Neehoor, het volledige tulpenseizoen betaal ik max. 5 euro voor 2 bossen bij de bloemenwinkel... Maar moet zeggen dat de planten daar ook schrikbarend goedkoop zijn. Een boeketje formaat bruidsboeket kost idd minimaal 6 of 7 euro!
Dat is echt niet duur voor een bloemenwinkel!! Hier zitten meerdere tuinders. Daar had ik zo'n 20 tulpen voor 3,00. In de winkel zou ik niet weten wat ze kosten, want daar kom ik nooit. Een boeket vind ik heel erg mooi, maar echt te duur om voor mezelf te kopen. Een klein leuk boeketje is 15,00. (en dan mag je eigenlijk niet omrekenen naar de gulden... )
Nic
Geplaatst: 10-07-12 01:10
In de Oranjeboomstraat in Haarlem zit een leuk winkeltje waar je nog voor leuke prijzen een boeketje kan kopen, maar bij ons in het dorp begint het bij 15 euro
Djeezus manzano da's inderdaad niet handig zo wespen bestrijden
Ik heb hier elke week eigenlijk wel bloemen op tafel staan Vaak hebben de supermarkten ook wel bloemen in de folder staan. Nu heeft de c1000 van die zomer bloemen, dan neem ik gewoon wat mee en maak er zelf een boeket van
Ik krijg helemaal de kriebels van die wespenverhalen... Ben echt als de dood voor de beesten! Vroeger zeiden ze altijd tegen mij als er een wesp aankwam: ,,Blijven zitten, dan doen ze je niks" Totdat mijn moeder hard geprikt werd. Nu ren ik voor mijn leven als ik zo'n beest zie (en die krengen vliegen nog achter je aan ook)
Als ik dan bij anderen aan het eten ben (bijv. bbq) en er komt zo'n wesp aan, dan probeer ik altijd zo lang mogelijk te blijven zitten en heb alleen nog maar oog voor die wesp (ondertussen al in de starthouding zitten) .. Om daarna uiteindelijk met een gil uit die stoel te springen en als een held op sokken vanuit binnen te kijken of die wesp weg is.
Ik kijk ook ff mee. Gister sleutel nieuwe huis gekregen en al veel leuke ideetjes gekregen. Het is een huurhuis.. maar moet veel gebeuren, traps schuren vloer leggen 100 m2 en behangen en verven. en de tuin is een zooitje maar hopelijk gaat de woningstichting dat oplossen. Hebben laminaat van de praxis was nu 4.50 per m2
meikemarieke
Geplaatst: 10-07-12 13:45
Ik wilde nog even mn veranda showen Vorige week (?) heb ik hier advies gevraagd over de kleur en dit is het geworden:
Ondoorzichtige beits, antraciet. Nu aan het werk met het maken van een loungebank, ga ik maken van oude kerkbanken en een oude schutting
_Lorette_
Geplaatst: 10-07-12 13:55
Baah, wespen. We hebben vroeger een wespennest in het gastenverblijf gehad. Gelukkig viel dat mee, omdat we er niet woonden. Dat is wat gemakkelijker.
Wij zijn letterlijk dakloos. (Gedeeltelijk dan)
Van de buitenkant zien de dakkapellen er wat lomp uit, maar dat boeit ons niet. In huis is het zo veel prettiger. En het huis wordt grotendeels RAL 9010 geschilderd, dus dan steken ze niet meer zo af als nu.
Kentaro
Geplaatst: 10-07-12 14:09
Niene, gefeliciteerd met jullie huisje!!
Ik ben ook panisch voor wespen!! Ook bij mij gaat het er niet meer in dat ze niet 'zomaar' steken Liep een keer met een paard aan de hand, gaat zo'n pokke beest op m'n arm zitten en steekt Ben wel blij dat ik nu weet dat ik niet allergisch ben, maar het is toch een harde schijf geworden!! Als er een bij mij in de auto zou komen, zou ik zo een ongeluk veroorzaken...
Ik zal je uit de droom helpen.......... de eerste paar keer was ik ook niet allergisch
Wespen steken zelden zomaar. Maar uitzonderingen bevestigen de regel.
Kentaro
Geplaatst: 10-07-12 14:15
Je weet me ook altijd weer wel moed in te spreken........... Maar ik doe toch al angstvallig m'n best om aan die beesten te ontkomen.
ben benieuwd. Vanmorgen belde de makelaar (waarvan wij ons nieuwe huis gekocht hebben) Vanmiddag hebben ze een bespreking over ons project. Of we nog wat dingen te melden hadden (hij had zelf het inmens hoge onkruid al op z'n lijstje staan ) we hebben aangegeven dat we het helemaal niet eens zijn met dat hij z'n eigen regels maakt en we eerst moeten betalen en anders onze sleutel niet krijgen!
Makelaars... Pfff Ben inderdaad benieuwd wat hij als reactie gaf.
Kentaro
Geplaatst: 10-07-12 14:21
(het is in ons geval de projectontwikkelaar/aannemer waar de problemen mee zijn ) De makelaar is er helemaal klaar mee hoe dingen (niet) gaan.... De 7 huizen tegenover ons zijn enkele weken terug opgeleverd en 1 stel was zelfs in tranen na de sleuteloverdracht.... Het gesprek is dus vanmiddag. Ben echt heel benieuwd óf er wat uit komt!?
Ohjee, dat klinkt niet zo fijn Kentaro! Dan ben ik ook benieuwd wat er uit dat gesprek komt. Krijg steeds meer het idee dat nieuwbouw ontzettend stressen is vergeleken met bestaande bouw (of wij hebben we gewoon veel geluk gehad ). M'n broertje heeft een nieuwbouwappartement en dat is ook de ene gruwel na de andere.
Hebben gisteravond gewoon weer op zolder geslapen, wel eerst even alle wespen-lijken opgeruimd Ben niet zo panisch voor die beesten, blijf meestal wel rustig zitten, maar feit dat ze nu in grote aantallen aanwezig waren op onze slaapkamer vond ik toch wat minder.
*Edit: Vergeet ik nog te melden dat ik net een klein schattig (medicijn)kastje heb gekocht Een vriendin van m'n schoonmoeder is antiquair en ik was na het werk even bij haar langs geweest. Heb nu een medicijnkastje gekocht en heb nog twee hele leuke dingen gezien; een ouderwetse boterklopper en slagroomklopper Echt zo leuk We gaan zondag met haar naar een grote antiekmarkt, dan ga ik m'n vriend even die twee andere dingen laten zien en overtuigen dat we die ook moeten kopen
Laatst bijgewerkt door Vankje op 10-07-12 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Kentaro
Geplaatst: 10-07-12 14:28
Je moest eens weten!! Het vervelendst is dat m'n vriend helemaal iemand is die gauw in de stress raakt, maar bij hem is nu ook zijn psoriasas weer opgestoken, waar hij echt jaren geen last meer van heeft gehad......... Als we er straks zitten, zitten we super. Maar nu de tijd van te voren.... De buren hebben veel aan m'n vriend z'n inzet te danken Hij heeft er echt een paar lelijke fouten uit gehaald en op laten knappen!
En voor de mensen die vandaag niet op pad kunnen, maar wel zin hebben in iets moois
Tja ik denk dat je met beiden geluk moet hebben. Vriend van ons heeft nieuwbouw en er bjiv. nul problemen mee gehad. En zo zijn er natuulijk nog wel veel mensen te vinden.
Andersom kan je met bestaande bouw net zo veel pech hebben bewijst dit topic ook wel
Die laatste print van de eerste link vind ik gaaf Kentaro!!
ben ik ook weg van!! Krijg na het aanmelden om een link in dit topic te kijken nu iedere dag een nieuwsbrief van ze De aanbiedingen die erbij staan zijn maar beperkt geldig!