Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:10

Wij hebben een zitje voor het huis die uitkijkt op een speeltuintje. 's Zomers is daar 's ochtends het zonnetje dus zou een prima ontbijtplek kunnen zijn.
In het vorige huis hadden we na 18u geen zon meer, zijn we ook een keer aan de voorkant gaan zitten, op zich wel gezellig, maar daar zat je wel een beetje te kijk op de stoep, nu hebben we een heus voortuintje :Y)

MyWishMax

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:12

Wij hebben een voortuin van 6 meter diep en 7 meter breed oid. Maar het is nogal druk in de straat, dus fijn zit je daar niet....

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:15

Wij hebben ook een voortuintje, op dit moment net als de achtertuin vol met tegels. :\ Wat we ermee gaan doen weten we nog niet, eerst achter. Het is 5x3.5 en we hebben een rustige straat, maar de voortuin ligt op het noorden, dus we hebben niet echt reden om daar te gaan zitten. :Y)

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:27

Wij zitten er eigenlijk ook nooit, maar ik vind een bankje zo gezellig staan :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:42

In mijn flat hád ik alleen maar een balkon aan de drukste weg van het dorp :wave:
Niet iedereen snapte geloof ik dat dat mijn enige buiten was... Zo was ik een keer vergeten mijn wasgoed binnen te halen op vrijdag en trof ik 's avonds een dronken vrouw hangend aan mijn was aan :oo :=

Of met koninginnedag, ik dacht Ha! nachtstroom :Y) dus ik stond vrolijk mijn was op te hangen maar het halve dorp kwam lallend aan mijn huis voorbij, maakten opmerkingen, keken omhoog enz. dus ik dacht "hm misschien is dit toch niet echt een goed idee"
De was hing snel weer binnen. -O-

Een vriendinnetje was een keer vergeten dat iedereen je kon zien dus die plantte met een korte broek of rokje (weet ik niet meer) haar voeten wijdbeens omhoog tegen de reling. Hallo iedereen kijkt naar boven hoor :wave: oeps :D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:13

Wij hebben niet eens een megadrukke straat en ook volop zon aan de voorkant (onze achtertuin ligt precies verkeerd :\ ), maar geen haar op mijn hoofd die daar op de kijk gaat zitten :n :D Ik ben erg van de privacy :j

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:21

Ik had er in het begin ook moeite mee hoor, alles wat ik deed was te kijk voor het halve dorp, van mijn wasgoed buiten t/m als ik de ramen stond te lappen of het balkon te vegen.
Mensen die omhoog kijken en opmerkingen maken in de trant van 'hé kan je mijn ramen ook effe lappen' :z

Op een gegeven moment dacht ik "skeit aan, ik ga er gewoon zitten!"
Je hebt ook van die doeken die je voor je reling kan doen, die had ik ook. Een gewone lap werkt ook :j

In het nieuwe huis zitten heel vaak mensen in de voortuin rondom het pleintje hier, wel gezellig vind ik :j
Tzt wil ik ook iets gaan doen met de voortuin, er staat nu een soort coniferenhaag, alleen die begint een beetje uit te schieten met groeien :=

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:28

Ja, je moet er ook schijt aan hebben hoor :j
En juist om die opmerkingen, lap ik de ramen niet O:)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:42

Alléén vanwege de opmerkingen he :Y)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:53

Jaaa, alléén vanwege de opmerkingen.

O:)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:42

Bij ons in de straat zitten de mensen aan de overkant van ons nu ook vaker in de voortuin, die is bij hen op het zuiden en in de achtertuin is het nu nog echt niet lekker om te zitten.
We hebben wel een rustige straat (alleen bestemmingsverkeer) en bij hen zit de schuur vóór aan het huis vast, dus je zit nog wel beschut.

Ik ben wel blij met mijn achtertuin op het zuiden :j .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:06

Haha, nicole :D
Merel, dat is een mooie grote voortuin!

In sommige dorpen of wijkjes is het een hele happening op de straatjes bij de voordeur! Zelfs mensen zonder voortuin zitten aan de straatzijde :')

Ik ben nu op wintersport en lig in mijn bikini op het balkon te braden!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:09

In de voortuin zitten? Mij echt NIET gezien.... als ik in de zon wil zitten, wil ik dat rustig alleen kunnen zonder dat elke voorbijganger mij ziet. Daarom dus een tuin op zuid :j

@ mootje; ik las het al.... de sneeuw is ook prut?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:11

Heerlijk Mootje!

Jammer genoeg kan je weinig met de voortuin. Er ligt nu grind in en vriend gaat ooit borders erin maken. Maar eerst huis afmaken. Heb wel 3 mooie potten gekocht vandaag, alleen nog niks om erin te doen...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:18

Nou, zondag is er een centimeter of 60 gevallen :D de pistes zijn zeker in de ochtend nog erg goed te doen, maar met 15 graden op 1600 meter gaat het erg snel!

Merel, ik snap dat het huis prioriteit heeft! Tuin is wel lekker als het af is voor het mooie weer, maar jullie hebben gelukkig geen zandbak toch?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:02

Wel heerlijk om te lunchen! Hoewel het op wintersport zelfsmet 0 graden lekker is op een terrasje!

Nee, voor alleen maar grind en achter alleen maar tegels :j Dus wekunnen wel zitten!

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:24

Voor alleen de stoep met 2 stoeptegels eruit voor een lavendelplantje.... :')

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 17:17

Wij zitten nooit in de voortuin

Ik had vorige week wat vaste plantjes in de voortuin gezet, die nog best kaal is.. Nu wilde ik de kaartjes er nog bij doen, ben ik de helft van mijn plantjes kwijt.. Hihi..

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 17:37

Maar waarom zou je die kaartje erbij doen dan?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 17:40

Mijn toekomstige tuin heeft geen zevenblad, ben de hele dag al aan het wroeten, pffff.....

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 17:51

jamiroquai schreef:
Maar waarom zou je die kaartje erbij doen dan?

Dan weet ik straks nog wat het is en welke kleur bloemetjes er aan komen..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:15

Ik wil tuin vooral op het westen...... lekker namiddag en avondzon :)

Morgen komt de heg. Hebben afgelopen week omheining geplaatst en heb net aan 1 kant al een geul gemaakt voor de planten..... flinke klus, maar geen straf met dit weer :D

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:32

Ik lees al een tijdje mee, maar nou wil ik jullie toch heel graag om advies vragen.

Ik heb een schutting die op het noorden gericht is. Deze krijgt alleen laat in de avond, direct zon (op wat licht dat door de schutting heen valt na (planken om en om). Nu heb ik daar om de meter 3 kuipen staan die ik straks in april lekker vol ga stoppen met surfinia`s en andere hangplanten. Daarnaast wou ik in die kuipen ook iets plaatsen wat tegen de schutting op klimt om die ook een beetje te bedekken:

- Liefst groenblijvend (ivm een vijver, bladafval)
- Weinig behoefte aan zon
- leuk bloempje?
- Goed dekkend

Ik ben zelf al op de klimhortensia uitgekomen, maar hier in de tuincentra blijken ze allemaal bladverliezend te zijn. Zijn er verder nog klimmer die het goed doen in de schaduw en er ook een beetje leuk uit zien.

Liever geen klimop soorten , omdat die zo kunnen woekeren en ik het zoveel mogelijk aan mijn kant van de schuting wil houden .

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:27

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:30

Wij zitten nu ook in de voortuin, achter komt nog net te weinig zon om lekker te kunnen zitten. Tot 14 uur kon je heerlijk rustig zitten, daarna kwam de een na de ander een praatje maken. Maar goed, dat is zo af en toe ook wel gezellig. Gelukkig hier ook weinig verkeer. Vandaag al wel flink bezig geweest in de achtertuin dus de grote plantenbak is weer vrij van onkruid, mos en dode planten die dus toch niet winterhard waren haha Weer volop plek voor nieuwe plantjes. De bollen komen al uit dus de eerste zelf geplantte bloemen heb ik vol trots op de foto staan. Voor wil ik nog een bak tussen de buren en ons tuintje, vind het toch te kaal met alleen grind! Van de week eens foto;s maken...... dat beloof ik al een jaar hahaha

Morgen trouwens een klein feestje, hebben dan een jaar de sleutel van ons paleisje!