Yv_ schreef:De vriezer-methode heb ik geprobeerd, maar ik vergeet het 's ochtends gewoon uit de vriezer te halen, waardoor ik in hetzelfde schuitje beland die avond en daarbij kan ik na een halfjaar al het eten uit de vriezer weer weggooien, waardoor ik dus eigenlijk duurder uit ben dan dat ik het vers koop. Vind het vooral qua eten erg lastig om een schema te maken, ook financieel. Misschien heeft iemand daarvoor tips?
Wij zijn precies zo. Maar ik zet een wekker op de telefoon om mij eraan te herinneren. Werkt hier best goed. Werkt ook fantastisch voor het buitenzetten van de kliko. Echt. Ik denk dat mijn wekker/reminders mijn meest gebruikte functie zijn op mijn telefoon.
En kwa roken, mijn zus lukte het ook steeds niet. Die heeft uiteindelijk ergens hulp gekregen, weet even niet hoe het heet. Maar daar kreeg ze nicotine pillen van die ze dan met een plan kon afbouwen. Idee is dan eerst van de gewoon net af te komen zonder dat de nicotine zeurt. En dan langzaam de nicotine afbouwen. Heeft voor haar goed gewerkt en ze is inmiddels na 20 jaar bijna 2 jaar rook vrij.