Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Little_Gift schreef:_San87_ schreef:Kijk, mediation is top, een compromis zoeken is top. Maar lavendelplanten zetten is geen compromis. De boel schoonhouden is dat wel.
Neen, lavendelplanten is net wel een compromis. Schoonmaken is namelijk een oplossing.
_San87_ schreef:Hij heeft tot op zekere hoogte het recht zijn balkon te gebruiken zoals hij wil.
Vjestagirl schreef:_San87_ schreef:Hij heeft tot op zekere hoogte het recht zijn balkon te gebruiken zoals hij wil.
Als je buren kettingroken dan kun je daar ook proberen afspraken mee te maken, maar ook hen kun je dit niet verbieden. Dit is hetzelfde: het stinkt en het is ongezond, maar ook dit zul je misschien tot op bepaalde hoogte moeten accepteren.
Sabri schreef:Hallo mijn buurman van in de 20 met drugsproblemen heeft sinds 2 jaar een hobby, hij heeft maar liefst 30 slangen die hij levend voert, in een klein flatje.. Nu stinkt het verschrikkelijk in zijn woning. Er is al 3x dierenpolitie bij geweest en dan gaat het even goed maar zij wijzen nu naar de woningbouw. Nu heeft hij op zijn balkon wat onder mijn slaapkamer zit en schuin onder mijn balkon vieze kooien staan. Zeker met het mooie weer allemaal vliegen en stank. Ik heb vorige week een vriendelijk briefje in zijn brievenbus gedaan met waar ik last van heb(stank en daardoor niet op balkon kunnen zitten of slaapkamer raam open kunnen doen). Met de vraag dit op te willen lossen.
Er is geen reactie op gekomen.. Vanochtend was ik het zat, en heb de woningbouw gebeld hierover. Deze waren in de buurt en zijn gelijk gekomen. Ze zijn op mijn balkon geweest en hebben de troep en stank waargenomen. Zij zouden de buurman aanspreken, en hem zeggen dat meerdere mensen last hebben van de stank.
Ik ben alleen vergeten te vragen hoe het nu verder gaat. Wat is een redelijke termijn dat dit opgelost moet zijn? En is er in de tussentijd wat te verzinnen tegen een sterke dierengeur? Ik heb al wierrook maar dat brand snel op en dan ruik ik die stank weer. Ik heb ook al bedacht om meer mensen in deze flat te vragen of ze er last van hebben omdat ik denk dat zij het wel moeten ruiken maar niet weten waar dit vandaan komt.
meggiemeg schreef:Je kunt ook voorstellen bij het mediatongesprek dat er bevroren muizen bestaan als slangenvoer, dan heb je in elk geval veel minder stank. Moet hij alleen ergens een vriezer neerzetten.