Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 22:17

delvira schreef:
iemand nog tips voor boodschappen doen voor 5 personen.....
drie kids en 2 volwassenen......

Ik maak mijn weekmenu naar wat er in de aanbieding is.
Scheelt hier behoorlijk.

DebGizmo

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 10:58

hittepit_12, ga je daarvoor ook verschillende supermarkten af?

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 11:24

Ja, ik begin bij Deen, dan naar de lidl en daarna de vomar. Deen en lidl zijn vlakbij elkaar. Aldi hebben we hier ook maar dat vind ik geen fijne winkel.
1 ker per maand haal ik schoonmaakartikelen,douchegel,wasmiddel enz. Meestal is dat rond de 30/35 euro(meeste bij de action)
Sinds kort zit hier een een palletvoordeelwinkel. Daar hebben we 2 weken terug veel pakken roosvicee gehaald. had 24 pakken voor 15.60, normaal kosten die 1.49 per pak.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 12:10

Iemand een bezuinigingstip voor kruiden ?

Ik doe door stamppot peen en uit en boerenkool en zuurkool kruiden.
Die kun je in van die zakjes kopen speciaal voor 1 van die gerechten van verstegen zijn ze geloof ik..

Alleen 1 zo'n zakje moet je dus in 1x gebruiken en die zijn 99 cent per zakje. Dus vaak al 2-3 euro per week aan kruiden.. Dat moet toch wel goedkoper kunnen ?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 12:15

Kijken in de ingrediënten van zo'n zakje welke kruiden erin zitten. Die kruiden eenmalig aanschaffen, kost onder de 2 euro per potje vaak. En dan zelf mengen. Haal je het er binnen 2 keer uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 12:15

Babsiej schreef:
Iemand een bezuinigingstip voor kruiden ?

Ik doe door stamppot peen en uit en boerenkool en zuurkool kruiden.
Die kun je in van die zakjes kopen speciaal voor 1 van die gerechten van verstegen zijn ze geloof ik..

Alleen 1 zo'n zakje moet je dus in 1x gebruiken en die zijn 99 cent per zakje. Dus vaak al 2-3 euro per week aan kruiden.. Dat moet toch wel goedkoper kunnen ?

Je kunt ook van die grote potten kopen, die zijn 3,80 dacht ik maar hier kun je wel heeel lang mee doen!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 12:36

ik haal kruiden bij de turkse "supermarkt", ook veel goedkoper.
En idd zelf mengen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik erg weinig kruiden gebruik. Ik doe bv ook al meer dan 3 jaar met een klein potje zout :=

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 12:40

Ik ben vanmorgen bij de markt geweest:

3 ananassen
5 peren
3 paprika's
1 courgette (klein)
1 ijsbergsla (klein)

3,90 :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 12:43

Liedje schreef:
Ik ben vanmorgen bij de markt geweest:

3 ananassen
5 peren
3 paprika's
1 courgette (klein)
1 ijsbergsla (klein)

3,90 :D

*\o/* :j

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 12:55

Goedgedaan!

Ik had gister op de markt pech, de voorraad van vrijdag was al op, dus geen korting.
Voorraad van zaterdag lag er al. Dat ziet er beter uit maar betaal je wel de gewone prijs.
Ik had 1,5 kilo peultjes voor 2 euro
2 courgettes 1 euro
15 grote (rode en oranje) paprika's voor 3 euro
ongeveer 1,5 kilo cherry tomaatjes voor 2 euro
Ongeveer 900 gram kleine gele paprika's voor 1 euro
+/- 1 kilo tauge voor 1 euro
1 grooooote (zeker 2,5 keer zo groot als in de supermarkt en super mooi!) aubergine voor 1,50
3 mango's voor 1 euro
en 8 avocado's voor 3 euro.

Niet alles voor mij,
Courgettes, aubergine, 5 paprika's de helft van de tomaatjes en de helft van de peultjes was voor mn moeder.
de ander ehelft van de peultjes en tomaatjes, de tauge, 5 grote paprika's en de kleine gele paprika voor een vriendinnetje waar ik vanmiddag naar toe ga.
De avocado's zijn voor een ander vriendinnetje die ik vanmiddag zie
En de mango's zijn voor vanavond voor het toetje :9

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:08

Woow Mri, das alsnog súúúper goedkoop! :=

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:14

1 bak (klein afwasteiltje) voor 1 euro :j
Maar meestal eind van de dag 2 bak 1,50
En als ze er echt vanaf moeten 2 bak 1 euro.

maar vrijdag is niet de handigste dag om te gaan. Dat is de enige dag dat de volgende dag weer markt is en ze dus niet perse van hun handelswaar af moeten.
Op maandag, woensdag en zaterdag is het een ander verhaal, dan kan je eind van de dag echt leuk scoren :)

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:39

Kruiden koop je goedkoop in bij de Toko, een grote zak is dat. Ik bewaar dan altijd mijn lege kruidenpotjes, en dan vul ik ze elke keer bij als het nodig is. Daar doe je dus heel lang mee! @MRI hoe kaart je dat aan, dat je korting wil? Ik schaam me daar altijd zo voor :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 14:03

Girley_ schreef:
Kruiden koop je goedkoop in bij de Toko, een grote zak is dat. Ik bewaar dan altijd mijn lege kruidenpotjes, en dan vul ik ze elke keer bij als het nodig is. Daar doe je dus heel lang mee! @MRI hoe kaart je dat aan, dat je korting wil? Ik schaam me daar altijd zo voor :D

Niet :D
Dan roepen ze vanzelf "laatste bakken nu 2 voor 1,50!"

En ik heb gister wel wat korting gekregen. Ik ga altijd als eerste naar 1 bepaalde kraam (loop wel eerst een rondje maar dat is eigenlijk de eerste waar ik wat koop). "Hallo mooie dame, daar ben je weer!" e"n gister was het "wat ben je laat vandaag! ik was al bang dat je niet meer kwam vandaag" (en dat op een hele aparte manier uitgesproken, net te langzaam, niet de woorden zelf maar net te veel tijd tussen de woorden zeg maar).
Zij hebben altijd vrij veel keuze en zijn een van de eerste die beginnen met 2 voor 1,50 _O-
Maar hij weet dat ik regelmatig wat pepers koop maar een hele bak is te veel (pepers zijn hier voor de papegaai ;) heb dus niks aan een halve kilo pepers). Dan gooit die een paar pepers in een tasje erbij. Gister ook een bak gratis gekregen omdat ik zoveel kwam halen, die kreeg ik van hem.
Hij vroeg nog of dit alles was (ik had echt behoorlijk veel) en toen ik zei dat ik ook nog wel watmango's wou hebben toen zei die dat ik dat niet moest doen, tenzij ik ze alle 6 (zaten er 6 in een bak) vandaag op zou eten. Toen ik zei dat ze voor morgen (dus vandaag) zouden zijn zei hij dat ik het niet moest doen en verder op er beter 3 voor 1 euro kon halen omdat die de volgende dag nog wel goed zouden zijn.

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 14:31

Waauw wat een vriendelijke en goede marktkramer , dat hij je erop wijst dat je het beter verderop koopt !
Ik vind het hier in het Brugse (België) niet zo vlot...

Roepen kunnen ze wel, aanbiedingen genoeg, maar je moet meestal alles dezelfde dag gebruiken, tenzij je geen aanbiedingen en dus duurdere groenten en fruit neemt :(

Daarnaast heb ik nog nooit gehad dat ze riepen laatste bakken 2st. voor 1 € bijv.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 15:36

Aan het begin van de lente koop ik verse kruiden voor in de tuin. Alles in potten, goed bijhouden en ik heb de hele zomer verse kruiden uit eigen tuin. Vind het ook leuk om met mijn schaar door de tuin te lopen.
Wil dit jaar ook proberen wat groente te kweken/verbouwen (hoe zeg je dat?)

Mri. jij was inderdaad goedkoop uit zeg!!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 15:42

En waar zet je dat dan neer Dimple? Moet het op een beschutte plek staan? Maakt het uit dat het in de regen staat?

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:04

Ik heb ook alleen maar action bakjes! Lekker goedkoop en prima in gebruik. Oja ook nog wel bakjes van de chinees maar die geef ik meestal mee als ik iemand eten meegeef naar huis. *D

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 09:37

ier gister uit de patatzaak gegeten op kosten van mijn ouders, en vanavond gaan we uit eten voor mijn vaders verjaardag, dus gratis eten dit weekend. Vandaag wel even op basis van de folders proberen een weekmenu te maken, aankomend weekend gaan we verhuizen, dus voor het weekend even wat makkelijks bedenken

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 09:43

Ik heb gisteren nasi gemaakt ... :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:26

Ik heb gisteren macaroni gemaakt, had nog wat gehakt in de vriezer, en een potje saus uit het boodschappenpakket van emte,

was een volle pan, en een vol bakje nog ingevroren! Dus eigenlijk gratis twee maaltijden!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:47

Op marktdagen moet ik gewoon werken, soms wel jammer.

Hier van de week 'pizza' gemaakt van afbakstokbrood met tomatenpuree en prei, paprika en champignon. Heb ik gister mooi de rest van de groente kunnen gebruiken in ovenschotel met kleine portie gehakt en aardappelpuree :)
Straks even in de kastjes kijken wat ik nog heb en kan ik alvast nadenken voor boodschappenlijsten voor morgen ;)
Las hier iets over kruiden bij de toko, welke zijn nu echt aanraders? :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:29

Naath86 schreef:
En waar zet je dat dan neer Dimple? Moet het op een beschutte plek staan? Maakt het uit dat het in de regen staat?

Het verschilt heel erg. Basilicum moet je eigenlijk binnen houden. Die verzuipt heel snel, maar heeft wel regelmatig zin in een klein slokje.
Met name de wat hardere kruiden als thijm, rozemarijn, oregano kunnen echt goed tegen een stootje. Die overleven hier de winter zelfs buiten.
Ik heb ze in aparte potten waar het water onder weg kan lopen. Ik vind het echt leuk om te doen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:34

Ik koop regelmatig een potje met basilicum ( het plantje, niet het gedroogde kruid) - binnen een paar dagen gaat het al verdorren, hoe voorzichtig ik ook ben met water geven :(
Het is wel zo dat je de uiteindelijk verdorrende blaadjes nog steeds als toevoeging kunt gebruiken want de smaak blijft. Maar zo'n verdord plantje staat zo banketstaaf op je kookeiland..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:42

als je supermarkt basilicum wil laten overleven moet je het direct overpotten in een grotere pot, de potjes waar het in verkocht word zijn vrijwel alleen wortel , geen grond/voeding
ik houd sommigen zo een jaar levend :j
wel met enige regelmaat wat voeding geven natuurlijk