Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:09

Het is met melk en brinta. Ik deed melk in een beker, zette het een minuutje in de magnetron tot het kookte. Brinta erbij gieten, roeren, klaar :D. Het is even puzzelen wanneer je een fijne dikte hebt maar daar kom je snel genoeg achter.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:09

Oh, misschien dat ik dat ook maar eens ga halen!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:11

Brinta eet ik ook vaak 's morgens, of anders muesli (en dan echt van die 'saaie' vlokken, geen cruesli).
Je moet idd gewoon melk opwarmen in de magnetron, dan kieper je de brinta erbij, beetje honing erdoor en klaar. Kost je 2 minuten misschien.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:12

Heel lekker ontbijtje, vooral in de winter. alleen kieper ik er vanwege de suiker geen honing door :). Ik vind het ook lekkerder als het niet zo zoet is.

Je schijnt brinta (dus zonder melk) ook door smoothies etc. te kunnen gooien voor extra vezels...

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:15

Dat staat tenminste wel op de verpakking ja :)

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:15

Ojajoh schreef:
elady schreef:
Ik was voor deze week 23,- kwijt (AH en Lidl)

en dat is met hoeveel personen?

2 :)

Zorgen voor een goede voorraad thuis van rijst, pasta en aardappelen. Dan hoef je alleen nog maar groenten, brood en vlees te halen ;-). In de aanbieding vorige week 8 pakken dubbelfris gehaald en ik ben een flinke thee drinker, dus dat scheelt ook.
Ik vind het echt een leuke sport geworden om voor weinig boodschappen te doen!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:57

En fruit? Ik ben geloof ik alleen al 20euro per week aan fruit kwijt....

Brinta neem ik ook nog weleens, gewoon koud overigens want ik heb altijd haast haha

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:18

Ik haal altijd alles bij de boer. Scheelt heel veel centjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:35

20 euro aan fruit? Wat haal je dan allemaal?

Puck79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:49

Vandaag eten we toch maar de kliekjes van gisteren. Had nog pasta en salade over :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:52

Ik ben vandaag heel zuinig ik eet bij mijn schoonouders :D

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:11

Ik lees al een poosje mee, maar zou toch graag ook mee gaan kletsen :)

Het plan is om over een poosje op mezelf te gaan wonen, waarschijnlijk in een studio, dus ik zal in principe niet met huisgenootjes gaan wonen.
Kunnen jullie me vertellen waar ik echt rekening mee moet houden qua boodschappengeld voor één persoon? Ik heb zelf wel een raming gemaakt maar vind het lastig om het goed in te schatten. Volgens het Nibud moet je uitgaan van €5,75 voor een vrouw als je alleen bent, dat zou neerkomen op ongeveer €175 pm. Zijn de eenpersoonshuishoudens dit ook echt kwijt elke maand of redden jullie het ook met bijvoorbeeld €150? Heb voor mezelf maar €200 pm ingepland, niet dat ik zo veel geld uit wil (en waarschijnlijk ga) uitgeven, maar raam liever te ruim dan dat ik geld tekort kom..

Als je een bepaald budget per maand of per week voor jezelf hebt, wat moet je daar dan van kopen? Puur alleen eten, of reken je er ook huishoudproducten en persoonlijke verzorging in mee? Ik wil proberen van die €200 alles te doen, dus eten, huishouden en persoonlijke verzorging. Is dat reëel?

Van Phormicola kreeg ik al de tip om aan het einde van de dag boodschappen te doen op de markt, dus dat wil ik zeker meenemen :) Meerdere tips zijn altijd welkom, alles wat ik bruikbaar vind schrijf ik ook al op in een speciaal boekje.

Sorry als ik punten herhaal die al eens besproken zijn, heb alles gelezen maar kan me zeker niet alles herinneren..

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:35

ik ben alleen en mag van mezelf max 200 uitgeven , meestal red ik het wel met 150. Daar zit ook voer voor de dieren bij en persoonlijke verzorging etc.

ik haal op zaterdagmiddag groenten en fruit op de markt, dat scheelt heel veel met de supermarkt en vries dat in. persoonlijke verzorging haal ik bij de op=opvoordeelshop of bijv action, iig niet in de supermarkt dat vind ik te duur, zelfde met schoonmaakmiddelen etc.
Ik probeer veel zelf te maken (pastasauzen etc) omdat dat toch scheelt. Ik maak bijv een grote pan pastasaus en vries porties in. als je elke keer precies voor 1 man kookt dan ben je met meeste dingen duur uit. Ik eet kiloknallers, al eet ik niet zoveel vlees, maar als ik bijv een pak kipsnitzels zie liggen voor 4 euro dan neem ik die mee en gooi het in de vriezer. Ik kan je iig aanraden een vriezer aan te schaffen of te hebben.

200 euro is imo heel reëel hoor.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:38

Ik ben alleen en red het heel ruim met 80. Ik schijn vrij weinig uit te geven dus 100 moet lukken lijkt me!

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:47

@Blinnii, als je het nu al kunt is het misschien al handig om een beginnerspakketje samen te gaan stellen? Gewoon wat schoonmaakartikelen en lang houdbare artikelen (kan ook wc-papier zijn :D )? In een later stadium, wanneer je een datum hebt dat je op jezelf gaat kun je ook bijv. een basispakket voedsel maken, denk aan pasta, groente in blik, peper/zout/kruiden.
Dat scheelt dan weer als je op jezelf gaat, hoef je dat niet in 1 keer te kopen maar kun je gelijk met een basis beginnen en heb je niet gelijk zo'n hele dure maand :D Zie het eigenlijk als het opbouwen van een uitzet ;)
Want zoals je waarschijnlijk gelezen hebt vullen de meesten hier de boodschappen aan met producten welke ze al in huis hadden en kopen die weer in wanneer er aanbiedingen zijn.
Wanneer je op jezelf bent en je hebt de mogelijkheid is een vriezer geen overbodige luxe :)

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:13

Sheran schreef:
Ik ben alleen en red het heel ruim met 80. Ik schijn vrij weinig uit te geven dus 100 moet lukken lijkt me!

ik vraag mij af als ik dit lees, hoe mager je bent?voor dat geld kun je toch bijna geenboodschappen halen

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:16

Hier wordt gezworen bij het brood van de lidl, en dan wel de tijgerbruin.
Deze blijft het langst vers en het lekkerst.
Alleen ik eet geen brood, m'n vent wel.

Fruit ben ik ook niet gek op eerlijk gezegd.
En snaaien doe ik al helemaal weinig.

De manier waarop wij nu boodschappen doen is echt veel fijner, meer overzicht en wat overblijft gaat apart.
Een enkele keer hebben we wel uitschieters, maar ja, boeien.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:28

Kreef schreef:
Sheran schreef:

ik vraag mij af als ik dit lees, hoe mager je bent?voor dat geld kun je toch bijna geenboodschappen halen

Ik heb het zelfs van 50 per week voor 3 personen gered, mijn vader was toen erg ziek en hij zat in de schuldsanering. Het lukt wel, maar het is ook een kwestie van voorraden inkopen. Dus vlees in de aanbieding bij de C1000 of Jumbo, fruit/groente vooral bij de Lidl. Brood at alleen mijn moeder, ik en mijn vader aten afbakbroodjes van de Aldi (6 voor 0,35). Beleg van de Lidl of in de aanbieding bij een andere zaak. Indien er 1+1 flink inslaan. En dan nog kocht ik lekkere dingen als koekjes, ijs, enz. Schoonmaakmiddelen/huishoudelijke producten bij de Action. Nu had ik mazzel dat bij ons de 2x Lidl, 2 AH, C1000, Aldi en Jumbo zit. Action is iets verder rijden, maar 2x per maand was wel te doen.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:27

Goede tips, Jola :-)!
Een vriezer is voor een persoon idd. erg handig, kan enorm in kosten schelen als je niet zoveel eenpersoonsverpakkingen hoeft te kopen. Beveel ik mijn cl. ook altijd aan.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:30

Bedankt voor de tips! :)
Zat er inderdaad aan te denken om misschien een vriezer aan te schaffen, maar daar moet wel ruimte voor zijn.

Ben zelf sowieso wel van het zelf koken, ook sauzen maak ik liever zelf dan dat ik pakjes als basis gebruik. Lijkt me en gezonder en goedkoper op den duur :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:41

Kreef schreef:
Sheran schreef:

Ik ben heel mager maar dat komt niet door mijn eetpatroon :D

Het helpt wel dat ik veel zelf maak (saus enzo), niets kant-en-klaars koop en ook nooit luxe snacks ofzo haal, ik smeer altijd braaf zelf mijn boterhammetjes. Aan schoonmaakmiddelen ben ik eigenlijk geen geld kwijt. 80 euro per maand is iets minder dan 20 per week. Daar red ik het echt heel ruim mee. Ik eet niet zoveel fruit (misschien 4 appels in de week) maar dat doe ik niet om te bezuinigen, ik pak gewoon liever iets met meer calorieën.

Ik ben ook vegetarier, dat helpt misschien ook? Bij het avondeten neem ik wel vrijwel altijd vleesvervanger. Ik doe 2 dagen met een pakje vleesvervanger en ik doe ook 2 dagen met een grote zak groente of bijvoorbeeld een bloemkool :)

Puck79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:40

Ik probeer maximaal 60 euro per week uit te geven (voor 2 personen), maar dat lukt niet altijd. Hierin zit geen kattenvoer, dat haal ik bij de dierenarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 06:59

200pw voor alles moet echt lukken! Mits je niet van alles het Amerk koopt

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 07:53

200 euro per week? Met hoeveel personen eet je dan?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:55

ik koop nu goedkoper chips etc. (Voor mezelf dan :+ )