Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw woonkamer er uit? deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:31

ik heb er geen ervaring mee Kaaaren, maar ik vind het wel super mooi!
had het hier ook graag gewild, maar dat werd errug prijzig!

en ik ben ook niet gek op Jan de Bouvrie maar wel op mooi strak :j

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:39

Marley schreef:
ik wil dit behang graag op 1 muur in de slaapkamer, maar vriendje denkt er nog anders over hihi

http://www.behangexpert.nl/a-13751799/e ... iso-385012

http://trojmiasto.szerlok.pl/oferta/tap ... D2WC5.html

in het paars dus.... en de donkere kleur erin is van vilt/velours

Wij hebben ook één wand Eiffinger behang in de slaapkamer, we zijn er echt super blij mee :D Vind het zulk gaaf behang met die verschillende lagen en velours! Mijn schoonvader was er alleen niet zo blij mee, hij vond het rottig behang om te behangen :P

Afbeelding

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:43

thanx Marley, het is ook nog niet zo bekend volgens mij..

Hahah hoe komt Jan de Bouvrie in een keer in de story? :P
Heb zelf ook niet veel met die man. Ben er zoizo niet zo van om zomaar een stijl te kopiëren uit een catalogus of alles van de zelfde stijl/merk te hebben.
Maar volgens mij de meeste mensen niet in dit topic ;)

gaaf behang kaylee!! dekbed is mij alleen wel wat te groen :P

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:53

Wij hebben een Jan de Bouvrie blender :+ (nee, niet om hem, hij was gewoon mooi :P )
Verder heb ik ook niet zoveel met hem, ik houv an strak maar wel met een kleurtje en volgens mij doet Jan daar niet zo aan.

Oei, waarom hou ik toch niet van groen :') ? Ken allemaal mensen die een groene muur ofzo nemen maar bleh ik hou er niet van :P

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:54

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:00

groen is ook niet mijn kleur.... vind wel het groene behang mooi! maar het dekbed is mij ook iets te groen hihi
ik vond voorheen dat limegroen wel erg leuk, maar dat was ook maar tijdelijk

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:20

Kaaaren schreef:
Wij zijn thuis ook opzoek naar nieuwe 'vitrage' voor de raam.
We hebben nu gewoon van die glasgordijnen. Maar nu willen we we iets moderners.

Nu zaten we te denken aan Duo rolgordijnen.
Is er iemand in dit topic met ervaring?!!!
ze zien er namelijk super strak uit maar ben benieuwd
of het ook mooi blijft en of het doorzichtige gedeelte niet gaat verkleuren!?

Hier een voorbeeld foto:
Afbeelding

Wij hebben dit voor bij ons keukenraam. Ik heb er wel een foto van, maar dan staat er van alles voor. Als ik er aan denk zal ik er een foto van maken.

Ik vind het mooi, maar zal het niet zo snel gebruiken als bekleding voor in de woonkamer, dat vind ik iets te koel staan.

Wij hebben over de gehele achterwand gordijnen tot de grond en voor het raam vitrage tot de grond. Klassiek, maar wel heel mooi.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:52

ja Loods 5 is wel mijn winkel hoor :j als ik ooit een ander huis betrek en rijk ben, dan ga ik daar shoppen voor inrichting :D <3

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:53

Ik wil deze rolgordijnen waarschijnlijk wel in de woonkamer, maar dan in combinatie met gordijnen. Ik vind deze rolgordijnen juist heel strak en net wat minder saai dan gewone rolgordijnen. Zit alleen bij ons nog te twijfelen over de kleur. Ik wil graag grijze gordijnen, maar zal ik dan zelfde kleur grijs moeten doen voor de rolgordijnen, of zal het juist mooi zijn om deze in gewoon wit/creme te doen en dus grijze gordijnen ervoor?

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:04

Wij hebben ook een groot duogordijn in de woonkamer, ik vind het geweldig :+: Prima zonwerend en vooral ook heel sfeervol, ik doe 'm 's avonds naar beneden puur omdat ik het echt iets toe vind voegen qua sfeer :j

Ik ben helemaal niet van het felgroen, onze keuken zag er zo uit: Afbeelding Meteen al die groene stickers er geprobeerd af te halen, maar daarbij kwam de lak mee dus nu zitten we met halfgrijze, half grondlaag keukenkastjes :+ Op deze foto lijkt de keuken nog wel netjes, maar in werkelijkheid viel dat tegen, afwerking is niet mooi, dus besloten nieuwe keuken te nemen :):)

Die is overigens vanochtend gebracht, dus eind november gaan we 'm plaatsen, komt de boiler verstopt te hangen achter een muur, dus krijgen we boven prachtige doorlopende, hoge kasten :+: En een inbouwvaatwasser, want nu doen we alles nog op de hand :P

Dit wordt de keuken,

Afbeelding

alleen aanrechtblad is van hout en lijkt op deze Afbeelding

En dan roomkleurige metrotegels Afbeelding

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:06

Naath86 schreef:
Ik wil deze rolgordijnen waarschijnlijk wel in de woonkamer, maar dan in combinatie met gordijnen. Ik vind deze rolgordijnen juist heel strak en net wat minder saai dan gewone rolgordijnen. Zit alleen bij ons nog te twijfelen over de kleur. Ik wil graag grijze gordijnen, maar zal ik dan zelfde kleur grijs moeten doen voor de rolgordijnen, of zal het juist mooi zijn om deze in gewoon wit/creme te doen en dus grijze gordijnen ervoor?

Wij hebben donkerbruine gordijnen en zandkleurige rolgordijnen genomen, dat contract sprak ons juist aan :j Dus ik denk dat wit met grijze gordijnen ervoor erg mooi zal staan, heel fris :)

Zo is het bij ons, hier lijken de gordijnen haast zwart, maar deze zijn dus donkerbruin :j
Afbeelding

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:24

Mae: Bedankt voor de foto! Ik vind het contrast idd ook heel mooi. Zat eerst te twijfelen of het misschien ook wat dubbelop was, gordijnen en ook nog rolgordijnen, maar vind het juist wel heel mooi!! Zit alleen nog te twijfelen tussen deze rolgordijnen of vouwgordijnen.. Dat vind ik ook altijd gezellig staan!! Maar dat het zo met de kleuren kan weet ik in ieder geval dan wel zeker!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:40

Laurabram schreef:
Ik houd ook niet van groen hoor Suuszels :n .

Iemand nog interesse in een binnendeur?
http://link.marktplaats.nl/394574610

gratis af te halen, staat hopeloos in de weg.

ik heb er ook al zo 1 jaren in de schuur staan, maken we met 2 schragen mooi een grote tafel van in de zomermaanden ;-) (wel klink er af halen haha!!) als we dan een feestje hebben zetten we daar alle hapjes en drankjes op!

Anoniem

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:39

Moderatoropmerking:
Gezien er meerdere topics met een vergelijkbare strekking (het laten zien van jouw leefruimte en het delen van interieurtips) geopend worden, is er na overleg in het moderatorteam besloten om deze samen te voegen. Vandaar dat het topic voortaan onder de titel Interieur tips: Hoe ziet jouw leefruimte eruit? verder gaat. Hierin is dus niet alleen ruimte meer voor woonkamers, maar ook voor studentenkamers en andere leefruimtes in het huis.

:)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:41

Ik ging vandaag kijken voor die lantaarns bij de blokker, maar ze hadden ze niet. Morgen maar even naar de Blokker naast mijn werk, die is wat groter en hebben normaal gesproken ook meer artikelen!
Wel heb ik al héél veel kerstspullen gezien bij de Blokker :j

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:57

mijn huisje

http://www.mijnalbum.nl/Album=LWBUZXA3

foto 1: Vooraanzicht, ik zit dus boven de schuur.
foto 2: De gang, staat ondertussen ook schoenenkastje onder de kapstok in dezelfde kleuren als muur erachter.
foto 3: M'n badkamertje, met daarin ook de vaatwasser :Y)
foto 4: Zelfgecreëerde gangetje, links is m'n kleding/vooraadkast, rechts een stukkie van de keuken.
foto 5: Vanuit de keuken de kamer inkijkend.
foto 6: De keuken gezien vanuit de kamer.
foto 7: Het balkonnetje op het zuiden :D foto van vorige bewoonster, is ondertussen anders ingericht.

op 5 min van school, 7 minuten naar het station en 10 min van het centrum (fietsend)
28m2 zonder balkon totaal 30m2 dus :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:21

Blokker heeft best leuke kerstspullen, daar komt een hoop van ons spul vandaan :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:26

Het was ook al erg druk in het kersthoekje :j
Rintah, Wat leuk gedaan! Het lijkt mij moeilijk om zo'n klein huisje goed in te richten.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:33

Ziet er leuk uit Rintah, zou niet zeggen dat het maar 30m is. :)

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:42

Kaygee, Woooh wat groen! Mij te heftig...het dekbed vloekt een beetje bij het behang :o

@ Naath86: Rolgordijn en overgordijnen kan prima! Ik heb heb het ook, het rolgordijn is wit en de gordijnen antracietgrijs...ik denk dat het zelfs leuker is dan beide dezelfde kleur.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:46

asjemenou schreef:
Ziet er leuk uit Rintah, zou niet zeggen dat het maar 30m is. :)

Mootje schreef:
Het was ook al erg druk in het kersthoekje :j
Rintah, Wat leuk gedaan! Het lijkt mij moeilijk om zo'n klein huisje goed in te richten.

bedankt voor de complimentjes :D

ik denk dat het groter lijkt als 30m doordat ik het licht heb gehouden en verder in dezelfde kleurstellingen (houtkleur enz) scheelt dat ik ook flink gespaard had en dus praktisch alles nieuw heb :) (en hele lieve ouders die bed bank en kast hebben betaald <3 )

we hadden bij bezichtiging meteen de maten opgenomen en zijn aan het knutselen gegaan :P plattegrondje gemaakt en meubeltjes op schaal uitgeknipt en puzzelen maar, en bij elke combi dan foto van maken en weer schuiven.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:47

Haha, Ik heb het in een tekenprogramma op mijn werk gedaan!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:31

pajidin schreef:
Kaygee, Woooh wat groen! Mij te heftig...het dekbed vloekt een beetje bij het behang :o

@ Naath86: Rolgordijn en overgordijnen kan prima! Ik heb heb het ook, het rolgordijn is wit en de gordijnen antracietgrijs...ik denk dat het zelfs leuker is dan beide dezelfde kleur.

Heb je misschien een foto voor mij?! Ben heel erg benieuwd!! Wil heel graag even zien hoe deze kleurencombinatie is!! :D

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 23:53

Licht grijze rolgordijnen met antraciet grijze overgordijnen lijkt me nóg mooier dan witte rolgordijnen :j !

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 00:04

Ik heb in m'n slaapkamer witte vouwgordijnen en dikke chocobruine overgordijnen. (appartement met slaapkamer naast de voordeur, heb weliswaar maar 1 stel buren maar die hoef ik sochtends ook echt niet te zien als ik nog in mn pyama rondloop) Vind het zelf erg leuk staan