Robotstofzuiger met huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

batje

Re: Robotstofzuiger met huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 10:22

Mijn Blaupunkt Xtreme is na 2 jaar en 2 maanden stuk gegaan. Moederbord en motor defect, net buiten garantie :( Vind dat wel heel snel..
Was heel blij met de Xtreme tot ik de defecte verving met de Dreame met roterende dweiltjes. Dat is wel echt een ander niveau van schoonmaken! En bij de Xtreme moest je regelmatig de haren uit de borstel halen, dat hoeft bij deze niet. Heb de Dreame met een goede aanbieding als tweedekansje gekocht (retourzending, maar wel in doos etc) en het prijsverschil met een nieuwe Xtreme was daarom heel klein. Hopelijk houdt deze het langer vol ;)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 10:45

Ik lees ook even mee. Hier een hele langharige hond die vreselijk aan het verharen is op dit moment.

herous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 10:50

Naar aanleiding van dit topic heb ik sinds 2 dagen de Roborock Qrevo Pro in huis :D . Ik had maandag het topic toevallig voorbij zien komen en werd meteen getriggerd en heb dezelfde dag nog de robot besteld op bol (na eerst talrijke reviews op youtube te zien was ik echt overtuigd :j )! Niet dat ik eentje nodig had want ik had een goed werkende gewone standaard stofzuiger.

Maar we hebben een cavalier in huis die heel veel haar verliest en 2 tieners die nooit geen vuil lijken te zien precies :(, dus ik ben nogal vaak gefrustreerd want ik ben iemand die het graag netjes heeft.

Echt verbluffend hoe goed dit ding werkt!
De Qrevo Pro doet werkelijk alles, zuigt en dweilt, maakt ook nog eens de moppen schoon bij 60°C. Je hebt eigenlijk helemaal geen werk meer. Het enige wat je nog moet doen is om de paar dagen de vuilwatertank legen en proper water aanvullen.

Echt waar, wat een game changer dit!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 08:51

Alles gecheckt voordat ik miep aan zette.
Terwijl ik onder de douche sta heeft de oudste kat van bijna 19 1 drolletje naast de bak gelegd.
Nouja straks naar extra dweilen en miep een poetsbeurt geven _O-

Schade viel mee.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 09:55

Hutcherson schreef:
Momo94 schreef:

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. :o

Hahaha jullie hebben duidelijk alle foto's hiervan die op de socials rondzwerven nog niet gezien? :')

Juist wel, daarom ben ik benieuwd of er ook apparaten zijn die om die ongelukjes heen stofzuigen. :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 10:11

batje schreef:
Mijn Blaupunkt Xtreme is na 2 jaar en 2 maanden stuk gegaan. Moederbord en motor defect, net buiten garantie :( Vind dat wel heel snel..
Was heel blij met de Xtreme tot ik de defecte verving met de Dreame met roterende dweiltjes. Dat is wel echt een ander niveau van schoonmaken! En bij de Xtreme moest je regelmatig de haren uit de borstel halen, dat hoeft bij deze niet. Heb de Dreame met een goede aanbieding als tweedekansje gekocht (retourzending, maar wel in doos etc) en het prijsverschil met een nieuwe Xtreme was daarom heel klein. Hopelijk houdt deze het langer vol ;)

Herkenbaar, hier ook een blaupunkt gehad maar de dreame (en ook de Eufy) zijn echt wel next level vergeleken daarmee :j

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 10:34

Achterom schreef:
batje schreef:

Herkenbaar, hier ook een blaupunkt gehad maar de dreame (en ook de Eufy) zijn echt wel next level vergeleken daarmee :j

Wij hebben sinds een week een Eufy S1 pro, maar man man de nieuwe liefde van m’n leven <3

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 10:58

Toch ben ik nog steeds niet overtuigd om er eentje aan te schaffen. Te bang voor uitsmeer acties ;)

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 14:35

Ik wil ook wel een robot voor stofzuigen en dweilen. Vind de ellende dat je die dingen dan ook moet onderhouden en schoonmaken. Hoe veel werk is dat? En is de dweiloptie wel de moeite?
Daarbij heb ik een hoop meubels waar ie niet onderdoor kan, dus kan dan misschien net zo goed zelf alles doen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 10:45

Wat voor spul gebruiken jullie voor de robotstofzuiger qua dweilen?

herous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 16:28

De Qrevo pro is heel makkelijk in onderhoud. Enkel het bakje schoonmaken indien nodig (heb ik na 5 dagen nog niet moeten doen) en dat kan je er gewoon makkelijk uithalen. Dat was ook 1 van de redenen waarom ik voor deze versie gekozen heb. Had een review op Youtube gezien van de roborock 7 en die kan behoorlijk smerig worden en reinigen is wat meer werk.

Voorlopig zitten er nog geen haren vast aan de borstels en wij hebben een cavalier die enorm veel haren verliest en ikzelf en mijn 2 dochters hebben allemaal lang haar dus qua onderhoud ben ik voorlopig echt positief (na 5 dagen ).
En natuurlijk de stofzuikzak ten tijden verwisselen. Ik heb bij Amazon meteen een reserve set gekocht, deze bevat ook reserve moppen, borstels etc.

Ik doe voorlopig nog helemaal niks in het water, geen detergent of iets dergelijks, hij poetst dus enkel met water en ik verbaas me steeds weer hoe vuil het water in de vuilwatertank is, dus hij maakt echt goed schoon.

Ik zet hem elke avond aan als we gaan slapen, heerlijk gewoon als je dan 's ochtends beneden komt en het huis is heerlijk schoon.
Wij hebben geluk dat hij quasi overal aan en onder kan. Ik zet enkele dingen omhoog maar dat is op een minuutje gedaan.

De robot kan ook meerdere levels doen maar om nu met heel de bak rond te sleuren vind ik voorlopig een stap te ver. Bovendien hebben we ook nog poetshulp tweewekelijks die de eerste en tweede verdieping poetst.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 17:00

Ik heb sinds vandaag de robot stofzuiger van dyson. De hepa filter was voor mij een eis.

Net eerste keer laten reinigen en is heel stil, werkt echt fantastisch ( heb 3 akita’s en nog een grote straathond in huis die allemaal in de rui zijn ) en heel secuur.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 07:21

Heeft die alleen zuigfunctie,of ook dweil?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 07:22

Alleen zuig functie

Ellekebr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 08:21

Wij hebben sinds kort een Eufy die de huisdierharen uit de borstels snijdt, echt ideaal. Kan ook goed dweilen! Was €700 maar gekocht met cashback actie dus €100 terug.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 22:26

Zwarte vrijdag komt er weer aan. Dan zijn er vaak mooie aanbiedingen voor die robots. Soms ook tijdens de Prime Days van Amazon. Diverse landen vergelijken wil ook nog wel een helpen bij Amazon. Daar zijn speciale websites voor zoals Hagglezon.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 15:47

Ik meld me ook even in dit topic, want ik voel me best dom..:')

Sinds kort ben ik trots eigenaar van Dobby.. Dobby is een Roomba J5+ combo.. Nu wil ik daar nieuwe stofzuigzakken voor halen voor het basisstation, maar die vind ik niet.. Wel voor de gewone J5.. Zijn dit dezelfde? Weet iemand dat?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 19:26

Niemand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 20:57

Een robotstofzuiger maakt ronde hoeken schoon..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 21:34

Heb je gedronken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 20:22

nine1987 schreef:
Heb je gedronken?

Nope.
Hoe kan een stofzuiger, in de vorm van een cirkel, je huis schoonmaken?

Dan heb je toch altijd 'ronde hoeken'?

Waar gaat het vuil zitten.....?

Moet ik het écht nog meer uitleggen?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 20:40

Nielojram schreef:
nine1987 schreef:
Heb je gedronken?

Nope.
Hoe kan een stofzuiger, in de vorm van een cirkel, je huis schoonmaken?

Dan heb je toch altijd 'ronde hoeken'?

Waar gaat het vuil zitten.....?

Moet ik het écht nog meer uitleggen?

En wat dacht je dat dat borsteltje en die dweilpads doen? :+

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 20:52

Mijn robot is vierkant en maakt echt heel deftig schoon. 2 keer per dag doet hij een rondje en nog nooit zo’n schoon huis gehad. Ook nu met een verharende akita gaat hij super

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 21:33

StonedRomy schreef:
Mijn robot is vierkant en maakt echt heel deftig schoon. 2 keer per dag doet hij een rondje en nog nooit zo’n schoon huis gehad. Ook nu met een verharende akita gaat hij super

Welke heb je?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 21:44

Die van dyson