Heb eergisteren een heerlijke honing walnoot toetje gemaakt, dit keer met gekochte hangop, maar zou ook goed kunnen met kwark of gewone yoghurt. Je hebt maar een beetje honing en verkruimelde walnoot nodig. En helemaal niet duur
pimmetje222
Geplaatst: 11-11-12 11:29
Heel in het kort. Vorig jaar mei ben ik 'nogal' onfortuinlijk van mijn paard gevallen. Aan de rechterkant van het paard af met mijn linkervoet nog in de linkerbeugel. Stuk meegesleept. Gelukkig cap op en bodyprotector aan anders had ik het niet naverteld. Daarbij heb ik de ergste enkelbreuk opgelopen die je kunt hebben. Mijn voet compleet gedraaid afgebroken en daarbij stak ook nog een stuk bot naar buiten. Ik kamp nu nog met de gevolgen en allerhande complicaties. Vorige week de 11e operatie gehad en dat is niet de laatste.
Nee Ditano ze houden hier allemaal de broek aan.
On topic maar weer. Pijnboompitten heb ik ook altijd in huis, maar mix ze vaak met zo'n zakje salademix waar allerlei pitten inzitten. Even roosteren, heerlijk. Hangop maakte ik vroeger wel eens zelf, yoghurt een nacht uit laten lekken in een vergiet bekleed met een theedoek. Goed idee, ga ik weer eens doen.
lijkt me wel mooi staldeken voor mijn paard en zwart ideale kleur voor mijn viespeuk haha. Moet verder niet al te duur zijn...vandaar dat ik marktplaats even in de gaten hou!
Okee dankje en vallen ze qua maat een beetje zoals gemiddeld? Lijkt me wel een mooi deken en een dikke. Dus dan hoef ik met de echte kou geen onderdeken te gebruiken.
Maar die stellage is tijdelijk. Ik heb tussendoor wel gereden en we rijden graag aangespannen gelukkig.
Mootje
Geplaatst: 11-11-12 13:05
Jeetje Pim... Ik heb een zelfde ongeluk gehad. Blijven hangen in een veiligheidsbeugel: bungelde naast het paard, paard trapt, heup gebroken. Dit is nu 20 jaar geleden en heb er op een paar kleine dingen geen last meer van.
Sterkte Pimmetje. Hoop dat je er straks wel een keer vanaf komt. Elke keer weer operatie bah.
Zijn deze week niet echt leuke aanbiedingen, teminste voor mij dan. Ik heb de krantjes van lidl, ah en poeisz (ga ik ook niet vaak heen tenzij ze echt goede aanbieding hebben) al even gezien, misschien c1000 nog.
ja maar ik heb het over de nieuwe vanaf dinsdag, ik doe altijd donderdags boodschappen. Dus dan geld dat krantje niet meer. Maar ik heb die pakken wel gehaald hoor voor deze 16 stuks en daar kunnen wij als goed is een hele week mee.
Mandy517
Geplaatst: 11-11-12 13:57
SuSem schreef:
c1000 heeft 8 pakken dubbelfris voor 4,80 dacht ik.
Hier ongeveer 3 pakken sap per week. Koffie drinken we alleen in het weekend, doordeweeks op ons werk. Gaat ook wel 1 fles wijn per week doorheen. Voor de rest veel water, limonade en thee.
ik dronk eerder in mijn eentje ook veel sapjes zo'n 4 a 5 pakken per week maar uit kader van de bezuinigingen nu aan de limonade en thee.
MMIDV
Geplaatst: 11-11-12 15:59
Wij verbruiken 1fles limonadesiroop per week. Verder water en thee. Soms heb ik zin in cola of icetea en dan haal ik 1 fles. Dat is eens in de zoveel weken
tiwi1969
Geplaatst: 11-11-12 16:01
Pimmetje Beterschap! Voordeel van zo zitten is dat je niet makkelijk naar de winkel kan en dus ook niet zoveel geld uit kan geven (dan natuurlijk niet online gaan shoppen)
Komend weekend ga ik naar Paard en Koets, dus moet ik donderdag al de boodschappen doen voor de komende week. Mijn zoon past op de hond en het huis, dus voor hem moet ik wel het hele weekend eten in huis halen. Nou ja, lekkers dan, warm eten krijgt hij van oma. Voor P en K heb ik al een enorme pan soep in de vriezer. Vaste bezoekers kennen mij wel, dat doe ik ieder jaar. Warm maken in de caravan en dan met de pan met hete soep over de beurs... Team Groninger Paard
Verder heb ik mijn veulen verkocht, na over 2 weken wordt ze opgehaald. Ze gaat naar een leuke meid uit België, best spannend nog. Feliciteren met de verkoop mag zodra ze veilig is aangekomen. Scheelt mij weer een paard in de opfok en geeft ruimte om verder te gaan met fokken. Volgend jaar geen veulen, met de moeder fok ik niet meer, over twee jaar gaat haar dochter onder de hengst. Even rust dus en een flinke besparing want verdienen doe je niets aan een veulen als je ze in pension hebt staan.