We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 07:35

Oh, ik doe ook weer graag mee in deze :o
ik vraag vnl veel .. :j
uhm.. mijn situatie is LAT, koophuis, fulltime baan en mn grootste bespaartip ooit was toen mn paard overleed, geen nieuwe meer kopen :+ (en geen andere huisdieren meer te hebben) Geldzorgen vallen wel mee, maar voor familie enzo probeer ik ook bespaartips. ik combineer dit topic dan ook met het energietopic en nog wat van die dingen, Vinted enzo .. Ik ben niet zo handig met deposito, beleggen etc, dus daar lees ik altijd graag over mee :j
En het is een gezellig topic :)

Fitzroy

Berichten: 25230
Geregistreerd: 11-01-01

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 08:00

Het slaat nergens op, ik weet het maar ik vind gedragen kleding toch altijd een beetje vies :o Dat is dus één vd dingen die ik nooit tweedehands zou kopen. Geen kledinglijn dus en geen Vinted.

Eapy

Berichten: 1753
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 08:11

Ik lees ook weer mee!

Begin 30, woon samen met mijn vriend en 2 verwende katten (en 2 aquaria en een terrarium met 2 reuzenslakken, maar die kosten zo goed als niks) in de randstad. Vorige maand heb ik mijn paard moeten laten inslapen dus die kosten zijn er niet meer.

Maaaar… ik ben vorige maand ook aan een opleiding begonnen tot paraveterinair en heb per 1 november een nieuwe baan als paravet. Vanwege mijn opleiding werk ik niet fulltime. Dus uiteindelijk sta ik ongeveer quitte met wat ik overhield toen ik wel een paard had. Heb op dit moment geen ambities om nog een paard te kopen; over een paar jaar misschien wel weer.

Ik ben goed met geld, ben gek op mijn maandelijkse budget uitpluizen en kijken waar ik iets van kwaliteit voor weinig geld kan krijgen. Ik gebruik graag de app Honey voor kortingscodes als ik wel iets nodig heb. Er zit een groot verschil tussen het inkomen van mijn vriend en ik, maar principieel vind ik het moeilijk om dingen niet 50/50 te doen. Als er kinderen komen kunnen we dat heroverwegen maar voor nu voel ik me hier goed bij.

cobiie

Berichten: 7325
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 08:12

Fitzroy schreef:
Het slaat nergens op, ik weet het maar ik vind gedragen kleding toch altijd een beetje vies :o Dat is dus één vd dingen die ik nooit tweedehands zou kopen. Geen kledinglijn dus en geen Vinted.

Er staat ook genoeg nieuw met prijskaartje op vinted voor een leuke prijs.

Prairy
Berichten: 9263
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 08:17

:wave:

Rood staan is een no go voor mij. Ik heb dan nog 10€ als ik 990 in de min sta, heel link. En als je alles bij elkaar op telt elke maand qua rente, tikt het uiteindelijk wel aan. Zonde geld. Sinds we dat eraf gegooid hebben en een mindset switch gemaakt hebben, gaat het financieel gezien een stuk beter.

Ik heb verschillende Raisin depositos (gehad en weer nieuwe geopend) en een spaarrekening daar. Ik ben erg erg tevreden over. En heb ondertussen ook €250 aan aanmeld bonussen gekregen omdat mensen zich door mij aangemeld hadden, ook leuk gratis geld :))

€5000 6 mnd deposito of 6 mnd op een spaarrekening laten staan is het minimale voor een aanmeldbonus voor €50 voor beide partijen ;)

Verder lukt sparen even voor geen meter. Mijn hoofd is weer eens stuk en dat vertaalt zich in impuls aankopen (hallo ADHD). Wel minder erg als vroeger en meer gericht op nuttige dingen en planten.

We zijn bezig met een crowdfunding actie om het voedselbos uit te breiden voor de biodiversiteit (link in mijn onderschrift, donaties zijn nog welkom :P). Dus binnenkort nog een keer planten kopen, zowel inheems als eetbare planten en bomen.

Verder willen we een tweede poel gaan aanleggen en kijken of we daar nog een leuke subsidie voor kunnen krijgen.

En om alle plannen legaal te krijgen nog een omgevingsvergunning aanvragen. Dat zal ook wel weer een paar duizend euro kosten, uitzuigers :+

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78668
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 08:27

Oke, ik zal ook even een inzicht in onze situatie geven.

Ik ben getrouwd, in gemeenschap van goederen, alles gaat dus in 1 pot.
Mijn man en ik werken beide fulltime en hebben een riant salaris. Maar, we komen allebei uit een verleden dat het geen vetpot was en ieder dubbeltje een paar keer omgedraaid moest worden. Daarom leven wij nog altijd zeer bewust. Bovendien krijg ik een kick van mooie besparingen. Enige besparing waar ik niet aan mee doe is energie door zonnepanelen, niet omdat ik niet wil maar omdat het niet kan hoe wij wonen (iets met bomen :)) ). En ik ga ook niet in de kou zitten, kachel gaat gewoon aan. :o

Voor degenen die goedkoop kwaliteitskleding wil shoppen heb ik nog wel een tip: Veepee. Is een soort van online outlet met wisselende verkopen, tot 70% korting. Allemaal merkkleding, maar bijvoorbeeld ook keukenspullen, meubels, sieraden, kortom van alles. Levertijd is wel enkele weken.

Eapy

Berichten: 1753
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 08:34

Wij hebben elk een eigen rekening waar ons salaris op binnenkomt en storten dan een gelijk bedrag op onze gezamenlijke rekening. Daar doen we alles van wat ons samen aangaat, en ‘eigen’ dingetjes (bij hem bijvoorbeeld zijn Lego, gadgets die hij wil hebben, aquarium spul etc. Bij mij hiervoor mijn paard, kleding, verder voor hobby’s zoals yoga etc) doen we van onze eigen rekeningen. We wonen in een koophuis wat hij gekocht heeft en ik bijgekomen ben.

Kleding van sites zoals Vinted vind ik top, heb 0 problemen met 2e hands dingen. Even in de was en klaar :)

Neonlight, ik keek even naar Veepee maar zie dat de recensies echt super slecht zijn… heb je zelf ervaring met het bedrijf?

Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 08:36

Hm, ik weet niet meer wat, maar ik heb er ook wel eens wat gekocht :j Duurt wat langer..
Ook Limango en BestSecret zijn dat soort sites... vooral als je echt een merk iets wil vanwege bepaalde kwaliteit ofzo.. Ik zit daar te azen op een goeie nieuwe winterjas bijvoorbeeld.. :)

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 08:40

cobiie schreef:
Fitzroy schreef:
Het slaat nergens op, ik weet het maar ik vind gedragen kleding toch altijd een beetje vies :o Dat is dus één vd dingen die ik nooit tweedehands zou kopen. Geen kledinglijn dus en geen Vinted.

Er staat ook genoeg nieuw met prijskaartje op vinted voor een leuke prijs.


Dat doe ik dus ook. Echt al leuke dingen kunnen kopen, maar het moet echt nieuw zijn met prijskaartje.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6063
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 08:51

Interesant topic dit! :D

Ik heb een waslijst met dingen waar ik graag voor wil sparen maar op het moment komt er elke keer wat tussen en met mijn niet zo'n grot inkomen blijft er dan meestal toch weer weinig over om echt te sparen.

8nnemiek

Berichten: 43534
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 08:52

Ik heb ook al best wat nieuwe kleding en schoenen gekocht. Ook wat licht gebruikte, maar schoenen koop ik alleen nieuw. Ik heb er een paar zelfs binnen gekregen in de doos met de papieren proppen nog erin. Esprit sneakers voor 10 euro terwijl op de doos nog de sticker van 80 euro stond. Super fijn!

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 08:54

Ik ben ook weer van de partij en zal me even voorstellen.

Docent in het middelbaar, fulltime. Afgelopen maand is het CAO akkoord er doorheen gekomen en krijgen we er met terugwerkende kracht 10% bij per 1 juli en een kleine eenmalige bonus.
Getrouwd, man fulltime werkend op kantoor bij een groot houtkachelbedrijf. Hij valt onder de metaal CAO die ook ontzettend goed is. Ook heeft hij nog een klein eigen bedrijf waarbij hij de KOR regeling valt.
Een koophuis welke we in 6 jaar geleden van oma gekocht hebben. Afgelopen jaar helemaal klaar met uitbouwen, renoveren en de tuin aanleggen. Spaarrekening flink geslonken en nu weer sparen.
Oja en ook nog een tweeling van 12, een kat van 15, hond van 2 en een sportpaard in pension.

Bespaartips van mijn kant.

Kleding: https://www.otrium.nl Merkkleding altijd een stuk goedkoper dan in de winkel en vaak nog eens een weekend waar er 25% extra korting is.
Eten: Geluk dat we AH, Jumbo en Lidl in een straal van 100 meter in het dorp hebben. Bij AH zijn de aanbiedingen na 17:00 het beste, dan gaan producten die aan de datum zijn er voor 75% (geloof ik) uit. Maar soms ook mooie aanbieding van 2+3 gratis zoals bijvoorbeeld toiletblokken.
Huishoudelijk Kruidvat heeft soms super aanbiedingen in bulk. iBood hetzelfde verhaal.

We hebben ieder onze eigen rekening en storten naar ratio op een gezamenlijke rekening op de 24e van de maand. Op de 23e in de avond haal ik de gezamenlijke rekening helemaal leeg en stort dat geld op de gezamenlijke spaarrekening.
Op de 24e storten we beide ons bedrag op de gezamenlijke en ook dan maak ik meteen een gedeelte over naar de gezamenlijke spaarrekening.

Het geld wat op onze eigen rekening staat besteden we naar eigen inzicht.

Maar voor nu moeten we echt weer op gaan letten. De afgelopen weken ging het er met bakken tegelijk uit en dat vind ik echt onzin.

Gitana

Berichten: 2721
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 09:02

Wat een leuk topic! Ik lees graag mee :)
Dit jaar is helaas al mijn spaargeld er doorheen gegaan vanwege ziekte van paard, dus besparen is wel welkom. Ik heb ook een rekening geopend bij Raisin, maar daar moet je natuurlijk eerst spaargeld voor hebben, wel fijn zo'n hoge rente!

Een hoge uitgavepost was bij mij eten. Als ik er niet op lette gaf echt veel te veel uit aan eten. Wat mij heel erg helpt is 1x per week boodschappen bestellen en gewoon niet meer naar een fysieke winkel gaan.

Ghostattack

Berichten: 11279
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 09:19

Gitana schreef:
Wat een leuk topic! Ik lees graag mee :)
Dit jaar is helaas al mijn spaargeld er doorheen gegaan vanwege ziekte van paard, dus besparen is wel welkom. Ik heb ook een rekening geopend bij Raisin, maar daar moet je natuurlijk eerst spaargeld voor hebben, wel fijn zo'n hoge rente!

Een hoge uitgavepost was bij mij eten. Als ik er niet op lette gaf echt veel te veel uit aan eten. Wat mij heel erg helpt is 1x per week boodschappen bestellen en gewoon niet meer naar een fysieke winkel gaan.

Hier ook, schrok er echt van. Thuisbezorgd, lunchen met collega's, even snel naar de Mac etc. Daar moet ik echt op gaan letten :=

Hier overigens een totaal andere situatie dan de meesten. 28, werk fulltime in de IT met leaseauto, 2 paarden (waarvan 1 met pensioen), 3 katten. Huis gekocht samen met mijn vader, dus we verdelen de vaste lasten 50/50. Hij doet de boodschappen en koken en ik betaal alle dieren.

Ik heb nog een studieschuld openstaan van ruim 6000 euro en met de berichten over de stijgende rente, heb ik mijn aflosbedrag omhoog gegooid. Nooit zo over nagedacht omdat de schuld mij niet in de weg zat, maar ik wil er nu toch echt vanaf..

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78668
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 09:23

Ik heb echt al veel op Veepee gekocht en helemaal geen slechte ervaringen. Het duurt wat langer, ook bij retourneren maar dat is bekend.

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 09:39

Dan deel ik mijn situatie ook even. Halverwege de 30, eigen koophuis, datende ( O:) ), werk 36 uur per week, boven modaal inkomen, op hypotheek na geen schulden. Verder zonnepanelen op het dak, net een airco aangeschaft en daarmee aan het puzzelen 'hoe nu te verwarmen', net een nieuwe diepvries gekocht (no frost) dus ik hoop daarmee ook energie te besparen. Nu moet ik nog een hele hoop spotjes vervangen... (hierin zijn tips welkom :+ )

Wel liefhebber van luxere auto's, kitesurfen en inderdaad het gemak van thuisbezorgd. Die eerste twee zijn geen posten waar ik op wil bezuinigen, de laatste wel :)) Ook wil ik ontspullen en minder zooi kopen.

Eapy

Berichten: 1753
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 09:49

Iets wat mij trouwens ontzettend (per ongeluk) hielp met besparen was exclusief vegan/cruelty-free verzorgingsproducten en make-up kopen. Ik kon hiervoor best wat uitgeven aan mooie huidverzorging of make-up, maar sinds ik een paar jaar geleden langzaam ben gaan switchen naar vegan producten (en strikt ook van merken die niet op dieren testen) is er gewoonweg ontzettend veel wat ik ‘niet mag’ :') als ik een Kruidvat binnenloop moet ik echt zoeken naar wat mag, en op een gegeven moment werd ik er zo simpel van dat ik het bij een paar basics hield en het wel prima vond zo. Moreel gezien een fijne switch, maar per ongeluk financieel dus ook :Y)

Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 09:59

Oh echt?
Ik kom echt om in de make up en verzorgingsspullen, en dat is in principe allemaal cruelty free (volgens mij is het meeste ook vegan) dat helpt niks bij mij :')
Eerst opmaken en dan nieuwe kopen gaat vrij goed.. totdat ik een terugval heb (ik las iets over adhd.. same qua impulsaankopen idd ) en steed meer naar 'ok dit werkt, hier blijf ik bij' ipv 'oh wat is dit, en dit, en dit en oh leuk dit.. ' :D

Yv_
Berichten: 19127
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:01

Ik lees ook graag mee. Niet dat ik het slecht heb, maar bespaartips zijn toch altijd wel erg fijn, zeker omdat de kosten voor alleenstaanden echt de pan uitrijzen %)

Dingen waar ik niet op kan besparen zijn hypotheekkosten, waterschap/WOZ etc.

Ik rook, daarmee stoppen zou een giga besparing zijn, maar momenteel lukt dat in mijn mindset nog even niet. Dan ga ik me er nieteens aan wagen, want dan is het al bij voorbaat gedoemd te mislukken.

Ik ben best wel een zeur qua vlees; word misselijk van gehakt(producten) en hou niet zo van varkensvlees, dus ik eet voornamelijk biefstuk en kip. Niet elke dag en ik kan het compenseren met de kosten voor groenten, gezien ik wekelijks een flink gevulde krat groente van werk meekrijg (werk in de transport in agf). Gezien mijn werk, vind ik het alleen héél erg lastig om een weekrooster te maken voor het eten, dus ik haal eigenlijk dagelijks de producten die ik nodig heb/waar ik trek in heb om avondeten te maken. De vriezer-methode heb ik geprobeerd, maar ik vergeet het 's ochtends gewoon uit de vriezer te halen, waardoor ik in hetzelfde schuitje beland die avond en daarbij kan ik na een halfjaar al het eten uit de vriezer weer weggooien, waardoor ik dus eigenlijk duurder uit ben dan dat ik het vers koop. Vind het vooral qua eten erg lastig om een schema te maken, ook financieel. Misschien heeft iemand daarvoor tips?

Verder heb ik best wel wat luxedingetjes (elk weekend uit eten, auto, motor, electrische fiets en hou van shoppen), maar daar wil ik op zich niet op besparen. Als het een maand niet gaat, gaat het ook gewoon niet en dan doe ik het ook niet. Ben wat dat betreft wel gewoon gezond bezig zeg maar. Maar toch, meer geld op de spaarrekening is altijd fijn.

Ik heb trouwens pas wel mijn tv/internet abbo omgegooid. Zit al jaren bij Caiway en heb gewoon een simpel abonnement waarvoor ik 57€ pm betaalde. Moest ook mijn mobiele telefoon verlengen en daar hadden ze een mooie optie voor 30€ per maand, en dan krijg ik daarover nog combikorting. Toen ik Caiway opzegde, ben ik 2 keer (!) gebeld met aanbiedingen. De laatste was zelfs voor hetzelfde geld als dat ik nu bij de nieuwe ga betalen. Dus wellicht is dat een tip voor anderen. Blijkbaar loont het niet om klant te blijven, maar wel om over te stappen. Of in elk geval op te zeggen zodat ze aanbiedingen gaan doen. Raar wereldje eigenlijk.

Ik heb een beetje dezelfde mindset als jij Cer, en dan vooral met shampoos en make-up _O-. Daar zou ik op zich ook wel op kunnen besparen. Want mijn kast puilt uit, maar als ik dan weer een aanbieding zie van Olaplex ofzo, zwicht ik toch weer. Terwijl ik nog voorraad heb.

Shiloh

Berichten: 19806
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:03

Ik zal ook nog even een intro doen.

37. Single. Hond. Koophuis samen met mijn zus. Wij maken ook iedere maand onze bijdrage aan het huishouden over op een gezamenlijke rekening. Daarnaast heb ik voor mezelf ene budget afgesproken. Aan het begin van de maand maak ik alles erboven over na de spaarrekening. Ik heb een stevige studieschuld en daar wil ik nu zo snel mogelijk vanaf. Dus gaat even 1,5 jaar mijn vinger iets steviger op de knip en ga ik alles wat over blijft gebruiken om af te lossen.

Ik werk als software developer in de IT. Heb best een riant salaris. Zus een heel stuk minder. Wat soms wel uitdagingen geeft, maar we komen daar eigenlijk altijd goed uit.

Geen zonnepanelen. Wel het huis dit jaar stevig geïsoleerd. Hele huis nieuwe raamkozijnen met triple glas en een paar ramen bij deuren enkel glas vervangen voor hr++. Spouwmuur is ook geïsoleerd. We merken het effect ervan al enorm!

Mijn zus en ik zijn beide ontzettende chaoten, en dan vliegt het geld er ook snel uit. Deze week zijn we begonnen met op zaterdag boodschappen doen voor de hele week. En dan eerst het meeste bij de Aldi en wat daar niet te krijgen is bij de jumbo. We stonden echt te kijken hoe vol onze kar was bij de Aldi en hoe weinig we ervoor moesten betalen. Lidl is daarmee echt wel weer duurder dan Aldi merken wij!

Ook willen we op de gezondheid letten en hebben we daarom afgesproken dat we ieder voor 5 euro iets lekkers mogen uitzoeken. En daar doen we het dan mee voor de week.

So far so good.

Shiloh

Berichten: 19806
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:06

Yv_ schreef:
De vriezer-methode heb ik geprobeerd, maar ik vergeet het 's ochtends gewoon uit de vriezer te halen, waardoor ik in hetzelfde schuitje beland die avond en daarbij kan ik na een halfjaar al het eten uit de vriezer weer weggooien, waardoor ik dus eigenlijk duurder uit ben dan dat ik het vers koop. Vind het vooral qua eten erg lastig om een schema te maken, ook financieel. Misschien heeft iemand daarvoor tips?


Wij zijn precies zo. Maar ik zet een wekker op de telefoon om mij eraan te herinneren. Werkt hier best goed. Werkt ook fantastisch voor het buitenzetten van de kliko. Echt. Ik denk dat mijn wekker/reminders mijn meest gebruikte functie zijn op mijn telefoon.

En kwa roken, mijn zus lukte het ook steeds niet. Die heeft uiteindelijk ergens hulp gekregen, weet even niet hoe het heet. Maar daar kreeg ze nicotine pillen van die ze dan met een plan kon afbouwen. Idee is dan eerst van de gewoon net af te komen zonder dat de nicotine zeurt. En dan langzaam de nicotine afbouwen. Heeft voor haar goed gewerkt en ze is inmiddels na 20 jaar bijna 2 jaar rook vrij.

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:12

Ik doe, buiten de schoolvakanties, ook 1x boodschappen op zaterdag of zondag. Ligt er een beetje aan of ik moet jureren of zelf wedstrijd heb.

Maak mijn weekmenu grotendeels op basis van wat er in de bonus is en dat gaat eigenlijk heel behoorlijk.

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:15

Ik moet vooral opletten met etentjes. Gisteren gaan lunchen, €25,- in de avond naar restaurant €80,- euro.
Vanavond naar de streamers met dochter en vriendin en dan gaan we vooraf ook ergens wat eten.

Vanaf het aankomende loon gaan we eens drastisch minderen en beter opletten op deze onzinnige uitgaven.

Yv_
Berichten: 19127
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:46

Oh, dat is misschien ook nog wel een goede Shiloh, bedankt! Ik ben vorig jaar gestopt door middel van lasertherapie. Ging goed, tot er iets gebeurde en daardoor rook ik nog steeds. Die mindset van toen zit er nog steeds in, dus ben nog niet helemaal mezelf en relaxed genoeg om weer een serieuze poging te gaan doen. Maar hij staat wel op het lijstje!

Wekker zetten heb ik geprobeerd voor het vriezer-eten. Dan gaat de wekker, maar ben ik nog druk om me klaar te maken met werk, denk ik "oja, doe ik zo" en dan zit ik op mijn werk en denk ik er uren later aan dat ik het weer ben vergeten. Kliko gaat wel goed, maar krijg de avond ervoor een app van de gemeente en dan loop ik direct even naar buiten. En als ik het wel vergeet, heb ik mijn moeder _O-. Haar ochtendrondje met de honden gaat altijd langs mijn huis en als ze ziet dat ik 'm ben vergeten, doet zij het _O-.

Is weekmenu echt heel veel goedkoper dan dagelijks halen? Ik kan het op zich wel eens proberen. Ik weet op maandag bijvoorbeeld welke groente we in het kratje meekrijgen en dan zou ik daar voor de week (zeg t/m vrijdag omdat ik zaterdag en zondag vrijwel niet thuis eet) daarop vlees en andere ingredienten kunnen halen? Nu met mijn dagelijks is zeg maar wel voor 2 dagen: vlees red ik in mijn eentje niet om in 1 maaltijd op te kunnen, dus daar eet ik 2 dagen van, maar het liefst wel 2 verschillende gerechten. Het grootste probleem schuilt er bij mij ook denk ik in dat ik gewoon nooit weet hoe laat ik klaar ben en als ik van 6-20 heb gewerkt, heb ik echt geen zin meer om uitgebreid te gaan staan koken. Dan wil ik hapslik, douche en bed. Ik heb overigens wel een multicooker, waar een slowcooker functie opzit, misschien moet ik me daar eens meer in gaan verdiepen? Iemand daar ervaring mee?
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 20-10-23 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:48

Ik denk dat je bij dagelijks boodschappen doen veel meer in de verleiding komt om wat extra's mee te nemen.