Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:11

Saffier schreef:
Maar waar ligt voor jullie de prijs grens dan van "goed vlees" en de "kilo knallers" ??

Voor mij maakt dat niks uit, als het bio-industrie vlees is dan kunnen ze het nog zo duur maken, maar het blijft bio-industrie.
Soms ontkom ik er niet aan hoor, mijn vriend eet graag beenham uit zo'n pakje ergens doorheen en dat is niet te vinden in de biologische variant.

Ik vind bijvoorbeeld varkens en kippen hier een slechter leven hebben dan koeien, dus zal ik eerder biologisch varken of kip kopen dan koe.
Maar rundvlees (biefstuk enz) eet ik via mijn pa vaak al biologisch.

Laatst zag ik bij de supermarkt 2 mensen met stapels en stapels goedkope schnitzels en dat soort dingen, ik denk dat ze wel 10 of 15 pakjes op de band legden, en ik merk dat me dat steeds meer tegen gaat staan.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:15

Rhys schreef:
fokfanaat schreef:
dat hele goedkope vlees krijg ik altijd een naar gevoel van.

Ik ook, eet dan liever geen vlees. Voor die hele lage prijzen kan er niet netjes geproduceerd worden, dat is gewoon onmogelijk.
De bio-industrie is qua dierenwelzijn alles behalve een walhalla, dat vlees hoef ik echt niet op mijn bord.
Dus wij eten af en toe biologisch vlees en anders vega :)

Hier idem.

Een groot deel van de bokkers gaat uit z'n dak als je zegt dat je paard niet iedere dag op de wei komt, maar eet wel gewoon kiloknallers ed...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:22

Tiggs schreef:
Rhys schreef:

Ik ook, eet dan liever geen vlees. Voor die hele lage prijzen kan er niet netjes geproduceerd worden, dat is gewoon onmogelijk.
De bio-industrie is qua dierenwelzijn alles behalve een walhalla, dat vlees hoef ik echt niet op mijn bord.
Dus wij eten af en toe biologisch vlees en anders vega :)

Hier idem.

Een groot deel van de bokkers gaat uit z'n dak als je zegt dat je paard niet iedere dag op de wei komt, maar eet wel gewoon kiloknallers ed...

En hoeveel van de bokkers eten geen paardenvlees omdat ze dat zielilg vinden?
"een groot deel van de bokkers" neem ik echt niet als richtlijn of iets wel/niet goed is. En ook niet als voorbeeld van "hoe iets zou horen".

Want het paardenvlees in Nederland komt vrijwel allemaal van een dier wat net als het paard van menig bokker met liefde is verzorgd.

Sheran

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:31

Ik zou zelf ook wel paardenvlees eten, ik vind het niet anders dan een koe of wat dan ook. Ik eet het allemaal liever niet :P maar dat ligt meer aan de productiemethoden.
Als ik vlees eet is het biologisch, maar ik eet meestal vega.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:17

Mri schreef:
En hoeveel van de bokkers eten geen paardenvlees omdat ze dat zielilg vinden?
"een groot deel van de bokkers" neem ik echt niet als richtlijn of iets wel/niet goed is. En ook niet als voorbeeld van "hoe iets zou horen".

Want het paardenvlees in Nederland komt vrijwel allemaal van een dier wat net als het paard van menig bokker met liefde is verzorgd.

Snap je mijn bericht wel?

Ik bedoel dat ik het hypocriet vind dat mensen het blijkbaar een drama vinden als een paard niet iedere dag het land opgaat, maar dat het ze niks kan schelen hoe het stukje vlees op hun bord geleefd heeft.

Edit: misschien had ik er bij moeten zetten dat 'het mij verbaast dat (...)'.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:34

Als je goed geproduceerd vlees duur vindt maar je niet op de kwaliteit wilt toegeven heb je 2 opties: je eet een kleiner stukje of je eet het minder vaak. Zo moeilijk is dat toch niet? :?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:48

Saffier schreef:
Maar waar ligt voor jullie de prijs grens dan van "goed vlees" en de "kilo knallers" ??

dat is een hele moeilijke.....
biologisch doe ik niet aan omdat dat voornamelijk een wassen neus blijkt te zijn.
ik bestel rundvlees pakketen bij een boer om de hoek,ik weet hoe de dieren daar gehouden worden en het is goed vlees.
maar dan word het moeilijk,ik koop geen kiloknallers en sinds ik weet hoe het vlees van de c1000 verwerkt word koop ik dat ook niet meer.
en hier komt ook niet elke dag vlees op tafel.
eitjes heb ik weer van eigen kippen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 16:32

Enige besparing die ik maak is een aantal dingen bij lidl halen, maar ik leg liever meer geld neer ls iets dan lekkerder is. Eten is fijn, laat t dan zo lekker mogelijk zijn.

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 16:51

Wat kan er eigenlijk allemaal ingevroren worden? Ik doe vlees en brood zoiezo en eten invriezen ook wel eens. Maar bijv aardappelen? Ik koop altijd zo'n grote zak maar vaak groeien er dan alweer dingen uit als ik pas op de helft ben :')
En kaas bijv? Bij de Makro heb je vaak ook van die gesneden plakken en dan geloof 2kg..
Welke groenten van je zoiezo los invriezen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 16:59

Sla is niet zo geslaagd maar voor de rest kan ik zeggen: proberen! Ik vries aardappelschijfjes altijd wel in :). Hele aardappelen lijken me niet zo praktisch, tenzij je ze met schil wil koken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:02

Ik koop dus ook vlees wat in de aanbieding is maar ook als het niet in de aanbieding is. Het is niet zo dat ik het goedkope vlees niet koop.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:09

Sheran schreef:
Sla is niet zo geslaagd maar voor de rest kan ik zeggen: proberen! Ik vries aardappelschijfjes altijd wel in :). Hele aardappelen lijken me niet zo praktisch, tenzij je ze met schil wil koken.

Volgens mij staat op de zak met kant-en-klare schijfjes (van de Ap) dat het niet kan. Je hebt trouwens ook diepvriesaardappels schijfjes, zijn niet zo duur.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:21

Mijn weekbudget (50 euro en afgelopen woensdag begonnen) is al op, ik heb nog 3 euro over, maar wel de hele koelkast en diepvries vol *\o/* Ik ga nu proberen er zo lang mogelijk over te doen om de volgende 50 euro te pinnen voor de nieuwe week. Ben heel benieuwd :+
Misschien een tip voor alle mensen die ook met een weekbudget bezig zijn, laat je pinpas thuis. Het werkt echt bij mij, ik ben er veel bewuster van wat ik nog uit mag geven.
Trouwens, ik zit nu lekker aan de lambrusco (eurootje bij de c 1000, paste ook nog in het week-budget :) )

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:28

Zow ik ging na de buurtwinkel ivm met tijdgebrek..

die zijn wel duurder..

een klein mandje vol was plus 2 zakken mandarijnen ernaast.. was al 35 euro..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:29

Tiggs schreef:
Sheran schreef:

Volgens mij staat op de zak met kant-en-klare schijfjes (van de Ap) dat het niet kan. Je hebt trouwens ook diepvriesaardappels schijfjes, zijn niet zo duur.

Oh, dan doe ik het fout volgens de AH. Nou ja, ik vind het kunnen hoor :+

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:37

Mijn pinpas laat ik ook thuis. Ik heb heerlijke groentesoep gemaakt met schenkel en rundergehakt. De soepgroenten koop ik wel fijn gesneden, 2 verschillende soorten en ik heb de helft van 1 zakje ingevroren, dat kan op dezelfde dag van aankoop. Met zo'n pan gezonde soep kun je een paar dagen doen of je vriest de helft in. Ik eet het met brood en voor morgen een afbakstokbroodje.
Ik heb wel wat meer uitgegeven dan beraamd, wilde ijs in huis en heb een goedkope vanille-ijsstam van AH gekocht, 1,10 euro. Minder lekker dan Viennetta, dat wel. En voor de honden wat extra's :Y)

Fruit is duur, mandarijnen bij de AH 1,79 per kilo. De goeie bananen ook zoiets of iets duurder.
Ik ben een kaasgek, lekker 's-avonds wat hartigs. Maar ook duur. Had nu een stuk kaas met truffel dat 35% afgeprijsd was, 2,50 ipv 4€.

Alle lekkere dingen eruit blijft moeilijk :')

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:25

flicka schreef:
Fruit is duur, mandarijnen bij de AH 1,79 per kilo. De goeie bananen ook zoiets of iets duurder.
Ik ben een kaasgek, lekker 's-avonds wat hartigs. Maar ook duur. Had nu een stuk kaas met truffel dat 35% afgeprijsd was, 2,50 ipv 4€.

Alle lekkere dingen eruit blijft moeilijk :')

c1000 hier heeft zak met 7 bananen voor 1.19 en iets als appel of peer is rond 1.5/kg.
Ik haal nu swiss noir (72%) bij AH voor 1.09 per 100gr. wat me ook erg meevalt. Vergelijkbaar ij de aldi is duurder.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:32

Nou zeg, krijg net C1000 folder in de bus, maandag en dinsdag kost de Viennetta vanille er één euro! Op=op.

Tamary, volgens mij zijn dat niet van die goeie bananen van de C1000 in zo'n zak. Met een gezin eet je ze snel op maar bij mij rotten ze na een paar dagen de keuken uit.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:35

groene bananen worden bij mij ook zo bruin.. (ik koop er minimaal 7 voor de hele week elke dag een.)

maar die in die zakje van c1000 zijn meteen inderdaad aan het rotten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:40

Hier zelden tot niet en ik ben alleen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:43

wij halen fruit bij een boer hier in de buurt, afgelopen maandag geloof ik geweest en fruit nu aan het opmaken met smoothies :9
Heb nog genoeg fruit voor morgen en maandagmorgen en dan maandag weer nieuw fruit halen :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:50

Fruit en groente halen wij bij de Lidl, kwalitatief goed en niet erg duur.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:58

ik heb niet alles nog gelezen maar dat ga ik morgen zeker doen,
staan een hoop leuke tips tussen dat heb ik wel al gezien ! top

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:06

UniFlap schreef:
Wat kan er eigenlijk allemaal ingevroren worden? Ik doe vlees en brood zoiezo en eten invriezen ook wel eens. Maar bijv aardappelen? Ik koop altijd zo'n grote zak maar vaak groeien er dan alweer dingen uit als ik pas op de helft ben :')

je hebt ook kilo zakken o.a. bij de ah..
bij zon grote groeit ook van alles uit bij mij omdat ik niet elke dag aardappels kook.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:23