Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Charaz schreef:Ja dat werd 'vroeger' natuurlijk nog regelmatig gedaan, volledige bedrag aflossingsvrij en er dan aan het einde van de looptijd achter komen dat je je huis niet meer kunt financieren en dus noodgedwongen moet verhuizen.
Solistar schreef:Lieser schreef:Kopers kunnen na 25 jaar achterblijven met een restschuld, dat is 15 jaar geleden wel gebleken.
Maar inmiddels mag je (geloof ik?) geen aflossingsvrije hypotheek meer afsluiten, dus dan heb je na 25 jaar echt het grootste gedeelte van de hypotheek wel weggewerkt en is die kans op een restschuld nihil.
moonsparkle schreef:Hm ik werd hierdoor nieuwsgierig hoeveel ik ongeveer heb uitgegeven aan onderhoud sinds ik mijn koophuis heb. 187,50 per maand gemiddeld over 8 jaar tijd.
Maar het ligt er natuurlijk aan of je een kant en klaar huis koopt, dan heb je de eerste jaren geen onderhoud als het ook naar smaak is en of je een appartement hebt etc
Een verbouwing en goed onderhoud maakt je huis misschien wel meer waard, maar dat is wel alleen van toepassing als je het verkoopt natuurlijk.