Wel of geen droger?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 23:11

Hier gaat alles in de droger dus zou me geen leven kunnen voorstellen zonder :+

Janneke2

Berichten: 23085
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 23:16

Sem_ schreef:
Nu het weer kouder wordt en de was op zolder hangt te drogen, kan het soms erg lang duren voor de was droog is. Ik heb zelf nooit een droger gehad (vroeger thuis ook niet), dus ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Het zou met name gaan om het drogen van handdoeken, beddengoed, kleedjes van de hond en misschien sokken/ondergoed.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Tijd voor een nieuwe aanwinst of kan ik me hier beter vanaf laten praten? :D


Ik hang alles gewoon op zolder.
Geen droger dus.

De spijkerbroek die ik de volgende dag aan wil, plus idd sokken en onderbroek hang ik wel beneden.

nicole_floor

Berichten: 3370
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 23:25

Hier gaan de handdoeken en beddengoed ook in de droger. De handdoeken ook in de zomer, want ik heb een hekel aan schuurpapier. Onze kleding hang ik wel op.

Punz

Berichten: 8601
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 23:28

Hier gaat, op een enkele wollen vest na, echt ALLES in de droger. En ja: ik doe jaren met mijn kleding. Nog nooit een probleem gehad.

Moet er persoonlijk niet aan denken: drogen op een rekje. Natuurlijk kán het maar zolang het niet echt hoeft, dan ook echt niet.

Zou als ik moest kiezen inderdaad makkelijk de vaatwasser er uit kunnen gooien, maar de droger toch echt liever niet.

Nickeltje

Berichten: 28283
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 23:42

L_iek schreef:
Hier is onze droger overleden. Vooralsnog geen problemen mee gehad maar mis er vooral een voor de handdoeken. Ga er dus toch weer een aanschaffen.


Heb je al gekeken waaraan hij stuk is? Behoorlijk veel problemen zijn zelf te repareren.
Bij die van ons was een printplaat stuk bleek nadat we op Google naar de foutmelding van de machine gezocht hebben en een nieuwe was 70 euro. Zelf gemonteerd en inmiddels doet hij het er weer een jaar mee.

Wij zijn overigens ook erg blij met wasdroger. Ik wil niet meer zonder.

Picopico
Berichten: 916
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 02:20

Hier geen droger. Ik droog alles aan zo'n rek dat je over een deur kunt hangen, hangt bij mij over de badkamer-slaapkamer deur. Bovenkleding gaat aan hangers aan de stang van het douchegordijn. Dikke truien en dingen die ik snel nodig heb hang ik over de verwarming. Alles is binnen een dag droog, ook in de winter, ookal hangt het in de badkamer. Ik stook daar wel. Cv-monteur zei dat ik 3 van de 4 radiatoren open moet houden, die in de gang staat dus uit, de rest aan (anders wordt het ook stervens koud in de slaapkamer).

Scheelt een hoop in stroomkosten. Ik verbruik nog niet eens de helft van het gemiddelde voor 1 persoon. Verder is het ook veiliger. Een derde van alle woningbranden wordt door een droger veroorzaakt, daarmee is het de meest voorkomende oorzaak. Dan heb ik liever het 'ongemak' van was die langer nat blijft.

Harde handdoeken kan ook aan teveel wasmiddel liggen. Ik gebruik altijd de minimale dosering. Mijn handdoeken zijn niet super zacht, maar zeker geen schuurpapier.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 08:23

Hier een was/droog combi en in de winter gaat het meeste in de droger.
In de zomer zoveel mogelijk buiten of op een rek maar weinig ruimte in huis dus het rek moet in de woonkamer.
Vanaf ongeveer september/oktober droogt het in huis amper meer en 3 dagen natte was in de woonkamer begin ik niet aan dus dan gaat het in de droger.
Beddengoed kan ik sowieso nergens kwijt in huis.
Maar kijk nu al weer uit naar de eerste keer weer de was buiten hangen. Vind dat toch veel fijner en frisser dan uit de droger.

alysha92
Berichten: 283
Geregistreerd: 19-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 08:32

Ik heb een droger en zou niet zonder kunnen/ willen. Gebruik hem ook echt niet vaak, maar inderdaad voor het beddengoed, handdoeken washandjes, sokken ondergoed e.d.
Ik ben er heel content mee en vooral nu tijdens dit jaargetijde :D
(Ook af en toe handig voor oude paarden kleren :j)
Voorheen gebruikte ik hem wat vaker, maar ivm de kosten zet ik hem nu goed in ( ik haat af en toe was op hangen 8-))

Prairy
Berichten: 9263
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 08:38

Ik stop ondergoed, sokken, slaapshirts en handdoeken in de droger. Ik haat harde sokken en harde handdoeken, dus dat gaat lekker in de droger. Gaat het elastiek ook langer mee vind ik.

Beddengoed niet, dat draait helemaal in elkaar (lits jumeaux formaat dus groot), dat heeft dus geen nut.

Ik droog alles in de woonkamer want boven droogt het niet (te koud en vochtig).

Gewone kleding hang ik dus wel op.

Druif_01

Berichten: 8867
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 08:39

Jaren geen droger gehad (vroeger thuis ook niet). Inmiddels heb ik er wel een en ben er echt blij mee! Overigens gaan hier alleen de handdoeken, beddengoed, ondergoed en kleedjes van de katten in de droger. Al het andere hang ik wel gewoon op zolder.

Wij hebben trouwens wel een warmtepompdroger. In theorie zou daar zo’n beetje alles in mogen, omdat die niet zo heet wordt. Er zit zelfs een speciaal wol programma op, maar dat durf ik toch niet zo goed.

MyWishMax

Berichten: 25603
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 08:46

Ik heb ook lits jumeaux beddengoed, maar gaat gewoon in de droger. Als dekbedovertrek dichtgemaakt kan worden maakt het helemaal niet uit, anders zit alleen beddengoed erin en niet handdoeken erbij en dat gaat ook goed.

Moet ook gewoon, want veel te groot om ergens op te hangen haha

cursebreaker

Berichten: 11633
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 08:46

Hier gaat lits-jumeaux beddengoed ook zonder problemen de droger in. :j

Jessix

Berichten: 16522
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 08:50

Ik heb een droger maar als het even kan hang ik de was buiten. Zo ben ik opgevoed, zo min mogelijk energie verbruiken.

Jildau

Berichten: 9443
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 08:51

Druif_01 schreef:
Wij hebben trouwens wel een warmtepompdroger. In theorie zou daar zo’n beetje alles in mogen, omdat die niet zo heet wordt. Er zit zelfs een speciaal wol programma op, maar dat durf ik toch niet zo goed.


Ja wij hebben ook een warmtepompdroger en gooi alles erin. Sweaters en truien worden er zo heerlijk zacht van.

_Christina

Berichten: 1507
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 10:09

Picopico schreef:
Hier geen droger.
*knip*
Scheelt een hoop in stroomkosten. Ik verbruik nog niet eens de helft van het gemiddelde voor 1 persoon.
*knip*

Ik heb wel een droger en zit ook rond de helft van het gemiddelde :Y)

Ik vind heel fijn dat de was onthaard wordt.

daantjuhhh

Berichten: 26982
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 12:57

cursebreaker schreef:
Hier gaat lits-jumeaux beddengoed ook zonder problemen de droger in. :j

Hier ook.

Ik moet wel bekennen dat een droger veel kost aan energie.
Eerder had ik de droger heel vaak aan.
Sinds de energie kosten zo omhoog gingen ben ik flink gaan minderen.
En dat scheelt!!!!

Yessy

Berichten: 23054
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:12

cursebreaker schreef:
Hier gaat lits-jumeaux beddengoed ook zonder problemen de droger in. :j

Hier inderdaad ook, maar daarna gaat het nog wel even een uurtje over een deur om helemaal uit te dampen want het komt er niet zo droog uit als de handdoeken.

Ik heb een droger gekocht toen ik zwanger was van onze eerste. We hebben eigenlijk maar plek voor één wasrek en dat ging prima met z'n tweetjes (en twee katten) maar met een baby erbij werd me dat een te grote uitdaging. Handdoeken en beddengoed (en slabben..) gaan in de droger, de rest gewoon aan de lijn.

Memories

Berichten: 2637
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:19

_Christina schreef:
Picopico schreef:
Hier geen droger.
*knip*
Scheelt een hoop in stroomkosten. Ik verbruik nog niet eens de helft van het gemiddelde voor 1 persoon.
*knip*

Ik heb wel een droger en zit ook rond de helft van het gemiddelde :Y)

Ik vind heel fijn dat de was onthaard wordt.


Hier ook, wij hebben wel panelen maar ook als je daar rekening mee houd gebruiken we absurd weinig stroom. Zuinige droger (en überhaupt zuinig witgoed en andere elektrische apparatuur in huis, en daar ook een beetje verstandig mee omgaan) scheelt echt enorm. Niks zo lekker als in de winter in een verschoond bed stappen wat nog een beetje warm is, of een warme badjas direct uit de droger aan <3

Morrie

Berichten: 22356
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:30

hier ook een warmtepompdroger, ik heb geen ruimte voor wasrekken in mijn kleine appartement en ik heb geen "buiten" om de was te drogen. Behalve spijkerbroeken gaat alles in de droger bij mij.

_Nancy

Berichten: 14108
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:48

Hier een droger voor de handdoeken en het beddengoed.
Wordt de ene keer wat vaker gebruikt dan de andere keer, hangt er vanaf of de kinderen in bed plassen of niet :+. Dan is het wel fijn om een droger te hebben, zodat het weer snel schoon en droog is.

Zeker voor de handdoeken een uitkomst, zo blijven ze een stuk zachter dan met uithangen. :)

Voor kleding wordt ie niet gebruikt, vind ik zonde, dus dat hangt ik op zolder.

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:51

Ik heb gelukkig een tweede slaapkamer waar de kapotte droger staat, daar staat het wasrek ook.
Wanneer die niet in gebruik is klap ik de vleugels in, scheelt weer in ruimte die hij inneemt. :D
Ik heb er bewust een die niet veel ruimte inneemt de breedte in.
Tweede droogrek is inmiddels besteld, dan hoef ik zodra die gemonteerd is iets minder strak te plannen wanneer ik de volgende wassen draai, kan de wasmachine weer gewoon volgeladen worden en is 1x per week een kledingwas draaien weer prima te doen zonder dat ik ruimte tekort kom om alles op te hangen.

Dit model heb ik staan, de net bestelde is hetzelfde model:
Johgee Tower droogrek met 4 wielen, uittrekbaar wasrek met opvouwbare vleugels, ruimtebesparend droogrek, 172 cm hoog, kledingrek voor grote gezinnen (3 niveaus) https://amzn.eu/d/hEkHqlf

c_alsemgeest

Berichten: 20864
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:51

Ik zou ook niet zonder willen, ik kan niet meer zonder mijn zachte fluffy wasverzachter-loze handdoeken :+

Verder gooi ik er ondergoed, beddengoed, ondershirts, sokken en niet-stretch spijkerbroeken in.

BarbaLala

Berichten: 9625
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 14:39

Zonder droger zou ik hier niets kunnen drogen zonder dat de schimmel er in slaat.
Heb het 2 jaar zonder gedaan maar dat was echt een hel, dus ben blij dat ik er weer één heb!
Goedkoop model, binnen een uur is m'n was droog én haarvrij, heel fijn met honden en paarden.

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 15:09

Wat ik me vooral afvraag is hoe het kan dat sommigen aangeven dat hun was 3 dagen moet hangen om te drogen.
Bij mij is het, na 1500 toeren centrifugeren, daarna goed uitgehangen op een wasrek, met wat lucht ertussen, in een halve dag echt wel droog.
Ik snap dat als het 3 dagen duurt het niet te doen is.

Maar bv onze dekbedovertrekken, die haal ik s morgens af, in de wasmachine, over het droogrek en 's avonds weer op het bed.

En ik stook niet overdreven hard, het is in het weekend (als ik meestal de was doe) overdag 18 graden in mijn woonkamer waar ik het wasrek heb staan.

En ik ben blijkbaar de enige hier die niet van zachte handdoeken houdt :+
Het liefst heb ik ze buiten in de zon en de wind gedroogd, binnen is een alternatief en de droger doe ik met handdoeken echt nooit.

Waar ik voor mijn werk moet douchen en de handdoeken wel uit de droger komen, heb ik altijd het gevoel dat die veel minder goed vocht opnemen dan mijn fijne stugge buitengedroogde handdoeken thuis.

Paloedie

Berichten: 993
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 15:22

Marije_jiplover schreef:
Wat ik me vooral afvraag is hoe het kan dat sommigen aangeven dat hun was 3 dagen moet hangen om te drogen.
Bij mij is het, na 1500 toeren centrifugeren, daarna goed uitgehangen op een wasrek, met wat lucht ertussen, in een halve dag echt wel droog.
Ik snap dat als het 3 dagen duurt het niet te doen is.

Maar bv onze dekbedovertrekken, die haal ik s morgens af, in de wasmachine, over het droogrek en 's avonds weer op het bed.

En ik stook niet overdreven hard, het is in het weekend (als ik meestal de was doe) overdag 18 graden in mijn woonkamer waar ik het wasrek heb staan.

En ik ben blijkbaar de enige hier die niet van zachte handdoeken houdt :+
Het liefst heb ik ze buiten in de zon en de wind gedroogd, binnen is een alternatief en de droger doe ik met handdoeken echt nooit.

Waar ik voor mijn werk moet douchen en de handdoeken wel uit de droger komen, heb ik altijd het gevoel dat die veel minder goed vocht opnemen dan mijn fijne stugge buitengedroogde handdoeken thuis.



Ik heb de was op zolder hangen. Waar het meestal niet verwarmd is (tenzij de thermostaat beneden aanspringt).

Beneden is het minimaal 15 graden en dus ook niet warm. Wel een luchtontvochtiger, maar liever geen wasrek in de woonkamer. Als het echt niet meer droogt boven doe ik dat wel eens trouwens.