo is waterstofgas geen oplossing dan? Het grote probleem van het winnen van waterstofgas is de inefficiëntie van elektrolyse. Als men dat proces met de huidige kennis van natuurkunde weet te verbeteren is het een kwestie van voldoende solar/windparken (de Spaanse zonnecollectors bijvoorbeeld die een hele stad aan kunnen sturen) en men kan qua energie self-supporting zijn. Levert Nederland ook nog eens een goede exportpositie op met al die wind boven de Noordzee.

De techniek is er al, het enige probleem is dat het opslaan van de energie nu nog te weinig mogelijkheden biedt. De Honda Clarity is wat mij betreft dé auto van de toekomst, gecombineerd met de technologie van Tesla.

Zolang die Duiters een veelvoud aan vermogen in het noorden hebben staan en geen infrastructuur voor transport naar het zuiden, hebben wij weinig exportpositie......

Het gaat ook niet zozeer om de technologie; het gaat om de investering in de produktie en infrastructuur.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:36

Je bent wel erg negatief over alle nieuwe vormen van energie.. Wat zie jij dan als dé oplossing? :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:39

Choiix schreef:
Je bent wel erg negatief over alle nieuwe vormen van energie.. Wat zie jij dan als dé oplossing? :)

Nee, ik ben negatief over de een-oplossing-opvatting.

DE oplossing bestaat namelijk niet. De enige oplossing is een optelsom van allerlei ogenschijnlijke deel-oplossingen, die er ieder voor zich niet toe doen maar als geheel wel de toekomst zijn.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:54

Mijn oom heeft zo'n mooie nieuwe Tesla gekocht, wauw, wat een droomauto, alles eraan is gewoon mooi. Hij is mooi zonder dat het een ordinaire mooiboiauto wordt, en zonder dat er allemaal frutsels aanzitten. Wil er ook een... Ooit. Maar voorlopig hou ik het maar bij mn suzuki :D

En over die energie plannen...er zijn veel mogelijkheden, maar het is het allemaal nog net niet, maar dat komt wel.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:15

Fred_Kroket schreef:
Toydoll schreef:

Oh leuk leuk!! Een Lotus!! Wat ontzettend leuk!! Die Roadster is gewoon om te huilen zo snel, ik hoop nog altijd dat onze Tesla met een onderhoudsbeurt of een keer niet wil rijden we een dagje een Roadster mee krijgen :j

Hahaha ja daar zou ik ook op hopen :D:D

Maar mn smart Roadster blijft ook bijzonder leuke auto hoor. Flink ondergewaardeerd, maar ooh zo fijn. :P

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:09

Ilse_123 schreef:
Mijn oom heeft zo'n mooie nieuwe Tesla gekocht, wauw, wat een droomauto, alles eraan is gewoon mooi. Hij is mooi zonder dat het een ordinaire mooiboiauto wordt, en zonder dat er allemaal frutsels aanzitten. Wil er ook een... Ooit. Maar voorlopig hou ik het maar bij mn suzuki :D

En over die energie plannen...er zijn veel mogelijkheden, maar het is het allemaal nog net niet, maar dat komt wel.

Wat leuk dat je oom er ook eentje heeft! Is hij tevreden? Je hebt helemaal gelijk, het is een dikke en dure bak zonder dat het een ordi uitstraling heeft hoewel hij wel ordi kan scheuren ;)

Al wordt het uiteindelijk wind energie met een grote propeller op je dak, het is mooi dat het kan en dat het bestaat om comfortabel ver en snel genoeg te kunnen rijden terwijl je geen verbrandingsmotor hebt.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 10:17

Fred_Kroket schreef:
Ilse_123 schreef:

Wat leuk dat je oom er ook eentje heeft! Is hij tevreden? Je hebt helemaal gelijk, het is een dikke en dure bak zonder dat het een ordi uitstraling heeft hoewel hij wel ordi kan scheuren ;)

Al wordt het uiteindelijk wind energie met een grote propeller op je dak, het is mooi dat het kan en dat het bestaat om comfortabel ver en snel genoeg te kunnen rijden terwijl je geen verbrandingsmotor hebt.

Hij is er heeeel blij mee. Eigenlijk wilde hij gaat voor een grote slurpende BMW, maar deze is natuurlijk mooier en zuinig. Merk hier in de buurt dat elektrisch rijden toch wel populair is, mijn stiefvader maakte twee jaar geleden ook de overstap van een Toyota FJ Cruiser naar een .... prius. Nou was die cruiser een geweldige stoere bak, de prius scheelt wel heeeeeel veeeeel geld. Jammer dat het zo'n lelijk ding is :o .

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:26

Waar het mee begon toen ik net mijn rijbewijs had: Suzuki Vitara. Harder dan 120 begon ie wel behoorlijk te schudden en te rammelen :+ maar wel veel plezier van gehad. :D
Afbeelding

En toen de disco, (hier nog met de oude trailer) heb ik heel wat kilometers in gemaakt, helaas was ie daarna ook echt op.
Afbeelding

De 2e landrover die ik had kon ik geen foto meer van vinden, maar hier zie je m nog net naast de Escalade die ik nu heb :D
Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:54

Bescheiden bakkies :D

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:55

Ilse_123 schreef:
Hij is er heeeel blij mee. Eigenlijk wilde hij gaat voor een grote slurpende BMW, maar deze is natuurlijk mooier en zuinig. Merk hier in de buurt dat elektrisch rijden toch wel populair is, mijn stiefvader maakte twee jaar geleden ook de overstap van een Toyota FJ Cruiser naar een .... prius. Nou was die cruiser een geweldige stoere bak, de prius scheelt wel heeeeeel veeeeel geld. Jammer dat het zo'n lelijk ding is :o .

Wat leuk!! Ja... die Prius... het is dat ie zo zuinig is... Maar wat istie lelijk!! Net een strijkbout!! ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:58

Fred_Kroket schreef:
Ilse_123 schreef:

Wat leuk!! Ja... die Prius... het is dat ie zo zuinig is... Maar wat istie lelijk!! Net een strijkbout!! ;)

En zuinig is ie ook alleen maar onder de juiste omstandigheden.
Zoals ik al schreef: die Prius is slechts een vingeroefening van Toyota. Het was wel de eerste auto die dit soort techniek toepaste. Zie hier de resultaten en dit is nog maar het begin...........

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:21

MamaMiesje schreef:
Bescheiden bakkies :D

De Suzuki was redelijk bescheiden ja :))
Was ook nog bijna 1 vergeten, heb na de suzuki eerst nog een tijdje een VW caddy tdi gehad. Oersterke motor zat daar in. Trok die oude 2paards ook zo weg, alleen jammer dat ie daarvoor toch echt te licht was.
VW's hebben over t algemeen trouwens wel mooi motorvermogen.
Als ik de landrovers voor de trailer had, deden die alsof ze een kudde olifanten moesten trekken en zet ik de VW van mijn vader ervoor die er eigenlijk niet voor mag (Bora), die rijdt er mee weg alsof het niks is :+

O.a daarom nu ook voor een ander merk dan landrover gekozen, waren nog wel zat andere, zuinigere en goedkopere opties, maar ja... YOLO :') Dus toch voor een Amerikaan gegaan deze keer. Omgebouwd naar LPG, dan lijkt het ook nog wat zuiniger aan de pomp :P