Margreet schreef:Elektrisch is om je tanden mee te poetsen (en gas om op te koken) zeggen we hier
Mag jij een stukje meerijden dan zul je voelen dat elektrisch super is om in te rijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fred_Kroket schreef:Margreet schreef:Elektrisch is om je tanden mee te poetsen (en gas om op te koken) zeggen we hier
Mag jij een stukje meerijden dan zul je voelen dat elektrisch super is om in te rijdenvan 0 tot 100 sneller dan een Aston Martin en een "huis tuin en keuken" Ferrari is toch wel erg leuk
Toydoll schreef:Ben aan het sparen voor een Elise. Maar de Roadie blijft!
Fred_Kroket schreef:Margreet schreef:Elektrisch is om je tanden mee te poetsen (en gas om op te koken) zeggen we hier
Mag jij een stukje meerijden dan zul je voelen dat elektrisch super is om in te rijdenvan 0 tot 100 sneller dan een Aston Martin en een "huis tuin en keuken" Ferrari is toch wel erg leuk
Choiix schreef:Ik blijf er nog steeds bij dat waterstof de oplossing is en dat daar vol op ingezet moet worden. Dan heb je het voordeel van gewoon kunnen tanken en elektrisch rijden in één.
ikke schreef:Elektrisch rijden in de huidige vorm is slechts een vingeroefening. Het is volstrekte flauwekul om te verwachten dat er betaalbare elektrische auto's komen die de actieradius van de Tesla evenaren. De echte oplossingen zitten op een heel ander vlak en degenen die vinden dat gas om op te koken is komen over enkele jaren nog wel op andere gedachten.......
ikke schreef:Choiix schreef:Ik blijf er nog steeds bij dat waterstof de oplossing is en dat daar vol op ingezet moet worden. Dan heb je het voordeel van gewoon kunnen tanken en elektrisch rijden in één.
Nope, ook waterstofgas is geen oplossing. Er bestaat geen enkele, enkelvoudige oplossing.
Het is technisch geen probleem om volledig self-supporting te worden qua energie als land; echter zijn de investeringskosten dermate hoog dat je dat niet zomaar even implementeerd.
Alle ontwikkelingen die je op dat gebied nu ziet, zijn vingeroefeningen om inzicht te krijgen op welke wijze dat dan allemaal moet.
Choiix schreef:Mag jij een stukje meerijden dan zul je voelen dat elektrisch super is om in te rijdenvan 0 tot 100 sneller dan een Aston Martin en een "huis tuin en keuken" Ferrari is toch wel erg leuk
ikke schreef:Choiix schreef:Ik blijf er nog steeds bij dat waterstof de oplossing is en dat daar vol op ingezet moet worden. Dan heb je het voordeel van gewoon kunnen tanken en elektrisch rijden in één.
Nope, ook waterstofgas is geen oplossing. Er bestaat geen enkele, enkelvoudige oplossing.
Het is technisch geen probleem om volledig self-supporting te worden qua energie als land; echter zijn de investeringskosten dermate hoog dat je dat niet zomaar even implementeerd.
Alle ontwikkelingen die je op dat gebied nu ziet, zijn vingeroefeningen om inzicht te krijgen op welke wijze dat dan allemaal moet.
ikke schreef:Toydoll schreef:Ben aan het sparen voor een Elise. Maar de Roadie blijft!
http://www.autotekoop.nl/occasion/lotus ... 14/details
Zo duur zijn die niet meer, gezien wat ze nieuw kostten........
Toydoll schreef:Overigens ben ik ook fan van electrisch, vooral die Tesla Roadster, woooow wat een koppel, ** hell, geweldige auto. Het is dat de Elise al mijn droomauto is....... En ik ergens inderdaad toch verknokt ben aan een verbrandingsmotor, olie/brandstof geur, geluid van het stromen van de benzine, geroffel van een uitlaat...
Choiix schreef:ikke schreef:Nope, ook waterstofgas is geen oplossing. Er bestaat geen enkele, enkelvoudige oplossing.
Hoezo is waterstofgas geen oplossing dan? Het grote probleem van het winnen van waterstofgas is de inefficiëntie van elektrolyse. Als men dat proces met de huidige kennis van natuurkunde weet te verbeteren is het een kwestie van voldoende solar/windparken (de Spaanse zonnecollectors bijvoorbeeld die een hele stad aan kunnen sturen) en men kan qua energie self-supporting zijn. Levert Nederland ook nog eens een goede exportpositie op met al die wind boven de Noordzee.
De techniek is er al, het enige probleem is dat het opslaan van de energie nu nog te weinig mogelijkheden biedt. De Honda Clarity is wat mij betreft dé auto van de toekomst, gecombineerd met de technologie van Tesla.
Choiix schreef:Je bent wel erg negatief over alle nieuwe vormen van energie.. Wat zie jij dan als dé oplossing?
Fred_Kroket schreef:Toydoll schreef:Overigens ben ik ook fan van electrisch, vooral die Tesla Roadster, woooow wat een koppel, ** hell, geweldige auto. Het is dat de Elise al mijn droomauto is....... En ik ergens inderdaad toch verknokt ben aan een verbrandingsmotor, olie/brandstof geur, geluid van het stromen van de benzine, geroffel van een uitlaat...
Oh leuk leuk!! Een Lotus!! Wat ontzettend leuk!! Die Roadster is gewoon om te huilen zo snel, ik hoop nog altijd dat onze Tesla met een onderhoudsbeurt of een keer niet wil rijden we een dagje een Roadster mee krijgen
Ilse_123 schreef:Mijn oom heeft zo'n mooie nieuwe Tesla gekocht, wauw, wat een droomauto, alles eraan is gewoon mooi. Hij is mooi zonder dat het een ordinaire mooiboiauto wordt, en zonder dat er allemaal frutsels aanzitten. Wil er ook een... Ooit. Maar voorlopig hou ik het maar bij mn suzuki![]()
En over die energie plannen...er zijn veel mogelijkheden, maar het is het allemaal nog net niet, maar dat komt wel.
Fred_Kroket schreef:Ilse_123 schreef:Mijn oom heeft zo'n mooie nieuwe Tesla gekocht, wauw, wat een droomauto, alles eraan is gewoon mooi. Hij is mooi zonder dat het een ordinaire mooiboiauto wordt, en zonder dat er allemaal frutsels aanzitten. Wil er ook een... Ooit. Maar voorlopig hou ik het maar bij mn suzuki![]()
En over die energie plannen...er zijn veel mogelijkheden, maar het is het allemaal nog net niet, maar dat komt wel.
Wat leuk dat je oom er ook eentje heeft! Is hij tevreden? Je hebt helemaal gelijk, het is een dikke en dure bak zonder dat het een ordi uitstraling heeft hoewel hij wel ordi kan scheuren![]()
Al wordt het uiteindelijk wind energie met een grote propeller op je dak, het is mooi dat het kan en dat het bestaat om comfortabel ver en snel genoeg te kunnen rijden terwijl je geen verbrandingsmotor hebt.
Ilse_123 schreef:Hij is er heeeel blij mee. Eigenlijk wilde hij gaat voor een grote slurpende BMW, maar deze is natuurlijk mooier en zuinig. Merk hier in de buurt dat elektrisch rijden toch wel populair is, mijn stiefvader maakte twee jaar geleden ook de overstap van een Toyota FJ Cruiser naar een .... prius. Nou was die cruiser een geweldige stoere bak, de prius scheelt wel heeeeeel veeeeel geld. Jammer dat het zo'n lelijk ding is.
Fred_Kroket schreef:Ilse_123 schreef:Hij is er heeeel blij mee. Eigenlijk wilde hij gaat voor een grote slurpende BMW, maar deze is natuurlijk mooier en zuinig. Merk hier in de buurt dat elektrisch rijden toch wel populair is, mijn stiefvader maakte twee jaar geleden ook de overstap van een Toyota FJ Cruiser naar een .... prius. Nou was die cruiser een geweldige stoere bak, de prius scheelt wel heeeeeel veeeeel geld. Jammer dat het zo'n lelijk ding is.
Wat leuk!! Ja... die Prius... het is dat ie zo zuinig is... Maar wat istie lelijk!! Net een strijkbout!!
MamaMiesje schreef:Bescheiden bakkies